CC:n vanteet ja renkaat

Aloittaja skula, 29.01.10 - klo:13:47

« edellinen - seuraava »

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Skula - 27.07.10 - klo:22:18
Kun omaa CC5ä olin hommaamassa. Netti oli pullollaan juttuja siitä ettei tuota rengasta lähdetä paikkaamaan.

heh heh, hyvä nakki. Uponnut ruuvi (ehkä yleisin rengasrikon aiheuttaja) hajottaa renkaan, itsepaikkaus ei toimi, eikä rengasta voi korjata. huokaus..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

skula

jos ruuvi/tms on alle 5mm renkaan sisällä, niin se ei kadota ilmaa.. Mutta jos enemmän, niin se on siinä  :(

Turbodog

Renkaan puolustukseksi voi sanoa, ettei se tyhjene mitenkään räjähdysmäisesti. Yön aikana katoaa n. 0,2-0,3 baria paineista. Eli yritän nyt alkuun tulla tällä toimeen...

ContiSealin pettämisen syynä voi olla se, että reikä on renkaan kulutuspinnan reunassa. Kun netistä noita ContiSeal -kuvia katselee, niin näyttäisi, että "liima" on aika tarkkaan kulutuspinnan kohdalla.

Mutta mutta, ihmettelen tässä vv-auton ja Continentalin maahantuojan toimintaa, kun ainuttakaan rengasta ei löydy koko maasta! Ei ilmeisesti mikään kovin suurta suosiota saavuttanut rengas...
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

skula

Toisin sanoen kun tämä NON-ContiSeal rengaskin päästi paineita päivässä tuon 0,4bar.. Niin pakko sanoa että tuo ContiSeal on ihan täys turhake..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 28.07.10 - klo:08:11
Toisin sanoen kun tämä NON-ContiSeal rengaskin päästi paineita päivässä tuon 0,4bar.. Niin pakko sanoa että tuo ContiSeal on ihan täys turhake..

Turbodog:han sanoi että reikä on reunassa. Jos paikka-aine on kerran kulutuspinnassa niin luultavasti reiän siinä ollessa ContiSeal pitää tavallista paremmin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skula

Uskossa on hyvä ja tärkeää elää   ::)

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Skula - 28.07.10 - klo:10:29
Uskossa on hyvä ja tärkeää elää   ::)

Jep. Sanotaanko näin, että jonkinlainen lähtökohtainen luottamus (eli usko :)) on Continentaliin laaturengasvalmistajana ja ettei ko pulju nyt täysin humpuukiominaisuutta renkaisiinsa tee ja myy.

Pieni särö tyytyväisyyteen kyllä tuli sillä vaikka turbodogin reikä on reunassa niin ei ContiSeal saisi sellaisestakaan vuotavaksi jäädä jos se olisi viimeisen päälle suunniteltu. Varmaan siinä on joku valmistuskompromissi paljonko sitä ainetta voi siellä renkaassa olla vs. kuinka paljon se suojaa reunoilta ylös.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Guuga

Jo talvea ajatellen:

Onko kukaan uskaltautunut laittamaan 18" nastoja CC:n alle?

Tänään katselin kumeja ja tarkoitus olisi löytää joku perushyvä/ok rengas mahdollisimman pienellä rengasmelulla. Nopealla googlettamisella yllämainitun kriteerin näyttäisi täyttävän Kumhon KW22 Nasta. Tekniikan maailman 9/2009 testissä rengas ei ollut täysi pommi eli kun testin voittanut Michelin X-Ice XIN2 sai arvosanan 8,4, Kumholle irtosi 7,9 ja Michelinin ohella maininta testin hiljaisimmasta renkaasta. Kumhosta sen verran kokemusta, että edellinen kesärengas oli Kumhon KU31 ja oli se ainakin ihan ok kumi kun ei rallia ajeta.

Syy 18" pohtimiseen tulee ihan ulkonäköpuolelta eli 18" kumi on automaattisesti paremman näköinen, mutta kuinka paljon "hiljaisuutta" tulee uhrattua ulkonäön alttarille. Hinnassa ero on ihan mitätön eli nettihinnoista Nordenrengas.fi sivulta löysin halvimman hinnan ja siellä 225/45-17 oli 449 â,¬ 4 kpl ja 225/40-18 oli 525 â,¬ 4 kpl. Pitää vielä lähempänä syksyä katsoa jos jostakin "kivijalkaliikkeestä" saisi samaan hintaan kun huomioidaan vanteillelaiton hinta.

Jos 18" tulee valittua niin talvikumit menevät CC:n Daytonoille ja ensi kesänä sitten kesävanteiksi Interlagos tai tämä http://www.ls-cardesign.de/bilder/ls14-r8-s-line-alufelgen-felgen-audi_1260202244.jpg (Audi - pyhäinhäväistys) ... Näyttävät hyvältä myös CC:n alla http://www.youtube.com/user/MrPassatCC#p/u/5/bhfvRa-sspU

CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Guuga

Pistetään vielä toinen kysymys perään eli mestarillisesti olen jo onnistunut kadottamaan vanteiden lukkopulttien avaimen. Pitää alkuviikosta soitella VW:lle/Laakkoselle ellei sovitinpalikka ilmesty jostain. Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta eli ovatko nuo VW:n lukkopultit oikeasti yksilöllisiä?

Nopeasti bongasin Ebay:stä setin, jonka sovitinpala näyttäisi sopivan omaani eli kaikisa Jetoissa, Passateissa samanlainen avain?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Audi-wheel-locks-lug-bolt-Jetta-Passat-Golf-Beetle-/220643553397?cmd=ViewItem&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item335f617075

Oma lukkopultti muistuttaa aurinkoa ja siinä on 11 sakaraa. Tuosta kuvasta ei täysin saa selvää, mutta näyttäisi, että siinäkin on 11 sakaraa avaimessa. Jos joku haluaa olla avulias niin kurkatkaa takakonttiin minkälainen avain.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

SciroSJK

#99
LainaaSattuuko kenelläkään olemaan kokemusta eli ovatko nuo VW:n lukkopultit oikeasti yksilöllisiä?

Ei kyllä ole tietoa, mutta villinä veikkauksena heittäisin etteivät ole kovin yksilöllisiä ;)
Toi pitää muuten koittaa....

Arcca

#100
Lainaus käyttäjältä: Guuga - 01.08.10 - klo:01:31

Oma lukkopultti muistuttaa aurinkoa ja siinä on 11 sakaraa. Tuosta kuvasta ei täysin saa selvää, mutta näyttäisi, että siinäkin on 11 sakaraa avaimessa. Jos joku haluaa olla avulias niin kurkatkaa takakonttiin minkälainen avain.

Kävin tsekkaamassa oman CCn OEM lukkopultin avaimen. Ei ole kuvan mukainen (kuvassa on minusta sellainen avain kun oli vanhassa Passatissa), vaan avaimen sakarat ovat eräänlaisen holkkimaisen reunan sisäpuolella.
Eivät ole ilmeisestikään kovin yksilöllisiä, koska tunniste on vain yksi kirjain.

Edit. Onko ne sakarat sinulla vähän kääntyneet, kynsimäisesti? Minulla on.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Jos ne on kaikki samalaisia niin silloin on sama kun heitää vesilintua niillä pulteilla ja laittaa normit tilalle, eipähän ainakaan muljaudu renkaanvaihdossa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

#102
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.08.10 - klo:12:45
Jos ne on kaikki samalaisia niin silloin on sama kun heitää vesilintua niillä pulteilla ja laittaa normit tilalle, eipähän ainakaan muljaudu renkaanvaihdossa ::)

Eihän ne tietenkään nyt samanlaisia ole, esim sakaroiden määrä voi olla eri.
Palstan asentajat varmaan tietää totuuden. Sen verran voin paljastaa ettei minulla ole niitä sakaroita 11 ;).
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Guuga

#103
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.08.10 - klo:12:49
Eihän ne tietenkään nyt samanlaisia ole, esim sakaroiden määrä voi olla eri.
Palstan asentajat varmaan tietää totuuden. Sen verran voin paljastaa ettei minulla ole niitä sakaroita 11 ;).

Taitaa olla niin, että siinä mustassa "korkissa" lukee ko. lukkopulttien sarjanumero. Minulla ilmeisesti on "peruspassatin" lukkopultit kun niissä on 11 sakaraa täysin säännöllisesti (näyttää auringolta) ja teksti 3C XXX ....
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Turbodog

Palaan vielä tähän rengasongelmaani... eli tässä kännykuva renkaasta, ruuvi törrötti keltaisen merkinnän kohdalla, tai siinä merkinnän alavasemman laidan kohdalla.

Soittelin vielä Continental Rengas Oy:n kuullakseni mitä heillä on sanottavaa. Kerrottuani tilanteen vastaus oli "ai onks tää se 235-45-17 rengas, niitä on kyselty joo". Kysyin sitten, että miksei renkaita ole ja vastaus oli että "kai siellä tehtaalla on jotain ongelmia".

Sen verran ottaa päähän, että jos olisi omat rahat pelissä niin en varmasti tyytyisi tähän. Tosin kenet tästä pitäisi ristiinnaulita? VV-auto? Continental? Itseni? :D

[ylläpito on poistanut liitteen]
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

Turbodog

Ja episodi jatkuu...

Kun tuo Continentalin vastauskaan ei oikein tyydyttänyt, niin laitoin Continentalin sivuilta englanninkielisen viestin menemään toivoen, josko se tavoittaisi ketään asiallisempaa henkilöä. Noh, suureksi yllätyksekseni ei mennyt kuin pari tuntia ja minulle tuli soitto, tosin taas Continentalin Suomen päästä. Tämä henkilö olikin palveluhaluisempi, ja ihmetteli saamaani vastausta, että rengasta ei voi paikata. Hänen mielestään ContiSeal-renkaan voi paikata siinä missä tavallisenkin renkaan, mitään muuta eroa tavalliseen kun ei edes ole kuin liimamassa renkaan sisäpuolella. Ja heidän suosituksensakin on paikkaus, koska reiästä voi päästä renkaan sisälle kosteutta, mikä saattaa ruostuttaa renkaan metallivöitä.

Noh, kaveri pahoitteli asiallisesti tiedonkulun puutetta heidän ja rengasfirman välillä ja lupasi soittaa Euromasterille. Soitti hetken päästä takaisin ja sanoi ohjeistaneensa Euromasterin kavereita ja pyysi ajamaan sinne paikattavaksi. Täytyy katsoa jos ehtisi tänään käydä...

Mitä ContiSealin pitävyyteen tulee, niin epäily oli sama kuin minullakin, eli reikä on varmaan juuri millin liikaa liimamassan väärällä puolella...   ::)
Audi A6 2.0TDI Q Stronic -17, VW Polo 1.2TSI DSG
Ex: Audi Q5 2.0TDI Q Stronic, Volvo XC60 D3 AWD A,Volvo V60 D5 AWD A R-Design, VW CC 1.8TSI DSG

HJP

Minkäkokoisia 17" talvirenkaita foorumilaiset ovat kokeilleet Passat CC:n alla? Joudun konsultoimaan tuttuani talvirenkaiden hankinnassa, ja 8" leveälle vakiovanteelle asennettuna 235/45-17 lienee helpoin vaihtoehto, vaan miten on ajettavuuden laita? Oston kohteena nastarenkaat, 225/45-17 voisi käydä myös, vai meneekö liian kapeaksi? Toki uudet kapeammat vanteet ostamalla saisi alle 205/50-17, mikä on useassa automallissa toiminut hyvin, jos kesärengaskoko on ollut 235/45-17. Tuo 205/50-17 taitaa ainakin olla hieman liian kapea vakiovanteelle...

skula

Itsellä oli alla nastana 225/45-17.. 7" leveällä vanteella ja oli aivan mahrottoman hyvä ajaa.. Kitkoina vastaava koko tuntui lutkalta.. eiku lutkulta..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: HJP - 03.09.10 - klo:17:57
Minkäkokoisia 17" talvirenkaita foorumilaiset ovat kokeilleet Passat CC:n alla? Joudun konsultoimaan tuttuani talvirenkaiden hankinnassa, ja 8" leveälle vakiovanteelle asennettuna 235/45-17 lienee helpoin vaihtoehto, vaan miten on ajettavuuden laita? Oston kohteena nastarenkaat, 225/45-17 voisi käydä myös, vai meneekö liian kapeaksi? Toki uudet kapeammat vanteet ostamalla saisi alle 205/50-17, mikä on useassa automallissa toiminut hyvin, jos kesärengaskoko on ollut 235/45-17. Tuo 205/50-17 taitaa ainakin olla hieman liian kapea vakiovanteelle...

Jos tuota 8" vakiovannetta on käytettävä, niin kapeampaa kuin 225/50 tai 225/45 ei voi laittaa. Talvirenkaissahan kapeus on etu, joten noista valitsisin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: HJP - 03.09.10 - klo:17:57
Tuo 205/50-17 taitaa ainakin olla hieman liian kapea vakiovanteelle...

Itellä tämä tuurailu päällä mutta hieman toisessa mielessä, näin kesällä 205/50 Contact 2 renkaan 7.5" x 17" vanteella, varsin mallikkaasti istui,  8" on sitten tuolle renkaalle jo liian leveä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

vagevo

tässä ois hienot vanteet
EX VW Golf 1 Karmann Cabriolet 1.8 (1989)
EX VW Golf Plus Sportline 1.6 FSI (2006)
EX VW Golf 6 Variant Highline 1,4 TSI 118kw DSG7 (2010)
EX VW Touran 1,4 TSI 103 kW DSG7 Highline 7Seats (2012)
VW Caravelle 2,5 automatic (1995)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: vagevo - 04.09.10 - klo:16:45tässä ois hienot vanteet

Joo mut eri autossa pienemmässä koossa ja ilman ilmajousitusta. :S  :-\
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Guuga

Vanteista keskustellaan myös tuolla Yleistä CC:stä puolella, mutta laitetaan nyt oikeaan ketjuun kuva hienosta vannevaihtoehdosta CC:n alle.



Vanne hieman samaa sukua CC:n oman Daytonan kanssa. Kuvan malli siis on Hartmann HTTRS 19. Jenkeissä 285 taalaa vanne. Ilmeisesti Replica jostain Audi-vanteesta? En tarkemmin jaksanut tutkia, mutta pitää tutkia jos ensi kesänä vaihtaisi 19" tuuman kumiin.
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Adams

Lainaus käyttäjältä: Guuga - 06.09.10 - klo:23:59

Vanne hieman samaa sukua CC:n oman Daytonan kanssa. Kuvan malli siis on Hartmann HTTRS 19. Jenkeissä 285 taalaa vanne. Ilmeisesti Replica jostain Audi-vanteesta? En tarkemmin jaksanut tutkia, mutta pitää tutkia jos ensi kesänä vaihtaisi 19" tuuman kumiin.

Toi on RS5:n replica.

Nudde

LainaaToi on RS5:n replica.

hieno vanne, itse sitä katselin kun tossa äsken uusia hankin, mutta oli hieman vaikea löytää aluvärisenä, ja 19-tuumaisena. Samoin kuin 5-puolainen vanne jota esim rengasturku myy, senkin saa vaan 18-tuumaisena.

Eli tämä:
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/10641/REPLICA+F556+-8x18-5x112-et30/

Pertsa

Onhan tuo ihan hieno vanne tuo Hartmann HTTRS 19, mutta mielestäni kyllä hiukan valjun näköinen kokohopeisena, jos vertaa esikuvaan.
Mahtaiskohan tuota saada replicana tuolla värillä.

Nudde

LainaaMahtaiskohan tuota saada replicana tuolla värillä.

kyllä saa, nyt en vaan muista missä sen näin. Taitaa ehkä olla hieman tummempi mitä tossa edellisessä kuvassa. Voi olla että mulla on hieman ihme maku näissä vanteissa, siis aluvanteen pitää olla alun värinen. Tummat ei oikein säväytä minua millään tavalla.

Pertsa

Mä taas en oikein enää jaksa innostua minkäänlaisista hopeanvärisistä vanteista vaikka vanne muuten olisi kuinka hieno. No, onneksi makuja on monia.

Guuga

#118
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 07.09.10 - klo:10:00
Itse olen etsinyt jo pitkään noita hollow spoke replikoita harmaana. Nämä Hartmannin vanteet bongasin jo kauan aikaa sitten, mutta niissä värit ovat joko kiillotettu taikka hopea. Uusia vanteita en ala heti kyllä maalaamaan.Eli etsintä jatkuu.

Nudde jo Rengasturusta puhui, mutta ei sitten paria viestiä myöhemmin muistanut missä olisi nähnyt vanteet tummana. Rengasturun sivuilta oli linkki Nettivanteeseen eli tässä:

http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumiinivanteet/11075/REPLICA+B820-8.5x19-5x112-et45/

Ovat mielestäni komeat, mutta pitäisi nähdä tuon -MTM- kuvassa olevan Light Brown Metallic CC:n alla ennenkuin uskaltaisi ostaa. Itse olen kanssa sitä mieltä, että vanteen pitää kiiltää, mutta ehkä tämä olisi hieno...

Olisiko joku niin taitava, että Photoshoppaisi Pertsan viestissä olevan vanteen tähän Panzen autoon: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=661.msg49098#msg49098

Tässä vielä aiheeseen toinen hieno vanne tuohon Light Brown Metalli CC:hen. Lambon vanne eli varmasti edullinen. Ei varmasti Suomeen sopiva tuossa kokoluokassa.

CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

Pertsa

^Ohi oli mennyt mullakin. Tuosta on näköjään siis tuo tummanharmaa replica olemassa, siis tuosta RS5 vanteesta. ET sais kyllä olla 10mm pienempi....
Onkohan Hollow Spokesta olemassa replicaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy