Kesärenkaat 2017

Aloittaja Camo, 23.02.17 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

sambolo

Tuo velttous tuntuu olevan useimpien halparenkaiden ongelma, varsinki jos ne on yhtään hiljaisemmasta ja pitävemmästä päästä. Ilmeisesti pephmeällä rakenteella tavoiteltu pitoa ja hiljaisempaa rengasta?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Porari

Ensiasennus renkaina A3:ssa Bridgestone Turanza 225/45-17.
Taisivat olla nimen omaan kesän 2017 kesärenkaat,koska pintaa 2-3mm jäljellä ja vielä tullee kilsoja  4000km verran tänä kautena.takana 19 000km nytten.
Pitänee kulutuskestävyyttä hakea muista merkeistä,paineetkin
pidetty kohillaan.
T-Roc 1,5  2020,Caddy Maxi 2,0Tdi 2014,A3 Sportback 2.0Tdi Quattro S-tronic 2017.                                      Ex-A3  CC 1.8 Tfsi Quattro S-tronic  2014. Ex-A5 SB 2.0 Tdi+Mt 2011.Ex-A3 SB 1.4 Tfsi+S-tronic 2009.Ex-A4 Avant 2.0+Mt 2003.Ex-Audi 80 1.8+aut. 1989.

mabe

Nyt on yhden tankin alla pyörinyt Michelin CrossClimate+ 225/45R17 renkaat.

Edelliset oli Golf GTD vanteiden mukana tulleet 4413-0414 paistoleimoin varustetut Continental SportContact5set joista omaa kokemusta 10k ja edellisen omistajan ajoja parikymmentä tonnia.

Plussat:
Hiljaisuus, selkeästi hiljaisempi kuin Conti, arviona jotain kesärenkaan ja kitkarenkaan välimaastoa subjektiivisena.
Pidon tuntuma, ainakin kosteaan tiehen tuntuu purevan selvästi napakammin kuin tuo edellinen kumi
Varmaan ihan kelpoa uuden kesärenkaan tasoa, huipuille todnäk häviää.

Miinukset:
Kulutus nousi verrattuna vanhaan kovettuneeseen renkaaseen. Auton näyttämässä kuivalla arviolta +2dl ja märällä enemmän.
Kulutusta lisännee se valtava vesipilvi mikä renkaasta lentää sivuille, pyöränkotelot pohisee ja peilistäkin näkee kun vesi lentää ihan eri malliin. Tekee siis kelpoa työtä.

Liikkeestä pois ajettaessa ja ylipainein (3.0 joka kulmassa) tuntui aivan oudolle, nuljusi, isompiin käännöksiin ohjausviivettä jne.
Kerää kiviä kuvion väliin

Yleishuomiona selvästi tuntumaltaan enemmän kesärengas. Vähän napakkuudessa kärsii edelliseen mutta kuitenkin. Ei mikään nulju kitka kuten edellisessä talvipyöränä ollut 205/55R16 Michelin xi3 jolla pyörän alle taittuminen tuntui selvästi hitaamminkin kaarteeseen saavuttaessa.

Positiivisilla mennään toistaiseksi.

janosriippa

Renkaina on kesän ollut 225/55/16 Summerstar Sport 3:t ja jotenkin ei tunnu toimivan A4:n (B8 facelift) alla ollenkaan. Ihme ujellusta ja tärinää. Tosin en tiedä onko auton alustassa jotain joka voisi aiheuttaa moista.

Jos nyt lähtisin 205/60/16 kokosia renkaita ostamaan, niin olisiko Hankook Ventus Prime 3:t tai Continental Premium Contact 5:t hiljaisesta päästä? Mitä suosittelette?

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: janosriippa - 02.10.17 - klo:13:15
Renkaina on kesän ollut 225/55/16 Summerstar Sport 3:t ja jotenkin ei tunnu toimivan A4:n (B8 facelift) alla ollenkaan. Ihme ujellusta ja tärinää. Tosin en tiedä onko auton alustassa jotain joka voisi aiheuttaa moista.

Jos nyt lähtisin 205/60/16 kokosia renkaita ostamaan, niin olisiko Hankook Ventus Prime 3:t tai Continental Premium Contact 5:t hiljaisesta päästä? Mitä suosittelette?

Mulla Prime 3 koossa 225/40R18 ja oon enempi ku tyytyväinen ollut kaikkeen niissä. Eivät ujella tai tärise. Tärinä voi johtua monesta muustaki asiasta kuin alla olevista kumeista.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Mikey

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 21.04.17 - klo:18:46
Itsekin laitoin äsken Ventus Prime 3:t alle (225/45/17).

Rengas on erittäin hiljainen.

Ennen kuin kävin huoltsikalla, paineet olivat 2,4 bar ja rengas oli aika veltto ohjautumaan. Laitoin 2,6 bar ja ohjautuvuus napakoitui selvästi vaikkakin on yhä hieman laiskan oloinen käännöksissä.

Mikä lötkönä syntyy, se lötkönä kuolee... Eli kolme kesää/45.000 km on takana, ja eturankaat alkaa olla lopussa. Yleensä kierrätän renkaita, jolloin pääsen setillä 60.000 km. Nyt jätin kierrättämättä, jotta pääsisin aikaisemmin vaihtamaan renkaita. Seuraavaksi (ensi keväänä) menee keulaan GY Efficient Gripit alle - samassa koossa.

58make

Viime keväänä rohkaisin mieleni ja ostin kokeeksi kiinalaiset, Fullrun FRUN-FOUR
nimiset renkaat koossa 215/70-16, nyt ajettu 13000km kun vaihto talvirenkaisiin
pakosta tuli eteen, tosin noillakin olisi voinut ajaa, niissä tuo m+s merkintä on,
paremmat nuo on tiguanin alla kuin edelliset nokialaiset.
Ratkaise asunto ja autopulma samalla kertaa,
osta skoda ja asu korjaamolla.

Jultsu

M+S ei taida vielä piisata suomessa, renkailta vaaditaan vähintään myös 3PMSF (3 peak mountain snow flake) eli kolme vuorenhuippua joiden sisällä lumihiutaleen kuva. Mud+snow kun on nimensämukaisesti "tarkoitettu" vain mutaan ja lumelle, ei jäisille pinnoille ollenkaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

vmoi73

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.11.19 - klo:11:34
M+S ei taida vielä piisata suomessa, renkailta vaaditaan vähintään myös 3PMSF (3 peak mountain snow flake) eli kolme vuorenhuippua joiden sisällä lumihiutaleen kuva. Mud+snow kun on nimensämukaisesti "tarkoitettu" vain mutaan ja lumelle, ei jäisille pinnoille ollenkaan.

Tämän mukaan pelkkä M+S riittäisi :

https://www.liikenneturva.fi/fi/liikenteessa/auton-renkaat

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy