Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Golfaaja

#1
Katselin autoliikkeen pihassa muutaman vuoden ikäistä Octaviaa ja siinä oli lakkapinta irtoillut sieltä täältä ja pahimmin nokkapellissä. Onko tämä ominaisuus kovinkin yleinen vai koskeeko vain jotain valmistuserää/vuotta ? Eli onko muilla tullut vastaan tällaista Octaviaa tai onko itsellä sellaista ollut ?
#2
Huomasin tänään, että uuden karhean facelift Leksani kuskin puoleinen umpio on aika selkeesti huuruuntunut sisältä. Oikeastaan se ei ole pelkkää huurua vaan oikein vesikelloja on umpion sisäpinnassa. Kyseessä on Led-valoumpio. Ilmeisesti näillä räntäkeleille sisään on onnistunut kosteutta menemään oikein kunnolla. Normaaliahan tuo ei varmasti ole ja joutunee menemään takuuna vaihdattamaan koko umpion, sillä joku valuvika siinä täytyy olla ja tuskin sitä korjaamaan pystyy tiivistämällä.

Olis kiva kuulla, että onko muilla ollut vastaavaa vikaa Leonin umpioissa ja onko ainoa korjauskeino ollut umpion vaihdatus takuuseen ? Aika yllättävältä kyllä tuntuu, että vielä nykyaikaisessa autossa on tuollaista vikaa, mutta kai niitä maanantaikappaleita tulee alihankkijoilta vieläkin. Varsinaisen tehtaan virheestä tuollainen vuoto tuskin johtuu tai mistä sitä tietää onko se asennus- vai valmistusvirhe.
#3
Tietääkö joku, että mistä saisi edukkaasti Leksan farkkuun harjatun teräksen värisen asiallisen takapuskurin suoja. Auto on melkein uusi ja harmittaa kun en ennen luovutusta huomannut varmistaa, että kuuluuko siihen se peruskirkas suoja pyytämättä. No eihän se kuulunut ja tajusin sen vasta jonkun aikaa renkaiden vaihdon jälkeen, että rengassimo oli onnistunut hieman laahaamaan rengasta puskurin päällä ja siihen oli ilmestynyt tietysti pienet pintanaarmut. Harmittaa, että huomasinkin ne vasta muutaman päivän päästä renkaan vaihdosta, niin ei enää kehdannut mennä valittamaankaan.

Vaikka naarmut ei isot ole, niin ne eivät kuitenkaan vahalla lähtenyt pois, joten ainoa keino saada ne pois silmistä ja mielestä on laittaa siihen kattokaiteiden värinen suojalista päälle kun ei se kirkaskaan enää naarmuja peitä. Jostain katselin 85 euron listaa, mutta mielestäni aika suolainen hinta, joten olisko jollain tietoa, että saisko jostain asiallisen listan huomattavasti edukkaammin ?
#4
Onko tuollaisesta Leoniin asennettavasta lohkolämmittimestä(säteilylämmitin) oikeasti juuri hyötyä eli lämmittääkö se konetta juuri ollenkaan ? Sisätilanlämmitin toki olisi joillakin keleillä ihan mukavuutta lisäävä asia, mutta nykylohkikset eivät taida juuri moottoria lämmittää eli tunne sen hyödystä tullee lähinnä siitä kun kabiini on lämmin, niin ajatellaan moottorinkin olevan.
Moni automyyjäkin on rehellisenä omana mielipiteenä sanonut viime vuosina, että nykyinen säteilylohkolämmitin on lähes turha ja saattaa jopa aiheuttaa moottorinohjaushäiriöitäkin kun joku tunnistin lämpiää ja kertoo koneen olevan muka lämmin ja todellisuudessa se ei olekaan ja moottori saattaa sen vuoksi jäädä käynnistymättä kun polttoaineen syöttö ja/tai sytytys toimii väärin. Onko kellään tällä palstalla ollut tuollaisia ongelmia lämmittimen kanssa Leonissa.
Nykyäänhän asennetaan paljon myös ihan pelkkiä sisätilanpistokkeita eli ulkopistokkeesta ei menekään haaraa moottorilämmittimelle lainkaan vaan pelkästään sisätilanlämppärille. Oliskohan turvallisinta ottaa pelkästään sellainen tulevaan Leoniin ?
#5
Eli nyt tarvitsen oikeita kokemuksia farkku-Leonin tavaratilan tehtaalta tilattavasta suojaverkosta. Onko kätevä käyttää ja saako sen huomaattomasti rullattua alas täysin piiloon ? Kuinka jämäkkä tuo on eli kestääkö se kolaritilanteessa minkälaisia tavaroita ? Eli te kaikki joilla tuo suojaverkko on oikeasti farkussanne, niin kokemuksia kiitos.
#6
Vaikka Leonin myynti on ollut käsittämättömän heikkoa, niin Kesko(tai tehdas) on silti päätynyt nostamaan Leonin hintoja. Ainakin 1,0 hinnat ovat nouseet n. 500 euroa. Ei hyvä, sillä nimenomaan edullinen hinta ja pitkä takuu ja toki paras ulkonäkö konsernisisaruksista ovat olleet ne tärkeimmät syyt valita Leon Octavian tai Golfin sijaan. Toivottavasti edes se viiden vuoden takuu säilyy jatkossakin. Jos sekin poistuu, niin sitten Seatin voi melkein merkkinä Suomessa lopettaa. Pelkällä tyylikkyydellä Seat ei suomalaisia vakuuta.
#7
Te joilla on kokemusta Leon farkun tehdastilattavasta tavaratilan väliverkosta, niin voitteko kertoa siitä tarkemmin; eli onko se siististi asennettu ja helposti rullattavissa pois kun selkänojat kaataa ? Ja kuinka tukeva tuo on eli kestääkö se kolaritilanteessa edes kevyehköjä tavaroita kuten esim, ruokakassit vai onko verkko aivan hepponen turhake?
#8
Leon 5F (12–19) / Leonin ledeistä
23.09.17 - klo:22:20
Paljon on ollut juttuja, että nämä ennen faceliftiä olevien Leonien ledit ovat jopa huonommat kuin vakiohalogenit. Huomasin, että palstalla on ollut juttua, että suuntaus olisi paranatanut ledien kantamaa ? Onko siis niin, että suuntaus on tehdassäädöillä aina pielessä ja uudelleen suuntaus parantaa kantamaan selvästi ? Itsellä nyt käytössä ledein varustettu Leon uutta faceliftiä odotellessa, joten kannattaisiko käydä säätämässä syksyn pimeisiin ? Menis varmaan vielä takuisiinkin kun vasta vähän yli vuoden ikäinen auto. Joka tapauksessa kantama näissä tämän yksilön ledeissä on huonompi kuin aiemmassa halogenein varustetussa Leonissa.
#9
Onko kellään kokemusta uuden Leonin alcantara/keinonahka istuimista ? Eli onko sivuttaistuki parempi ja kangas pi
tävämpi kuin vakio Stylen kankaalla. Mites muuten mukavuus ja laatuvaikutelma ? Kuumeneeko keinonhahkaosat liikaa auringonpaisteessa parkkiksella eli kärähtääkö nahka kun autoon istahtaa ?
#10
Ostin Seat Leon 1,0 ST:n style packillä. vaihtoehtoina olivat Octavia ja Golf farkut. Leon tuli täysin vastaavilla varusteilla 3000 euroa halvemmaksi kuin Octavia ja peräti 7000 euroa halvemmaksi kuin Golf. Mielestäni Leon on näistä kolmesta sisaruksesta parhaimman näkönenkin, joten valintaa ei tarvinnut paljon miettiä. Jälleenmyyntiarvo Leonissa on varmaan saman 3 tonnia vähemmän kolmen vuoden päästä kuin Octaviassa, mutta tuskin 7000 euroa vähemmän kuin ylihintaisessa Golfissa. Lisäksi Leonissa miellytti valintana se, että se ei ole liian yleinen näky liikenteessä.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy