Golf 8 Chat

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:31

« edellinen - seuraava »

Reneto

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 20.06.21 - klo:13:19
Vetokoukku oli ilmeisesti jarruttanut joidenkin konsernin autojen toimituksia, mutta eipä näyttänyt hidastaneen oman autoni valmistumista.
Kulutus on kohdallaan Golf Variant 1.0 eTSI:ssä. Mökkireissulla 3.7l/100km heti ekalla tankillisella ja vähän mutkaisemmalla kohdalla kävi alkumatkasta desin alempanakin.

Kuulostaa hyvältä, ehkä liiankin. Jos katselet lukuja auton omista tiedoista, voi tuohon lisätä about 0,3l. Runsaassa maantieajossa oma 1.5eTSI näytti 4,8l kulutusta, tarkka oli 5,1l/100km. Pieni pettymys, tuntui kuitenkin siltä että auto kulkee todella paljon sylinterilepuutuksella ja rullailee moottori sammuksissa. Kulutusero vanhaan 1,4:ään on ollut kyllä olematon.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

nuukailija

Tuuleeko uusiin Golffeihin roiskeläpät mukaan? 
Onko niistä iloa jos ei juurkaan sorateillä ajele?
Golf Variant 1.0TSI (2021)

PoloBlueGT6R

Lainaus käyttäjältä: nuukailija - 20.06.21 - klo:14:38
Tuuleeko uusiin Golffeihin roiskeläpät mukaan? 
Onko niistä iloa jos ei juurkaan sorateillä ajele?

Roiskeläpät taitaa olla kaikkiin malleihin valinnainen varuste.
Makuasia, mutta eturoiskeläpistä on mielestäni hieman iloa, tosin jos ei aja sorateillä niin sekin ilo jää vähäiseksi.

Toimitusajoista, GTI (kaikki lisävarusteet paitsi yksi) tilattu toukokuun ekalla viikolla ja heinäkuun ekalla täydellä tai tokalla viikolla luovutus eli toimitusaika tulee olemaan noin 9-10 viikkoa.
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

9987

Edessä hyvin suojaavat läpät pysäyttää kivien lentoa jota on päällysteelläkin kokoajan, kyljet pysyy puhtaana paremmin vesikeleillä.

setämiesss

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 19.06.21 - klo:10:04
Kun menet view:llä karttanäkymään

Nyt tuli blondi olo. Ratin oikean puolen painikkeella pystyy vaihtamaan mittariston näkymää. Vasenta, oikeaa ja keskisektoria. Minulla ei ole keskelle valittavissa karttanäkymää. Siihen saa vain liikennemerkit, ajoavustimet, nopeuden yms, mutta ei karttanäkymää.
Mikä multa on jäänyt ymmärtämättä?
Golf VIII Variant 1.0 eTSI DSG
Golf V 1.4 TSI
Polo 1.2
Golf V 1.4 TSI DSG 170hv mekaanisella+turbolla
Passat 2.0 FSI
Golf IV 1.6
Kupla 1302

Reneto

Lainaus käyttäjältä: setämiesss - 21.06.21 - klo:15:25
Nyt tuli blondi olo. Ratin oikean puolen painikkeella pystyy vaihtamaan mittariston näkymää. Vasenta, oikeaa ja keskisektoria. Minulla ei ole keskelle valittavissa karttanäkymää. Siihen saa vain liikennemerkit, ajoavustimet, nopeuden yms, mutta ei karttanäkymää.
Mikä multa on jäänyt ymmärtämättä?

Siis löytyykö ratin oikealta puolelta kuitenkin view- nappula? OK-napista alavasemmalle. En nyt osaa sanoa mahdollisista varustelueroista, mutta minulla kyseistä nappia painamalla kiertää 4 erilaista näkymää. Yhdessä tulee kartta näkyviin ja reunoilla on neliöt. Ja neliöt saa pois valitsemalla "ei näyttöä" molemmille puolille erikseen. En oikein osaa paremmin selittää
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

Keskinäytön karttanäkymän vasemmassa alareunassa on nappi mistä sen kartan saa aktivoitua mittaristoon.

Heti 10 kilsan ajon jälkeen kuului POKS ja käyttäjäasetukset nollille.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

setämiesss

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.06.21 - klo:17:36
Keskinäytön karttanäkymän vasemmassa alareunassa on nappi mistä sen kartan saa aktivoitua mittaristoon.

Heti 10 kilsan ajon jälkeen kuului POKS ja käyttäjäasetukset nollille.

Kiitos vinkistä. Nyt näkyy kartta. Käyttöliittymän suunnittelijalla ei ole ollut aivan paras päivä kun tuota speksasi. Miksei tuo optio näy navigaattorin asetuksissa vaan se täytyy käydä valitsemassa tuo erillisen painikkeen takaa. Ja mitä järkeä noin alunperinkään on siinä että mittarinäytön kartta-optiota ei määritellä mittariston näyttöasetuksissa missä kaikki muut asetukset on vaan optio on kätketty keskinäytölle. Ja sielläkään se asetukset valikko ei ole kelvannut sijoituspaikaksi vaan on pitänyt piilottaa optio vielä oudompaan paikkaan.

Olen ollut aika ymmärtäväinen käyttöliittymän suunnittelijoille, mutta en kyllä pysty keksimään miten tämä juttu on tehty noin typerästi.
Golf VIII Variant 1.0 eTSI DSG
Golf V 1.4 TSI
Polo 1.2
Golf V 1.4 TSI DSG 170hv mekaanisella+turbolla
Passat 2.0 FSI
Golf IV 1.6
Kupla 1302

finnman

Menee kyllä aika pienellä tämä litranen. Helposti pääsee alle viitosen, jos ajaa normaalisti muiden mukana. Auto rullaa myös  todella hyvin ja joskus se tuntuu varsinkin taajamassa hiukan häiritsevän, kun joutuu jarrulla hillitsemään menoa. Muuten tottumisen jälkeen ei hullumpi voimalinja ollenkaan.
Ajotietokone näyttää hämmästyttävästi täysin oikein, joten kulutuslukemia ei tarvitse ainakaan tässä autossa laskea tankkauksista. Nyt on keskikulutus asettunut 5.1L paikkeille. Suurin osa matka-ajoa ja jonkun verran kärryäkin on vedetty perässä.

setämiesss

#339
Lainaus käyttäjältä: finnman - 22.06.21 - klo:09:06Auto rullaa myös  todella hyvin ja joskus se tuntuu varsinkin taajamassa hiukan häiritsevän, kun joutuu jarrulla hillitsemään menoa. Muuten tottumisen jälkeen ei hullumpi voimalinja ollenkaan.

Muutama tuhatta kilometriä takana ja tähän saakka vain positiivista sanottavaa voimalinjasta. Tuo coasting on hieman hämmentävä kokemus vanhalle manuaalikuskille. Kun nostaa jalkaa kaasulta niin meno vaan jatkuu samalla vauhdilla vaikka polttomoottori sammuu. Ja jatkuu ja jatkuu.
Olisi kiva tietää miten tuosta ominaisuudesta saisi irti kaiken mahdollisen. Auto antaa jotain vinkkejä mutta aika puutteellisesti.
Golf VIII Variant 1.0 eTSI DSG
Golf V 1.4 TSI
Polo 1.2
Golf V 1.4 TSI DSG 170hv mekaanisella+turbolla
Passat 2.0 FSI
Golf IV 1.6
Kupla 1302

setämiesss

Yksi juttu mistä en ole päässyt perille coasting-tilasta on se että miksi sähkömoottori tuo lisäpotkua rullaukseen mutta antaa silti nopeuden vajota hitaasti. Loogisempaa olisi jos coastingissa sähkömoottori pitäisi yllä sen nopeuden mikä autolla on kun nostaa jalan kaasulta kunnes akku on tyhjä.  Ja sitten polttis taas kehiin. All in kunnes sähkö loppuu.
Kaupunkinopeuksissa sähkömoottorin reilun 10 hv:n teho pitäisi riittää nopeuden ylläpitämiseen tasamaalla.
Golf VIII Variant 1.0 eTSI DSG
Golf V 1.4 TSI
Polo 1.2
Golf V 1.4 TSI DSG 170hv mekaanisella+turbolla
Passat 2.0 FSI
Golf IV 1.6
Kupla 1302

Wilzu

Nyt on noin 1600 kilometriä takana käsivaihteisella 1-litraisella. Vähällä menee kyllä sekin, kun nätisti ajelee. Enimmäkseen on tullut sahattua Mikkelin ja Juvan väliä, nurkka-ajoa ja sivuteitä työhommissa ja yksi pidempi reissu Juvalta Lapinlahden Nerkoolle ja takaisin. Viiden litran tietämissä on pysynyt kulutus.

Koputetaan puuta, sillä ainakaan vielä ei ole tullut vastaan mitään vikoja. Kolme pientä harmia tosin on, mutta niistäkin toisesta voi syyttää vaan itseään: sitä kerkesi tottua kessyyn jo sen verran hyvin edellisessä autossa, että sitä on vähän jäänyt kaipaamaan. Lisäksi Applen CarPlaylla on ikävä tapa pakkosyöttää Spotifya, kun auton käynnistää, vaikka siis olisi kuunnellut radiota edellisen kerran. Ja tuo kaistavahti on kyllä melko neuroottinen, varsinkin kun Mikkelin ja Juvan välinen tieosuus on remontissa, niin kapea väliaikaistie saa tuon vekottimen melko sekaisin.

Muutenhan tuo langattomasti toimiva CarPlay on aivan mainio. Piuhojen kanssa tuota ei koskaan jaksanut ruveta laiskuuttaan säätämään, mutta nyt on kyllä tullut käytettyä. Spotifyn ansiosta ei ole vielä ehtinyt kaivata CD-soitintakaan, eikä levykokoelmaakaan ole vielä jaksanut siirtää muistitikulle.

Auto on varustettu muuten Nexenin renkailla, oliko nuo nyt N'Blue S:t. Paha mennä sanomaan sen enempää niiden vaikutuksesta autoon, mutta rengasmielua on tietysti karkeilla pinnoilla jonkun verran, mutta ei kuitenkaan niin paljon että se häiritsisi. Tielläkin on pysynyt, vaikka pari kertaa on sattunut kovaan vesisateeseen.

Matriisivaloista ei pysty ainakaan vielä sanomaan yhtään mitään. Siinähän ne keulalla ovat odottamassa pimeämpiä vuodenaikoja. Kaiken kaikkiaan olen hyvin tyytyväinen autoon. Metallinsininen värikin miellyttää silmää, vaikka vähän sitä kaupanteon jälkeen epäilinkin.
M-B A180 Suomi Edition

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: setämiesss - 22.06.21 - klo:15:06
Yksi juttu mistä en ole päässyt perille coasting-tilasta on se että miksi sähkömoottori tuo lisäpotkua rullaukseen mutta antaa silti nopeuden vajota hitaasti. Loogisempaa olisi jos coastingissa sähkömoottori pitäisi yllä sen nopeuden mikä autolla on kun nostaa jalan kaasulta kunnes akku on tyhjä.  Ja sitten polttis taas kehiin. All in kunnes sähkö loppuu.
Kaupunkinopeuksissa sähkömoottorin reilun 10 hv:n teho pitäisi riittää nopeuden ylläpitämiseen tasamaalla.

Eikös coasting tilassa nimenomaan auto rullaa täysin vapaasti ja moottori on silloin kokonaan seis?

Jos tossa tilanteessa alettaisiin väkisin antamaan lisää vauhtia (eTSI:n) sähkömoottorilla niin iso osa energiasta menisi polttomoottorin pyörittämiseen tyhjänä jossa ei varmasti ole järkeä.

48V järjestelmän päätehtäviä on kuitenkin ruokkia 12V järjestelmää niin että ojaustehostin ja kaikki muut tärkeät laitteet toimii vaikka moottori olisi pidempään sammuksissa ja vielä pitää jäädä energiaa polttomoottorin käynnistämiseen kun sitä tarvitaan kiihdyttämiseen.

Tälleen helle kelillä tulee muuten väkisin mieleen että toimiiko Colf 8:ssa (eTSI) ilmastointi kun moottori on sammuksissa eli pyöriikö ilmastoinnin kompura 48V sähköllä vai perinteisesti hihnavedolla polttomoottorin mukana?
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tos®

#343
LainaaTälleen helle kelillä tulee muuten väkisin mieleen että toimiiko Colf 8:ssa (eTSI) ilmastointi kun moottori on sammuksissa eli pyöriikö ilmastoinnin kompura 48V sähköllä vai perinteisesti hihnavedolla polttomoottorin mukana?
Tämä se ekana ihmettytti, puhallus menee hyvin pienelle joka kerta, kun polttomoottori ei käy.
Se on melkoista vispaamista alkuun, kun systeemi puhaltaa kovempaa.

Olen laittanut automaatin soft-asetukselle.

Mutta travel assist on mainio, kun hoksasin miten sitä käytetään  ;D
Jos sitä T-A nappia ei painanut, auto meni eestaas viivojen väliä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 09.06.21 - klo:23:37
No niin, täysin sama rekkari kirjaimien osalta tulossa täälläkin. Nopeeta on toiminta kyllä nyt, kaupat sovittu 10.4. ja tuontantopäivä 29.5. josta pääsemme maahantulopäivään 8.6. Pientä venttaa enää.

Ja huomenna saadaan tämä keissi maaliin kun on luovutus. Eli tilaus 10.4. ja luovutus 23.6. tekee kokonaisajaksi n.10,5vk eli oikeasti voidaan puhua hyvinkin nopeasta toiminnasta. Bonuksena tulee 500â,¬:n polttoainekortti kun kerkesi kesäkuun puolella luovutukseen. Huomenna alkaa rouvalla uuden auton opettelu, ylihuomenna pirssi pääsee mukaan juhannusruuhkaan ja jotenkin on tunne ettei minun tarvitse olla kuskina.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tos®

Ã,,sken tuli joku pikapäivitys, ei mennyt paria minuuttia.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

setämiesss

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 22.06.21 - klo:17:38
Eikös coasting tilassa nimenomaan auto rullaa täysin vapaasti ja moottori on silloin kokonaan seis?

Jos tossa tilanteessa alettaisiin väkisin antamaan lisää vauhtia (eTSI:n) sähkömoottorilla niin iso osa energiasta menisi polttomoottorin pyörittämiseen tyhjänä jossa ei varmasti ole järkeä.

Coastingissa moottori kyllä pysähtyy ja sähkömoottori avittaa rullausta. Näyttää vaan siltä että coastingissa vauhti putoaa vähitellen eli en oikein tiedä missä sitä vpoisi käyttää. Olisi luontevaa jos sähkömoottori pitäisi saman nopeuden yllä niin pitkään kun sähköä riittää. En keksi missä tilanteessa haluaisin ajaa niin että vauhti vähitellen hiipuu.
Golf VIII Variant 1.0 eTSI DSG
Golf V 1.4 TSI
Polo 1.2
Golf V 1.4 TSI DSG 170hv mekaanisella+turbolla
Passat 2.0 FSI
Golf IV 1.6
Kupla 1302

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: setämiesss - 22.06.21 - klo:21:03
Coastingissa moottori kyllä pysähtyy ja sähkömoottori avittaa rullausta. Näyttää vaan siltä että coastingissa vauhti putoaa vähitellen eli en oikein tiedä missä sitä vpoisi käyttää. Olisi luontevaa jos sähkömoottori pitäisi saman nopeuden yllä niin pitkään kun sähköä riittää. En keksi missä tilanteessa haluaisin ajaa niin että vauhti vähitellen hiipuu.

Miten sähkömoottori voi auttaa rullauksessa jos polttomoottori on pysähdyksissä?

Jos auto liikkuu ja polttomoottori on pysähdyksissä niin joko vaihde on vapaalla tai kytkimet auki niin ei se veto sieltä sähkömoottorilta millään noituudella pyörille tule  :o
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: setämiesss - 22.06.21 - klo:21:03
Coastingissa moottori kyllä pysähtyy ja sähkömoottori avittaa rullausta. Näyttää vaan siltä että coastingissa vauhti putoaa vähitellen eli en oikein tiedä missä sitä vpoisi käyttää. Olisi luontevaa jos sähkömoottori pitäisi saman nopeuden yllä niin pitkään kun sähköä riittää. En keksi missä tilanteessa haluaisin ajaa niin että vauhti vähitellen hiipuu.

Coastingia käytän rullaamiseen joko kun lähestyn tuttua risteystä tai alempaa nopeusaluetta ja tarkoituksena on juuri vauhdin hiipuminen. Rullaan myös alamäet ACC poiskytkettynä ja laitan sen takaisin päälle kun vauhti on sopiva, anna siis nopeuden nousta mäessä kielletyn kovaksi koska minulle auton jarruttelu on "epäonnistuminen" ennakoinnissa tms.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

nuukailija

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 22.06.21 - klo:17:57
Ja huomenna saadaan tämä keissi maaliin kun on luovutus. Eli tilaus 10.4. ja luovutus 23.6. tekee kokonaisajaksi n.10,5vk eli oikeasti voidaan puhua hyvinkin nopeasta toiminnasta. Bonuksena tulee 500â,¬:n polttoainekortti kun kerkesi kesäkuun puolella luovutukseen. Huomenna alkaa rouvalla uuden auton opettelu, ylihuomenna pirssi pääsee mukaan juhannusruuhkaan ja jotenkin on tunne ettei minun tarvitse olla kuskina.

Lucky you!
Joudun vielä viikon kärvistelemään ilman autoa.
Kokonaisaika tilauksesta tulee olemaan siis tasan 3kk.

Tilauspvm    29.03.2021
Tuotantopvm    25.05.2021
Maahantulopvm  08.06.2021
Golf Variant 1.0TSI (2021)

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 21.06.21 - klo:17:36
Keskinäytön karttanäkymän vasemmassa alareunassa on nappi mistä sen kartan saa aktivoitua mittaristoon.

Onkohan tämä myös karvalakkimallissa, jossa navigointi? Itse en löytänyt navigointinäytön asetuksista tai siitä kolmen viivan alta, jotka molemmat on vasemmassa alakulmassa?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 23.06.21 - klo:20:03
Onkohan tämä myös karvalakkimallissa, jossa navigointi? Itse en löytänyt navigointinäytön asetuksista tai siitä kolmen viivan alta, jotka molemmat on vasemmassa alakulmassa?

Itsekin ihmettelen tuota. Ainoa konsti jolla kartan saan mittaristoon on ratin view-nappi. Siksi sen neuvoin nimimerkille setämiesss. Hän tuntui olevan tyytyväisempi Tos®:n vinkkiin kuin minun  ::) Onko näissä jotain eroja..

Lisäys: Ja minulla on Style-varustus
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

On eroa, jotkut 2020 syksyn tuotantoviikot ei sisällä kyseistä toimintoa, vaan navista pitää olla pro-versio.

Toki ratin view nappiakin pitää painaa, ei se kartta suoraa sinne lävähdä.
Media näyttää tällöin kompassia keskinäytöllä.

Sain kyllä niinkin, että waze/googlemapsi oli keskinäytöllä ja auton oma navi mittaristossa...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

#353
OK. Oma auto on rekattu 17.7.20 joten lienee tehty joskus alkukesästä.
Jos view:tä pitää painaa joka tapauksessa, niin mikä etu tuosta keskinäytön painikkeesta on? Melkein kuulostaa huonommalta/monimutkaisemmalta ratkaisulta.

Kokeilin myös huvikseni kahta karttaa. Ei ollut mittariston kartta moksiskaan keskinäytön Android Auto-kartoista.

Jos oikein muistan, navin oma kartan saa myös näkymään tuplana. Keskinäytön kartta ei korvaudu millään kompassilla. Tämä olikin vähän erikoista, koska seiskagolfissa kartta oli joko keskinäytöllä tai mittaristossa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 23.06.21 - klo:23:01
Jos oikein muistan, navin oma kartan saa myös näkymään tuplana. Keskinäytön kartta ei korvaudu millään kompassilla. Tämä olikin vähän erikoista, koska seiskagolfissa kartta oli joko keskinäytöllä tai mittaristossa.

Ero (ainakin 7 golffin tapauksessa) tulee siitä onko navi Discover Media vai Discover Pro. Prossa kartta on mahdollista saada molempiin samaan aikaan, Mediassa vain toiseen ja toisessa näkyy kompassi.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Tos®

... ja mediassa pitää mittariston kartta ensin aktivoida sämpylänapin takaa.

Onko niin ettei näissä ole jäähdytettävää hanskalootaa?
Olis saanu vietyä pientä kylmässä pidettävää, ilman kylmälaukkua...
Ei vain venttiiliä näy  >:(
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

setämiesss

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 23.06.21 - klo:20:47
Itsekin ihmettelen tuota. Ainoa konsti jolla kartan saan mittaristoon on ratin view-nappi. Siksi sen neuvoin nimimerkille setämiesss. Hän tuntui olevan tyytyväisempi Tos®:n vinkkiin kuin minun  ::) Onko näissä jotain eroja..

Lisäys: Ja minulla on Style-varustus

Kummankin vinkki oli aivan oikea. Ei eroa sen suhteen. Se vaan että jos ei ole käynyt tekemässä keskinäytön karttanäkymässä valintaa että karttanäkymän saa näyttää mitteristossa niin silloin karttanäkymää ei saa mittaristoon vaikka mitä tekisi View-painikkeella ratissa. 
Aika sekava sepustus jota ei tarvitsisi kirjoittaa jos VW olisi tehnyt hommansa paremmin.
Golf VIII Variant 1.0 eTSI DSG
Golf V 1.4 TSI
Polo 1.2
Golf V 1.4 TSI DSG 170hv mekaanisella+turbolla
Passat 2.0 FSI
Golf IV 1.6
Kupla 1302

PoloBlueGT6R

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 24.06.21 - klo:10:38
... ja mediassa pitää mittariston kartta ensin aktivoida sämpylänapin takaa.

Onko niin ettei näissä ole jäähdytettävää hanskalootaa?
Olis saanu vietyä pientä kylmässä pidettävää, ilman kylmälaukkua...
Ei vain venttiiliä näy  >:(

Ei ole 8 Golfissa jäähdytettävää hanskalootaa, eikä tule.
Tämä yksi niistä useista päästöhuijauksen aiheuttamista säästökohteista mistä me asiakkaat nyt maksamme hintaa.
Golf 8 GTI -21
ex: Polo BlueGT -14

Reneto

Lainaus käyttäjältä: PoloBlueGT6R - 24.06.21 - klo:19:07
Ei ole 8 Golfissa jäähdytettävää hanskalootaa, eikä tule.
Tämä yksi niistä useista päästöhuijauksen aiheuttamista säästökohteista mistä me asiakkaat nyt maksamme hintaa.

Muita kummallisia köyhäilyjä: Konepeltiin ilmestynyt tikku teleskooppien tilalle. Takana ovipaneelien yläosa kovaa muovia. Eteen eivät sentään kehdanneet laittaa.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 24.06.21 - klo:19:39
 

Muita kummallisia köyhäilyjä: Konepeltiin ilmestynyt tikku teleskooppien tilalle. Takana ovipaneelien yläosa kovaa muovia. Eteen eivät sentään kehdanneet laittaa.

Se tikku taitaa liittyä kolaritestien jalankulkijan turvallisuuteen. Ne esim. edellisen korimallin pumput oli suunnattu eteenpäin ja voisivat pahimmassa tapauksessa "keihästää" jalankulkijan tms. Uuden mallin keppi on poikittain ja siksi turvallisempi. Näin luin jostain, pitikö paikkansa niin tiedä häntä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy