Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

vkjoki

Aloitanpa aiheen, jonka alle voi itse kukin kirjata muille vinkiksi tietoja siitä, mihin hintaan moottoriöljyjä eri liikkkeissä myydään.

Long Life -öljyn 504.00 / 507.00 hintoja litroittain ostettaessa:
- yleinen hintataso on noin 20 euroa / litra (Teboil, Neste, Shell, ABC) - autotarvikeliikkeistä saattaa saada litran viisikin euroa alle noiden hintojen
- Gulfin 504/507-öljyn hinta vaihteli kesällä 2010 välillä 11,50 - 13,50 euroa / litra (Gulfin huoltoasemilla ja joillakin SEOn huoltoasemilla; 4 litraa 40 eurolla)
- Bilteman hinta on runsaat 10 euroa / litra (10,90 tai 11,90)
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

Emil


Emil

Tarjoustaloissa näyttäisi olevan Mobil ESP:llä hintaa 47,90â,¬/4litraa. Ei hävytön hinta sekään. Litran purkilla hintaa sielläkin 14,90â,¬

Jos noita omia öljyjä alkaisi ihmiset viemään huoltoon enemmänkin, niin ehkä ymmärtäisivät merkkihuolloissa tiputtaa hintoja vähän järkevämmälle tasolle.

Urlaub

Oil-Storessa otsikon mukaiset LL-öljyt:

- Castrol 7,35 euroa litra.
- Aral 7,40 euroa
- Mobil 8,25 euroa

jne.

Päälle tietysti toimituskulut. Esim. 8 litraa kotiovelle toimitettuna 14,- euron kuluilla eli 9,10 euroa litrahintaa.

www.oil-store.de

Wilburi

Motonetista on tullut hankituksi Mobil ESP ja hinta on 15,90 â,¬ / litra.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Emil - 25.08.10 - klo:21:32
Tarjoustaloissa näyttäisi olevan Mobil ESP:llä hintaa 47,90â,¬/4litraa. Ei hävytön hinta sekään. Litran purkilla hintaa sielläkin 14,90â,¬

Jos noita omia öljyjä alkaisi ihmiset viemään huoltoon enemmänkin, niin ehkä ymmärtäisivät merkkihuolloissa tiputtaa hintoja vähän järkevämmälle tasolle.
Ei öljyissä kate ole suuri, hintaa nostaa jäteöljymaksu mitä markettien ei tarvitse maksaa.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Emil - 25.08.10 - klo:21:32
Jos noita omia öljyjä alkaisi ihmiset viemään huoltoon enemmänkin, niin ehkä ymmärtäisivät merkkihuolloissa tiputtaa hintoja vähän järkevämmälle tasolle.

.... niin ja vastaavasti nostaa tuntiveloituksen hintaa - muna - kana ilmiö, bisneksellä aina joku hinta ja vähintään se että viivan alle jää nollatulos.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Emil

Eikös öljyt tule huoltoliikkeisiin säiliöautolla? Tai ainakin tynnyreissä. Litrahinta on varmasti eri kuin litran purkissa.

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Emil - 26.08.10 - klo:10:39
Eikös öljyt tule huoltoliikkeisiin säiliöautolla? Tai ainakin tynnyreissä. Litrahinta on varmasti eri kuin litran purkissa.

Täällä ainakin paikallinen liike sanoi, että öljyt tulee suoraan toimittajalta ja ne hyvin pitkälti määrää hinnan millä myydään. Saman merkin öljyt löytyy myös hallin nostureista, joten liekö jotain kytkykauppaa :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Emil - 26.08.10 - klo:10:39
Eikös öljyt tule huoltoliikkeisiin säiliöautolla? Tai ainakin tynnyreissä. Litrahinta on varmasti eri kuin litran purkissa.

Näin on eli suurimpiin korjaamoihin ainakin Mobil ajaa öljyt suoraan säiliöautosta ja pienempiinkin joko 1000 litran konteissa tai 200 litran tynnyreissä.

Tietäisikö kukaan sisäpiiriläisistä, että millä hinnalla Mobil 1:stä saa, jos tilaa säiliöautotoimituksella vaikkapa 5000 litraa? Ei mahda olla kovin montaa euroa litralta.

VAG!

#10
aa

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 26.08.10 - klo:06:55
Ei öljyissä kate ole suuri, hintaa nostaa jäteöljymaksu mitä markettien ei tarvitse maksaa.

Ympäristöministeriön sivuilta ilmenee, että jäteöljymaksu on 0,0575 euroa per kilo. Siitä voi laskea, että tyypillinen 4-5 litran öljynvaihtoon menevästä öljystä menee jäteöljymaksua noin 0,20 euroa.

"Öljyjätemaksu on ennakkoon uudesta voiteluaineesta perittävä jätehuoltomaksu. Maksun suuruus on nykyisin 5,75 senttiä kilolta voiteluainetta.

Öljyjätemaksuista kertyneistä varoista maksetaan korvauksia öljyjätehuollosta aiheutuneisiin kustannuksiin yritykselle (Ekokem Oy Ab), jonka kanssa ympäristöministeriö on tehnyt sopimuksen öljyjätehuollon maanlaajuisesta järjestämisestä. Ekokem Oy Ab:n verkkosivuilta saa lisätietoa öljyjätehuollon järjestämisestä.
" http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=255014&lan=FI

Tuolla maksulla rahoitetun kierrätyssysteemin toimeenpanija Ekokem noutaa jäteöljyt korjaamolta ilmaiseksi!

http://www.ekokem.fi/files/attachments/ekokemin_ohjeet/kaytetyt_voiteluoljyt_2009.pdf


Kuinkas paljon lasipalatsi veloittikaan jäteöljymaksua loppulaskussa? Oliko 20 euroa? Eihän siinä ole kuin 100-kertainen kate..

hiloran

Omasta mielestäni ainakin Suomessa öljyissä kate on karmean iso.

Castrol:n Powerflow täällä maksaa halvimmillaan volkkariin 15â,¬/1L. Tilasin juuri Saksasta samaa tavaraa 8 purkkia/litraa niin hinnaksi tuli 75,45â,¬ postikuluineen eli 9,30â,¬/L. melkein 6 euroa litra hintaeroa. Öljynvaihdolle hintaeroa tulee ~25e.

Wekotin


VAG!

#14
aa

mla

Tuo tuplaava kate näkyy Suomessa myös VAG-autojen varaosissa jne.

Eli aikoinaan kun piti uusi tehdas-moottori tilata niin Virosta sai 3000e saman osan joka olisi Suomessa saanut 8000e:lla - oli vielä sama yksilökin kun tilasivat samasta Ruotsin varastosta sen ainoan vapaana olevan osan :)
Tämä ei aina kuitenkaan pidä täysin paikkaansa sillä turbo taas oli jopa Virossa kalliimpi - tosin vain kymppejä.

Itse tilaan lähes kaiken mitä voin ulkomailta juuri tuon vuoksi, että lähes kaikessa näkyy Suomen maahantuojien tuplattu hinta, jos kotimaasta saman tuotteen ostaa. Tiedä sitten miksi pitää maahantuojien olla noin ahneita vai eikö heillä ole kykyä neuvotella maahantuonti hintaa edes samaan mitä kuluttajille myydään ulkomailla?

Joskus toki kieltäytyvät lähettämästä tavaraa Suomeen vedoten siihen että pitäisi ostaa maahantuojalta se tavara. Eräskin tuning-osien toimittaja selitteli kovasti miksi Suomen maahantuojalla on tuplahinta verrattuna heidän oman Webshopin hintaan - kuulemma ALV on niin kova suomessa.

Vähän menee jo ohi öljystä, mutta menköön :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.08.10 - klo:11:20
Tuolla maksulla rahoitetun kierrätyssysteemin toimeenpanija Ekokem noutaa jäteöljyt korjaamolta ilmaiseksi

Ekokem hakee öljyt ilmaiseksi pois myös kotitallista, tavaraa pitää olla vähintään 1000L ja sen pitää olla melkolailla "puhdasta" öljyä. Mitään jäähdytysnesteitä sinne ei siis kannata kipata...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

_Mikko_

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.08.10 - klo:10:58

Tietäisikö kukaan sisäpiiriläisistä, että millä hinnalla Mobil 1:stä saa, jos tilaa säiliöautotoimituksella vaikkapa 5000 litraa? Ei mahda olla kovin montaa euroa litralta.

Mobil ykkösestä ei tietoa, mutta tänään silmiin osui tilausvahvistus Castrolin TLX Plus 404 öljylle. Ainetta tulee 20000 litraa ja hinta oli toimitettuna 42K. Voisin siis veikata että tuolle mobilin ykköselle tulee kuitenkin jokunen euro litralta enemmän

Tuota kamaa meillä käytetään laivassa. Ihan perus nelitahtikoneille tarkotettua öljyä. Ei kuitenkaan lainkaan niin hienoa tavaraa kuin esimerkiksi autoissa käytettävän öljyn tulee olla. Nopeushan tässä koneessa on 600 rpm, mutta voimat tietty hiukan eri luokkaa (6 sylinteriä ja tehoa 7500 kW)


ram1

http://viewitem.eim.ebay.fi/Castrol_SLX__Lnglife_3__5W30__VW_12_x_1_L_675l_/160515338949/item

Tämä satsi tuli tilattua.Yksi syy se, ettei tuo Suomessa myytävä 4 litran pönikkä riitä öljynvaihtoon, ja aina lisäysöljykin ostettava erikseen.
12l hyvä määrä.Sillä tekee 2 vaihtoa, ja riittää lisättäväksikin, kun pikkasen mulla öljyä kuitenkin syö.Ja öljyt tulee vaihdettua 15tkm. välein.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

HJP

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 14.01.11 - klo:21:48
http://viewitem.eim.ebay.fi/Castrol_SLX__Lnglife_3__5W30__VW_12_x_1_L_675l_/160515338949/item

Tämä satsi tuli tilattua.
Ei ole kyllä paha hinta, ottaen huomioon että Volkswagen Centerissä tuolla hinnalla saa juurikin GTI-Golfin yhden öljynvaihdon tarvitseman määrän, eli muistaakseni 4.5-5 litraa. Harmi että huollot on niin harvoin, pitäisi olla useampi auto samalla öljyluokituksella.

Bisti

Itse tuli haettua huoltoa varten Motonetistä Mobil ESP 5W-30 öljyt 4+1 l, hintaa tuli 54,50 â,¬ + 15,90 â,¬= 70,40 â,¬. Huollosta kun kysyin heidän hintojaan öljyille, oli vastaus 4,5 litraa Castrol SLX longlife III hintaan 120 â,¬. Kyllä tuossa nyt jonkun euron säästää, vaikka he jäteöljymaksun vielä ottaisivatkin.
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

VAG!

#21
aa

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.01.11 - klo:16:53
Ja koomista on se, että jäteöljymaksu sisältyy myös Motonetin pönikoiden hintaan.

Niinkö? Mulle on väitetty ettei sisällä.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 24.01.11 - klo:20:11
Niinkö? Mulle on väitetty ettei sisällä.


Marmoritiskin takana istuvien puheisiin ei yleensä kannata uskoa.

Jäteöljymaksua maksetaan myös marketin hyllystä ostettavista öljyistä eli autoliikkeen vaatima maksu on täyttä valetta. Ennakkoon kerätystä maksusta johtuu, että Ekokem noutaa jäteöljyt korjaamolta ilmaiseksi.  ;)

Niin on tässäkin tapauksessa, sillä Ympäristöministeriön sivuilta ilmenee, että jäteöljymaksu on 0,0575 euroa per kilo. Siitä voi laskea, että tyypillinen 4-5 litran öljynvaihtoon menevästä öljystä menee jäteöljymaksua noin 0,20 euroa.

"Öljyjätemaksu on ennakkoon uudesta voiteluaineesta perittävä jätehuoltomaksu. Maksun suuruus on nykyisin 5,75 senttiä kilolta voiteluainetta.

Öljyjätemaksuista kertyneistä varoista maksetaan korvauksia öljyjätehuollosta aiheutuneisiin kustannuksiin yritykselle (Ekokem Oy Ab), jonka kanssa ympäristöministeriö on tehnyt sopimuksen öljyjätehuollon maanlaajuisesta järjestämisestä. Ekokem Oy Ab:n verkkosivuilta saa lisätietoa öljyjätehuollon järjestämisestä.
" http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=255014&lan=FI (http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=255014&lan=FI)

Tuolla maksulla rahoitetun kierrätyssysteemin toimeenpanija Ekokem noutaa jäteöljyt korjaamolta ilmaiseksi!

http://www.ekokem.fi/files/attachments/ekokemin_ohjeet/kaytetyt_voiteluoljyt_2009.pdf (http://www.ekokem.fi/files/attachments/ekokemin_ohjeet/kaytetyt_voiteluoljyt_2009.pdf)


Kuinkas paljon lasipalatsi veloittikaan jäteöljymaksua loppulaskussa? Oliko 20 euroa? Eihän siinä ole kuin 100-kertainen kate..

tsiih

^ Kuka marmorista puhui? Tämän kertoi esimies, joka työpaikkani öljyhankinnoista vastaa.
Onkohan korjaamoille myytävässä öljyssä suositushinta? Näin olen itse päätellyt...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Bisti

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 24.01.11 - klo:20:19
Kuinkas paljon lasipalatsi veloittikaan jäteöljymaksua loppulaskussa? Oliko 20 euroa? Eihän siinä ole kuin 100-kertainen kate..

ei nyt sentään kai ihan noin paljoa. Viimeisissä huolloissa on tuo jätemaksu ollut ~2,50 â,¬. No, joka tapauksessa about 10-kertainen  ;D
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...

VW Golf 1.5 eTSI 110kW First Edition -20
VW Caddy Maxi 1.4 TSI 96kW Trendline Business -19
Seat Leon ST FR 1.4 TSI 110kW -16 (ex)
Seat Exeo 2.0 TDI CR 105 kW Style -12 (ex)
VW Polo 1.2 TSI 66 kW Comfortline -14 (ex)
Touran 1.6 75 kW Conceptline -07 (ex)
Jetta 1.6 75 kW Comfortline -06 (ex)
Skoda Fabia Combi 1.4 74 kW (ex)

VAG!

#26
aa

tsiih

Ei ole meillä tuollaista maksua, sehän siis sisältyy edelleen öljyn hintaan. Ette kai nyt muuten sekoita öljynsuodattimen ongelmajätemaksua tähän, sehän siellä laskussa aina viimeisenä on ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

weeman


Wekotin

Pistin tilauksen sisään Juing-oiliin kartongista Castrolin SLX Professional Powerflow Longlife III 5w-30 (mikä sanahirviö) -öljyä. Nyt on sitten ölpät kolmeen huoltoon. Kerran vuoteen kuitenkin noilla kilometreillä menee. Täytyy vaan enää raaputtaa "Tässä moottorissa Mobil 1 ESP Formula" -tarra huitun kuuseen moottoritilasta.

Postikuluineen 101,70â,¬ eli litrahinnaksi tulee 8,475â,¬.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy