CC:n vanteet ja renkaat

Aloittaja skula, 29.01.10 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 07.09.10 - klo:16:07
Oli siellä myös et 35 samasta vanteesta.
Ai oli vai, no prkl. Kyllä nyt on joku syy pakko löytää ettei noita tarvi alkaa kuolaamaan....ainakaan ennen ensi kevättä ;) Saisko noita sitten puoli tuumaa kapeampana  ;D

Guuga

Ei oikein sovi CC:n alle... Tai sitten omaan makuun pitää olla kokonaan kiiltävää.

CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Adams - 07.09.10 - klo:00:06
Toi on RS5:n replica.
RS5:n vannekoko on 9x20" et 25, keskireikä 66,5 mm ( siis oem vanne, replicoiden mitat sitten erikseen )

TTRS:n vannekoko on puolestaan 9x19" et n.44 ja keskireikä taitaa vielä olla 57,1 mm, tämän vanne voisi käydä CC:hen.

Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Nudde

LainaaNudde jo Rengasturusta puhui, mutta ei sitten paria viestiä myöhemmin muistanut missä olisi nähnyt vanteet tummana. Rengasturun sivuilta oli linkki Nettivanteeseen eli tässä:

juuri näin, kävin siellä katsomassa kanssa, mutta en löytänyt sitä silloin, kun muistelin että siellä se oli tai sitten rengaskauppa.netissä, mutta täytyy skarpata hieman jatkossa !  :)

Nudde

LainaaEi oikein sovi CC:n alle... Tai sitten omaan makuun pitää olla kokonaan kiiltävää.

Juuri näin, harvaaseen autoon sopii ! (taas mun mielipide, omassakin yhdet ollut, kiinni taisi olla jopa kuukauden...) Ei tarvitse olla nin kiiltävä kunhän se on alun värinen.

Adams

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 07.09.10 - klo:18:16
RS5:n vannekoko on 9x20" et 25, keskireikä 66,5 mm ( siis oem vanne, replicoiden mitat sitten erikseen )

TTRS:n vannekoko on puolestaan 9x19" et n.44 ja keskireikä taitaa vielä olla 57,1 mm, tämän vanne voisi käydä CC:hen.



Vanne löytyy ihan orkkiksena myös S4:n mallistosta koossa 8,5JX19" ET43 (hinta Saksan marmorilla noin 462 â,¬/kpl) sekä RS6 -mallistosta koossa 9JX19 ET52.

Hollow spokea en taas missään nimessä lähtisi ostamaan noihin hintoihin replicana (890 â,¬/setti), jos niitä edes löytyisi, kun niitä on saanut ihan orkkiksenakin reiluun tonniin kotiin kuljetettuna.  ;D

Guuga

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 31.07.10 - klo:21:53
Jo talvea ajatellen:

Onko kukaan uskaltautunut laittamaan 18" nastoja CC:n alle?

Tänään katselin kumeja ja tarkoitus olisi löytää joku perushyvä/ok rengas mahdollisimman pienellä rengasmelulla. Nopealla googlettamisella yllämainitun kriteerin näyttäisi täyttävän Kumhon KW22 Nasta. Tekniikan maailman 9/2009 testissä rengas ei ollut täysi pommi eli kun testin voittanut Michelin X-Ice XIN2 sai arvosanan 8,4, Kumholle irtosi 7,9 ja Michelinin ohella maininta testin hiljaisimmasta renkaasta. Kumhosta sen verran kokemusta, että edellinen kesärengas oli Kumhon KU31 ja oli se ainakin ihan ok kumi kun ei rallia ajeta.

Kuolleelle CC ala-alueelle itselleen vastaillen.

Tänään Passat CC:n alle meni yllä mietitty Kumho KW22 nasta koossa 225/40/18". Ensikokemus oli ihan positiivinen eli hiljaa ajettaessa nastojen ropina kuuluu selvästi, mutta mitä nopeammin ajaa niin sitä "miellyttävämpi" ääni noista Kumhoista irtoaa, tasainen hurina. Noin 60 km/h nopeudesta alkaen äänensävy muuttuu tasaiseksi hurinaksi, ei juuri häiritse.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

tapanixxx

Miksi jenkkilässä moni asia on niin halpaa... :o

http://www.ecstuning.com/ES2129910/

18" OEM Interlagosit 235 Contin kumeilla 1200 USD..

Arcca

#128
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 04.11.10 - klo:13:36
Miksi jenkkilässä moni asia on niin halpaa... :o

http://www.ecstuning.com/ES2129910/

18" OEM Interlagosit 235 Contin kumeilla 1200 USD..


Niinpä.
Tosin nuo ProContactit kuitenkin taitaa olla muistaakseni alemman pään perusnakit, sillä vähän vaikutusta hintaan vrt Suomessa tarjolla oleviin CSC3:iin.

Edit. Ja tuo paketti ei ole pakasta vedetty, vaan autosta poistettu. Siellä on teksti
*Please Note: These are dealer take-off wheels and tires that have been used to transport the vehicle. These may have slight blemishes due to the vehicle being transported from the factory to the dealer.*
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jamo

Onko käsitystä mitä paketti maksaa kotiovelle (Suomeen) tuotuna kaikkine kuluineen? Taalan kurssihan alkaa taas kerran olemaan niissä lukemissa, että US-ostokset voisivat tulla sen puolesta ajankohtaisiksi. Tosin on jopa todennäköistä, että kurssi muuttuu lähitulevaisuudessa vielä jonkin verran edullisemmaksi.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Kale

Tullimaksu lasketaan 1195$+postikulut summasta ja siihen lisäksi 1195$+postikulut+tullimaksu setille lätkäistään arvonlisävero 23%.

Jamo

Ah, qui - eli tässä tulisi siis noudattaa "pienemmän laskun periaatetta" ja pyytää ECS:ltä kamojen mukaan sopivammalla summalla oleva invoice. On nämä sisämarkkinat sitten hieno asia.
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Jamo - 05.11.10 - klo:20:33
Ah, qui - eli tässä tulisi siis noudattaa "pienemmän laskun periaatetta" ja pyytää ECS:ltä kamojen mukaan sopivammalla summalla oleva invoice. On nämä sisämarkkinat sitten hieno asia.

Tulliin tarvitset mukaan kuitin maksustasi joten pienempi summa lähetyslistassa tms. ei merkkaa mitään, lisäksi joissakin USA:n osavaltioissa paketin arvon valehtelu on lainvastaista ja he eivät siten suostu moiseen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Jamo

#133
"No voi rähmä" - kaikki kauniit ajatukset ammutaan alas. (e: lähes kaikki)
D4RD / F800ST / 4Motion / Special / GTI / P221

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: Turbodog - 11.08.10 - klo:14:22
Ja episodi jatkuu...

Kun tuo Continentalin vastauskaan ei oikein tyydyttänyt, niin laitoin Continentalin sivuilta englanninkielisen viestin menemään toivoen, josko se tavoittaisi ketään asiallisempaa henkilöä. Noh, suureksi yllätyksekseni ei mennyt kuin pari tuntia ja minulle tuli soitto, tosin taas Continentalin Suomen päästä. Tämä henkilö olikin palveluhaluisempi, ja ihmetteli saamaani vastausta, että rengasta ei voi paikata. Hänen mielestään ContiSeal-renkaan voi paikata siinä missä tavallisenkin renkaan, mitään muuta eroa tavalliseen kun ei edes ole kuin liimamassa renkaan sisäpuolella. Ja heidän suosituksensakin on paikkaus, koska reiästä voi päästä renkaan sisälle kosteutta, mikä saattaa ruostuttaa renkaan metallivöitä.

Noh, kaveri pahoitteli asiallisesti tiedonkulun puutetta heidän ja rengasfirman välillä ja lupasi soittaa Euromasterille. Soitti hetken päästä takaisin ja sanoi ohjeistaneensa Euromasterin kavereita ja pyysi ajamaan sinne paikattavaksi. Täytyy katsoa jos ehtisi tänään käydä...

Mitä ContiSealin pitävyyteen tulee, niin epäily oli sama kuin minullakin, eli reikä on varmaan juuri millin liikaa liimamassan väärällä puolella...   ::)

Jo viime kesänä alkanut ContiSeal -rengaskuvio ei ota päättyäkseen: Työ- yms. kiireiden takia renkaan paikkaus jäi ja ajoin syksyn rikkinäisellä kumilla sitä vähän väliä täyttäen. Kun menin vaihtamaan talvirenkaat, mainitsin rikkinäisestä renkaasta ja sanoin että paikatkaa tai vaihtakaa uuteen. Reilu kuukausi sitten maaliskuussa tuli mieleen, että olisi varmaan hyvä tarkistaa Euromasterilta, onko rengas paikattu / vaihdettu. Soitin ja kysyin asiasta ja lupasivat tarkistaa ja hoitaa asian mikäli sitä ei vielä oltu tehty.

No, sain tänään nopealla varoituksella ajan kesärenkaiden vaihtoon. Auto sisään ja talvirenkaat pois. Kuinka ollakaan, kesärenkaita ei löytynyt kuin kolme, asentaja laittoi ne kiinni. Sitten vasta lähdettiin etsimään neljättä. Vartin kestäneen etsinnän ja kiroilun jälkeen vanne löytyi ison rojukasan alta, renkaasta ei tietoakaan. Tässä vaiheessa asentaja paineli konttorin puolelle, josta rengas löytyikin. Vastaus oli sama kuin vuosi sittenkin: ei saa paikata. Tivasin, että maahantuoja sanoi vuosi sitten, että kyllä saa paikata. Lupasivat olla taas maahantuojaan yhteydessä.

Ei sitten muuta kuin kolme kesärengasta irti ja nastat takaisin. Reilu tunti meni kaikkiaan varsin hyödyllisissä merkeissä. Takaisin toimistolle ajaessa soitin sitten itse Continentalille. Ilmeisesti olivat tällä välin jo olleet Euromasterilta sinne yhteydessä, koska tiesivät, että reikä on ContiSeal-massan ulkopuolella ja näin rengas paikkauskelvoton.

Ja jotta asia ei vielä tähänkään jäisi, niin uusia vastaavia renkaita ei (taaskaan) löydy koko maasta. Ilmeisesti uusia on tulossa kuun loppupuolella (viime syksynäkin uusia piti ensin tulla elokuun lopussa ja sitten elokuun lopussa kerrottiin, että tuleekin vasta syyskuun lopussa). Että onnea vaan niille, jotka uuteen passattiinsa ovat tällaiset renkaat lisähintaan ottaneet. No ehkä nyt saadaan sen verran paljon volyymiä, ettei joka hemmetin rengasta tarvi lähteä erikseen tehtaalta tilaamaan  ;D
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

mackaiveri

Mulla olis ajamaton 234/45-17 rengassatsi myynnissä, jos kiinnostaa.

Turbodog

Lainaus käyttäjältä: mackaiveri - 15.04.11 - klo:16:01
Mulla olis ajamaton 234/45-17 rengassatsi myynnissä, jos kiinnostaa.
Kiitokset, mutta rengas on jo tilauksessa ja kun tuo on firman auto niin annan heidän hoidella uuden renkaan.
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Theros

Kuinkahan mahtaisivat mahtua 19", ET30 (tai 35) ja 9,5":t vanteet CC:hen taakse? Madallusta ei ole.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Theros - 22.02.12 - klo:11:12
Kuinkahan mahtaisivat mahtua 19", ET30 (tai 35) ja 9,5":t vanteet CC:hen taakse? Madallusta ei ole.

ET35 taitaa olla minimi mitä CC:hen voi laittaa alle 'turvallisesti'.. 

Vanteen leveys ei kai vaikuta juuri mitenkään tässä tapauksessa, samalla ET:llä 8 ja 9,5 tulee yhtä ulos? Eli noin isolla ET:llä vanne tulee niin ulos ettei se osu mihnee.. Mutta noin isolla ET:llä saattaa tulla ongelmia kaarien kanssa?

(pure spekulation)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.03.12 - klo:11:54
Vanteen leveys ei kai vaikuta juuri mitenkään tässä tapauksessa, samalla ET:llä 8 ja 9,5 tulee yhtä ulos?

Kyllä se vanteen leveys vaikuttaa asiaan, kun ET lasketaan vanteen keskilinjalta. Eli leveämpi vanne tulee ulommaksi samalla ET:llä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.03.12 - klo:12:05
Kyllä se vanteen leveys vaikuttaa asiaan, kun ET lasketaan vanteen keskilinjalta. Eli leveämpi vanne tulee ulommaksi samalla ET:llä.


Juuri näin! Tuli ajatuskatkos. Taas.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Vagaaja

#142

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.03.12 - klo:11:54
ET35 taitaa olla minimi mitä CC:hen voi laittaa alle 'turvallisesti'.. 

Vanteen leveys ei kai vaikuta juuri mitenkään tässä tapauksessa, samalla ET:llä 8 ja 9,5 tulee yhtä ulos? Eli noin isolla ET:llä vanne tulee niin ulos ettei se osu mihnee.. Mutta noin isolla ET:llä saattaa tulla ongelmia kaarien kanssa?

(pure spekulation)

Niin, tuohan menee siis sillälailla, että mitä isompi ET, niin sitä sisemmäksi vanne menee ja päin vastoin. ET luku on siis vanteen keskikohdan ja kiinnityspinnan välinen etäisyys milleinä. Tuossa tapauksessa 9,5" vanne samalla ET:llä levenisi ulospäin 19 mm jä sisäänpäin 19 mm, 8" vanteeseen nähden.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.03.12 - klo:12:05
Kyllä se vanteen leveys vaikuttaa asiaan, kun ET lasketaan vanteen keskilinjalta. Eli leveämpi vanne tulee ulommaksi samalla ET:llä.

Tottakai vanteen leveys vaikuttaa asiaan, mutta siis niin että ET:n pysyessä samana, leveämpi vanne ei varsinaisesti tule ulommaksi, vaan kasvaa saman verran niin sisään, kuin ulos päin.

Theros

On tullut päätä lyötyä seinään vanteiden haeskelun kanssa. ET:llä 30 8,5" leveänä ja 19":na olisi saatavissa hyvinkin mielenkiintoisia vanteita, mutta jos tuo ET30 alkaa raapimaan kaariin niin eipä siitä vastaavaa hyötyä ole.

Jos jollakin on kuvaa / tietoa sopivuudesta niin toki otetaan vastaan :)

Theros

Nyt kun aikani mahdollisuuksia katselin niin alle tuli sitten InterActionin Mesh II Inoxit. 19", 245/35 ja ET:llä 35

Sniiki

Aika vähän juttua ollut talvirenkaista tähän kulkineeseen. Itelle uimassa pre-facelift sukkula lähipäivinä ja ajattelin talvirinkelit siihen hommata hyvissä ajoin. Tuuma koko se 17" millä tuo vielä kai siedettävältä näyttää, mutta mites leveys? Onko 225/45 ehdoton minimi tälle vai onko joku rohjennut jotain normi 205 kokosia laittamaan? PK-seudulla eniten tulee raavittua mutta hyviä kitkoja en ole itse vielä kokenut, joten nastojen puolelle kääntynee ja siksi tuo leveys vähän askarruttaa.
Ihan suoraa merkki/malli kokemuksia olis myös kiva kuulla lisää.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 01.08.13 - klo:17:35
Onko 225/45 ehdoton minimi tälle vai onko joku rohjennut jotain normi 205 kokosia laittamaan? PK-seudulla eniten tulee raavittua mutta hyviä kitkoja en ole itse vielä kokenut, joten nastojen puolelle kääntynee ja siksi tuo leveys vähän askarruttaa.
Ihan suoraa merkki/malli kokemuksia olis myös kiva kuulla lisää.

Missä mielessä meinaat miniminä 225/45:ia, eli mitä rohkeutta 205 vaatii?
Minulla on nuo normi 205/50:t ja hyvin on toimineet, kahlaa kapeella renkaalla lumessa paremmin kun perheen lumimies Yeti 215 renkailla. Voin kyllä suositella 205:ia.
Edit.Niillä saa peräti 1,5 milliä maavaraa enemmän kuin 225/45:llä :D
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.08.13 - klo:20:28
Missä mielessä meinaat miniminä 225/45:ia, eli mitä rohkeutta 205 vaatii?
Minulla on nuo normi 205/50:t ja hyvin on toimineet, kahlaa kapeella renkaalla lumessa paremmin kun perheen lumimies Yeti 215 renkailla. Voin kyllä suositella 205:ia.
Edit.Niillä saa peräti 1,5 milliä maavaraa enemmän kuin 225/45:llä :D

Lähinnä ulkonäkömielessä ;) No ei vaan, ihan ajettavuuttakin meinasin. Raskas auto kuitenkin ja jos "viralliset" suositukset (tän threadin eka viesti) alkaa 225:stä.

Arcca

#148
Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 01.08.13 - klo:20:33
Lähinnä ulkonäkömielessä ;) No ei vaan, ihan ajettavuuttakin meinasin. Raskas auto kuitenkin ja jos "viralliset" suositukset (tän threadin eka viesti) alkaa 225:stä.

Ei se tunnu noista renkaista pahoillaan olevan, 205/50 on kuitenkin aika matala rengas ja siihen riittävät ilmanpaineet, rengastyyppikin taitaa olla extra load XL. Talvinopeusrajoitukset ja nastarenkaat pitää muutenkin ajotyylin siistinä, niin no problem.

Onhan se kapee tavallaan, mutta en ole antanut sen haitata pimeissä räntäöissä.

205/50 on muistaakseni ihan suositeltu talvirengas siihen, ja on rekisteriotteessakin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Len

Mulla on CC:n alla pyörinyt 205/50 -17 nastagummit VW Grenoble vanteilla (6 x 17 ET42, W8 Pasuunan talvikiekot) ja 205/50-17 kitkat VW St Moritz vanteilla (6,5 x 17 ET39) ja molemmat on ihan jees.
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy