Hätävilkut päälle ajossa itsestään

Aloittaja djdemo, 08.01.24 - klo:18:04

« edellinen - seuraava »

djdemo

Moi
3 viikkoa id4:llä ajanut.
Ihan hyvä auto.

Tällä palstalle keskustelu "SOS-puhelu ei mahdollinen, aja huoltoon" nähty pariin kertaan.

Lisäksi pari kertaa mennyt hätävilkut päälle ajon aikana ja sitten kun viiksiä heiluttelee / painaa hätävilkku-nappia niin häipynyt. Onko tästä tietoa, että onko tunnettu bugi?

f080421

Lainaus käyttäjältä: djdemo - 08.01.24 - klo:18:04Moi
3 viikkoa id4:llä ajanut.
Ihan hyvä auto.

Tällä palstalle keskustelu "SOS-puhelu ei mahdollinen, aja huoltoon" nähty pariin kertaan.

Lisäksi pari kertaa mennyt hätävilkut päälle ajon aikana ja sitten kun viiksiä heiluttelee / painaa hätävilkku-nappia niin häipynyt. Onko tästä tietoa, että onko tunnettu bugi?

En ole tuollaisesta kuullut aikaisemmin. Kerran olen vahingossa sohinut ne päälle itse.
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Joo ei ole tosiaan mikään tunnetu vika kyseessä. Merkkihuollossa kannattaa pistäytyä tuon kanssa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Vaggineissa on ollut jo 20 vuoden ajan toiminto, jossa paniikkijarrutuksessa hätävilkut aktivoituvat. Toki se oli alkuun suomessa pois käytöstä, nykyisin se sallitaan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

^Tuo on totta, mutta harvalla ajoprofiili on sellainen että hätävilkut kytkeytyvät ajossa. Tai jos näin käy, niin sitten olisin melko huolissani.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

djdemo

Kiitos vastauksista. Luulen, että tällä(kin) kertaa vika oli käyttäjässä. Ehkä olen tumpeloinut ja painanut sitä hätävilkkua itse, kun nappi on siinä Assistin ja Climan välissä.

PS: Onko joku keksinyt keinon ottaa Lane assist päältä pois kahdella painalluksella. Kolme painallusta, tuntuu vähän pitkältä polulta Assist > hampurilaisvalikko > Lane Assist.
Saisiko sen jotenkin pika-asetuksiin?

Tos®

Koodaamalla saa keskinäytön valikkoon muistin, jolla viimeisin asetus jää päälle
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

djdemo

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 14.01.24 - klo:15:11Koodaamalla saa keskinäytön valikkoon muistin, jolla viimeisin asetus jää päälle

Voitko vähän avata tätä koodausta? Mitä ja miten? kiitos

Tos®

Vaikkapa noin
https://www.youtube.com/watch?v=Y7EuQcBt2W0

Golf8 siitä ei juuri ole ollut haittaa, pidän lähes aina käytössä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73


Daatta

Selkeät ohjeet koodaukseen, mutta eipä tuolle lane assistantin poiskytkemiselle juuri tarvetta ole. Olen 10 vuotta ajellut lane assistant päällä, yhden tai kahden käden sormiin mahtuu ne kerrat kun olen kytkenyt sen pois päältä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tjk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.01.24 - klo:07:36Selkeät ohjeet koodaukseen, mutta eipä tuolle lane assistantin poiskytkemiselle juuri tarvetta ole. Olen 10 vuotta ajellut lane assistant päällä, yhden tai kahden käden sormiin mahtuu ne kerrat kun olen kytkenyt sen pois päältä.

Makuasioita. Itse olen tuon obdelevenillä ottanut kiinteästi pois päältä. Omaan makuun lane assistant on aika epämiellyttävä ominaisuus.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy