Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Anzander

#1
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 13.01.17 - klo:15:38

Kyllä noissa tiettyjen Volvo-mallien valoissa tosiaan häikäisyä esiintyy. Näyttäisi olevan S/V60 malleja, joissa päivävaloled-nauha on ajovaloumpion sisällä.

Tuommoista mallia ei ole kyllä edes olemassa (ainakaan vielä).

#2
Hep!
En ole kuullut että tuossa mallissa mitään yleisiä tyyppivikoja olisi, ja tuohan juuri uutisoitiin keskiluokan luotettavuusmittauksessa kärkeen: http://www.iltalehti.fi/autot/201703032200079954_au.shtml?_ga=1.183901285.213450766.1426162209

T5-myllyisestä bensakoneesta ei ole  kokemusta, mutta itsellä vuoden jo ollut alla 2014 facelift D5 AWD Summum autom. mallia melkein "full loaded". Täysin huoleton ja murheeton peli ollut.
Ã,,ärimmäisen mukavaa kyytiä ja todella rivakka lähtemään etenkin sport-puolen vaihteilla, oli keli kuin keli (tuosta linkkaamastasihan puuttuu nelikko), ja kulutuskin on varmasti tuota bensamyllyä huomattavasti maltillisempi (itsellä matka-ajossa reilu kuutonen ja pitkän ajan sekalaisessa, kaupunkiajoa ja Kuutostien repäisyn sisältävässä ajossa reilut 7 litraa).
Tuolta naapuriforumin puolelta omasta autotallista kokemuksia:

Viikon jälkeen:

+ Kokonaisuudessaan pehmeämpi ja ennen kaikkea sivistyneempi, mutta samalla ketterämpi ja huomattavasti räväkämpi ajettava kuin entinen XC60

+ Edelliseen liittyen vaihteiston toiminta. Etenkin sport-asennossa kiihdytettäessä nopeammin vaihtaa kuin unelma.

+ Eleetön ja huomiota hakematon voimantunne. Edellistä keveämpi auto ja yli 50 hepoista enemmän. V60 näillä varuste- ja värivalinnoilla ei ulkoisesti pullistele racing-henkeä, mutta voimaa on mahtavasti tarjolla aina tarvittassa. Uskomattoman hieno fiilis rampeilla ja ohituksiin lähtiessä.

+ Kahteen edelliseen liittyen: viisimukisen äänimaailma. Pehmeämpi mutta samalla urheilullisempi kuin edellisessä autossa.

+ High Tech. Digitaalinen mittaristo + iso keskinäyttö saavat uuden tuntumaan kokonaan seuraavan vuosikymmenen autolta.

+ Laadun tuntu. Niin ohjaamo, kuin etenkin ovien ja kahvojen tukeva jämäkkyys ja niiden matalasti tumpsahtava sulkeutumisääni ovat ottaneet taas laatufiiliksessä askeleen eteenpäin.

+ Faceliftin lähes eteenpäin kallistettu ja hiukan kyömy keula (BMW F30-tyyliin)  miellyttää omaa silmää huomattavasti alkuperäistä XC60-tyylin väkinäisillä tuplavaloilla varustettua versiota enemmän.

+ Ergonomia. Jos sitä tuli suitsutettua jo edellisessä, ollaan tässä vielä askel edellä. Loistavasti selkää tukevat Sport-nahkapenkit mukavan pehmeällä niskatuella ja rennomman makaavampi istuma-asento on kyllä nautinnollinen yhdistelmä.

+ Valot + hyvin toimiva automatiikka

+ Yleiset varusteparannukset: lämmitettävä tuulilasi, lämmitettävä ratti, Volvo On Call, vetokoukku yms...

Ja sitten toki on löydyttävä negatiivisiakin puolia..:

- Info-järjestelmän käytettävyys on välillä vähän hankalan tuntuinen, esim. navigoinnin osoitteen kirjoitus kojelaudan rullalla. Tässä esim. Audin ja BMW:n keskikonsolin valintapyörä tuntuu paljon paremmalta käyttää.

- Ohjaus palautti edellisessäkin terävästi, mutta tämä tuntuu uraisilla mutkateillä ehkä vieläkin terävämmin vetävältä. Tässä suhteessa uusi A4 tai Mercedes C miellyttivät enemmän. Toki renkaatkin ovat XC:tä pienemmät ja matalampiprofiiliset, ja ohjauksessakin tuntuu vielä olevan rehellistä puoltamista oikealle. Kulmien säätö sovittu jo ennen luovutusta ja aika varattu ensi viikolle. Samalla koitetaan uudelleen laittaa Volvo On Call toimimaan - luovutuksessa kun ei yhteyttä onnistuttu muodostamaan.

+/- Ã,,änimaailman vertailu edelliseen on ollut hankalaa. Moottori ja tuulensuhinat ehkä paremmin eristetty, mutta karkeammilla pinnoilla asfaltin kohina sekä myös soran ropinat ehkä kuuluvat hiukan voimakkaammin.


Yhdeksän kuukauden jälkeen:

Kuten edellisenkin Volvon kohdalla: mitä pimeämpää, kylmempää, tuulisempaa ja tuiskuisempaa ulkona on, sitä mukavammalta Volvossa eristyminen ulkomaailmasta tuntuu. Jokainen talvipäivä muistuttaa neliveto-webasto-lämmitettävä tuulilasi-lämmitettävä ratti -kombinaation ihanuudesta. <3

Voimantunne, ergonomia, mukavuus ja äänentoistolaitteisto tuntuvat edelleen mahtavilta.
Noita on tullut suitsutettua moneen otteeseen, joten kehaistaan nyt valoja. Pimeiden tullen paljastui että Volvossa ei olekaan pelkät kääntyvät automaatti-pitkät/lyhyet, vaan auto lisäksi varjostaa edellä ajavan ja vastaantulijan mustaan neliöön, ja antaa sivuille samaan aikaan hyvin valoa. En tiennytkään että xenoneitakin saa noinkin mukautuvina. Upea insinöörityön taidonnäyte, ja Octavian jälkeen voi sanoa että vieläpä toimiva sellainen.


Viime viikolla Kuusaalla käydessäni pääsi automaattinen hätäjarrutuskin pelastamaan ensimmäistä kertaa puskurin rikkoutumisen ja allekirjoittaneen bonukset. Olin poistumassa parkkialueelta isolle tielle toisen auton perässä, ja edellä ajava oli lähdössä ns. pitkään rakoon. Vilkaisin itsekin vielä molempiin suuntiin ja lähdin perään, ja saman tien Volvo tempaisi punaiset valot tauluun, summerit soimaan ja jarrut pohjaan. Edellä ajava olikin jäänyt yllättäen paikalleen, ja Volvon reaktionopeus pelasti tällä kertaa itse hölmöillyltä kolarilta. Loistavaa!

Vikoja, ongelmia tai muita negatiivisia juttuja?
Noh, kuskin puoleisen peilin vilkun polttimo on pimennyt. Siinä taitaa olla ainoa "vika" omistusajallani. (huom. vaihdettu sittemmin uusi LED-yksikkö)
Negatiiviseksi jutuksi laskettakoon tuo monen parjaama navigaattorin hankala ratilla/rullalla käytettävä "kirjainympyrä" (joku onneksi mainitsi toisessa ketjussa tuon kojelaudan kirjainten käyttömahdollisuudenkin), ja muutenkin tuo Sensuksen käyttö paikoittain.


Tämä ei kauppapaikka ole, mutta mainitaan nyt. Jos yhtään kiinnostaa, niin laita 3000-4000â,¬ lisää tuohon linkkaamaasi auton hintaan, ja osta tuosta pois erittäin siististi pidetty ja hyvin varusteltu 3 vuotta uudempi facelift vielä paremmilla varusteilla. Laitan mielelläni kuvia/lisätietoja. Mitään sen kummempaa vikaa tuossa ei siis ole, mutta vaihto uudempaan, ehkä 90-sarjaan kiinnostaa.

- Ajettu nyt 117 000km (120tkm iso huolto tehdään tällä viikolla)
- 215 hv / 440Nm
- Neliveto
- Automaattivaihteisto 6-v.
- Power Blue metalliväri
- Beechwood Sport-nahat + sähkösäätöinen kuljettajan istuin
- Modern Wood -koristeet
- Parkkitutka taakse + risteävän liikenteen varoitin
- Varustep. Driver Support (Mukautuva vakionopeussäädin, liikennemerkkien tunnistus, automaattinen hätäjarrutus + jalankulkijan ja pyöräilijän havaitseminen, etäisyysvahti, täysautomaattiset mukautuvat Xenonit, BLIS-kuolleen kulman varoitin)
- Varustep. High Tech (Sensus Connect Audio High Performance 7" näytöllä, digimittaristo, Volvo On Call (hätäpuhelut, webasto kännykkään yms)
- Webasto
- Varustep. Winter (lämmitettävä tuulilasi, lämmitettävä ratti ja lämmitettävät tuulilasinpesusuuttimet)
- Vetokoukku
- Avaimeton käyttö

#3
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
14.03.16 - klo:20:46
Lainaus käyttäjältä: Akusti - 14.03.16 - klo:19:12
Tiptronic oli parempi... Mukautuva ilmajousitus on ihan hyvä, jos hakee nimenomaan mukavuutta. Saa myös -10/+20 mm laskettua tai nostettua jos tarttee. Tarkista kuitenkin ohjaus ettei ole muttereita tai muita kuminauhoja. Alkuvuoden tekoa jos on niin ehkä on vaan se kuminauha ilman muttereita.

Mitäs tuolla kuminauhalla tarkoitetaan?
#4
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
14.03.16 - klo:15:35
Netin ihmeellisestä maailmasta tuli katseltua yhtä sanotaanko nyt hivenen kiinnostavaa A6 Avant 3,0 TDI Quattroa, vm. 2012. Ajettu vajaa 100 000km. Hieno peli, mutta näyttää olevan mukautuvalla ilmajousituksella. Onko kenellä noista kokemuksia? Onko sellainen varusteriski että kannattaa pyyhkiä auto heti mielestä?

Entä noiden automaatti? Onko tuossa nyt joku 7-pykäläinen S-Tronic?
#5
Seat / Vs: Seat Ateca
22.02.16 - klo:14:22
Lainaus käyttäjältä: SamKoo - 22.02.16 - klo:11:43
On kyllä hyvännäköinen auto. Tiguan on suorastaan ruma ulkonäöllisesti tämän rinnalla.

Itse asiassa samoilla fiiliksillä. Tiguan ehkä oli ainakin kuvissa ja videolla lievä pettymys niin sisältä kuin ulkoa, mutta tämän kanssa kävi itse asiassa päinvastoin. Etenkin suoraan edestä miellyttää kovasti. 
#6
Lainaus käyttäjältä: SuperMosse - 21.02.16 - klo:19:18
Väriasiat ovat tietenkin aina mielipidekysymyksiä joista ei voi (tai oikeammin juuri niistä voi) kiistellä, mutta kysyn kuitenkin mielipiteitä: Pääsekö superb combi mustana oikeuksiinsa?

Täältä ääni mustan ja kromin klassiselle liitolle!  :)
#7
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
07.01.16 - klo:15:11
Lainaus käyttäjältä: user - 07.01.16 - klo:15:06
Ei lämmitä moottoria, katsopa lämpömittaria :)
Mulla tehtiin vesikierron muutos ja nyt lämmittää myös moottorin. Lämmöt 50-60 c ajastetulla lähtöajalla.

Eipä ole mittaria saati Mersua missä se voisi edes olla...  ::)
...ainakaan vielä.
#8
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
07.01.16 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 07.01.16 - klo:14:04
Hyvät ovat varusteet sulla. Webasto ei sitten lämmitä moottoria, ainoastaan sisätiloja.

Pitääkö tuo tosiaan paikkansa? Viimeksi Lappeenrannan paikallinen Mercedes-myyjä vastasi asiaa kysyessäni tyyliin "lämmittää totta kai sekä moottorin että sisätilat"...
Olisi mukava saada tähän joku virallinen varmistus.
Ei sillä että asia suuremmin kiinnostelisi...  ;)
#9
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
06.12.15 - klo:09:06
k.
#10
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
06.12.15 - klo:09:03
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 05.12.15 - klo:12:25
Paremman vaihto hyvityksen sain tosiaan Premium Businekseen. Ero oli n. 4000â,¬ parempi. En ymmärrä miksi?

Tuossahan se mainostettu yli neljän tonnin varuste-etu varmaan maksetaan...  :D

Olisi kyllä kiinnostava paketti tuo 30-vuotis 200 T A 4Matic, ei vaan tähän väliin taideta lähteä isoa velkaa ottamaan.

Paljon täällä kritisoitu tabletti kojelaudalla ei omaa silmää häiritse - päin vastoin - hyvin sijoiteltu näyttö mielestäni. Myös sedanin S-sarjan tyylinen perä ja takavalot ovat mukavan sulava ja erilainen ilmestys kun silmä tottui.

#11
Noh, vastataan nyt puolittain kysymyksen vierestä kun kukaan Superbin ostaneista ei jostain kumman syystä ole lähtenyt paljastamaan..
Omat molemmat Skodat (Superb ja OcuIII) ostin Auto-Sunin Mikko Suniselta. Hinta saatiin molemmissa tapauksissa hierottua hyvin kohdalleen ja palvelu kyllä hyvää ja mukavaa. Suosittelen!

#12
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
28.10.15 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 27.10.15 - klo:13:32
Minulla on jälkiasennettu Weba , joka lämmittää sekä moottorin että sisätilat. Joihinkin uusiin Mersuhin ei saa lämmitintä joka lämmittää nestettä.Auton jotkut sensorit eivät tykkää hyvää. Tämä trendi on lisääntyvään päin uusissa autoissa. Okohan jotain tekemistä päästöjen kanssa?

Eli siis uudessa 205-sarjalaisessa on molemmat lämmittävä weba? Maksoi?
Sori että jankkaan vielä, mutta Takyn viesti kun oli päinvastainen...
Ko. auto kiinnostelee hivenen ja lämmityshomma tottakai on aika olennainen.

Pahoittelut väärästä ketjusta..
#13
BMW / Vs: BMW
03.06.15 - klo:07:20
Ai se on jo julkaistu.. On kyllä! Ja ehdottomasti onnistuneempi kuin edeltäjänsä. Tosin omasta mielestä SUV-muodot tulee parhaiten esille luokkaa suurempana.
#14
Lainaus käyttäjältä: Ohmygoo - 31.03.15 - klo:07:19
Omassa yksilössä natinaa, tai oikeastaan kitinää ovat pitäneet molemmat kojelaudan päissä olevien tuuletusräppänöiden kiiltävät kehykset. Pitkään tuli ihmeteltyä mistä ääni tulee, kehys on sen verran ohut että ei tullut ensimmäisenä mieleen niiden pitävän ääntä. Pienellä painamisella ääni kuitenkin hiljeni.
Jotain tekemistä tälläkin on lämpötilan kanssa koska oikeastaan koko talvi on menty nitinöittä. Viimekesän kuumina päivinä se oli jokapäiväinen riesa.

Omassakin repsikan puoleinen oli huonosti asennettu, eli irvisti vähän, ja piti vielä sirinää. Pieni mutta ärsyttävä vika.
#15
Lainaus käyttäjältä: leskiha - 30.03.15 - klo:12:32
Uusi Octavia kombi ollut ajossa n. 3500km. Kuskin puolelta konsolista kuuluu ylimääräinen "natina" kun ajelee hiukan rösösellä tiellä.


Ainakin omassa autossa jonkunlaista natinaa tuntui toisinaan pitävän mittaritaulun yläosan kovemman muovin ja kojelauden pehmeämmän kumin liitoskohta...
#16
Volvo / Vs: Volvo
24.03.15 - klo:08:41
Lainaus käyttäjältä: zagg - 23.03.15 - klo:23:16
Vuosi Octaviaa riitti, XC60 meni tilaukseen ...  ;D

Oho, samanlainen liike tuli tehtyä ite pari kuukautta sitten. Täällä ei vaan valitettavasti ollut resursseja uuden tilaamiseen. Hieno valinta, et tule pettymään.  :)
#17
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 12.03.15 - klo:16:16
Ok. Itseäni 120 da polttelee. Kompakti, ketterä, hauska. Etuvedoista ainoa kiinnostava on edelleen Volvo uudella D4-koneella ja 8-lovisella tomaatilla. BMW vaan tuntuu jotenkin viel enemmän ajajan autolta...katsotaan...

Eilen tuli Killassa käytyä tuoreessa V40 Ocean Racessa käytyä nopeasti istumassa, ja kyllä vaan hyvältä edelleen tuntui. Ainakin omalle kropalle edelleen ergonomian puolesta parhaita autoja joita olen testannut. Metallimustana vielä aika arvokkaan näköinen peli. Mikäli tuon kokoista autoa hamuaisin niin olisi ehdottomasti listan kärkipäässä.
Malta vaan oman kuumeesi kanssa sen aikaa että facelift saadaan pihalle.. Eiköhän uuden muotokielen nokkaa nimittäin kohta ole jo luvassa tuohonkin. Vai nähdäänkö suoraan täysin uusi?
#18
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
26.02.15 - klo:09:23
Lainaus käyttäjältä: maher - 20.02.15 - klo:16:03
11 kk ja vähän vajaa 40 tkm ajoa takana, ja kyllähän noita pieniä kiveniskemiä on itselläkin toistakymmentä tuulilasissa ja konepellissä myös :(

Itsella ehti tulla se reilu parikymmentä tuhatta ja 10 kuukautta. Kolme kiveniskua piti korjauttaa tuulilasista. Missään aikaisemmassa autossa ei ole noin paljon tullut säröjä - ja näin lyhyessä ajassa.
Moni tuntui pitävän vain huonona tuurina, mutta itse väitän edelleenkin huonon/halvan lasin olevan syyllinen - nyt kun näitä vastaavia on löytynyt muitakin. Moitittiinhan asiaa TM:n kestotestissäkin.

Vai voiko syyllinen olla aerodynamiikka? Isäni kertoi kahden edellisen Jeep Compassin lasien säilyneen täysin ehjinä, ja nykyisen Hyundai I40:sen sitä vastoin ottaneen osumaa useamman kerran. Eikai pelkkä huono tuuri ole syynä?

Oho, oli RS-topic, sori OT.
#19
Lainaus käyttäjältä: Kapirex - 24.02.15 - klo:10:51
Tuota Skodan perusäänentoiston sointia voi kyllä helposti parantaa ylimääräisellä bassolla. Jos sitten haluaa jo vähän parempaa niin vaihtaa elementit ja tekee vähän äänenvaimennusta oviin niin hyvä tulee. Ehkä Cantonia kalliimpi mutta myös parempi. Onneksi ei sentään ole Bose, mitä tuonne on ängetty :)

Paitsi jos on noissa asioissa peukalot keskellä kämmentä, ja kiinnostus ylimääräisiin virityksiin nollassa ;)
#20
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.02.15 - klo:20:28

Canton Sound System. Samaa skeidaa kuin ennenkin. En ymmärrä. Jos tämä on Skodan käsitys hyvästä poppikoneesta, en halua edes tietää miltä vakiojärjestelmä kuulostaa. Ei riitä sanat kuvaamaan tätä pettymystä.

Vähän samanlainen fiilis jäi itsellekin. Octaviassa oli Canton SOUND SYSTEM, ja nyt Volvossa jo toisessa varusteversiossa Momentumissa vakiona tuleva High Performance systeemi. Volvon "perussetti" kyllä vie selvän voiton. Ã,,änen sointi on jo hiljaisillakin voimakkuuksilla huomattavasti muhkeampi ja täyteläisempi. Tykkään.
Muutama viikko sitten testilenkillä kyydissä ollut tuttu kommentoikin että "Volvossa äänentoisto alkaa siitä mihin Skodalla loppuu"..
#21
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 18.01.15 - klo:15:46
Kyllähän tuon tavallaan ymmärtää. Miksi nähdä kauheasti vaivaa asiakkaan eteen joka on jo saatu. Kyllä se fokus on niissä tulevissa asiakkaissa.

Itse - en autokauppiaana - mutta kaupan alalla toimivana kuitenkin en missään nimessä ymmärrä. Jatkuvuus on automyyjällekin elinehto. Täytyy muistaa että uuden asiakkaan hankinta on aina kalliimpaa kuin vanhan ylläpito. Ja edelliseen viitaten vanhassa lasusahduksessa "tutulle tuplahinta" piilee totuuden siemen...
#22
Tuo pidempään painaminen ei käynyt itsellä mielessäkään, etenkin kun ainakin muistin mukaan edellisessä Sotkassa pelitti toisin. Noh, hyvä tietää tässä vaiheessa... ;)
#23
Lainaus käyttäjältä: Kimppari - 25.01.15 - klo:07:06
Onko vika vai ominaisuus:?
Kun laittaa pyyhkimet "huoltomoodiin", niin kestää kauan ennenkuin ne lähtevät uudestaan pyyhkimään. Ei ole väliä vaikka kuinka käyttelee pyyhinviikseä...

Oli muuten aamuisin märällä lasilla aika raivostuttava pikku ominaisuus. Muistin mukaan Superbeessä lähtivät vivusta pyyhkäisemällä taas liikkeelle.
#24
Muistaisin jossain testissä mainitun että Ocu on takapenkkiläisille poikkeuksellisesti hiljaisempi kuin edessä istuville... sama fiilis jäi itsellekin.
#25
Kori ja valot / Vs: Uuden auton tuoksu
20.01.15 - klo:08:39
Ihan hauska ja varmasti keskustelua herättävä aihe.
Omaan nenään Volvo nahkasisustuksella on aina ollut SE uuden auton tuoksu. Täytyy tunnustaa että onhan sillä aika iso merkitys automerkin oman fiiliksen luomisessa. Ja kun kerran on johonkin on tykästynyt niin konservatiivisena miehenä toivon tuoksun pysyvän samana tulevaisuudessakin.

Uuden auton tuoksu voi varmasti toimia myös päinvastoin kuin on tarkoitus, eli käännyttää asiakkaan. Ainakin itsellä tälläinen fiilis tuli kun pari vuotta sitten uusia Mazdoja kävin istumassa. Myöskään uuden Ford Mondeon tuoksu yhdistettynä kyseisen liikkeen sisällä olleen auton jotenkin kosteaan ilmastoon ei houkutellut pidempään istuksimaan.
Uuden Skodan tuoksu tuntuu aika "uniikilta" autojen tuoksumaailmassa. Tuoksu taipuu ehkä positiivisen puolelle, mutta toista lähellekään samanlaista en ole löytänyt.
Jos esim. BMW:llä tehdään paljon työtä äänien eteen (eli miltä katkaisijoiden, ovien yms. äänet kuulostavat), niin eiköhän tuoksussakin ole insinöörityötä mukana sattuman ja eri materiaalien tuomien tuoksujen summan lisäksi.
#26
Upeita ja auton värin hyvin esille tuovia kuvia olet räpsinyt. :ylos:
#27
Ja tämän topiikin voipi lukottaa - auto vaihdettu ja palattu juurille.
Erittäin hyvä ja luotettava peli, mutta ei se Volvo ole. Veri vetää, ei voi mitään. ;)
#28
Pohdiskelut pohdiskeltu! Tänään kätelty, ja ilmeisesti jo huomenissa luvassa henkisesti paluu kotiin kun vuoden vanha Octavia vaihtuu vajaat viisi vuotta vanhaan Volvo XC60 AWD Geartronic R-Designiin. Järki- tai taloudellisuussyillä on turha lähteä perustelemaan (paitsi turvallisuus), vaan tunteella mennään. On se vaan toista sataa tuhatta ajettunakin ihan toinen auto... Viispyttyisen sointi hivelee korvia ja Volvon nahkasisustuksen tuoksu hajuaistia. <3 Ihan helvetin hieno fiilis!

Tarkemmin tuonnempana varmaan autotallissa.
#29
Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 13.01.15 - klo:21:16
...niin kyllä taas muistaa, miksi oman auton peräpeilissä on 4x4 merkki.  :D Vaikka tuolla vajakillakin useimmiten perille pääsee, niin on se nelikko vaan niin vaivaton ja vakaa.

... Ja muistaa mikä omassa seuraavassa TULEE olemaan.  ;)
#30
Noniin, täällä 1,4 TSI Elegance Combi, ajettu kohta 22tkm.

Ongelmat käytännössä nollassa.
Yhdellä reissulla kovalla pakkasella vilahti ruudussa se jonkun oikean puoleisen valon tsekkauspyyntö, mutta hävisi sitten itsestään. Eilen parin päivän seisomisen jälkeen lähes kaikki ovet ja kahvat umpijäässä, mutta auton sijaan syyllinen taitaa löytyä päivässä nollakelin räntäpöpperöstä paukkupakkasiin muuttuvasta kelistä.
Perän parkkitutkat tuntuu toimivan paremmin kuin entisessä Volvossa, jossa talvipesut ja lumi saivat usein hälyytykset huutamaan. Skodassa näin on tainnut käydä vain kerran.

Sateella vasen valo harittaa joskus puskiin, ja ärsyttävin mutta samalla ehkä vähäisin ongelma on vaihtelevasti sieltä täältä kuuluvat nitinät ja natinat.

Webasto on ässä - sitä tosin käytetty lähes yksinomaan vain ennen ajoa tai hetki käynnistyksen jälkeen. Ajon aikana ohjaamossa riittää lämpöä paremmin kuin hyvin ilman sitäkin - ainakin nyt parinkymmenen pakkasilla.

Alla nyt talvella 16-tuumaiset alut ja Hakka7 -nastat, jotka lämpimän kelin, tuulen ja kovempien nopeuksien kombinaatiossa ajoittain ehkä ihan hivenen "löysän tuntuiset". Urheilualusta ei ole pyykkilautateitä varten, mutta kun muuten lumelle ja jäälle päästään niin tuntuu välillä että meno suorastaan paranee. Octavia on huonommissa olosuhteissa erittäin turvallisen ja johdonmukaisen tuntuinen kulkine. Luistonesto pelittää tässä ja edellisessä Superbissa mielestäni paremmin kuin aikanaan esim. V50 Volvossa, mutta kyllä silti nelivetoa mieli halajaa.

Tuossa muutama päällimmäinen talvipäivän ajatus.

Ja se tärkein: jo kohta kaksi vuotta käytännössä täysin huoletonta Skoda-matkaa takana.  :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy