Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Passaatti

#1
Käytin autoni viime viikolla moottorin ohjainlaitteen päivityksessä joka oli ilmeisesti tähän liittyvä laadunparannuskampanja. Ainakin huoltoneuvoja puhui välijäähdyttimen kondensiovesiongelman korjaamisesta.

Mielenkiintoista oli että auton ajettavuus parani huomattavasti tuon päivityksen jälkeen. Moottorin ja DSG-vaihteiston yhteistoiminta on nyt todella hyvää. Aiemmin auto kärsi liikkeelle lähdettäessä, varsinkin autohold-asetuksella, pienestä nykäisystä ja ensimmäiset vaihteet (2 ja 3) eivät tulleet kovin sulavasti. Myös kaupunkiliikenteen hitaissa mutkissa vaihteistolla oli vaikeaa päättää vaihtaako pienemmälle vai koittaako vetää isommalla. Monta parannusta nyt päivityksen jälkeen.

Ajotuntuma muuttui seiskamiinuksesta ysi plussaan  8)
#2
Mun Passatissa on lämmitettävä tuulilasi ilman näkyviä vastuslankoja enkä ole huomannut mitään ongelmia kännykän kuuluvuuden osalta. Puhelin (iPhone 6) on usein takin povarissa tai sivutaskussa lähes penkin tasolla ja yhteys auton handsfreejärjestelmään bluetoothin kanssa.

Mulla on myös tuulilasissa kiinni kojelautakamera GPS-paikannuksella, eikä senkään toiminnassa ole ollut mitään ongelmia.

#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.03.16 - klo:22:22
Kävin tänään koeajamassa Passat GTE:n. Pelkällä sähköllä ajelin puolisen tuntia ja ero omaan dieseliin oli yllättävänkin pieni.
Mukavin ominaisuus oli tehokas energiaa talteen ottava moottorijarrutus, joka vähentää paljon jarrupolkimen käyttöä. Sinänsä hiljaista ajoa häiritsi vain nastarenkaiden melu  :-[
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.03.16 - klo:21:43
Volkswagen Center Airportissa Vantaalla näytti olevan esittelyauto latauspaikalla.
Täytyypä käydä koeajamassa 8)
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Webasto on tehoton
05.03.16 - klo:22:09
Lämmitysaikakin tietysti vaikuttaa. Muistaakseni oletuksena 20 min ja laitoin nyt talveksi valikosta 30 min. Ajon aikana ei sitä ole tarvinnut ainakaan täällä Suomen etelässä.
#6
Lainaus käyttäjältä: ttppii - 21.02.16 - klo:15:15
Ajoprofiilin valinta ilmeiseti kuuluu Travel-pakettiin. Onko tuosta profiilivalinnasta jotain käytännön hyötyä?

Joskus tulee käytettyä Sport asentoa. Siinä kiihtyvyys on parempi ja ilmeisesti siinä on jonkin sortin moottorijarrutus vaikka itsellä automaatti onkin.
#7
Näytti olevan omankin auton kohdalla merkintä ko. laadunparannuskampanjasta oma.vv-auto.fi -palvelussa
#8
Passat B8 (14-) / Vs: AdBlue® tankkausta
31.01.16 - klo:22:12
Lainaus käyttäjältä: qwe - 31.01.16 - klo:19:57
Eikä maksanut mitään?

Ei kait  ::)

Leasing auto, eli jos jotain maksoi, niin meni sen kuluihin.
#9
Passat B8 (14-) / AdBlue® tankkausta
31.01.16 - klo:19:33
Autossa 13 000  mittarissa ja viime torstaina lisätty AdBlue tankki täyteen. En viitsinyt tse läträtä, joten tekivät odottaessa Volkswagen Center Airportissa.

Miten muilla...?
#10
Lainaus käyttäjältä: EetuX - 23.01.16 - klo:09:17
Sammuta auto ja sen jälkeen paina trippimittarin nollausnappia muutaman sekunnin ajan. Ensin näyttöön tulee "time" teksti ja kun jatkaa painamista tulee vuorostaan "battery status", jolloin painike vapautetaan ja näytön ylälaidassa näkyy akun varaus prosentteina. Näin ainakin tämän digimittariston kanssa.

Battery status näytti 80%. Ennen kuin muistin katsoa statuksen, oli tullut ajettua jo noin 60 km.
#11
Lainaus käyttäjältä: EetuX - 23.01.16 - klo:09:17
Sammuta auto ja sen jälkeen paina trippimittarin nollausnappia muutaman sekunnin ajan. Ensin näyttöön tulee "time" teksti ja kun jatkaa painamista tulee vuorostaan "battery status", jolloin painike vapautetaan ja näytön ylälaidassa näkyy akun varaus prosentteina. Näin ainakin tämän digimittariston kanssa.

Kiitos, testaan huomenna!
#12
Lainaus käyttäjältä: Das VW - 22.01.16 - klo:17:07
Olen todella tyytyväinen 1.6tdi dsg talviominaisuuksiin.
- todella hyvä ajettava liukkaallakin kelillä (rauhallinen käytös)
- todella lämmin. Tänään pakkasta -28'C. Webasto päällä 30min ennen lähtöä- auto sisältä riittävän lämmin ja moottorin lämmöt nousivat nopeasti liikkeelle lähtiessä. Maantienopeudessa moottorilämpö pysyi tälläkin kelillä ilman Webastoa +90 asteessa. Kaupungissa ilman Webastoa n.75'C.
- ilmastointi toimii hyvin, ei huurtumista oikeastaan missään tilanteessa  (jopa 5 ihmistä kyydissä )

Komppaan - auto on todella tasalämmin ja kun autoon hyppää toppatakissa, niin pienen ajon jälkeen tekee mieli alkaa vaihtaa kevyempää päälle  :D

Muutamia parannusehdotuksiakin on lähinnä liittyen tuulilasiin. Omassa kulkineessa on ns. "näkymätön, ilman vastuslankoja" tms. tuulilasinlämmitin. Sen kytkeminen päälle vaatii muutamia turhia näppäilyjä auton valikosta (ei omaa painiketta) ja lämmitysala on melko suppea. Lepotilassa olevien pyyhkijöiden alue ei lämpiä tarpeeksi hyvin, jolloin esim. -15 C asteella tuulilasi sulaa jäästä, mutta pyyhkijät ovat jäässä, jolloin vesi levittyy lasissa eikä pyyhkiydy kunnolla. Pyyhkijöiden sitten lopulta viedessä veden tuulilasin reunoille (etenkin kuskin näkökentän A-tolpan viereen), jäätyy vesi siihen haitaten pyyhkijöiden toimintaa. Molempiin tuulilasin sivureunoihin muodostuu pakkasaikana paljon jäätä. Tuulilasin ja A-tolpan välissä on vielä outo rako, joka hankaloittaa jään poistamista.

Lisäksi sedanin takaluukku jäätyy kiinni liian helposti. Omassa on sähköinen aukaisumekanismi, niin usein joutuu käyttämään pakkasella "käsivoimaa" että saa luukun auki.

Niin ja tehdasasenteinen Webasto ei sitten tänään enää käynnistynyt -24 C pakkasessa. Ilmeisesti nurkka-ajon vähäinen lataus ei ole riittävä... Näkyykö jossain valikossa akun tila?

Asun pääkaupunkiseudulla ja nämä ongelmat ovat täällä... Miten mahtaa toimia pohjoisessa?
#13
Eiköhän nuo tule ihan siihen maskin etupuolelle pintaan niin kuin kaikki muutkin vastaavat. Kiinnikkeessä lienee jousi ja se työnnetään viimasuojan reijästä ja koukku maskin rivan taakse.

Aika rumia ovat...  :(

Esimerkki:
#14
Kiitos kommenteista. Täytyy tarkkailla jos se kuitenkin toimisi automaattisesti.
Kun sen laittaa käynistettäessä päälle manuaalisesti, niin kyllä jäinen tuulilasi sulaa kauttaaltaan ihan silmissä  :)
#15
Omassa autossa on lämmitettävä tuulilasi ilman näkyviä vastuslankoja, mutta sen kytkeytyminen päälle on hieman hakusessa.

Jostain auton valikoista olen mielestäni ruksinut kohdan, jossa olen ymmärtänyt sen lähtevän toimintaan jotenkin automaattisesti, mutta sitä se ei tee, vai onko se päällekytkeytyminen sidottu johonkin muuhun asiaan kuten ratinlämmitin penkinlämmittimiin? Ainoa keksimäni tapa on saada se päälle, on painaa ilmastoinnin valikosta kosketusnäytöllä olevaa etuikkunan lämmityssymbolia. Sinänsä tuokin toimii mainiosti, mutta hieman häiritsee, että käynnistettäessä pitää painella montaa nappia että saa halutut järjestelmät päälle tai pois: penkinlämmitin, takalasinlämmitin, automaattinen Start-Stop-järjestelmä pois päältä, etuikkunan lämmitin jne...

Onko neuvoja?

Niin ja käyttöohjekirjasta en löytänyt sellaista kohtaa joka selittäisi asian :-[ 
Löytyykös käyttöohjekirja muuten jostain netistä pdf-versiona?
#16
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 31.12.15 - klo:11:52
Keskikulutus on 7,2 l/100 km koko 12 tkm ajalta, lähes pelkkää kaupunkiajoa. Kesään nähden kulutus on hieman noussut, johtunee talvesta ja siitä, että kesällä oli muutama pitempi maantiereissu.
Normikulutus kaupungissa olisi 6,0 l/100 km, mutta eihän näihin normikulutuksiin nykyautoilla pääse.

Onko tuo tankkauksista laskettu kulutus vai ajotietokoneen kulutus?
Omassa en ole tankkausten mukaan laskenut ja ajotietokoneen mukaan seka-ajossa on nyt kuluttanut 6,9 litraa sadalla (viimeiset 4tkm).
#17
Lainaus käyttäjältä: aak - 23.12.15 - klo:21:19
Harjoittelu on auttanut. Suht hyvin aukeaa, kun pyyhkäiseen jalalla rauhallisesti kerran reunasta.

Minulla luukku on tosiaan ohjeitten jälkeen auennut joka kerta :)
Pitää vaan muistaa olla kärsivällinen heilautuksen lälkeen, koska jarruvalot vilkahtaa merkiksi vähän turhan pitkän odottelun jälkeen ja vasta sitten luukku aukeaa.

#18
Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 27.11.15 - klo:16:25
Jalan käyttäminen rauhallisesti auton takana puskurin lähellä siten, että sääri käy lähellä takapuskurin takaosaa ja samalla jalkaterä käy lähellä takapuskurin alapuolta. Tärkeätä on, että jalkaterä on ilmassa tarpeeksi lähellä takapuskurin alapuolta, eikä liuta jalkaa maata pitkin takapuskurin alle. Kun jalan on vetänyt pois, pienen hetken päästä jarruvalot vilkahtavat jarruvalot ja takaluukku aukeaa.

Itselläni on myös sähkökäyttöinen koukku, en usko sen haittaavan avaamista.

Näillä ohjeilla on luukku auennut nyt joka kerta.

Kiitos!
#19
Mikä mahtaa olla "oikea tapa heilauttaa"? Itsellä tuo ominaisuus toimii niin sattumanvaraisesti, että ulkopuolisista varmaan huvittaa kun huidon jalkaa puskurin alla ja lopulta avaan luukun käsin.  ;D

Omassa autossa on sähköisesti esiin tuleva koukku ja olen miettinyt, että onko se jotenkin tässä tiellä vaikeuttamassa avaamista?
#20
Pikku fiiliskuva aamun motariajosta (sorry vaatimaton kännykän kuvan laatu). Tämä siis Highline + LED paketti + Active Info Display.
Minusta valokuvio ja valoteho ovat erinomaiset kaikkiin ajamiini autoihin verrattuna.

#21
Lainaus käyttäjältä: juntikka - 01.11.15 - klo:22:40
Onneks, en oo huomannu mitään kolinoita. Mutta takaovien kaiuttimista kuuluu, tai siis ei kaiuttimista- vaan niiden kiinnityksistä- pientä sirinää. Loppuu kun painaa siitä reunasta kevyesti, kävi huollossakin, mutta ei ollut kuulemma löytynyt vikaa. Eli koejolla ilmeisesti kuunneltiin kunnolla poppia.

Pitänee viedä uusiks ja sanoo, etten tua ehjää rikottavaks

Samanlaista pientä sirinää kuuluu omankin passatin oikeasta takaovesta ja vaimenee kun painaa oviverhoilua.
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
22.10.15 - klo:19:03
Niinpä. Jos tuo olisi ollut saatavilla jo viime keväänä ja nelivetona, niin todennäköisesti olisin päätynyt GTE malliin.
#23
Lainaus käyttäjältä: Pravda - 04.10.15 - klo:08:50
Valkoinen Passat on lähdössä tilaukseen, mutta verhoilun väri vielä mietityttää. Itse haluaisin St Tropez alcantara,  mutta rouva epäilee niiden likaantuvan liian helposti, onko kokemuksia ko. penkistä?

Minulla on tämä St Tropez alcantara ja pelkäsin myös aluksi sen likaantumista. Nyt kohta puoli vuotta käyttöä, eikä mitään suurempaa likaantumista ole tapahtunut. Käytän lähes koko ajan sinisiä tai mustia farkkuja, eikä mitään värjäymää ole tarttunut penkkeihin. Kynnyskotelon sivuissa ja kuskin jalkatilassa on joitain pieniä tummia viiruja tullut kengistä, mutta entisissä autoissa on häirinnyt enemmän niihin paikkoihin kuivunut vaalea lika.
#24
Lainaus käyttäjältä: OM - 17.09.15 - klo:21:00

... ainut moite tulee siitä kun edellä ajava ajoneuvo poistuu edestä oikealle, ja järjestelmä silti jarruttaa joskus todella voimakkaasti  - olisko jollain fiksua konstia jolla tämän voisi kiertää kytkemättä vakkaria hetkeksi pois päältä ? Katsotaan kulutusta kun on vähän enemmän kilometrejä takana.

Ei kovin fiksu, mutta kun laittaa vilkun vasemmalle, niin vakkari unohtaa ainakin hetkeksi edessä olevan auton.
#25
Lainaus käyttäjältä: joukose - 10.09.15 - klo:19:21
Tuntuu edelliseen passattiin (2010) verrattuna että uudessa ikkunat höyrystyvät herkemmin kun laittaa täyden puhalluksen tuulilasiin ja ilmastoinnin kylmälle. Vaikuttaa jopa huonolta suunnittelulta. Olisko raitisilmasuodatin nyt jotain sellaista materiaalia että imee itseensä kosteutta enemmän kuin aikaisemmin? Onko kellään muulla vastaavaa havaintoa?

Olen myös huomannut, että koneellisen pesun jälkeen parin päivän ajan aina liikkeelle lähdettäessä hetkellisesti puskee kosteutta tuulilasiin vaikka auto ja keli muuten olisi kuivat.
#26
Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 23.05.15 - klo:23:15
Minulla on  Travel-paketti Pro, Car-Net palvelut ja puhelimena iPhone 6. Kun jakaa puhelimesta WLAN yhteyden (Oma yhteyspiste), saa auto internetyhteyden ja Car-Net toimii. Ongelmana on se, että yhteys täytyy joka kerta laittaa uudelleen päälle, eli auto ei tunnista jaettavaa yhteyttä automaattisesti jos auto on välillä sammutettu. Olen testannut myös iPhone 4S:llä ja sama asia. Huawein 4G reititintä auto ei tunnistanut ollenkaan... Onko joku muu saanut muilla puhelimilla datayhteyden syntymään automaattisesti?

PS. Bluetooth yhteys toimii todella hienosti ja auto tunnistaa puhelimen nopeasti ja automaattisesti kun käynnistää auton.

Sain tuon Huawein 4G reitittimen WLAN yhteyden toimimaan kun löysin tämän keskustelun saksankieliseltä sivulta: http://www.motor-talk.de/forum/sammelthread-car-net-fragen-probleme-ect-t5199700.html#post42921150 . Muutin siis Huawein gateway asetuksista IP:n pois oletusasetuksesta 192.168.1.1 muotoon 192.168.100.1 . Ilmeisesti auto käyttää tuota samaa 192.168.1.1 IP:tä jossain ja yhteys ei siksi muodostunut. Nyt toimii hyvin  :)

Sama muutos sattaa auttaa siis muihinkin vastaaviin laitteisiin.
#27
Passat kävi viime viikolla "optimoinnissa" ja kun kysyin päivityksistä ja kielivalikosta, niin sanottiin että ei tule suomenkieltä tähän malliin. Suomenkieliset valikot on siis pari viikkoa uudemmissa malleissa valmiina mutta ei voi päivittää vanhempiin?  ::)
#28
Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 28.07.15 - klo:21:12
Kävin eilen liikkeessä kyselemässä mitä huoltokampanjassa tehdään. Vastaus oli, että oman auton kohdalla se on "vain" softapäivitys ja hoituu odottaessa. Ajan sain kolmen viikon päähän.

-edit- ...ja taisi sanoa, että DSG softaan.

Auto "optimoitu" - en kyllä ole huomannut mitään muutoksia missään...
#29
Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 09.08.15 - klo:21:44
Omassa Passatissa ei taida ilmastointi toimia. Olen jo yli 4000 kilsaa ajellut ja välillä olen ihmetellyt, että onpas hieman lämmin vaikka gabiini on säädetty 19 asteeseen. En ole edes ajatellut, että ilmastoinnissa voisi uudessa autossa olla jotain vikaa, tosin eipä nämä kelitkään ole ennen näitä päiviä erityisen kuumia olleet. Tänään sitten kun oli 25 astetta ulkona, niin tuli testattua oikein kunnolla. Vaikka säätöarvoksi laittaa 16 astetta tai vaihtoehtoisesti manuaaliasennolla kaikkein kylmimmälle, puhaltaa suuttimista aina vain voimakas haalea puhallus. Tilanne ei muutu vaikka ajaisi yli puoli tuntia... Ikkunat auki, niin alkoi hieman viilentyä :)

Onko muilla ollut ongelmia ilmastoinnin kanssa?

Ilmastointi tuli huollossa kuntoon. Jokin venttiilin tiiviste oli rikki ja ilmeisesti päästänyt aineet pihalle. Nyt viilenee taas  :)
#30
Lainaus käyttäjältä: Passaatti - 10.08.15 - klo:10:51
AC-napin valo palaa normaalisti. Myöskään AC profiilin vaihto menun kautta (Low, Medium ja High) - ei vaikutusta.

Käyn tutkituttamassa huollossa tänään.


En muistanutkaan kuinka tympeää on mennä näyttämään uuden auton vikaa Volkswagen huoltoon. Seuraava vapaa aika olisi syyskuussa. Volkswagen Center Airport.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy