Uusi Seat Leon 2020

Aloittaja Ukko, 18.12.19 - klo:16:18

« edellinen - seuraava »

ToAkPa

Lainaus käyttäjältä: Rice - 28.08.20 - klo:13:56
Etuläpät mielestäni kuuluvat auton hintaan ja takaläpistä minulla ei ole hintaa tiedossa.
[/qucxote]

Onko etuläpät myyjäliikkeen vai maahantuojan asennuttamat vai tuleeko ne jo tehtaalta?
Seat Leon Sportstourer 1.4 PHEV 204 eHybrid FR DGS Desire red 2021

Rice

Läpät asennetaan myyjäliikkeessä. Vaikuttaa mukamas päästöihin eli pitäs asentaa vasta rekisteröinnin jälkeen tms. Nykyisessä Golfissakin läpät olivat laatikossa takakontissa ja ne asennettiin luovutushuollossa.
Opel Astra
Volvo V60

Yaffa0

#662
Koko kansan Seat:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/koeajossa-uusi-koko-kansan-auto-aihetta-konsernin-kiinnostavimmaksi-perheautoksi/fb8a12ba-3a20-4f59-8899-3fc333ecf87c

2/3 myynnistä oletetaan olevan töpseli-Leoneja. Sopii epäillä Keskon tavoitetta.

Tavaratila on ladattavassa farmarissa jotakin 400+ litraa, kun ei-ladattavissa se on 617.  Vakio-äänentoistoa ei pysty parantamaan ladattavaan malliin (Beats ei ole saatavilla siihen). Yhtään ladattavaa koeajoautoa ei ole maassa ennen lokakuuta. Suorituskykyä, painoja ja mittoja (mm. tarkka tavaratilan koko) ei ole saatavilla.

Aika hankalaa on lähteä tässä vaiheessa ostoksille.

Lisäksi Kesko menettää osan myynnistä Helkamalle, kun manuaalin ystävät siirtynevät tässä hintaluokassa Octavian ostajiksi, sen kun saa 1.5 TSI:llä myös manuaalina. Pihistäjälle tiedoksi.... katopa toiselta palstalta millaisilla litralukemilla tuota uutta 1.5 manuaali Octaviaa ajetaan... Se syö litrasta aamupalaksi :D
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Daatta

PHEV voisi kiinnostaakin viikonlopun Golf GTE "koeajon" perusteella. Uskon kyllä että tuote myy, kunhan autoja vaan saadaan Suomeen asti. Aika vajavaisilla tiedoilla nuo 1st-mallit yleensä myydään, eli tuskin speksien puute myyntiä hidastaa. Tavaratila on hybridissä pieni, mutta niin se on muillakin merkeillä. Kontin pohja on sentään tasainen, subbaria sen alle ei luonnollisestikaan mahdu.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 31.08.20 - klo:09:44
PHEV voisi kiinnostaakin viikonlopun Golf GTE "koeajon" perusteella. Uskon kyllä että tuote myy, kunhan autoja vaan saadaan Suomeen asti. Aika vajavaisilla tiedoilla nuo 1st-mallit yleensä myydään, eli tuskin speksien puute myyntiä hidastaa. Tavaratila on hybridissä pieni, mutta niin se on muillakin merkeillä. Kontin pohja on sentään tasainen, subbaria sen alle ei luonnollisestikaan mahdu.

Golf GTE:ssä on vaan heposia jonnin verran enemmän: 245 vs Leon PHEV:n 204. Lisäksi se on lyhyempi ja kevyempi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.08.20 - klo:09:49
Golf GTE:ssä on vaan heposia jonnin verran enemmän: 245 vs Leon PHEV:n 204. Lisäksi se on lyhyempi ja kevyempi.

LainaaGTE-mallissa on sama polttomoottori kuin tavallisessa Golfissa. Kyse on bensiinikäyttöisestä 1,4 litran TSI-turbomoottorista, jonka teho on 148 hevosvoimaa. Auton sähkömoottori on teholtaan 101 hevosvoimaa. Yhdessä moottorit tuottavat 204 hevosvoimaa.
https://autotoday.fi/autotoday-testasi-volkswagen-golf-gte-sahkolla-tai-ilman/

Yhteisteho ehkä, mutta ei siitä oteta ulos kuin 204 heppaa. Ihan ripeä se on, muttei mikään sportti sentään.

Cupra Formentorissa on/tulee olemaan 245 hv, mikä on Cupra-brandille vähän vähän. GTE:n 204 heppaa on kuitenkin ihan riittävästi.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 31.08.20 - klo:10:01
https://autotoday.fi/autotoday-testasi-volkswagen-golf-gte-sahkolla-tai-ilman/

Yhteisteho ehkä, mutta ei siitä oteta ulos kuin 204 heppaa. Ihan ripeä se on, muttei mikään sportti sentään.

Cupra Formentorissa on/tulee olemaan 245 hv, mikä on Cupra-brandille vähän vähän. GTE:n 204 heppaa on kuitenkin ihan riittävästi.

Tuo on kolme vuotta vanha artikkeli. Uudessa GTE:ssä on 245 hv.
https://www.youtube.com/watch?v=XdPciVEVjV8
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.08.20 - klo:10:18
Tuo on kolme vuotta vanha artikkeli. Uudessa GTE:ssä on 245 hv.
https://www.youtube.com/watch?v=XdPciVEVjV8

Ehh, näkäjöön GTE on päivittynyt 2020 mallivuodelle. Samat speksit kuin aikaisemmin, eli oteteaan vaan täysi teho irti. Ja akku on kasvanut kokoon 13kWh.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Hego


https://www.volkswagen-newsroom.com/en/golf-etsi-golf-ehybrid-and-golf-gte-international-media-drive-6336/golf-ehybrid-and-golf-gte-the-plug-in-hybrid-in-detail-6339


Tuosta VW:n tiedotteesta saa aika hyvän kuva myös siitä mitkä speksit Leon eHybrid saa. Käytännössä Leon eHybrid on spekseiltä sama laite kuin tuo Golf eHybrid.
Ladattavat Cuprat saavat sitten tuon GTE mallin speksit. Jännästi tuossa kerrotaan että eHybrid ja GTE ero on toteutettu softalla... sama tekniikka noin niinkuin muuten.

Eiköhän sieltä kohta tule ulos Leon eHybrid ja Octavia iV speksitkin nyt kun nuo Golfin speksit on virallisesti julkaistu.
Seat León ST PHEV Xcellence

Yaffa0

#669
Lainaus käyttäjältä: Hego - 31.08.20 - klo:11:38
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/golf-etsi-golf-ehybrid-and-golf-gte-international-media-drive-6336/golf-ehybrid-and-golf-gte-the-plug-in-hybrid-in-detail-6339


Tuosta VW:n tiedotteesta saa aika hyvän kuva myös siitä mitkä speksit Leon eHybrid saa. Käytännössä Leon eHybrid on spekseiltä sama laite kuin tuo Golf eHybrid.
Ladattavat Cuprat saavat sitten tuon GTE mallin speksit. Jännästi tuossa kerrotaan että eHybrid ja GTE ero on toteutettu softalla... sama tekniikka noin niinkuin muuten.

Eiköhän sieltä kohta tule ulos Leon eHybrid ja Octavia iV speksitkin nyt kun nuo Golfin speksit on virallisesti julkaistu.

Hyvä ja kattava artikkeli, kiitos. Joo nämä näyttävät päivittyvän niin taajaan, että menee helposti mallit sekaisin.

Summattuna, näyttää siis siltä, että:

Octavia RS iV, Golf GTE ja Cupra "hybrid" --> 245 hv
Octavia RS TSI, Golf GTI ja Cupra TSI --> 245 hv (tehokkaampi 300 hv Cupra tulossa myös)
Octavia PHev, Golf eHybrid ja Leon PHev --> 204 hv
Dieseleitä en jaksa kahlata, mutta ainakin Octaviasta sellainen on tulossa: RS TDI, 200 hv.

Golfin farmari loppuvuodesta, hintaennuste vähintään +2000-3000 EUR vastaavaan Leoniin (huonommilla varusteilla)

Hyvää mielestäni noissa 204 hv hybrideissä on tuo robusti 1.4 TSI ACT -kone. Se on tuttu ja paljon valmistettu. Ainakin tässä nykyisessä Leonissa se on toiminut hyvin ja kulkee tarvittaessa, osakuormalla, todella vähällä.


Ps. pahoittelut heposvoimien käytöstä, kilowatteja ei ollut kaikista saatavilla (mutta 180 kw = 245 hv).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.08.20 - klo:12:34
Hyvää mielestäni noissa 204 hv hybrideissä on tuo robusti 1.4 TSI ACT -kone. Se on tuttu ja paljon valmistettu. Ainakin tässä nykyisessä Leonissa se on toiminut hyvin ja kulkee tarvittaessa, osakuormalla, todella vähällä.
Eikö polttomoottori ole sama molemmissa tehoversioissa? Hybrideissä on ainakin ollut oma versio 1.4 TSI:stä, jossa eroaa persuversiosta mm. siten, ettei siinä oli ACT:tä.

Hego

Joo siinä uskossa minäkin olen että PHEV versioiden 1.4 TSI:ssä ei ole tuota ACT toimintoa. Tekniikka on tuon VW:n tiedotteen mukaan molemmissa versioissa sama, GTE/Cupra/RS versioista ilmeisesti otetaan (polttomoottorista?)enemmän tehoja irti.
Seat León ST PHEV Xcellence

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Hego - 31.08.20 - klo:15:25
Joo siinä uskossa minäkin olen että PHEV versioiden 1.4 TSI:ssä ei ole tuota ACT toimintoa. Tekniikka on tuon VW:n tiedotteen mukaan molemmissa versioissa sama, GTE/Cupra/RS versioista ilmeisesti otetaan (polttomoottorista?)enemmän tehoja irti.
Minä ymmärrän tuon VW:n tiedotteen niin, että sähkö- ja polttomoottorit ovat molemmissa versioissa samat, mutta niistä otetaan  suurempi yhteisteho tehoversiossa.

Combination of E and TSI. For propulsion, both models use the combination of a 1.4-litre TSI engine (EA211) with 110 kW (150 PS) and an electric drive motor of the HEM80evo type, which generates a peak power output of up to 80 kW (110 PS). The TSI develops a torque of 250 Nm and the electric drive motor produces 330 Nm. In the case of the Golf GTE, a dedicated software application makes it possible to obtain an even higher system output and also a more powerful system torque from this drive combination, thus permitting realisation of the performance typical for a GTE model.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 31.08.20 - klo:15:08
Eikö polttomoottori ole sama molemmissa tehoversioissa? Hybrideissä on ainakin ollut oma versio 1.4 TSI:stä, jossa eroaa persuversiosta mm. siten, ettei siinä oli ACT:tä.


Volkkarin tiedotteessa (https://www.volkswagen-newsroom.com/en/golf-etsi-golf-ehybrid-and-golf-gte-international-media-drive-6336/golf-ehybrid-and-golf-gte-the-plug-in-hybrid-in-detail-6339) sanotaan, että kone on EA211.

Kyseisestä koneesta puolestaan WIKI:ssa (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines) sanotaan, että:

1.4 TSI EA211
For 2012, these newly developed generation of modern petrol engines are manufactured at the Škoda Auto plant in Mladá Boleslav.

description
1.4 TFSI Green tec engine with 110 kW (140 hp). This engine achieves its maximum torque of 250 Nm at 1,500 to 3,500 rpm.
In North American market it is referred to as CZTA type engine (150 hp). Other markets it is referred to as CHPA type engine (140 hp) or CZDA type engine (150 hp).

New lightweight aluminum construction, an integrated (into the head) exhaust manifold, and a toothed-belt drive for its double overhead camshaft valvetrain that incorporates variable intake and exhaust timing. The only aspect to be carried over from the EA111 engine that preceded it is the 82 mm cylinder spacing. The cylinder bore was decreased by 2 mm (to 74.5mm) while the stroke was increased to 80mm, a change which helps compactness, increases torque, and is ideal for adding boost.

https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=116
Mutta mikä variantti tuosta EA211 koneesta näissä hybrideissä on? CZDA/CHPB vai CZEA. CZEA:ssa on ACT. Kaikista irtoaa kyllä tehoa elektroniikalla ja ahtamisella riittävästi tähän käyttöön. ACT olisi järkevin, jos on tarkoitus päästä vähällä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-at-the-37th-vienna-motor-symposium-1886

Sellanen mielikuva olisi, että tuo hybridi olisi ainut 1.4 tsi, jossa on käytetty myös tuota plasmapinnoitetta sylintereissä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.08.20 - klo:16:21

Volkkarin tiedotteessa (https://www.volkswagen-newsroom.com/en/golf-etsi-golf-ehybrid-and-golf-gte-international-media-drive-6336/golf-ehybrid-and-golf-gte-the-plug-in-hybrid-in-detail-6339) sanotaan, että kone on EA211
https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=116
Mutta mikä variantti tuosta EA211 koneesta näissä hybrideissä on? CZDA/CHPB vai CZEA. CZEA:ssa on ACT. Kaikista irtoaa kyllä tehoa elektroniikalla ja ahtamisella riittävästi tähän käyttöön. ACT olisi järkevin, jos on tarkoitus päästä vähällä.
EA211 on koko moottoriperheen sukunimi. Epäilen, että hybridin moottori ei ole kumpikaan noista mainitsemistasi varianteista. Plugi-auton moottorissa on muutakin eroa noihin ei-hybrideihin kuin tuon ACT:n puuttuminen. Sinälläänhän tuo hybriditekniikka omaa jos itsestään paljon samaa ajatusta hyötysuhteen parantamiseen kuin ACT. Hybridi parantaa vain matalien kuormien hyötysuhdettä pysäyttämällä polttomoottorin kokonaan. Itse en ole vakuuttunut siitä, että ACT parantaisi taloudellisuutta, kun hybridi myös lataa usein akkua tasaisella nopeudella ajettaessa, jolloin sylinterien lepuutus ei taaskaan tulisi kyseeseen. Vähintäänkin voi voi todeta, että plugi-autossa tilaisuudet lepuuttaa sylintereita ovat vain murto-osa ei-hybridin moottorista.

Le.ON

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.08.20 - klo:09:37
Koko kansan Seat:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/koeajossa-uusi-koko-kansan-auto-aihetta-konsernin-kiinnostavimmaksi-perheautoksi/fb8a12ba-3a20-4f59-8899-3fc333ecf87c

2/3 myynnistä oletetaan olevan töpseli-Leoneja. Sopii epäillä Keskon tavoitetta.

Tavaratila on ladattavassa farmarissa jotakin 400+ litraa, kun ei-ladattavissa se on 617.  Vakio-äänentoistoa ei pysty parantamaan ladattavaan malliin (Beats ei ole saatavilla siihen). Yhtään ladattavaa koeajoautoa ei ole maassa ennen lokakuuta. Suorituskykyä, painoja ja mittoja (mm. tarkka tavaratilan koko) ei ole saatavilla.

Aika hankalaa on lähteä tässä vaiheessa ostoksille.

Lisäksi Kesko menettää osan myynnistä Helkamalle, kun manuaalin ystävät siirtynevät tässä hintaluokassa Octavian ostajiksi, sen kun saa 1.5 TSI:llä myös manuaalina. Pihistäjälle tiedoksi.... katopa toiselta palstalta millaisilla litralukemilla tuota uutta 1.5 manuaali Octaviaa ajetaan... Se syö litrasta aamupalaksi :D
Toisaalta Skoda menettää potentiaalisia asiakkaitaan, kun ei ole 1.5 TSI vaihtoehtoa DSG:nä. Tai ehkä se sieltä myöhemmin on tulossa kun plugariakin saadaan valikoimaan.

Itse tilasin tuon Leon PHEV:in perustaen päätöksen siihen, että kävin ajamassa eTSI-mallin ja lisäksi olen ajanut Golf GTE:tä sekä Passat GTE:tä. Tuossa Leonin lataushybridissä tulee vielä olemaan parempi jousitus, seisontalämppäri ynnä muuta vakiona verrattuna eTSI-malliin, joten päätös oli aika helppo tuolla hintaerolla. Lisäksi työmatkat menee vaikka kokonaan sähköllä.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 31.08.20 - klo:09:37
Pihistäjälle tiedoksi.... katopa toiselta palstalta millaisilla litralukemilla tuota uutta 1.5 manuaali Octaviaa ajetaan... Se syö litrasta aamupalaksi :D

Pihistäjän auto/ajotapa on poikkeus, normaalissa ajossa 1,4 TSI tai 1,5 TSI -t päihittää nytkin 1,0 TSI -n kulutuksessa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 31.08.20 - klo:20:37
Pihistäjän auto/ajotapa on poikkeus, normaalissa ajossa 1,4 TSI tai 1,5 TSI -t päihittää nytkin 1,0 TSI -n kulutuksessa.
Ei päihitä. Ihan on itsellä kokemusta muutaman kymmenen tuhannen verran. Vähällä menee molemmat, mutta veikkaanpa, että litrainen on tosielämässä keskimäärin taloudellisempi, kun vertaillaan isoa määrää autoja. Ei auta edes act.

Ajotyyli ei ole itsellä mihinkään muuttunut. Tuossa kaksi aika samanlaista ajankohtaa ja muutaman tankkauksen otanta. Molemmissa autoissa 225 renkaat. Litrainen oli farkku ja nykyinen ei. Molemmat manuaaleja. Webastokaan ei sotki kulutusta.



Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 31.08.20 - klo:21:09
Ei päihitä.

Kyllä päihittää. Kahden vuoden ajan on minun yksi ST 1,4 TSI DSG ACT päihittänyt minun toisen 5D 1,0 TSI DSG -n jatkuvasti, keskimäärin noin 0,3-0,7 litralla. Molemmilla on 205/55/R16 renkaat ja molemmat käyttää vain 98 bensaa ja molemmat aja suunnilleen sama reittiä, päivässä keskimäärin noin 60 km, puoliksi kaupunki/maantie.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 31.08.20 - klo:21:50
Kyllä päihittää. Kahden vuoden ajan on minun yksi ST 1,4 TSI DSG ACT päihittänyt minun toisen 5D 1,0 TSI DSG -n jatkuvasti, keskimäärin noin 0,3-0,7 litralla. Molemmilla on 205/55/R16 renkaat ja molemmat käyttää vain 98 bensaa ja molemmat aja suunnilleen sama reittiä, päivässä keskimäärin noin 60 km, puoliksi kaupunki/maantie.
Niin sinulla ei, mutta testeissä litrainen on taloudellisempi. Omat kokemukset myös sen suuntaiset. Enhän minä sitä kiellä, etteikö sulla voisi olla toisin, mutta isossa kuvassa litrainen on taloudellisempi.



Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 31.08.20 - klo:16:49
EA211 on koko moottoriperheen sukunimi. Epäilen, että hybridin moottori ei ole kumpikaan noista mainitsemistasi varianteista. Plugi-auton moottorissa on muutakin eroa noihin ei-hybrideihin kuin tuon ACT:n puuttuminen. Sinälläänhän tuo hybriditekniikka omaa jos itsestään paljon samaa ajatusta hyötysuhteen parantamiseen kuin ACT. Hybridi parantaa vain matalien kuormien hyötysuhdettä pysäyttämällä polttomoottorin kokonaan. Itse en ole vakuuttunut siitä, että ACT parantaisi taloudellisuutta, kun hybridi myös lataa usein akkua tasaisella nopeudella ajettaessa, jolloin sylinterien lepuutus ei taaskaan tulisi kyseeseen. Vähintäänkin voi voi todeta, että plugi-autossa tilaisuudet lepuuttaa sylintereita ovat vain murto-osa ei-hybridin moottorista.

On kyllä koko moottoriperheen nimi tuo EA211 (mm. 1.2 TSI kuuluu siihen), mutta montako 1.4 myllyä siitä on tällä hetkellä tuotannossa? Ilman ACT:tä ei ole ollut tuosta tuotannossa hetkeen mitään. Konekoodit, joita pystyn tuohon hybridiin löytämään netistä ovat CUKB ja CUKC. Mistään en löytänyt pikaisesti onko niissä ACT:tä vai ei. Sama teho ja vääntö niissä on kuin ACT-variantissa. Jos jollakin parempaa tietoa, niin jakakoon.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

Eikai 1.4 tsi:tä ole kuin hybrideissä enää? Se on ilman act:tä. Moottoritunnusta en tiedä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 01.09.20 - klo:13:33
Eikai 1.4 tsi:tä ole kuin hybrideissä enää? Se on ilman act:tä. Moottoritunnusta en tiedä.

Niin, kaikki kommentit ovat "eikai" tai "mä luulen, että ACT:tä ei käytetä enää". Onko jollakin oikeaa tietoa aiheesta, vai ollaanko vaan siinä luulossa, että 1.4 TSI olisi jostakin syystä tuotannossa nyt sellaisella modifikaatiolla (siis. 110 kW/250 Nm), jossa sitä ei käytetty koskaan normi-autoissa eli ilman ACT:tä? 1.4 TSI oli kyllä ilman ACT:tä tuotannossa mm. 90 kW/92 kW ja 103 Kw tehoisena. Mutta tässä on 110 eli samat kuin ACT:ssa. 1.4 hybridikone on ulkoisesti aivan ACT -koneen näköinen.

Voin hyvinkin olla vääräässä, mutta kaipaan jotakin mustaa valkoisella, ennen kuin uskon. Muuten jää vain väittämäksi.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

b1mpo

"BUT FIRST OF ALL, THE GASOLINE ENGINE
The VW gasoline engine is the 1.4 TSI, 150PS version (110kW), EA211 generation (CUKB). It can generate 250Nm at 1600 RPM and maintain them up to 3500 RPM. The engine is the same used for the slightly upgraded TGI (turbo-methane) version and is also equipped with an intake variator so as to maximize the efficiency and obtain the less fuel consumption possible."

Tämä siis alkupään ea211 hybrideistä kirjoitettu, eli golf gte.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JariJ

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.09.20 - klo:15:11
Niin, kaikki kommentit ovat "eikai" tai "mä luulen, että ACT:tä ei käytetä enää". Onko jollakin oikeaa tietoa aiheesta, vai ollaanko vaan siinä luulossa, että 1.4 TSI olisi jostakin syystä tuotannossa nyt sellaisella modifikaatiolla (siis. 110 kW/250 Nm), jossa sitä ei käytetty koskaan normi-autoissa eli ilman ACT:tä? 1.4 TSI oli kyllä ilman ACT:tä tuotannossa mm. 90 kW/92 kW ja 103 Kw tehoisena. Mutta tässä on 110 eli samat kuin ACT:ssa. 1.4 hybridikone on ulkoisesti aivan ACT -koneen näköinen.

Voin hyvinkin olla vääräässä, mutta kaipaan jotakin mustaa valkoisella, ennen kuin uskon. Muuten jää vain väittämäksi.

Octaviassa myös 110 kW/250 Nm 1.4 TSI (2016 vuosimallista lähtien) oli ilman lepuutusta. Itsellä on sellainen vieläkin, mutta odottelen Hybridin hinnastoja. 1.5 koneet tulivat sitten ACT:llä.
Ajossa: Skoda Octavia Combi PHEV Style
Ex VAGit:Skoda Octavia Combi Style 1,4 TSI DSG Metal Grey, Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG Black Magic -11, Skoda Fabia Combi Elegance 1,9 TDI -08

teräksenharmaa

#686
Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 01.09.20 - klo:15:11
Niin, kaikki kommentit ovat "eikai" tai "mä luulen, että ACT:tä ei käytetä enää". Onko jollakin oikeaa tietoa aiheesta, vai ollaanko vaan siinä luulossa, että 1.4 TSI olisi jostakin syystä tuotannossa nyt sellaisella modifikaatiolla (siis. 110 kW/250 Nm), jossa sitä ei käytetty koskaan normi-autoissa eli ilman ACT:tä? 1.4 TSI oli kyllä ilman ACT:tä tuotannossa mm. 90 kW/92 kW ja 103 Kw tehoisena. Mutta tässä on 110 eli samat kuin ACT:ssa. 1.4 hybridikone on ulkoisesti aivan ACT -koneen näköinen.

Voin hyvinkin olla vääräässä, mutta kaipaan jotakin mustaa valkoisella, ennen kuin uskon. Muuten jää vain väittämäksi.
Niin siis hybridin moottori on alusta asti ollut hybridikäyttöön muokattu versio perusmoottorista. Muokkauksilla on pyritty tekemään moottori kestämään käynnistyksiä kylmästä suoraan suurille tehoille ja toisaalta pitkiä aikoja sammuksissa. Lukuisia rautapuolen eroja 0ihan laakereista ja mäntien välyksistä lähtien. Ei-hybrideissä ei luonnollisesti noita muutoksia ole koskaan ollut. Tehot ovat tässä kokolailla sivuseikka, vaikka Passat GTE:ssä ja sisarmalli Superbissa onkin uniikki 115 kilowatin teholukema. ACT olisi myös turha varuste hybridissä, joten sitä ei hybridin moottorissa koskaan ole ollut. Toki jos haluat uskoa toisin, niin onhanmsulla täysi oikeus uskoa mihin haluat.

The innovative and efficient 1.4l TSI engine, FIGURE 1, is used in its base form in many vehicles from the modular trans- verse matrix (MQB). For its use in the Passat GTE, the power output of the inter- nal combustion engine has been raised
to 115 kW. The big-end bearing, pistons, exhaust valves and spark plugs have been adapted accordingly. Further, targeted design measures have been implemented to fulfil requirements that are specific to hybrid technology.



Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 01.09.20 - klo:17:33
Niin siis hybridin moottori on alusta asti ollut hybridikäyttöön muokattu versio perusmoottorista. Muokkauksilla on pyritty tekemään moottori kestämään käynnistyksiä kylmästä suoraan suurille tehoille ja toisaalta pitkiä aikoja sammuksissa. Lukuisia rautapuolen eroja 0ihan laakereista ja mäntien välyksistä lähtien. Ei-hybrideissä ei luonnollisesti noita muutoksia ole koskaan ollut. Tehot ovat tässä kokolailla sivuseikka, vaikka Passat GTE:ssä ja sisarmalli Superbissa onkin uniikki 115 kilowatin teholukema. ACT olisi myös turha varuste hybridissä, joten sitä ei hybridin moottorissa koskaan ole ollut. Toki jos haluat uskoa toisin, niin onhanmsulla täysi oikeus uskoa mihin haluat.

The innovative and efficient 1.4l TSI engine, FIGURE 1, is used in its base form in many vehicles from the modular trans- verse matrix (MQB). For its use in the Passat GTE, the power output of the inter- nal combustion engine has been raised
to 115 kW. The big-end bearing, pistons, exhaust valves and spark plugs have been adapted accordingly. Further, targeted design measures have been implemented to fulfil requirements that are specific to hybrid technology.


Vaan vieläkään sulla ei ole mitään faktaa. Pelkkää spekulaatiota vaan. Se, että on erilaiset männät ja pinnoitteet ei kerro mitään ACT:sta.

Uskon kyllä kun kovasti vakuutatte, mutta kukaan ei tunnu pystyvän kertomaan konekoodia ja näyttämään tekstiä, jossa ACT poissuljetaan.  :D
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Hego

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 02.09.20 - klo:01:26
Vaan vieläkään sulla ei ole mitään faktaa. Pelkkää spekulaatiota vaan. Se, että on erilaiset männät ja pinnoitteet ei kerro mitään ACT:sta.

Uskon kyllä kun kovasti vakuutatte, mutta kukaan ei tunnu pystyvän kertomaan konekoodia ja näyttämään tekstiä, jossa ACT poissuljetaan.  :D

Kannattaa myös katsoa mitä valmistaja kertoo ja ei kerro virallisissa tiedotteessaan. Esim. VW Pressi tiedotteet jossa kerrotaan eri mallien teknisistä ominaisuuksista, niistä saa aika kattavan kuvan mitä tekniikkaa missäkin mallissa on. Esim. Mk8 golf kohdalla kerrotaan että 1.5 tsi malleissa on ACT kun taas 1.4tsi phev malleissa sitä ei mainita, siitä voinee päätellä että siinä sellaista ei ole kun valmistaja ei siitä kyseisen mallin yhteydessä mainitse.

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases

Seat León ST PHEV Xcellence

passo_s

#689
Ei siinä ACT:ta ole, tai ainakin Passat GTE 2020 mikä mulla on on ilman ACT:ta, 1.4 TSi 155 heppaa + sähkömoottorin teho. Moottori on sellanen että se tarvis olla joka perusauton bensakoneena, kunnoliset sisähilut kerrankin. Vaikka on työsuhdeauto niin kyllä rekkaa ohitaessa vähän alle kympin pakkasilla moottoria säälitti, hotellista motarille olisko 5 min pelkkää sähköajoa. Motarilla bensamoottori kylmitään 80 km/h nopeudesta nykäistään mukaan kun mulla on lappu lattiassa, siitä vaan nykästään täyteen laukkaan :) En kyllä omalla näin ajelisi. Sitä olen miettinyt että onko siinä bensamoottorissa kuitenkin öljypumppu aina päällä sähkösesti vaikka pelkällä sähkömoottorilla ajelee? Toinen mitä olen miettinyt että vaikka plugarini webasto on pelkkä sisätilaa lämmittävä webasto, onhan se sisätilojen vesikierto kuitenkin jollain tapaa liitoksessa moottorin vesikierron kanssa, että varmaankin se moottori jonkun siivun lämpöä saa kun webastola kabiini lämmitetään?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy