Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jus

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.09.22 - klo:11:08
Nämä lampunpesurin läpät karisevat näköjään kovin monesta Passatista. Edelliseen tuli laitettua merkkiliikkeessä uusi läppä. Hintaa tuli 114â,¬, sisältäen läpän, maalauksen ja paikalleen sovittelun, mikä ilmeisesti vaatii jonkun sortin vuoleskelua, että kestää kiinni. Toisen puolen läppää vuoleskeltiin samalla, jotta ei niin herkästi irtoaisi.

Sitä edelliseen B8:iin ostin irronneen tilalle maalaamattoman läpän ja pikku purkit maalia ja lakkaa. Oisko ollut yhteensä n. 50â,¬ setti. Väri oli tällöin helppo valkoinen ja hyvin onnistui itsekin maalata.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.04.22 - klo:17:13
Tulipalon mahdollisuus... Eiköhän nuo pikapikaa korjailla.
#3
Ei se tekemätön paikka ole, mutta kun on kertaalleen justiinsa parkkipolttimon kiinnikkeen pihdeillä nykiessä rikkonut ja sen jälkeen irroittanut puskurin ja umpion jotta on päässyt epoksilla liimaamaan polttimon kannan paikoilleen, niin toteaa, että helpommalla pääsee kun irroittaa osat pöydälle.
#4
Ulkokautta. Neitsyt irroittaa puskurin kymmenessä minuutissa ja umpiot irtoaa vielä helpommin. Molemmilta puolilta kannattaa vaihtaa kaikki polttimot samalla kertaa. Tai no, vilkkua ja sumaria ehkä ei.

https://www.youtube.com/watch?v=rfRCaJHrj8c
#5
Virtajohtojen liittämisestä: jos on joku tai muu alan liike nurkilla, niin noilla saa paksumpaakin johtoa vahvariin kiinni
https://www.motonet.fi/fi/tuote/6501491/4Connect-4-600112-virtaterminaali-5020mm2
https://www.motonet.fi/fi/tuote/472476/4Connect-johdonpaateholkki-35mm--5-kpl
#6
No, jos heti toisessa sähköpostissa huollolle ilmoittaa, että kuluttajaviranomaiselle on tehty ilmoitus, niin joo, ratkaisukeskeinen lähestyminen kyllä, mutta silleen mulkulla tavalla. Jollain muulla tavalla usein pääsee parempaan lopputulokseen. En itsekään Espoon K-autoa vielä tällä perusteella hirveästi dissaisi.

Ja mitä itse tutkien toimimattomuusongelmaan tulee, niin vertaistukea näköjään löytyy palstalta. https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47856.0
#7
Mitään annettavaa ei ole itse aiheeseen, mutta on ihan mielenkiintoinen tapaus seurata, varsinkin kun jaksat hyvin raportoida tehdyt operaatiot ja löydökset. Tsemppiä vianhakuun. :)
#8
Tuossa soittimessa näkyy olevan kattavat jakosuodattimet, eli diskantit voi laittaa suoraan kiinni, kunhan vaan laittelee säädöt kohdalleen.
https://catalogs.pioneer-car.eu/Manuals/DMH_A3300DAB_OPM_DMHA3300DABEW5FI_manual

"Rajataajuusarvon säätäminen"  ;D
#9
Itse olen mietiskellyt, että päästövähennyshöyryilystä poikivan riskin takia on ehkä jopa järkevää tuo muunnos tehdä, kun sen nyt saa valtion tukemana melkein ilmaiseksi. 2009 vuosimallin auto on kuitenkin Suomessa liikenteessä vielä vuonna 2030, jolloin bensalla ajavat luultavammin joutuu vähintään linnaan. Eihän sillä etanolilla ole pakko ajaa.
#10
Joo, ihka aito volkkarin ovi  ;D  Oma -17 mallinen sai juuri uuden kuskin oven lukon. Oireet olivat eri (ovi ei auennut pakkasella ulkokahvasta), mutta muistaakseni huoltoneuvoja mainitsi, että justiinsa tuosta kiinnimenemättömyydestä oli tiedote, jonka mukaan homma johtuu kostuvasta lukosta ja korjauksena on lukon vaihto uuteen malliin. Ittelle lyötiin oveen osa 5TB837015C, hinta töineen n.220â,¬.
#11
Veikkaan, että ääni kuuluu "poistoilmaventtiilistä". Yleensä auton kontin tienoilla on jonkin sortin läppä, mistä sisään puhallettava ilma poistuu ja oven kiinnilyönnin aiheuttama ylipaine possahtaa pihalle.
#12
Otteesta (Traficomin palvelusta) löytyy? Omasta B8:sta antaa tuollaisen:


#13
Omasta lähipiiristä on kolmen laatikon verran kokemusta volkkarin kuivasta 7-vaihteisesta DQ200-lootasta, vuosimalleja 2014-2017. Saldona kolme vaihdettua kytkintä, rempan hetkellä ajettu keskimäärin 75tkm. Ei kovin vahva esitys, mutta onneksi takuu ja goodwill on toistaiseksi toiminut hyvin.
#14
Lainaus käyttäjältä: Neanderthaler - 29.09.15 - klo:14:25
kun asia huijaus myös euron osalta on myönnetty
Niin mitä olikaan myönnetty ja kenenkä toimesta? Lehdet kyllä kirjottelevat innokkaasti aiheesta, toistaiseksi vaan vähän liikaa tähän tyyliin  :D http://www.hs.fi/fingerpori/s1349775624678
#15
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.09.15 - klo:13:50
Mutulla jatketaan, mutta miksi Volkkari sitten olisi tiedottanut 11 miljoonasta huijausautosta, jos niissä ei mitään probleemaa olisi?
Tuossa vielä tuo Volkkarin linkki. Tarkalleen sanottuna siinä ei kovin mitään tunnusteta, muutakuin että tuota moottorimallia, mihin epäily kohdistuu, on se 11 miljoonaa ja että Euroopassa nämä samat EU 6 -päästönormin moottorit täyttävät lait ja ympäristöstandardit. Tämä on tietysti vain Volkkarin kertomaa tarinaa ja kun kaikilla alkaa pikku hiljaa olla ymmärrys siitä, että kaikissa moottoreissa harrastetaan jotain optimointia (eli perus ruuhka-ajelun ja testisyklin päästöt eivät yllätys yllätys vastaa toisiaan), niin volkkari nyt rajasi tiedotteessaan asian vain näihin 11miljoonaan... Lisää on tulossa.
#16
Lainaus käyttäjältä: Jus - 10.03.11 - klo:14:00
Rouva oli tankannut paremman puuteessa jotain aivan muuta. Haisee glykolille eikä pese edes suolakuraa kunnolla. Autossa haisee koko ajan vanhalle jääkaapille (toivottavasti tuon aineen takia...). Harmi ettei jäänyt merkki mieleen, niin ei voi paremmin haukkua.
Takakontissa oli tuo pullo vielä jemmassa: merkkihän on PRO Plus 100. "Raikas omenan tuoksu". Ei ainakaan minun nenään..
#17
Lainaajoku testasi (olikos se TM) että E10 taas nostaa kulutusta..
Temarin testiauto oli turbo-saabi ja moottorinohjain hiplattiin hyödyntämään 98:n parempaa puristuskestävyyttä. Siis aika nollatutkimus, kun testattiin kestääkö 98 suurempia sytytysennakoita ja ahtopainetta...

Ihan oikeasti fiksu testi olisi verrata vanhaa ja uutta ysivitosta keskenään. Kukahan sellaisen tekisi? Vanhaa pensaa lienee jäljellä tai ainakin resepti tallessa?
#18
Eilisen uutisia, mutta mielenkiintoinen tutkimus silti:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vtt-vahvisti-95-e10-ei-nosta-kulutusta

Käyttöönotto, markkinointi ja hinnoittelu meni alkuun aivan persiilleen ja jälkikäteen tapahtuneiden vahinkojen paikkailu on hankalaa, mutta hyvä että on yritystä. Kulutukseen, jarrujen katoamisiin, moottoririkkoihin, Brasilian sademetsien raiskaamisiin ym. liittyvät tarinat kun pikkuhiljaa kumotaan ja vielä kun saadaan hinta houkuttelevammaksi (eli ysikasi kalliimmaksi...), niin eiköhän tuosta E10:stä ihan hyvä peltilehmän juoma vielä tule.

Vielä kun pidetään mielessä, että Suomessa ei öljyä paljon porailla, mutta etanolin tuotantoon sitävastoin on erittäin hyvät eväät monipuolisen metsäteollisuuden ja halvan energian ansiosta. Mielestäni kansantaloudellinen merkitys on suurempi, kuin asian ympäristövelvoiteaspekti.
#19
Vailla faktoja olevaa pohdintaa aiheesta kustomi vs. bulkki:

Kuvittelisin, että tuollaisen bulkkisoftan tekijä olisi viilannut softaansa jopa muutaman tunnin pidempään, kuin kustomimiehet, kun puhutaan muuten vakiosta laitteesta. Ja REVOn kohdalla varsinkin näin, kun ovat keskittyneet pelkästään muutamaan moottoriin. Jos koneeseen on tehty muutoksia (esim. putkea, MAFfia, suutinta, turboa), niin sitten ilman muuta kustomiohjelmaa koneeseen.  Ei se sadasosamillin toleranssivaihtelu lohkon koneistuksessa siitä perhegolffista niin yksilöä tee, että pitäisi ohjelmaa alkaa räätälöimään.

Tarkoitushan noilla molemmilla softantekijöillä on sama: myydä hyvällä katteella paljon koodia. Isot teho- ja vääntöluvut myy varmasti, ainakin hetken, mutta se että kustomipaja omaa koodiaan säätää esim. alaväännön osalta pikkaisen pienemmälle tee siitä koodista yhtään parempaa? Tai huonompaa? Asiakkaan toiveiden täyttäminen on hyvä myyntivaltti: asiakas kun on tyytyväinen saadessaan haluamansa, oli se miten omituinen asia tahansa.

Itse olen ollut tyytyväinen REVOon: 1.8Tssä ollut REVOn koodi n. 100tkm ilman ongelmia ja persdynolla tehot ja vääntö sitä, mitä ohjelman tekijä on suunnitellutkin. Kustomisoftan kanssa tuostakin olisi saanut samaan hintaan tietty dokumentinkin. Rikon takia vaihdettuja osia on pelkästään perus tyyppiviat (puolat, MAF, lämpötila-anturi, by-pass, pari huohotusletkua), mutta ajotyylikin on hellä: ei kaasu pohjassa kylmillä öljyillä, ei "kaasu pohjaan ja kytkin sivuun"-lähtöjä, jäähdytyskäyttöä harrasteltu, ei pitkiä siivuja kaasu pohjassa, vaihteen vaihdot jouheita ym. Kytkimen ja ahtimen saa varmaankin rikki vakiostakin, kun vaan tarpeeksi polkee... Ja jos ajotyyli on tarpeeksi polkeva, niin varmaan noita turboja ja kytkimiä voi harkita suojelevansa miedommalla kustomisoftalla. Tai ajamalla vakiolla.

Eli omien kokemusten perusteella voin suositella REVOa. Kokemusta kustomista tai muista bulkeista ei ole.
#20
Leidi-lasolia. Ihana gin-tonicin tuoksu!

Rouva oli tankannut paremman puuteessa jotain aivan muuta. Haisee glykolille eikä pese edes suolakuraa kunnolla. Autossa haisee koko ajan vanhalle jääkaapille (toivottavasti tuon aineen takia...). Harmi ettei jäänyt merkki mieleen, niin ei voi paremmin haukkua.

On muuten eka viestini areenalle.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy