passat automaatti 4 vaihde jää pääle

Aloittaja jack71, 29.01.17 - klo:18:15

« edellinen - seuraava »

jack71

Siirretäänpä tämä keskustelu oikealle keskustelupalstalle
Eli kyseessä -02 vm automaatti pasuuna
Vikana on että,kun käynnistää ja yrittää laittaa vaihteen päälle esim.d asentoon
ainoastaan 4 vaihde on päällä
Tämä vika ei ole aina "päällä",esim.jos sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen,vika saattaa korjaantua
Myöskään kun vika on päällä,tiptronic ei toimi,eli laatikko jää vikatilaan ja ainoastaan 4 on päällä
Viittais että jarrupedaalilta ei mene "käsky" laatikolle,vai mistä voisi alkaa vikaa etsimään
Kaverin tietokone anto vikakoodina jotain valintakytkintä
Missäköhän tämä valintakytkin sijaitsee?
Laatikkoon on vaihdettu uudet öljyt viikko sitten,mutta vika oli jo ennen sitäkin
eli todennäköisesti vika ei ole laatikossa itsessään?
Kun laittaa auton käyntiin,pedalin kuva on mittaristosa ja pedalin valo palaa vaihdekepin vieressä, kun polkaisee jarrupedaalin pohjaan,valo sammuu,muttei syty uudestaan, vaikka keppi on p -asennossa
Vika tosiaan ei ole aina päällä
Kiitokset vastauksista etukäteen

Mikey

Laatikko lienee tuolloin vikatilassa, eli nelonen päällä ja momentinmuuntimen lukituskytkin ei lukita. Miltä mittaristossa oleva vaihdekaavio näyttää (onko pimeä vai onko numerot kirkkaalla taustalla)?

"Valintakytkin" on mahdollisesti/todennäköisesti laatikon kyljessä oleva monitoimikytkin, johon valitsimelta tulevat vaijerit kytkeytyvät. Ko. kytkin kertoo laatikon ECUlle sen, mikä vaihde on vaihdekepin kautta "valittuna".

lj123

Olikos vika jokin tyylliin ajoasetuksen tunnistin tai range sensor, vikakoodi p0706?

Itsellä sama vikakoodi ja samantyyppistä vikaa ja päättelin ongelman olevan siinä anturissa. Joka näkyy tuossa linkissä ja miten se vaihdetaan. https://m.youtube.com/watch?v=tsgg8AyyTpE

Osa on vielä matkalla, joten en tiedä korjaako oman vian, mutta nuo oireet ovat aika lailla samat kuin omassa autossa. Minulla vain pakille laitto sekoittaa tuon vaihteiston, jos siitä siirtää D:lle niin vain joku isompi vaihde on päällä useimmiten tai sitten vain ykkönen.

Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin laittamalla suoraan D:lle niin kaikki toimii. Mutta silloinkaan ei välttämättä tiptronic-puoli, että vaihteen saisi itse valittua.

jack71

Vaihdekaavio näkyy kirkkaalla taustalla,kun vikatilaan menee
Viikonloppuna olis tarkotus sitä pajalla käyttää ja tutkailla lisää vikakoodeja vikatilasa
Kun pistää takaisin p-asentoon ja käynnistää uudelleen,vaihdekaavio muuttuu "normaali" näytöksi ja laatikko toimii oikein,myös tiptronic toimii oikein
Joskus joutuu muutaman kerran käynnistää uudelleen ja kokeileen painamalla jarrupoljinta ja laittamalla vaihteen päälle onko vikatilasa vai ei
Mistäkähän tuon monitoimikytkimen voisi tilata,vai hakeeko marmooritiskiltä,onko tietoa hinnoista?

lj123

Kuulostaa ihan samalta vialta kuin minulla, eli kaavion värit menevät väärin päin. Minulla tosiaan pakille laittaminen tekee tuon, ja uudelleen käynnistys korjaa asian, kunhan laittaa sitten suoraan D:lle.

Ebaysta löytyy ainakin väitetysti aitojakin 200-300â,¬ hintaan. Marmorilta en kysynyt. Mutta tilasin sitä kautta kiinalaisen, koska oman auton arvo on mitä on. Jos tuo vuoden tai kaksikin kestäisi niin riittää minulle.

Noita on myös kahdella eri osanumerolla. Ero riippuu auton vuosimallista, ja noissa on liittimessä eri määrä pinnejä. Omaan 2002 autoon päättelin oikean osanumeron olevan 01V 919 821 B. Toisessa taisi tuo vika kirjain olla D.

Ebaysta löytyy hakemalla ihan osanumerolla.

jack71

Ok,pitääpä vielä käyttää sitä mittarisa ja kattoa mitä vikakoodia antaa
Eli onko ajoasetuksen tunnistin ja monitoimikytkin mistä mikey puhui,sama asia?

Mikey

Joo, videolla olevasta kytkimestä on kyse.

jack71

#7
Pikainen käynti merkkiliikkeessä huoltokirjan kans ja kyseessä oli tuo b mallinen 10 pinninen liitin,marmooritiskillä kyseinen kytkin 325 euroa ja ebaystä tilasin 60 euroon,pitäisi tulla viikon sisään,jospa tuo 2 vuotta kestäis sieltäkin tilattuna,sehän on pelkkä vaihto,ei koodaamisia ym. tartte tehrä,ilmottelen kunhan saan vaihettua rupesko toimiin
Merkkiliikkeen kaveritkin meinasivat,että tuo kyseinen kytkin siitä on mennyt


lj123

Lainaus käyttäjältä: jack71 - 12.02.17 - klo:10:03
Pikainen käynti merkkiliikkeessä huoltokirjan kans ja kyseessä oli tuo b mallinen 10 pinninen liitin,marmooritiskillä kyseinen kytkin 325 euroa ja ebaystä tilasin 60 euroon,pitäisi tulla viikon sisään,jospa tuo 2 vuotta kestäis sieltäkin tilattuna,sehän on pelkkä vaihto,ei koodaamisia ym. tartte tehrä,ilmottelen kunhan saan vaihettua rupesko toimiin
Merkkiliikkeen kaveritkin meinasivat,että tuo kyseinen kytkin siitä on mennyt
Itsellekin osa saapui, pitäisi vielä löytää paikka missä vaihdon tekee. YouTube-videon perusteella auto ylös ja vaihteistoa vain pitää hiukan tunkata ylemmäs, että osan saa vaihdettua. Jos saat omasi hoidettua ennen niin viitsikö laittaa tietoa kuinka nopea tai hidas tuo operaatio oli.

Ajattelin kyllä samalla vaihdattaa laatikon öljyt, joten eiköhän nuo molemmat työt onnistu samalla korjaamolla.

jack71

Ok,ilmoittelen kunhan saadaan se osa ensin suomeen,24 päivä olis tarkoitus vaihtaa kaverin pajalla ja ottaa muutama neuvoa antava samalla,veikkaisin vaihtoajaksi ilman suurempia vastustamisia n.tunti,mutta mikään remontti ei mene kuin strömssöössä

lj123

Omaan vaihdettiin nyt tuo pieni kytkin/anturi mikä onkaan. Samalla uudet öljyt ja suodatin laatikkoon.

Nyt toimii kuten pitääkin. Myös tiptronic puoli, kun aiemmin ei saanut käsin valittua vaihdetta. Eli näillä tiedoin vika oli tuossa osassa. Muutahan vikaa vaihteistossa ei ollut.

N tunnin homma oli korjaamolla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy