Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - TTL

#1
70tkm takana. Alussa oli vähän hankalaa, kun auto oli pajalla "ohjelmistopäivityksissä" päivätolkulla ajossa ilmenneen nykimisen vuoksi. Vaan saivat korjatuksi ja 10tkm jälkeen on ollut ongelmatonta. Toinen etuvalo keräsi kosteutta ja vaihdettiin takuuna uuteen. Korjaamolla luettu keskikulutus kaikessa ajossa on ollut alle 6 litraa satasella.
#2
3000 km takana ja bensan keskikulutus on ollut kaikessa ajossa 4.9 litraa satasella. Sähköä on mennyt 170 kWh = â,¬24 edestä siinä sivussa. Päivän ajojen rajoittuessa kaupunkipyöritykseen, bensan kulutus on sinne 30 km asti 0 litraa/100 km. 60 km maantielenkki täydestä latauksesta menee n. 2.4 litralla/100 km. 130 km maantielenkki puolestaan ottaa 5-7 litraa/100 km ajotyylistä riippuen. Yksittäisillä reissuilla tuo 7 litraa onkin ollut maksimikulutus. Akun lataus ajon aikana nostaa kulutusta n. litralla /100 km ja olen sitä harrastanut lähinnä, jos perillä ei autoa saa lataukseen enkä halua pitää akkuja lähes tyhjinä esim. yön yli. Hauska harrastus tuo bensan pihtailu!

Tuuli suhiseee a-palkissa kuskin puolella jo satasen vauhdissa ja vaihteisto empii sähköltä bensalle siirryttäessä, seiskaa pitää silmässä jo 1200 kierroksella melkoisen jurinan kanssa. Josko nuo takuuna korjaisivat...
#3
Taloyhtiöiden talli, neljänneskorttelin kokoinen ja yhteensä 5 taloyhtiön autoja siellä. Isännöitsijään yhteydenotto ja ehdotus siitä, millaisen latauslaitteen haluan asentaa. Sopimus energiamittarin asentamisesta ja siitä, ettei taloyhtiölle saa tulla asennuksesta kuluja / korjattavaa.

plugit.fi hoiti homman esimerkillisellä tavalla. Oman rapun jakokaapista oli alle 15 metriä johdotustarvetta aika järeällä kaapelilla vikavirtasuojan ja energiamittarin koteloon ja siitä lyhyt johdonpätkä itse latauslaitteeseen. Se kuulema kestää kuumaa, kylmää, vettä ja lunta hyvin ja voi asentaa ulkosallekin tarvittaessa.

1870 euroa kustansi kaikkineen maahantuojan tarjoaman latauspaikkakartoitusedun kanssa ja siitä työn osuuden voi laittaa kotitalousvähennykseen. Laitetta voi täydentää lukolla, älykortti- tai etäohjauksella, jos on sähkövarkaiden riski olemassa. Sinälläänhän tuo Mennekes-liitin jo sitä riskiä pienentää.
#4
Kiitoksia vaan kannustuksesta!. Kouvolassa on ollut jokin toinen auto, ylempänä Itä-Suomessa pyörii tämä omistajansa Mersu.

Mallimerkintä ja moottorikoko eivät ole aikoihin menneet linjassa Mersullakaan, esimerkkinä vaikkapa OM651-moottori (2.2 litrainen nelkkudiesel), josta polveutuvat 200 - 250 CDI samasta lohkosta. Ja jos jotain C 200 CDI:tä on ostamassa, niin yllätys voikin olla suuri, kun pellin alla rötköttää Rellu Traficin / Opel Vivaron 1.6 litran CDI-diesel.
#5
Lainaus käyttäjältä: kai75 - 09.05.15 - klo:11:25
Onnittelut, hieno peli on vaik itseä ei hirveästi ruskea nahka ja ruskeat jalopuulistoitukset hirveästi sytytä  ::)

Onko tullut "pihisteltyä" ajossa?  :D Ite muistan ku lexus rx450 hybrid oli koeajossa niin sillä tuli hirveä tarve ajaa pihistellen et pääseekö pelkällä sähköllä kuinka pitkälle...  :)

Otitko talvikumit samassa kaupassa vai osteletko erikseen?

Ok. Meikäläistä puolestaan eivät kiinnosta hiilikuitu- eikä alumiiniviritelmät sisustuksessa... n. 7 litraa 95E10:ä näyttäisi sekalaisessa ajossa todellisuudessa vetävän. Kaupungissa toki pääsen päivän ajelut kokonaan sähköllä. Talvipyörät ostan erikseen rengasliikkeestä.
#6
No nyt löytyy kuvia täältä. Ensivaikutelma on aika positiivinen, kyytiin sopii, sisustuksen laatu miellyttää, lähtee tarvittaessa räväkästi ja kulkee mukavasti. Ei ihan karvalakkimalli tullut mutta saatan silti kuvitella, millainen tämä olisi "kaikilla herkuilla".
#7
Ihan itse meinasin suhailla. Pistokehybridiä saa vain keskipitkänä versiona.


Tässä kaikki venytykset (ylintä ei vielä olekaan eikä kai tulekaan, kun coupe on jo markkinoilla, toiseksi alin on Maybachiksi ristitty):


Takapenkillä sen verta harvoin, etten sinne mitään erityisistumia tullut tilanneeksi...


...vaan tavallisen, kolmen istuttavan peruspenkin:
#8
Tuon mallin kohdalla Mersun hinnastosta löytyy mukava yllätys. CO2-päästöt 65 g/km (vielä toistaiseksi nykymittaustavalla) ja sen myötä pieni autovero ja hyvin pieni ajoneuvovero. Jalkoihin ei tarvinne jäädä, huipputeho 449 hv ja vääntö 650 Nm 1.000-4.750 rpm. "Oikeassa" 500 S:ssähän noita on 455 kaakkia ja vääntöä 700 Nm 1.800â€"3.500 rpm (sekä autoveroa rapiat 50 teur enemmän vähänkään varusteltuna).
#9
5 pv vielä odottamista! Speksit kuitenkin jo selvillä ja latauslaite vikavirtasuojineen ja energiamittareineen pultattuna autohallin pylvääseen valmiina. Mustalla vakiot, punaisella lisukkeet.

Internal vehicle ident number (FIN): WDD2221631A185XXX
Engine number: 276824 30 212XXX
Transmission number: 724204 00 044XXX
Sales designation: S 500 HYBRID
Body type: LIMOUSINE LANG
Supplying factory: 0500
Order number: 0552912XXX
Shipment date: 04-14-2015

04B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET IN FINNISH
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONTROL PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARKING ASSISTANCE
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSISTANT
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSISTANT (FAP)

249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
253 REAR-END COLLISION WARNING AND PROTECTION SYSTEM
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
268 EXPANDED BRAKE ASSIST (BAS+)
269 BRAKE ASSIST PLUS CROSS TRAFFIC (BAS+Q)
271 AUTONOMOUS BRAKE INTERVENTION / WARN. FOR PED. PROT.

275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLIND IN REAR DOORS LH AND RH
2U3 AIR FILTER WITH WATER PROTECTION
300 COLLISION MINIMIZATION BRAKE INTERV./WARNING (CMS)
350 MBCONNECT â€"ECALL EUROPE EMERG. CALL SYS. GEN.2
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
436 COMFORT HEADREST DRIVER AND FRONTPASSENGER
448 TOUCHPAD WITH ROTARY PUSHBUTTON
475 TIRE PRESSURE MONITOR (TPM) HIGH LINE/MID LINE
481 UNDER-BODY PROTECTION (SKID PLATE)
501 360-DEGREE VIEWING SYSTEM (SURROUND VIEW)

502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN DETECTION
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
55V SPEED- + LOADINDEX 100W+103W
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
596 HEAT INSULATING+IR REFLECTG.SAFETY GLASS ALL-ROUND
610 NIGHTVIEW-ASSIST
628 AUTOMATIC HIGH-BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
734 TRIM PIECES â€" WOOD EUCALYPTUS
810 PREMIUM BURMESTER SOUND-SYSTEM
815 DVD SINGLE DRIVE
871 SENSORS FOR TRUNK LID OPENING/CLOSING
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
873 SEAT HEATING FRONT SEATS LH AND RH
874 AQUABLADE INCL. HEATED WINDSHIELD WASHER SYSTEM
877 AMBIENCE ILLUMINATION
881 REMOTE TRUNK LID LOCKING
882 INTERIOR ANTI-THEFT SAFEGUARD

883 POWER DOOR/TRUNK LID CLOSING SYSTEM
889 KEYLESS-GO
897U RUBY BLACK â€" METALLIC FINISH
927 EMISSION CONTROL EURO 6 TECHNIQUE
B30 CHARGING CABLE GROUNDING-CONTACT CEE 7/7 (TYPE E/F) 4M
B33 CHARGING CABLE 7-PIN ICCA IEC 62196 16A 4M
B51 TIREFIT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEERING CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
LS2 BODYSHELL LOAD STAGE 2
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITRE
P09 SUN PROTECTION PACKAGE
P17 KEYLESS-GO-PACKAGE
P20 DRIVING ASSISTANCE PACKAGE PLUS
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P44 PARKING PACKAGE
P54 ANTI-THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TYRES, FRONT 245/50 R 18, REAR 275/40 R 18
R72 LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DES., FRONT 8 J 18, REAR 9,5 J 18
U01 REAR SEAT BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT-PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING (WSS)
U12 FLOOR MATS, VELOUR
U60 PEDESTRIAN PROTECTION â€" ACTIVE ENGINE HOOD
U67 230 V SOCKET REAR
U72 DVD-PLAYER WITH REGIONAL-CODE 2 EUROPE,JAPAN
#10
^ kyllä.
#11
Tuonkin voi näköjään toteuttaa tyylittömästi tai tyylikkäästi...
#12
Mersuissa on by default takavalot poissa päiväajovalojen kanssa, mutta ne voi pyytää ohjelmoimaan toisinkin. Automatiika varsinkin älyledeissä toimii niin hyvin, ettei valojen räpläämiseen tarvitse paneutua lainkaan, yöllä tai päivällä. Hämärässä ja sateella syttyvät myös takavalot. Sumuvalo pitää erikseen kytkeä, jos sitä haluaa käyttää. Legedan lumeen tukkeutuvista ledivaloista joko edessä tai takana voi haudata sinne minne ei aurinko joulunakaan paista. Perävalot peittyvät vaikka olisivat infrapunasäteilijöillä varustetut eräissä malleissa, joissa aerodynamiikka vetää perälaudan täyteen lunta.
#13
Tylsää, että vain harvan hybridin saa nelivetoisena... Mitsun PHEV taitaa olla semmoinen.
#14
Myöhässä tulee vastaus, niin harvoin tällä palstalla... Lisäarvo tulee tankilla käydessä (ja alunperin ostettaessa lisävarusteiden kohtuullisessa autoverossa). 4.2 litralla olen onnistunut pihistelemään niukimmillaan 100 km taipaleita. Keskikulutus asettunut tuonne 5 litran hujakoille. Tuo äänetön ajelu parkkipaikoilla ja parkkihalleissa näyttää kiinnittävän joidenkin huomiota, itseäni se ei enää juuri jaksa ihmetyttää. Start-stoppiin tottuneesta Opelilla ajo tuntuu todelliselta ympäristörikokselta varsinkin kaupungissa  ;).

Mutta aika aikansa kutakin ja takuuajan lopun lähestyessä on jo uutta ruvettava katselemaan - ja tulikin katseltua. Siihen lisävarusteet olivat vieläkin pienemmällä autoverolla tilattavissa. Ja yksi vähän ajettu punainen farkkuhybridi saanee uuden kodin jostain.
#15
Lainaus käyttäjältä: T5ID - 31.01.14 - klo:20:39
Että ihan WRC-auto? Olisiko kuitenkin vähän miedompi? Tuohino on sen verran Vetomies, että Salon keskeytettyä pärjäsi vaikka noilla saunalyhdyillä. Ja asennustapahan on ihan tieliikennekelpoinen? Jos olisi tuolla 400 watilla xenonia, olisikohan niillä pärjännyt?

Ei yhtään kuulu minulle, mihin jengi rahansa käyttää. Mutta jos ostaa 630 eur/kpl lisävaloja, jotka käyvät DRL:ksi, ei saa tulla tänne väittämään niitä tehokkaiksi.

Luulo ei ole tiedon väärti sinullakaan. Laitatin Opelin keulalle parin 4 ledisiä Lazereita ja olen niihin varsin tyytyväinen. Lähivaloja yritin samalla tehostaa Philipsin X-treme-visioneilla liian kontrastin leikkaamiseksi. Lazerit pysyvät hyvin paikallaan rekisterikilven taakse laitetussa tuessa, eivät tarvitse muita lisätukia, eivät väpätä ja valoa riitää! Kokonsa ansiosta eivät myöskään ole kiveniskemille tarjolla. Päiväajovaloiksihan nuo eivät virallisesti tuommoisella asennuksella käy, kun tulevat liian lähekkäin. Jos nokalle mahtuvat 8 lediset, niin siinä kisassa jäävät tehokkaimmatkin lailliset X-visionit toiseksi. Referenssilukujensa puolesta ovat nekin vielä laillisia asennuksia. Hinta on kovahko, mutta lupaavat myös pitkää, himmenemätöntä käyttöikää (toisin kuin apukaukona käytettäville xenoneille) ja kolmen vuoden takuu on turvana.

Melkoinen mainoskirjoitus siis tämä sepustukseni, mutta ei aivan tuulesta temmattu. Joku muukin on Lazer-lisäpitkiin ehtinyt tykästyä.
#16
OT jatkuu: Hinnastoa olisi hyvä osata myös tulkita. C:n PB (0 euroa hinnan lisää, itseasiassa muutamia satkuja halvempia paketin kanssa):

Premium Business -varustus
- 954 Urheilullinen Avantgarde- tai tyylikäs 955 Elegance-varustetaso
- 230 Pysäköintitutka edessä ja takana
- 16-tuumaiset kevytmetallivanteet (Avantgarde R58/Elegance R27), Avantgarde-varustetason yhteydessä vaihtoehtoisesti 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, vaikuttaa päästöihin ja siten autoveron määrään (ei BE-Edition)
- 622 ILS-valojärjestelmä (sis. kaksoisksenonvalot ja LED-huomiovalot)
- 608 Adaptiivinen kaukovaloavustin
- 876 Sisätilan valopaketti
#17
Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 28.12.13 - klo:15:33
Juu ei...
Adaptives Frontlicht System (AFS) - Mehr Sicherheit und Fahrkomfort

Täytyyhän Hellan tekemän "hyvän elektroniikan" maksaa vähintään 2500â,¬, kun se laitetaan eri nimellä (ILS) Mersuun...

OT: Nuo nyt ovat jo vanhanaikaisia. Eivätkä uudemmat lediviritelmät maksa Eemeliin yhtään egeä (sis. PB-varustukseen).
#18
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
28.12.13 - klo:09:00
PB-varustelu on jo varsin kattava tarpeellisten lisävarusteiden suhteen: Webasto kaukolla, lediälyvalot, monisäätöiset istuimet, parktronic. Metalliväriä kaipaa. Avantgardessa on siedettävän näköiset valssit, saa 17-tuumaisina ilman hinnan lisää (vaikka teoriassa vähän CO2 päästöt nousevatkin). Pohjapanssari ei paljon maksa ja pysyy moottoritila siistinä.

Ajoavustinpaketti on hyödyllinen - myös talvella muulloin kuin jäätävässä lumisateessa, joita sattuu pari kertaa talvessaan. Comand onlinesta ei ole pahaa sanottavaa - vaikkakaan sen kautta nettiä eivät käyttäisi kuin masokistit. Ã,,änentoiston paranteluun en investoisi - HK ei paljon tasoa nosta ja B&O hinta/laatu jää kuitenkin kyseenalaiseksi. Nahkasisustus ja jalopuulistat tekevät sisustasta siistimmän kohtuuhinnalla.

Tuolla autotallin puolella näkyvät minun valintani. Lieneekö 4matic välttämätön? Jos takatuuppari riittäisi, niin tuo hybridi saattaisi olla mielenkiintoinen tuttavuus...
#19
Prisma: Lasinpesuneste Car-S 5 l käyttövalmis -20 C sitruunan tuoksuinen Tuotekoodi 6414504201179 5,50 â,¬ 5 L 1,10 â,¬/L. Kätevästi valmis, ei haise pahalta ja omaa riittävän pakkaskestävyyden. Kesällä tietysti Kesä-Lasolia...
#20
Jutussa todettiin, että bensakoneen hiukkasloukku on huomattavasti helpompi saada toimimaan kuin dieselissä, joten noita ruvettaneen näkemään. Iso haittavero kaikille alle 1.8 litran bensakoneille muuten. En halua kuolla keuhkosyöpään. OT: Ooppeli on Mersun jälkeen paras eurooppalainen ;)
#21
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
01.12.13 - klo:13:52
Hiljainen ketju. Jospa uuden C:n kuvista hieman virkistyisi....





#22
Taksi? Vuosikulu olisi 15 tonnin luokkaa noilla ajoilla.
#23
Johtotähdellä homma hanskassa... Ajonaikainen manuaali lisäksi Comandista selattavissa. Paperiversio hanskalokerossa, jos sähkö loppuu.
#24
Opel / Vs: Opel
13.11.13 - klo:13:33
Amperan kauppa peruuntui, tinkavaraa oli niukasti ja onhan tuo takuuasia myös totta, mikä lopulta  rupesi mietityttämään. Mutta joka tapauksessa hyvin kiinnostava vekotin kyseessä...

http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1302_2012_chevrolet_volt_vs_toyota_prius_plug_in/

http://elbil.no/om-elbilforeningen/brosjyreroversikt/finish/4/76
#25
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
12.11.13 - klo:19:26
Ristiin menee vastaukset. Ota siis Avantgarde comfort-alustalla niin ei ahdista jatkossa.
#26
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
12.11.13 - klo:19:25
On ollut. Kallis hintaisekseen, malli X204 muuttuu X205:ksi parin vuoden sisälle kunhan C-mersu ensin ehtii. Hassuin ilmoitus oli Oikotiessä 2013 350 CDI facelift 90+keur hintaan. Saattaa etsiä löytäjäänsä aikansa.

Hiljainen, hyvä ajettava, joidenkin mielestä ahdas. Uutena nykyään aika huono investointi Mersuna. Varsinkin lisävarusteilla lataus maksaa sairaita.

Itsellä oli siis 09/2010 GLK250 kilkkeillä varusteltuna, nykyään veljelle myytynä.
#27
Muut merkit / Vs: Toyota Auris hybrid 2013
12.11.13 - klo:16:39
Meikäkin pääsee pian väittelemään tällä areenalla... Opel-ketjussa enemmän.
#28
Opel / Vs: Opel
12.11.13 - klo:14:17
Koeajettuna uusi Ampera ja olipas mainio peli tien päällä. Hyvän näköinen ulkoa ja tyylikäs sisältä, poislukien hieman muovinen keskikonsoli hipaisunäppäimineen. Räväkkä kulkemaan. Matalahko edestä, kumihuuli nuolee maata 9 cm korkeudella ja etuvalot vanhahtavat H4-halogeenit mutta sentään linsseillä. Ei muuta valittamisen aihetta. Kolme moottoria etenemistä varmistamassa 111 kW:n sähkömoottori ja sille tarv. lisäpuhtia tuottamassa 56 kW:n generaattorisähkömoottori kolmannen, eli 1.4 litran 63 kW EcoTec-motin jatkona. Sisäänrakennettu aggregaatti toisin sanoen. Siitä ei ota selvää, onko polttomoottorilla myös mekaaninen yhteys etupyöriin joissain tilanteissa. Päästöt 27 g/km, vuotuinen ajoneuvovero 45 euroa, halvat vakuutusmaksut sekä ilmainen lataus toistaiseksi kaupungin torinalusparkissa (5 latauspistoketta). 40-80 km kulkee akkujen varassa ja 500 km bensatankillisella sen päälle tarvittaessa.

Kauppaan vajaan 60tkm ajetun GLK:n sukulaiselle sopuhintaan ja laitan Ooppelin harkintaan, vähän toista tonnia ajetusta esittelyautosta on kyse. Hinnanalennus on alkuperäiseen päälle 50 keuroon suhteutettuna sievoisa. Syksyllä maahantuoja alensi hintoja yli 8 keurolla.
#29
Minusta nuo rekkamiesten kirjoitukset olivat aamun piristys ja varmaankin ihan sydänverellä kirjoitettuja tarinoita. Joskus muutakin kuin ledipolttimoiden vaihtotarinoita rekkarinkilven valoon.
#30
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
09.11.13 - klo:14:07
Riippuu vähän vaihdokistakin mutta Tampere ja Mikkeli ovat tehneet minulle parhaat tarjoukset. Jotkut kehuvat myös Kajaania. Varkaus ja Jyväskylä surkeimmat. Kuopio keikkuu siinä välimaastossa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy