Kokemuksia MTM:n softista

Aloittaja Lemon, 14.05.10 - klo:14:39

« edellinen - seuraava »

Lemon

Aikomuksena olisi laittaa Sciroccooni (2.0 TSI DSG) LMS:n tarjoama MTM:n softa, jolla pitäisi tulla tehoa 245 hv ja 350 nm vääntöä. Onko kenelläkään kokemuksia, kuinka MTM:n softat ovat toimineet erityisesti DSG:n kanssa ja miten on takuuasioiden laita? LMS ei Suomessa myy MTM:n Saksassa tarjoamaa lisätakuuta, mutta monilla foorumeilla on ollut puhetta, että MTM:n softissa olisi kuitenkin jonkinlainen takuu. Tehtaan takuun moottorin ja voimansiirron osalta tuo softa tietysti lopettaa, mutta sitä ei olisi muutenkaan kuin vähän yli puoli vuotta jäljellä. Kiitos jo etukäteen, jos kokemuksia MTM:n softista löytyy!
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

1.8 "APR" Q

Itsellä on Audissa MTM:än softa ja on toiminut ihan hyvin nelisen kuukautta. Auto on kyllä manuaali,mutta virittävät myös paljon DSG:llä olevia Vw-yhtymän autoja. Tehtaan takuuhan raukeaa moottorin ja voimansiirron osalta,mutta itse sain sovittua,että jos ongelmia tulee olen ekaksi LMS:ään yhteydessä ja auton voi muuttaa vakioksi ja viedä sitten Audin merkkihuoltoon. Jotenkin sen kuulemma näkee,että autossa on ollut eri softa,mutta ainoastaan jos alkaa asiaa oikein penkomaan.
Volkkarin kohdallahan tätä ongelmaa ei tule sillä LMS:hän on Volkswagenin ja Skodan merkkikorjaamo ja mahdolliset ongelmat voi hoitaa saman katon alla.
MTM:än omaa lisätakuuta ei periaatteessa Suomessa ole,sillä se pistäisi uudet ja käytetyt autot (mihinkä softa pistetään) samalle viivalle.
Itsellä kokemukset MTM:än softasta ja LMS:än toiminnasta hyvinkin positiiviset ja kannattaa olla yhteydessä LMS:ään ja kysellä vähän,miten toimitaan,jos ongelmia tulee.
Ja niin,mulla MTM:än softa pistettiin kaksi viikkoa vanhaan autoon.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lemon

Kiitos paljon nopeasta vastauksesta! Odottelen vielä LMS:n vastausta noista takuu- sun muista asioista, mutta rohkaisevalta tämä kuulostaa ainakin tässä vaiheessa.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

1.8 "APR" Q

Eikös tuossa 2.0 TSI koneessa ole 6-vaihteinen DSG? Sen pitäisi muistaakseni kestää juuri tuo 350 nm vääntö..
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lemon

On kyllä, ja tehtaan ohjearvojen mukaan laatikon pitäisi tosiaan kestää sopivasti tuo MTM:n softan 350 nm:n vääntö.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

savolaiskollega

Eihän tässä oikeastaan ole enää epäselvää kuin yksi asia : eikö 0-100 km/h 7,1 sekkaa ja huiput 233 km/h ole riittävästi ?  ;) :P

Lemon

Ei ole enää, kun tonnilla saa niin kivasti lisäpotkua.  ;) Kai siihenkin pian tottuu ja kaipaa lisää voimaa, mutta tuntuupahan Rocco ainakin vähän aikaa taas "uudelta" peliltä.  ;D
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

1.8 "APR" Q

Noissa MTM:än softissa on LMS:än mukaan ainaskin luvattu teho ja vääntö ja todennäköisesti vähän enemmänkin. Omani ainaskin tuntuu tehokkaammalta kuin vakio 2.0 TFSI (211 hv). Itsellä MTM:än ohjelma "paperilla" antaa 205 hevosta ja 305 nm väännön.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lemon

Nyt on Sciroccolle varattu perjantaiksi aika LMS:lle MTM:n softan asennukseen. Vielä 4 päivää täytyisi malttaa odotella.  ;D
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

1.8 "APR" Q

LainaaNyt on Sciroccolle varattu perjantaiksi aika LMS:lle MTM:n softan asennukseen. Vielä 4 päivää täytyisi malttaa odotella.
Hienoa...luulen,että fiilikset ovat aika positiiviset,kun auton saat MTM:än softalla. Itsellä koneen tehot ja vääntö nousi aika reippaasti (120 hv > 205 hv ja vääntö 230 nm >305 nm) ja kyllähän tuo oli jo ihan eri auto noilla tehoilla. Nyt se jo liikkuu jotenkuten... ;)
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Lemon

Joo, eiköhän senkin tehonlisäyksen jo huomaa. Sulle on tosin tullut vielä "hiukkasen" enemmän lisätehoa erityisesti prosenteissa laskettuna. Aika hyvin pelkällä softalla, mutta tietysti tuosta 1.8 TSI:stähän on tehtaaltakin olemassa monta eri versiota, mikä varmaan helpottaa myös softaamista.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

1.8 "APR" Q

Lainaajoo, eiköhän senkin tehonlisäyksen jo huomaa. Sulle on tosin tullut vielä "hiukkasen" enemmän lisätehoa erityisesti prosenteissa laskettuna. Aika hyvin pelkällä softalla, mutta tietysti tuosta 1.8 TSI:stähän on tehtaaltakin olemassa monta eri versiota, mikä varmaan helpottaa myös softaamista.
Näinhän se on. Ostin tarkoituksella tuon "mopoversion" enkä 160 hevosvoimaista. Kone oli yli kolme tonnia halvempi kuin tuo tehokkaampi ja samalla MTM:än softalla saa saman verran koneesta irti.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Panze

Minulla on CC ilmeisesti samalla pannulla kuin Lemonin Scirocco, mutta vaihteistona Tiptronic. Onko kenelläkään tietoa miten ko automaatti mahtaa kestää viritystä, jos jokus innostuisi vaihtamaan softaa?

Lemon

Ainakaan MTM:n sivulla ei Passat CC 2.0 TSI:n kohdalla ole eroteltu eri vaihteistoja, joten ehkä sama softa käy manuaaliin ja tiptroniciin. Mutta ehkä jollakin muulla on tästä asiasta enemmän tietoa, ja ainakin LMS:ltä kysymällä asia selvinnee.
Kesällä -04 E46 M3 Cabrio Carbon Black ja -71 Fiat 500 L, talvella -21 Golf VIII R Performance Pack Lapiz Blue

Oculla

Itselläni ollut MTM:n softa kolmessa "volkkarissa" eli Golf IV, Bora ja Octavia 1.9 TDI:t. Kaksi ekaa oli jakajapumpullisia, viimeinen pumppusuutin. Tehoa ja vääntöä tuli joka autossa dynossa mitaten enemmän kuin lupaus oli. Myös tuttavapiirissä ollut lukuisia MTM:n softattuja ja mitään ongelmia ei ollut. Ainakin siis dieseleissä ovat toimineet ongelmitta. LMS:n kanssa asiointi on todella helppoa ja hommat hoidetaan kerralla kuntoon!

Pitänee nyt katsoa, että tuleeko uuteen Superbiinkin jossakin vaiheessa  ;)
ex. Ocu 1.9tdi Elegance Combi -06, Bora 1.9tdi -01, MB C220D Combi -97, GOlf IV 1.9 tdi -98, Audi Coupe 1.8E -91, MB 200D -87, Jetta 1.8 -90, Kupla -67

1.8 "APR" Q

Pieniä ongelmia on nyt kuitenkin sitten ilmennyt MTM:än softassa...just pääsin kehumaan MTM:ää. Tuossa ultimaten puolella olen ongelmasta jo keskustellutkin. Pahus,kun se on taas "jökissä",niin ei pysty tänne siirtämään kommentteja. Katotaan myöhemmin,kun alkaa sivusto pelittämään.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

LainaaItsellä Audissa MTM:än softa ja kovassa kiihdytyksessä kakkosella viiden tonnin paikeilla "nykäsee". Autossa on välillä ollut vakiosofta ja sillä ei tee sitä. Tosin taas virisoftan ollessa autossa vikakoodeja ei löytynyt. Ilmeisesti,jos on puola-tai suutinvika,jokin vikakoodi koneesta löytyy?
Siitä tuo on outo juttu,että ei läheskään joka kiihdytyksessä tee tuota nykäystä,mutta toistuu kuitenkin säännöllisesti.
LMS on ollut yhteydessä MTM:ään asiasta muutamaan otteeseen,mutta mitään lisäselvyyttä ei ole,onko vika softassa vai autossa.
No viimeisen kerran,kun asiasta juteltiin,että mennään tällä nyt niin kauan,ennen kuin tulee Audin tehtaalta uusi moottorin ohjainlaitteen päivitys ja ajetaan MTM:än softa sen päälle uudestaan.
Vika on oikeastaan aika mitätön,jos se ei nyt tuosta ala lisääntymään.
Muuten olen kyllä tosi tyytyväinen ollut MTM:än softaan ja LMS:än palveluun.
LainaaTarkalleen vastaavaa oli minulla aikanaan ABT:n softalla. VAG-COMilla näkyi että ahdot ylittivät 0.2barilla pyydetyn arvon ja paineisiin nähden liian kireät sytkän asetukset aiheuttivat nakutusarvojen nousua yli rajojen, jolloin ECU katkaisi ahdot.. Nykiminen ilmeentyi nimenomaan 4-6krpm kierrosalueella.
Tuossa vähän ultimaten puolella olevaa keskustelua MTM:än softan "ongelmasta",mikä itsellä ja myös toisella jäsenellä ollut.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Jacques

Valitettavasti ongelmia oli. Mitatessa suorituskykyä nostetuilla tehoilla, suoritusarvot olivat aika tarkalleen samat mitä vakiollakin. Niin paljon nykimistä tapahtui.

1.8 "APR" Q

LainaaValitettavasti ongelmia oli. Mitatessa suorituskykyä nostetuilla tehoilla, suoritusarvot olivat aika tarkalleen samat mitä vakiollakin. Niin paljon nykimistä tapahtui.
Mulla on kyllä tehot tallella ja nykimistä tapahtuu ihan satunnaisesti,mutta vika on kuitenkin olemassa (4-6 tuhannen kierroksen välillä).
Luulen kyllä,että vika on kuitenkin sama,oireet ainaskin hyvin samanlaiset.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Jacques

Jos mekaanista puolta ajatellaan niin kaksi asiaa tulee mieleen.
Liian löysä by-pass tai hieman väärin säädetty hukkaportti. Nämä siis ihan spekulaationa.

1.8 "APR" Q

LMS:än huoltopäälliköltä tuli viime viikolla sähköpostia,että MTM on edennyt "nykimis" asiassa ja uusi softa on saatavilla. Pistetään koneeseen heti, kun vaan kesälomat saadaan pidettyä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

1.8 "APR" Q

Tänään saan sitten uuden päivitetyn MTM:än softan koneeseen. Kokemuksista kirjoittelen,kun saan vähän kilometrejä alle.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Guuga

Lainaus käyttäjältä: 2.0 DSG - 29.07.10 - klo:02:14
Tänään saan sitten uuden päivitetyn MTM:än softan koneeseen. Kokemuksista kirjoittelen,kun saan vähän kilometrejä alle.

Tämä aihe oli jäänyt vähän vaiheeseen eli miten on, korjasiko päivitys ongelman nykymisen suhteen?
CC 1.8TSI Ex-Vag: VW Polo III 6N

1.8 "APR" Q

Kolmas päivitys korjasi tilanteen näillä näkymin. Nyt on autossa ihan pelkästään tähän autoon räätälöity softa. Ahtopaineiden liian nopeaa nousua on rajoitettu kiihdytyksissä. Nyt ei nyi enään nopeissa kiihdytyksissä.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Wilburi

Miten auton komponentit kestävät noin suuren tehonlisäyksen? Itsellänikin on käynyt mielessä laittaa MTM:n softa, mutta 199 kW:n teho on aika paljon suurempi mitä vakiona, joten voimansiirto ja moottori joutuvat aivan erilaisille voimille alttiiksi kuin vakiosoftalla?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

1.8 "APR" Q

Oman auton kohdalla tehonkasvu oli kanssa aikamoinen 88 kw-151 kw...LMS:ltä ja MTM:ltä vakuutettiin auton kestävän moisen tehonkasvun. Autoissa on nykyään niin suuret "varmuusvarat" komponenteilla,ettei pitäis olla mikään ongelma. MTM testaa softiansa ennen  myyntiin tuloa todella paljon. Jotain poikkeuksia (ongelmia) tietenkin löytyy,mutta pääasiassa softat toimii hyvin. Luotan itse MTM:ään enemmän kuin Suomalaisiin "tusinavirittäjiin"...toimivat Saksassa kuitenkin ihan eri mittakaavassa kuin Suomessa olevat virityspajat. Saksassahan autojen viritys on huomattavasti yleisempää kuin täällä. Itsellä muuten,jos ei alun nykäys-ongelmia oteta huomioon auto on toiminut hyvin. Tähän nykimisongelman hoitoon olen pääasiassa tyytyväinen...ongelma otettiin tosissaan vaikka sitä oli vaikea saada koeajossa esille (teki todella harvoin sitä). Muutaman kerran jouduin ajelemaan Mietoisissa ongelman takia,mut hyvittivät sen myymällä Nokian kesärenkaat ihan pilkkahintaan. Suosittelen kyllä itse MTM:än softaa.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Wilburi

Pitäisiköhän sitä olla itsekin yhteydessä tuonne LMS:ään?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Ei nyt liity MTM:n mutta softiin muuten vaan, onko oheinen paja kellekkään tuttu?

Edullista mappinkia tarjolla.

http://www.protuning.co.uk/models.php?company=AUDI
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Suzooka

Ei taida vielä löytyä mistään 1.8tsi (ECU 2011) softaa?
FOR SALE: Skoda 440 2D sedan -57
TULOSSA: Combi valoshöy

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Suzooka - 22.11.10 - klo:15:26
Ei taida vielä löytyä mistään 1.8tsi (ECU 2011) softaa?

Eroaako tuo ECU 2011 jotenkin oleellisesti muista? Luulisi, että custom-softan tekeminen onnistuu ainakin, jos nuo 1.8 TFSI:lle tehdyt softat eivät käy.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy