DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
343 (28.7%)
Ei (DSG7)
325 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (19%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
71 (5.9%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.9%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1197

Tos®

Märissä dsg laatikoissa on laatikon päällä termostaatti vesiletkussa.
Sen pitäis kyllä lämmetä moottorin mukana.

Termostaatteja on vaihdettu dieselin hitaan lämpenemisen vuoksi.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Martin

Nyt teki vaihteisto niin että pakilta --> D-vaihteelle niin laski hetkeksi kierrokset 200-300rpm alaspäin, lähes sammui. Onkohan selvä merkki jostain viasta vai "ominaisuus". Autolla oli ajettu jo reilu 30min ja hetken ollut lämpimässä parkkihallissa, eli oli lämmin. En saanut enää tätä toistumaan vaikka kuinka vaihtelin R --> D edes takaisin. OBD11 ei anna vikakoodeja ja muuten toiminut normaalisti.

RSOCUstin

Onko nuo DQ500 laatikot luotettavia... Q3 Audi vähän kiikarissa.

Ollut noita DSG6 DQ250 niissä ei ole ollut mitään vikaa. Paitsi kaksoismassat, kytkimet on kestänyt. Kuiva DSG7 DQ200 sehän levisi siitä 1.6tdistä ja siinä meni kans kaksoismassa.

Temppeli

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 13.01.24 - klo:12:47Tässä itseasiassa 7lovisen märän ongelma Lammikolta https://www.youtube.com/watch?v=E-wwnLQI4wc

Täällä tuli käytettyä auto. Ja sama operaatio tehtiin kuin videolla.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 23.01.24 - klo:20:59Onko nuo DQ500 laatikot luotettavia... Q3 Audi vähän kiikarissa.

Ollut noita DSG6 DQ250 niissä ei ole ollut mitään vikaa. Paitsi kaksoismassat, kytkimet on kestänyt. Kuiva DSG7 DQ200 sehän levisi siitä 1.6tdistä ja siinä meni kans kaksoismassa.

Se on varmaan aika tuuripeliä nykyään. Simolammikkohan näitä korjaa ja tekee hyvää sisältöä youtubeen. Veikkaan, että tulee asiakkaita riittämään tulevaisuudessa.

Tässä alla Audi a6 allroad 2018 ajettu vajaa 90tkm. Tässä taitaa olla dq500 kun on tehokkaampi kone.
Mekatroniikka, kytkin, vauhtipyörä vaihtokunnossa..

https://www.youtube.com/watch?v=4n8_r9oyzQs


rawpower

Edelliseen viestiin vielä.. Kyseisessä audissa olikin DL501.

axe

Lainaus käyttäjältä: rawpower - 25.01.24 - klo:08:10Se on varmaan aika tuuripeliä nykyään. Simolammikkohan näitä korjaa ja tekee hyvää sisältöä youtubeen. Veikkaan, että tulee asiakkaita riittämään tulevaisuudessa.

Tässä alla Audi a6 allroad 2018 ajettu vajaa 90tkm. Tässä taitaa olla dq500 kun on tehokkaampi kone.
Mekatroniikka, kytkin, vauhtipyörä vaihtokunnossa..

https://www.youtube.com/watch?v=4n8_r9oyzQs


Hoksasiko kukaan minkä firman lisätakuu tuossa pyrkii olemaan korvaamatta ongelman korjausta?

t0mpppa

Märkä seiskä eli DQ381 öljynvaihtoväli 120tkm. Autona 19vm 2.0tsi 4x4 superb 57tkm ajettuna nyt. Kannattaisiko vaihdattaa dsg öljyt kun alkaa autolla olemaan 5vuotta ikää? Hedinillä eivät oikeen sanoneet asiaan mitään.

rawpower

Lainaus käyttäjältä: t0mpppa - 02.03.24 - klo:20:45Märkä seiskä eli DQ381 öljynvaihtoväli 120tkm. Autona 19vm 2.0tsi 4x4 superb 57tkm ajettuna nyt. Kannattaisiko vaihdattaa dsg öljyt kun alkaa autolla olemaan 5vuotta ikää? Hedinillä eivät oikeen sanoneet asiaan mitään.

Itse vaihtaisin 60tkm välein varsinkin jos aikoo autoa pitää..

ToPa

Korjasin itse juuri dq200 dsg laatikon. Huoltoliikkeiden korjaus olisi ollut koko mekatroniikan vaihto noin 3100e. Tilasin saksasta ebaystä korjaussarjan mekatroniikkaan. Koko korjauksen hinta 230e.

maxim71

Omassa Octaviassa 2011 1,8TSI 160hv Octavia DSG jolla ajettu 187t. Harvakseltaan ilmenevä asia joka alkoi n. 2v sitten. Ensimmäistä kertaa lähtiessä liikkeelle ja D päälle laittaessa näytössä on D mutta vaihde ei olekaan ns. päällä. Näyttöön tulee myös sellainen vihreä kuvake mikä näyttää että on vapaalla. Jarrupoljinta painamalla vaihde on sitten päällä D1. Samaa saattaa tehdä myös silloinkin vaikka auto lämmennyt ja käyt jossain ja lähdet liikkeelle. Samaa ilmenee ajoittain myös R laittaessa. Vikakoodeja ei näy. On luettu kahdessa Skoda huoltoliikkeessa. Huolto kysyi asiaa myös maahantuojan huollosta. Ei ollut heillekään tullut aikaisemmin tuollaista vastaan.
Pitäisikö luetuttaa VCDS:llä mitä se tuloksia se näyttää toiminnasta? Onko mekatroniikka menossa vai jotain muuta.

nokikolari

2016 Q2 2.0TDI quattro S-tronic. Ostettu 2v sitten käytettynä jolloin kilometrit 100tkm, nyt 120tkm.
Vuosi sitten tuli kuukauden sisällä muutamaan otteeseen tilanne jossa pidemmän moottoritieajon jälkeen vaihteet 1,3,5 olivat pois pelistä. Auton sammutus+käynnistys korjasi tilanteen.
Vein audi huoltoon jossa todettiin että mekatroniikan ohjainlaite on viallinen ja pitää vaihtaa. Hinta +2K eur.
Muutama kuukausi korjaamisen jälkeen alkoi vaihtamisessa esiintyä pientä nykimistä 2-> 3 ja isompaa nykimistä 4-> 3 vaihdoissa. Nykimistä ei tapahtunut jokaisessa vaihdossa ja pitemmän ajon jälkeen nykii selvästi vähemmän.
Merkkihuolto katsoi vikakoodit (ei vikakoodeja) ja ilmoitti että vaatii tarkempaa diagnoosia. Tuntihinta vähän isompi kuin hermokirurgilla joten päätin ottaa yhtyettä toiseen korjaamoon joka on erikoistunut DSG vaihteistojen ongelmiin.
Korjaamossa auton koeajo tehtiin lämpimällä koneella joten nykiminen oli normaalia vähäisempää. Asentaja totesi koeajon perusteella että vaihdetaan mekatroniikan solenoidipaketti, sillä pitäisi korjaantua. Hinta töineen n. 1200Keur
Solenoidipaketin vaihdon jälkeen asentaja oli käynyt koeajolla ja todennut että toimenpide ei poistanut nykimistä. Asentaja myönsi että kyseessä taisi olla turha työ. Toisaalta, uuden solenoidipaketin poistaminen ei ole kannattavaa koska työn osuus on sen verran kova. Ymmärrän toki että korjaamoilla ei mitään kristallipalloa ole eli tällaista voi tietenkin tapahtua.
Autosta oli kuitenkin korjauksen yhtydessä löytynyt vika joka voi myös olla syy nykimiseen ja on joka tapauksessa korjattava eli vauhtipyörä on rikki. Diagnoosi tehty ilmeisesti edelleen kuuloaistin varaisesti eli kolinaa kuuluu varsinkin kun kylämän käynnistää. Itse olen huomannut että ajoittan vaihtemisen yhteydessä on voinut kuulua epämääräinen ääni mutta en muuten. Hinta vauhtipyörän uusimiselle töineen +1K eur.
Jos vauhtipyörän uusiminen ei korjaa nykimistä on seuraava vaihe mekatroniikan uusiminen jossa hinta +2,5K eur ja siis solenodipaketti ja vuosi sitten vaihdettu vaihtuu taas samalla.
Näin tekniikasta ymmärtämättömälle tulee kyllä tunne että lastuna laineella ollaan ja pitää vaan toivoa että jossain vaiheessa onni muuttuu paremmaksi.

-jami

hizzunkizzun

Omassa Ocu RS:ssa " ominaisuus" aamulla lähtee liikenteeseen niin ei meinaa liikkua vaihde päällä eteen tai taakse ennen kuin antaa kaasua kunnolla.Iltapäivällä vetopäällä heti.

tonttuj

Lainaus käyttäjältä: hizzunkizzun - 02.04.24 - klo:06:38Omassa Ocu RS:ssa " ominaisuus" aamulla lähtee liikenteeseen niin ei meinaa liikkua vaihde päällä eteen tai taakse ennen kuin antaa kaasua kunnolla.Iltapäivällä vetopäällä heti.
Ettei vaan jarrupalat "liimaudu" levyihin kiinni yön aikana?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy