Seat Leon 5F Facelift

Aloittaja -ruoska-, 19.10.16 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

vagfani

Tuleeko ensimmäiset toimitukset muutaman viikon päästä?

Pate

1.0TSI ST DSG Ecomotive Technic gray  luvattu minulle kuun vaihteessa toimittaa. (ilman ledipakettia koska ledeillä olisi venynyt 7 viikkoa toimitus pidemmälle).
Tuotantoviikko oli 8.

-Pate

DeepBlack-13

Koska "Pate" tilasit auton?
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

mfroberg

Hmm, oma Leon 1.0 T(S)I ST Style tilattu 4.2. ja tuotantoviikko on kuluva eli 11. Ja autoon tulee mm. myös LED-Pack. Mitenköhän Paten automyyjän puheet oikein pitäisi tulkita?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

DeepBlack-13

Samaa ajattelin. Omassani led-paketti ja tilattu tammikuussa ja auto valmostunut 20.2. Nyt odotellaan Suomeen tulevaksi.
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: DeepBlack-13 - 13.03.17 - klo:17:51
Samaa ajattelin. Omassani led-paketti ja tilattu tammikuussa ja auto valmostunut 20.2. Nyt odotellaan Suomeen tulevaksi.

Ilmeisesti FR:n takominen on hankalampaa tai jokin komponentti jarruttaa sitten. Voiko värillä olla vaikutusta? Maalataanko esim. tietyn värisiä enemmän yhtä aikaa? Mystery Blue kyseessä ja tilattu myös tammikuussa ja valmistus alkaa vasta 27.3-31.3 välisenä aikana. Just sain ilmoituksen, että lykättiin viikolla eteenpäin, mutta vahvistettiin sentään tuo viikko joka tapauksessa...  ::)

Kerropa Deepblack, joka tapauksessa koska saat auton, niin pystyy arvioimaan tuota aikaa valmistuksesta avaimet käteen hetkeen.. :)
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

jopiira

Oma Seat Leon ST, 1.0 STI, DSG (mystic blue) kasattu tehtaalla 27-29.1. välisenä aikana ja luovutus keskiviikkona 15.3.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää auton kuljetusreitti, että miten nämä uudet autot matkansa taittaa Espanjasta Suomeen.


Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

Hans

FR tilattu 26.1 ja reilu viikko sitten myyjä ilmoitti että on laivassa tulossa.
Leon 1.4 TSI 150 ACT FR, Mystery Blue värillä.

Joens

Alustava tuotantoviikko 14 ja jos näin käy niin noin Toukokuun puolivälissä luovutus.



Lainaus käyttäjältä: Joens - 27.02.17 - klo:12:15
Tuli lyötyä kaupat lukkoon seuraavasti pelistä:

SEAT Leon ST 1.4 TSI 150 ACT FR DSG

Väri: Boheme Purple


Lisävarusteet:

FR Pack (tutkat,kessy)
Navi
Seat sound system
Panoraamakatto
Musta sisäkatto


Ei vielä hajua tuotantoviikoista tai mistään toimitukseen liittyvistä.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: jopiira - 14.03.17 - klo:01:30
Oma Seat Leon ST, 1.0 STI, DSG (mystic blue) kasattu tehtaalla 27-29.1. välisenä aikana ja luovutus keskiviikkona 15.3.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää auton kuljetusreitti, että miten nämä uudet autot matkansa taittaa Espanjasta Suomeen.

Junalla lähtevät Martorellin tehtailta. Siitä löytyy Youtube videotakin. Uskoisin, että menevät junalla Barcelonan satamaan ja sieltä eteenpäin. Martorellistä lähtee päivittäin kolme junaa ja noin 2000 autoa. Emden Saksassa on VAG yhtymän isoimpia satamia, jossa jatkojakelu järjestetään ja sen kautta minulle tuli aikanaan VW Polo, joka valmistettiin myös tuolla Martorellissa. Eli reitti lienee Martorell, Barcelona, Emden, Hanko?

Seat Atecat tulevat taas puolestaan Skodan tehtailta Tsekeistä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Joens

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 14.03.17 - klo:17:04
Junalla lähtevät Martorellin tehtailta. Siitä löytyy Youtube videotakin. Uskoisin, että menevät junalla Barcelonan satamaan ja sieltä eteenpäin. Martorellistä lähtee päivittäin kolme junaa ja noin 2000 autoa. Emden Saksassa on VAG yhtymän isoimpia satamia, jossa jatkojakelu järjestetään ja sen kautta minulle tuli aikanaan VW Polo, joka valmistettiin myös tuolla Martorellissa. Eli reitti lienee Martorell, Barcelona, Emden, Hanko?

Seat Atecat tulevat taas puolestaan Skodan tehtailta Tsekeistä.

Minulle sanottiin, että tulee Vuosaaren satamaan josta matka jatkuu Mäkisen logistiikka keskukseen ns. Suomi varusteluun.
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

xkouhiax

Tuli eilen koeajettua uusi Leon ST 1,0 DSG. Autohan tuntui oikein hyvältä noin yleisesti. Ajoasento oli itselle toimiva, näkyvyys hyvä, media toimi kiitettävästi ja käytettävyyskin oli kohdillaan. Noh moottori ei sitten miellyttänyt niin paljoa. Muutkin on kirjoitelleet, että on aika puhditon kone ja itse allekirjoitan tämän. DSG pitää kierroksia matalalla, mikä varmasti on kulutuksen kannalta järkevää. Harmi vaan, että alavääntö on heikkoa, minkä takia taajama-ajo ei ole kovinkaan miellyttävää. Tuntuu, ettei siellä alle 2000rpm tapahdu oikein mitään muutakuin jurruutusta. Lisäksi kaasun vaste oli ainakin omaan jalkaan hankala. Täytyi polkasta aika pitkälle ennenkuin pääsi valoista edes liikkeelle.

Jos ajo-ominaisuudet em. huolimatta miellyttää, niin varmasti on todella hyvä auto hintaisekseen.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 15.03.17 - klo:09:45
Tuli eilen koeajettua uusi Leon ST 1,0 DSG. Autohan tuntui oikein hyvältä noin yleisesti. Ajoasento oli itselle toimiva, näkyvyys hyvä, media toimi kiitettävästi ja käytettävyyskin oli kohdillaan. Noh moottori ei sitten miellyttänyt niin paljoa. Muutkin on kirjoitelleet, että on aika puhditon kone ja itse allekirjoitan tämän. DSG pitää kierroksia matalalla, mikä varmasti on kulutuksen kannalta järkevää. Harmi vaan, että alavääntö on heikkoa, minkä takia taajama-ajo ei ole kovinkaan miellyttävää. Tuntuu, ettei siellä alle 2000rpm tapahdu oikein mitään muutakuin jurruutusta. Lisäksi kaasun vaste oli ainakin omaan jalkaan hankala. Täytyi polkasta aika pitkälle ennenkuin pääsi valoista edes liikkeelle.

Jos ajo-ominaisuudet em. huolimatta miellyttää, niin varmasti on todella hyvä auto hintaisekseen.

Asian saa korjattua ottamalla vähän ruudikkaamman koneen. Manuaalilla pystyy puolestaan vaikuttamaan itse vaihteisiin ja kierroksiin. ;)

Mutta kyllähän tuossa uudessa 1.0:ssa on kuitenkin 200 Nm vääntöä, joten ihan puhdittomasta padasta ei voida puhua. Vääntöä on kuitenkin saman verran kuin 2.0 litraisessa turbottomassa. Kävin itsekin koeajolla tuolla kone-vaihdeyhdistelmällä, kun isompaa myllyä ei koeajoon ollut silloin saatavilla ja yllätyin sen toiminnasta positiivisesti (vaikka isomman koneen otinkin).
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Joens - 15.03.17 - klo:09:20
Minulle sanottiin, että tulee Vuosaaren satamaan josta matka jatkuu Mäkisen logistiikka keskukseen ns. Suomi varusteluun.

OK, no siksi olikin hyvä, että laitoi kysymysmerkin toimitusreitin perään :P
Olisi muuten mukava tietää, että vaihtuuko päätesatama Suomessa myyjäfirman mukaan. Eli onko päätesatama Hanko, Vuosaari tai Kotka riippuen siitä onko myyjänä VV-Auto, Länsiauto jne... Jos joku tietää, niin heittäkää tieto peliin. Lohkolämppäri yms. Suomi-sälä -asennukset saatetaan tehdä myyjäliikkeen huollossakin, jos kyseessä on iso myyjä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

vagfani

Tuo "Suomi-varusteet" on ihan legendaa. Tietysti jos lämmittimin asennuksen sellaiseksi mieltää niin sitten. Teipit otetaan irti ja huoltotilasta pääsee eroon nappia painamalla. Tuosta vielä veloitetaan sitten toimituskulut.

xkouhiax

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 15.03.17 - klo:10:04
Asian saa korjattua ottamalla vähän ruudikkaamman koneen. Manuaalilla pystyy puolestaan vaikuttamaan itse vaihteisiin ja kierroksiin. ;)

Mutta kyllähän tuossa uudessa 1.0:ssa on kuitenkin 200 Nm vääntöä, joten ihan puhdittomasta padasta ei voida puhua. Vääntöä on kuitenkin saman verran kuin 2.0 litraisessa turbottomassa. Kävin itsekin koeajolla tuolla kone-vaihdeyhdistelmällä, kun isompaa myllyä ei koeajoon ollut silloin saatavilla ja yllätyin sen toiminnasta positiivisesti (vaikka isomman koneen otinkin).

Totta, mutta ruudikkaammalla koneella hinta karkaakin jo aika paljon ylemmäs :) Silloin on suunnilleen samaan hintaan saatavilla mm. Golfia, Octaviaa, jotka tarjoaa enemmän tilaa ja vähän parempaa viimeistelyä.

Itse ajelen 1,6 litraisella diesel automaatilla ja ero sen ja litrasen dsg:n välillä oli merkittävä. Manuaalia ei huvita vatkailla enää :)

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 15.03.17 - klo:10:26
Totta, mutta ruudikkaammalla koneella hinta karkaakin jo aika paljon ylemmäs :) Silloin on suunnilleen samaan hintaan saatavilla mm. Golfia, Octaviaa, jotka tarjoaa enemmän tilaa ja vähän parempaa viimeistelyä.

Itse ajelen 1,6 litraisella diesel automaatilla ja ero sen ja litrasen dsg:n välillä oli merkittävä. Manuaalia ei huvita vatkailla enää :)

Kyllä Leon jää selkeästi Golfia ja Skodaa edullisemmaksi isommilla koneilla, varsinkin jos samat varusteet laitetaan peliin (FR tai Xcellence). Lisäksi saa paljon paremman ja tyylikkäämmän muotoilun (varsinkin uusi Octavia on todella ruma, uusi mulkosilmä Mersu). Golf ei tarjoa tiloiltaan yhtään enempää, Octavia vähän tavaratilaa, ei muuta. Laadussa en huomaa eroa. Kaikki koeajoin ja kaikkia merkkejä omistanut. Seatissa on ainoana etuna nyt myös 5 v. takuu. Sitä etenkin DSG:llä arpova autoilija varmaan arvostaa ja saahan tuon DSG:n myös 1.6 TDI:lle...
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

xkouhiax

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 15.03.17 - klo:10:36
Kyllä Leon jää selkeästi Golfia ja Skodaa edullisemmaksi isommilla koneilla, varsinkin jos samat varusteet laitetaan peliin (FR tai Xcellence). Lisäksi saa paljon paremman ja tyylikkäämmän muotoilun (varsinkin uusi Octavia on todella ruma, uusi mulkosilmä Mersu). Golf ei tarjoa tiloiltaan yhtään enempää, Octavia vähän tavaratilaa, ei muuta. Laadussa en huomaa eroa. Kaikki koeajoin ja kaikkia merkkejä omistanut. Seatissa on ainoana etuna nyt myös 5 v. takuu. Sitä etenkin DSG:llä arpova autoilija varmaan arvostaa ja saahan tuon DSG:n myös 1.6 TDI:lle...

Nojoo jää edelleen halvemmaksi, mutta hintaero on suunnilleen luokkaa 1000â,¬, kun tuon litrasen mallin kohdalla Leon on useita tuhansia edullisempi. Muotoilusta samaa mieltä kanssasi. Takakonttitilat on Octaviassa ja Golfissa huomattavasti isommat, sen olen moneen kertaan kokeillut lastenrattailla ja matkatavaroilla :) Pitkä takuu ehdoton plussa Leonissa.

Puka

Lainaus käyttäjältä: Puka - 30.12.16 - klo:14:01
Tällä viikolla lähti tilaus faceliftatusta Leon ST:stä. Tulee firman liisariksi.
FR, 1.8tsi, DSG. Lisäksi kyytiin laitettiin FR-pack, irroitettava vetokoukku, PDC Dynamic/comfort pack, Navi system ja webasto.

Arvioitu alustava toimituspäivämäärä 31.3.2017... Odottavan aika on pitkä.

Tästä tuli tänään tieto, että on Suomessa webaston asennuksessa, luovutus 29.3.  :)
Tilaus lähti 29.12.2016

Pate


DeepBlack-13

Moi. Oman Seat leon st 1.0 dsg stylen aikajana nyt valmis.
- tilattu 24.1
- valmistunut 20.2
- Suomessa18.3 ja nyt lisävarustelun alla
- luovutus vasta 7.4 omasta pyynnöstä
Nyk. Seat Leon st 1.0 dsg -17, Seat Leon st 1.2 dsg -15, Mazda 3 sedan 2.0 at -15, VW golf VII 1.2 hb dsg -13

Anthracite Grey

^ Taidat ottaa ajoon suoraan kesärenkailla? Onnittelut uudesta kulkineesta!

Jone52

Uusi Leon ST tilattu! Maahantuojalla muutama ylimääräinen saatavilla, pitäisi olla minulla jo ensi viikolla. Lauantaina olin vielä Octaviaa ostamassa :-) Viiden vuoden takuu ja melkein pari tonnia halvempi, mutta enemmän varusteita, siihen tarjous ilmaisista talvirenkaista, se oli sitten siinä.

1.0 manuaali, Style paketilla, Media System Plus ja hopea metalliväri

jukkanen

Mitenkähän vetokoukku kannattaa laitattaa ST 1.0 Ecomotiveen? Hinnasto ei oikein anna mitään vaihtoehtoja juuri ecomotiveen, ei täyttä asennusta eikä esiasennusvalmiutta...? :o Vai eikö siihen saa laittaa ollenkaan tyyliin monet hybridit? :o

Daatta

^ Jos otteessa on vetokyky 0 kg niin ei siihen sovi laittaa koukkua. Cuprassa on sama homma, syynä on ilmeisesti takapönttö ja/tai puskuri.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

yaska

Lainaus käyttäjältä: jukkanen - 22.03.17 - klo:15:43
Mitenkähän vetokoukku kannattaa laitattaa ST 1.0 Ecomotiveen? Hinnasto ei oikein anna mitään vaihtoehtoja juuri ecomotiveen, ei täyttä asennusta eikä esiasennusvalmiutta...? :o Vai eikö siihen saa laittaa ollenkaan tyyliin monet hybridit? :o

Teknisissä tiedoissa ST 1.0 Ecomotiven sallittu perävaunumassa jarruin / jarruitta, kg 1000 / 610 eli luulisi saavan laittaa koukun. Kaikissa ST Cuprissa on vain viivaa ko. tiedon kohdalla.

AnttiSFI

Tulipa laitettua tänään nimet paperiin 1.0 TSI Ecomotive DSG:stä myös - ja samalla rekisteröidyttyä tännekin :) SEAT Center Helsingillä lähti lisävarusteiden jälkeen ~1300e listahinnasta pois, ja vielä kun kysyin (täältä lukemastani) talvirengastarjouksesta joka oli viikko sitten Hesarissa sain senkin vaikka kamppis kuulema loppui eilen. 16" talvirenkaat alumiinivanteineen ovat uutena kuitenkin sen hintaiset (ja väkisin edessä syksyllä) että ihan hyvän diilin koin saaneeni. 1.4 TSI ACT:tä en halunnut koeajaakaan, sillä siitä olisi tullut vain paha mieli ja olisin alkanut keksiä itselleni tekosyitä miksi ostaa se, vaikkei budjetti siihen olisi taipunutkaan. 1.0 TSI oli yhden pitkän illan koeajossa ja tarpeeksi hyvin se mielestäni liikkui joka tilanteessa.

Lopulta suurimmaksi kysymysmerkiksi autossa muodostui väri... Mystery Bluen valitsin ja Nevada White on aikalailla poissuljettu jo, mutta Desire Red kummittelee mielessä. Muutama yö on aikaa vielä nukkua tuon kanssa niin että ehtii hautessa vaihtamaan vielä. Jos jollakulla on laittaa / linkittää hyviä (lue: realistisia, ei vain promo-videoita) kuvia tuosta sinisestä niin mielelläni katson! seatcupra.net:n palstalta löytyi tähän mennessä parhaat suuntaa antavat kuvat, mutta niitä ei montaa ollut.

PS. Noista captcha-kuvista ei täällä tahdo saada selvää millään ilveellä...  ;D

jopiira

AnttiSFI: Itsellä oma auto mystery blue ja olen tyytyväinen väriin vaikka aika mielettömän näköinen on myös boheme purple

Mystery blue luonnonvalossa ei ole tylsä väri vaan kohentaa hyvännäköisesti muotoja. Perusväri aika lähellä subarun sinistä, mutta auringon valo vaalentaa metalliväriä...
Seat Leon ST 1.0 TSI, DSG vm. 2017

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: AnttiSFI - 25.03.17 - klo:18:04
Tulipa laitettua tänään nimet paperiin 1.0 TSI Ecomotive DSG:stä myös - ja samalla rekisteröidyttyä tännekin :) SEAT Center Helsingillä lähti lisävarusteiden jälkeen ~1300e listahinnasta pois, ja vielä kun kysyin (täältä lukemastani) talvirengastarjouksesta joka oli viikko sitten Hesarissa sain senkin vaikka kamppis kuulema loppui eilen. 16" talvirenkaat alumiinivanteineen ovat uutena kuitenkin sen hintaiset (ja väkisin edessä syksyllä) että ihan hyvän diilin koin saaneeni. 1.4 TSI ACT:tä en halunnut koeajaakaan, sillä siitä olisi tullut vain paha mieli ja olisin alkanut keksiä itselleni tekosyitä miksi ostaa se, vaikkei budjetti siihen olisi taipunutkaan. 1.0 TSI oli yhden pitkän illan koeajossa ja tarpeeksi hyvin se mielestäni liikkui joka tilanteessa.

Lopulta suurimmaksi kysymysmerkiksi autossa muodostui väri... Mystery Bluen valitsin ja Nevada White on aikalailla poissuljettu jo, mutta Desire Red kummittelee mielessä. Muutama yö on aikaa vielä nukkua tuon kanssa niin että ehtii hautessa vaihtamaan vielä. Jos jollakulla on laittaa / linkittää hyviä (lue: realistisia, ei vain promo-videoita) kuvia tuosta sinisestä niin mielelläni katson! seatcupra.net:n palstalta löytyi tähän mennessä parhaat suuntaa antavat kuvat, mutta niitä ei montaa ollut.

PS. Noista captcha-kuvista ei täällä tahdo saada selvää millään ilveellä...  ;D

Minullekin tulossa Mystery Blue joskus Huhtikuussa (tilattu jo tammikuun puolivälissä). Tilaushetkellä ei ollut ainuttakaan livenä nähtävissä. Alla pari videota missä väri näkyy suht. luonnollisessa tilassa:

https://www.youtube.com/watch?v=8bxw2pvnng4

Kankkusen ajokoulussa Cupra Mystery Blue värisenä
https://www.youtube.com/watch?v=i27OiQSGsHc

Lisää Mystery Blue Cupraa talvisissa olosuhteissa:
https://www.youtube.com/watch?v=Z7UALmR1o_Q

Autonäyttelyssä kiillotettuna ja lamppujen alla:
https://www.youtube.com/watch?v=Yn95ilXY1g8

Väri on hyvin lähellä Golf R:n Lapiz Blue väriä. Siinä on tietyssä valossa hiukan violettiakin.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Tömppö

Täälläkin 1.0TSI DSG Ecomotive Style tuloillaan, luovutus ensi viikolla. Värinä Boheme Purple. Kaupat ratkaisi hyvä tarjous ja 5v/100tkm kampanja takuulle.
Seat Leon ST 1.0TSI DSG Ecomotive Style -17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy