MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

karhunik

Lainaus käyttäjältä: aulis02 - 06.10.14 - klo:17:40
Moi,

toimiiko tuo koodaus niin, että valokatkaisijan ollessa "Auto" -asennossa, se vihreä valojen merkkivalo ei pala jos pelkät päiväajovalot on päällä. Ja kun Xenonit syttyvät, syttyy myös tuohon valokatkaisijaan vihreä merkkivalo kertomaan, että nyt xenonit ovat käytössä. Ja vielä niin, että kun xenonit eivät ole käytössä, ei myöskään mittarivalot ole päällä. Ja kun xenonit on käytössä, syttyvät mittarivalot niiden mukana?

Hakusessa siis koodaus mikä ei muuta valojen/valokatkaisijan toimintaa mitenkään muuten kuin, että päiväajovaloilla ajettaessa aktivoituisivat takavalot.

Zaasa osaa varmaan oman Cupransa käyttäytymistä avata nyt enemmän, kun on hetken ajaa ajellut tuolla koodauksella. Mutta siis DRL ollessa aktiivisena myös takavalot aktivoituu, mittarivalot ei syty, eikä tuo parkkien vihreä symboli valokatkaisijaan.

Siinä nopealla testauksella kun ajovalot (Led) meni päälle, myös mittarivalot syttyi, ja tuo merkkivalo.

Tuosta kun siirryttiin taas ledeille, taisi mittarivalot jäädä hetkeksi vielä palamaan, ne ei noudattaneet ihan samaa rytmiä tuon valoisuusanturin elämä kanssa.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Jonttu

Onko kellään tietoa/kokemuksia miks needle sweep toimii vaan silloin tällöin eikä joka startilla?
Skoda octavia combi -14 black magic 1.8 tsi elegance dsg

MVI

Tulipa puuhasteltua Golf 7 Varianttiin tuo DRL+takavalot koodaus tuon aiemman Seat Leonin koodausinfon pohjalta.
Eli 0- ja Auto-asennossa takavalot palaa DRL:ien kanssa ja valokytkimen vihreä merkkivalo ja mittarivalaistus palaa vain silloin kun ajovalotkin.

1. Controller 09 - Central Electornics
2. Function 16 - Security Access - 31347
3. Function 10 - Adaptations
4. Channel: (12)-Leuchte20BR LA71-Lichtfunction E 20
5. Value: Not Active -> Daytime running light
6. Channel: (12)-Leuchte20BR LA71-Dimmwert EF 20
7. Value: 0 -> 35
8. Channel: (12)-Leuchte21BR RC8-Lichtfunction E 21
9. Value: Not Active -> Daytime running light
10. Channel: (14)-Leuchte21BR RC8-Dimmwert EF 21
11. Value: 0 -> 35
12. Channel: (12)-Leuchte23SL HLC10-Lichtfunction E 23
13. Value: Not Active -> Daytime running light
14. Channel: (14)-Leuchte23SL HLC10-Dimmwert EF 23
15. Value: 0 -> 35
16. Channel: (12)-Leuchte24SL HRA65-Lichtfunction E 24
17. Value: Not Active -> Daytime running light
18. Channel: (14)-Leuchte24SL HRA65-Dimmwert EF 24
19. Value: 0 -> 35


Aikaisemmista ohjeista poiketen valitsin valotoiminto E:n, koska se oli kaikissa neljässä kohdassa vapaa...
Dimmwert-kohta on valon kirkkaus, joka oli oletuksena 0, jota en aluksi älynnyt, joten ihmettelin miksi valot ei pala.
Tutkin muita valoasetuksia ja parkkivalotoiminnossa sen arvo oli 35, joten käytin sitä myös tässä

Ainakin Variatissa valot menivät näin:
Leuchte20BR LA71 = Vasen ulompi
Leuchte21BR RC8 = Oikea ulompi
Leuchte23SL HLC10 = Vasen sisempi
Leuchte24SL HRA65 = Oikea sisempi
Golf VII Variant 2.0 TDI DSG Highline/R-Line -17

ptrs57

Onko tietoa saako mittarivirhettä korjattua VCDS avulla? Vanha MKIV heitti 2-3km/h, tämä VII ikävästi peräti 5km/h.

Voi olla että ihan kun olisin törmännyt Jyrin VCDS-ohjeisiin asiasta täällä... Pitää perehtyä myös siihen josko se ratkaisu toimisi.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Jyri

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 20.10.14 - klo:15:06
Onko tietoa saako mittarivirhettä korjattua VCDS avulla? Vanha MKIV heitti 2-3km/h, tämä VII ikävästi peräti 5km/h.

Voi olla että ihan kun olisin törmännyt Jyrin VCDS-ohjeisiin asiasta täällä... Pitää perehtyä myös siihen josko se ratkaisu toimisi.
Itse en ole tutkinut, kun omassani näyttää kilometrilleen oikein, kun on ylkikoon renkaat.

Vanhemmissa (Octavia II), sai mittarinäyttöä hieman korjattua, mutta sekin tapahtui valitsemalla autolle toinen malli, eli suoraan ei päässyt VCDSllä korjaamaan.

darthjysky

Ajovaloavustimen raja-arvojen muokkaus

Module 20-High Beam Assist.
Adaptation
Activation speed for high beam assistant 58 km/h -> 30 km/h
Speed threshold for high beam recommendation off 28 km/h -> 20

Alunperin koitin 25 - 15 km/h rajoilla, mutta tuntu liian alhasilta. 2013 räsällä testattu.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

jra72

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.01.14 - klo:22:25
Peilien peruutustoiminto aktivoitu näiden ohjeiden mukaan ja ei siis tarvitse sähköpenkkejä toimiakseen.

Tämä niinku toimii periaatteessa jokaisessa Octavia 3 Elegancessa? Tahtoo.
Golf GTE -16

pasi

Saiskohan valojen käytöksen peruutettaessa koodattua jotenkin fiksummaksi?

Nykyinen superbini kytkee keulalta kaikki valot päälle kun laittaa pakin päälle, myös sumarit.
Järkeväähän olisi ihan päinvastoin, takaperin mentäessä liika valo edessä vain haittaa taakse näkemistä, mitä eivät myöskään himmeät pakkivalot ja tummennettu takalasi auta.

Saiskohan tuloillaan olevassa ocussa valot koodattua siis siten että pakitettaessa edessä palaisi vain parkit?

Vai hommaanko kirkkaammat ledit pakkivaloihin?


Gigaa

Lainaus käyttäjältä: jra72 - 22.10.14 - klo:22:04
Tämä niinku toimii periaatteessa jokaisessa Octavia 3 Elegancessa? Tahtoo.

Omassa koslassani ei palauta peiliä joka kerta takaisin lähtöasentoon tai saattaa jäädä kokonaan alaskin. Näin jos peilien säätönupikka on koko ajan asennossa R. Tämän takia jäänyt isommalti hyödyntämättä, kun ei jaksa olla peiliä koko ajan säätämässä oikeaan asentoon.

Toimii melko hyvin, jos säätönupikan kääntää keskiasentoon ennen kuin ottaa pakin pois päältä.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

jra72

Lainaus käyttäjältä: migis - 23.10.14 - klo:08:22
Omassa koslassani ei palauta peiliä joka kerta takaisin lähtöasentoon tai saattaa jäädä kokonaan alaskin. Näin jos peilien säätönupikka on koko ajan asennossa R. Tämän takia jäänyt isommalti hyödyntämättä, kun ei jaksa olla peiliä koko ajan säätämässä oikeaan asentoon.

Toimii melko hyvin, jos säätönupikan kääntää keskiasentoon ennen kuin ottaa pakin pois päältä.

Ei kuulosta kauhean hyvältä "apuvälineeltä". Onko muilla kokemuksia?
Golf GTE -16

jra72

Onko tällä (edes teoriassa) mahodllista säätää Ocu III:n turhankin tehokasta ohjaustehostinta?
Golf GTE -16

skodamig

-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Headlight Range (J431)       Labels: 5Q0-907-357.clb
   Part No SW: 5Q0 907 357     HW: 6R0 907 357 A
   Component: LWR-ECU       005 0080 
   Revision: --------    Serial number: --------------
   Coding: 038A000009000000
   Shop #: WSC 00049 770 00104
   ASAM Dataset: EV_HeadlRegulVWLWRMQB 001110
   ROD: EV_HeadlRegulVWLWRMQB_AU37.rod
   VCID: 75EA6897D4388C92FA-8020

1 Fault Found:
5275220 - Headlight
          C107E 54 [137] - Missing Calibration / Basic Setting
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 44
                    Mileage: 14467 km
                    Date: 2014.10.25
                    Time: 12:58:25

Kävin tuota ohjausta säätämässä ja sain tämmöisen.. Mitäs nyt ?
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 20.10.14 - klo:15:27
Itse en ole tutkinut, kun omassani näyttää kilometrilleen oikein, kun on ylkikoon renkaat.

Vanhemmissa (Octavia II), sai mittarinäyttöä hieman korjattua, mutta sekin tapahtui valitsemalla autolle toinen malli, eli suoraan ei päässyt VCDSllä korjaamaan.

http://www.myturbodiesel.com/wiki/speedometer-fast-error-adjustment-and-correction-mk5-mk6/ Pitää kokeilla soveltaa tuota ohjetta. Harmillista nimittäin että tehdaskoolla 205-55-16 on lukema peräti 4-5km/h pielessä...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: ptrs57 - 31.10.14 - klo:09:17
Sain tuon litranäkymän toimimaan, piti käsin muuttaa oikea arvo nollasta ykköseksi.
Mutta tuota 'Display the battery charge level or SOC (state of Charge)' en saanut päälle koska en löytänyt juuri mitään akkuun viittaavaakaan valikosta.
Yksi "voltage ...." säätö oli, mutta sen aktivoiminen ei tuonut jännitenäyttöä näkyviin...

Ainakin omassa Golfissa litranäkymä ei pidä kunnolla paikkaansa. Tänään litramäärä näytti 35L, kun tankkasin 42L ei tullut ihan edes täyteen.
Onko joku saanu tuota akun jännitettä näkyville jollain tavalla Golfista?
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Gigaa

Jokut tekemistäni koodauksista toimivat vain toisella avaimella, esim. kaistanvaihtovilkun vilkahdusten määrä ja oikean peilin kääntyminen alas peruutettaessa.

Miksi? En ole nähnyt, että kukaan olisi valittanut samaa ja kaverin Golfissakaan näin ei kuulemma ole. Onko mahdollista jotenkin kopioida  asetukset toimimaan toisellakin avaimella vai pitääkö koodaukset tehdä toistamiseen toista avainta käyttäen?
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Loungeliner

Jo II-korisessa FL Octaviassa sähkötuolit, peilit ja mm. coming/leaving home -valot kaikki säätyivät ja toimivat avainkohtaisesti kummallakin avaimella siten, kuin ko. avaimella asetettu oli. Liittyisikö tähän avainkohtaisten asetusten listaan myös muita parametrejä?

komtuur

Lainaus käyttäjältä: d74394 - 09.02.14 - klo:21:20
Tuota 0ms pitää kyllä koittaa koodata. Itse säädin aktivointiajan 0ms 1500ms:tiin, joten jos ei pruuttaa tuulilasille yli 1.5s, niin ei nuo valonpesimet aktivoidu.
Jos tuo ehdottamasi toiminto olisi noin kuin ajattelit, niin jo 300ms:iin tiputtaminen laskisi lasinpesunesteen kulutusta paljon ja myös katsastusmies olisi tyytyväinen sitten kun katsastusten aika on  ;)
Miten se oikeasti toimii? Jos käyttää pyyhkimiä ensimäistä kertaa niin ei mitään väliä kauas tai vähän sitä painaa, valonpesimet aktivoidu. Laittoin channel 3 1500ms-iin mutta se ei näyttäisi vaikutta ensimäistä painausta.
Onko kenelläkään toimivaa ohjetta miten saisi itse kontrolloida milloin valonpesimet aktivoidu. VCDS-llä mika kanava mikä channel, mitä pitäisi olla arvot. Kiitos.
Auto Octavia III Bolerolla.

MVI

(2)-Windshield wiper-SRA Verzoegerungszeit

Itselläni ainakin Golffissa toimi, kun muutin tuohon kanavaan 0ms -> 2500ms

Siellähän taitaa olla muitakin aika-arvoa (en nyt kanavia muista), joilla säädetään kaksivaiheista ajovalojen pesua eli 1. pesu, odotusaika ja 2. pesu.
Jätin pesuajat oletukseen, muistaakseni molemmat oli jossain 300ms kieppeillä.

Jos nuo pesuajat laittaa 0ms, niin silloinhan sen ei periaatteessa pitäisi ruutata valoille yhtään mitään. Tämä siis ihan arvaus, en ole kokeillut.
Golf VII Variant 2.0 TDI DSG Highline/R-Line -17

Kimppari

Lainaus käyttäjältä: MVI - 09.11.14 - klo:13:43
(2)-Windshield wiper-SRA Verzoegerungszeit

Itselläni ainakin Golffissa toimi, kun muutin tuohon kanavaan 0ms -> 2500ms

Siellähän taitaa olla muitakin aika-arvoa (en nyt kanavia muista), joilla säädetään kaksivaiheista ajovalojen pesua eli 1. pesu, odotusaika ja 2. pesu.
Jätin pesuajat oletukseen, muistaakseni molemmat oli jossain 300ms kieppeillä.

Jos nuo pesuajat laittaa 0ms, niin silloinhan sen ei periaatteessa pitäisi ruutata valoille yhtään mitään. Tämä siis ihan arvaus, en ole kokeillut.

Kiitos MVI !  :)
Tuolla muutoksella sai tosiaan lampuille ruiskimisen pois, paitsi jos pitää yli 2,5s pissapojan viikseä pohjassa.  8)
Niin ja testattu Octavian farkku Elegancella vm-15.
Superb 1.5TSI Style combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

MVI

Tulipa tuossa puuhasteltua uusimman VCDS 14.10.0 version kanssa ja Central Electronics - Adaptation alla osui silmään kanava, jota en muista ennen nähneeni:

"RLS_tunel_gateway_recognize"

Siinä oli arvona 5 sekuntia. Tuo saattaisi olla kohta jossa pystyisi säätämään viivettä, jolla automatiikka vaihtaa DRL:tä ajovaloille kun ajetaan tunneliin, autokatokseen tms.


Ja vielä ajovalopesurien säädöstä.

(3)-windshield wiper-SRA Waschzeit = 1. pesun kestoaika (oletus 320ms), jos tähän laittaa 0ms, niin ei ajovaloille tule koskaan vettä.
(4)-windshield wiper-SRA Einweichpausenzeit = pesujen välinen aika (oletus 2000ms) eli kuinka kauan 1. pesun annetaan "pehmentää" likaa.
(5)-windshield wiper-SRA Nachwaschzeit = 2. pesun kestoaika (oletus 320ms), jos tämä on 0ms, mutta 1. pesu on päällä, tulee vettä valoille vain kerran.

Noilla asetuksilla pystyy säätämään ajovalopesurien vedenkulutusta eli mitä pitempi pesuaika, niin sitä enemmän vettä kuluu.

Koska olin jo säätänyt ajovalojen pesurien viiveen 2,5 sekuntiin, muutin myös kanavaan "(1)-windshield wiper-Anzahl betaetigungen Frontwaschanlage pro SRA Aktivierung" arvoksi 1
eli joka kerta kun lasipesurinviikseä pitää pohjassa yli 2,5 sekuntia, niin ajovaloille saa vettä jos niin haluaa (oletus on joka 5. kerta).
Golf VII Variant 2.0 TDI DSG Highline/R-Line -17

Jyri

Lainaus käyttäjältä: MVI - 16.11.14 - klo:16:22
Tulipa tuossa puuhasteltua uusimman VCDS 14.10.0 version kanssa ja Central Electronics - Adaptation alla osui silmään kanava, jota en muista ennen nähneeni:

"RLS_tunel_gateway_recognize"

Siinä oli arvona 5 sekuntia. Tuo saattaisi olla kohta jossa pystyisi säätämään viivettä, jolla automatiikka vaihtaa DRL:tä ajovaloille kun ajetaan tunneliin, autokatokseen tms.

Erinomaisia huomioita ja tuota tunneli -asetusta pitää tosiaan kokeilla!

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: MVI - 16.11.14 - klo:16:22
Tulipa tuossa puuhasteltua uusimman VCDS 14.10.0 version kanssa ja Central Electronics - Adaptation alla osui silmään kanava, jota en muista ennen nähneeni:

"RLS_tunel_gateway_recognize"

Siinä oli arvona 5 sekuntia. Tuo saattaisi olla kohta jossa pystyisi säätämään viivettä, jolla automatiikka vaihtaa DRL:tä ajovaloille kun ajetaan tunneliin, autokatokseen tms.

Tsekkasin saman 14.0 versiolla, ja RLS_tunel_gateway_recognize löytyi.. En vielä säätänyt 5 sekasta mihinkään, koska aina xenonit nyt palaa kun ei aurinko pilkota..
Tuon säädön lisäksi on myös
RLS_Night_Sensivity-p_lx_rs_dawn: 200lx
RLS_Night_Sensivity-p_lx_rs_day: 500lx

noihin ilmeisesti pystyisi muuttaa raja-arvoja, milloin nuo ylipäänsä menisivät päälle/pois.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

jerk-o

Yritin tuossa just säätää noita (Ocu III) lampunpesurin timereita ja heitti vaan herjaa "service not supported in active session".

Eka kertaa turaan moisen kaapelin kanssa joten löytyykö apuja missä meni vikaan? Omasta mielestä naputtelin oikean access-coden...

Ohjauksen muutin "dynamic" asentoon ja testaillaan sitten huomenna oliko mitään vaikutusta... :P

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: iiöö - 03.09.14 - klo:13:15
VCDS:llä hyvin helppo toimenpide. Ekan viestin ohjeiden mukaisesti, tai http://carsareweapons.com/golfR.html.

Testattu toimivaksi 2011 Octaviassa.
Onkohan tätä kukaan testannut MBQ-pohjaisissa autoissa? Tehnyt mieli kokeilla, mutta eipä ole luntakaan millä käydä kokeilemassa toimivuutta. Soralle en lähde kokeilemaan...
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

MVI

Lainaus käyttäjältä: jerk-o - 25.11.14 - klo:21:30
Yritin tuossa just säätää noita (Ocu III) lampunpesurin timereita ja heitti vaan herjaa "service not supported in active session".

Eka kertaa turaan moisen kaapelin kanssa joten löytyykö apuja missä meni vikaan? Omasta mielestä naputtelin oikean access-coden...

Ohjauksen muutin "dynamic" asentoon ja testaillaan sitten huomenna oliko mitään vaikutusta... :P

On kans muutaman kerran tullut tuo "service not supported"-herja, mutta on taas toiminut kun on VCDS:n sammuttanut ja käynnistänyt uudestaan.
Golf VII Variant 2.0 TDI DSG Highline/R-Line -17

Kimmmo

Jos RäSään tilaa ebaysta halpis led H16 (ei siis missään lue error free), ja koodaa sumareiks ledit, niin toimiiko tollaset vai pitääkö nimenomaan olla arvokkaammat error free polsat?
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Laakeri

Onko kukaan muokannut kaukovaloavustinta siten että toimisi myös hämärässä? Vakiona tuntuu toimivan vain melkein pilkkopimeässä.

Linksu

Moikka!

Onko kukaan onnistunut koodaan Xds:ää toimintaan

Koitin koodata mutta tuli joku security error siihen.
Skoda Octavia Combi Elecance 1.6 Tdi DSG Race blue -14

Audi A4 Avant 2.0 TDI  Multitronic -05

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: Laakeri - 02.01.15 - klo:19:29
Onko kukaan muokannut kaukovaloavustinta siten että toimisi myös hämärässä? Vakiona tuntuu toimivan vain melkein pilkkopimeässä.

Tämä kiinnostaisi myös minua.

Lisäksi kiinnostaisi tietää voiko 2015 mallin Skoda Octavia Elegancessa kytkeä VAGCOM:in kautta seuraavia toimintoja päälle, koska vakiona on tutka alamaskissa (Front Assistant) ja peilissä ymmärtääkseni kamera (Intelligent Light Assistant):
- Kaista-avustin
- Liikennemerkkien tunnistus
- Mukautuva ajonopeudensäädin (jos vaihtaa vilkun viiksen jolla ohjata sitä)

Vai onko tuo Lane Assist -kamera jotenkin erilainen verrattuna Light Assist kameraan?
Skodan (mainos)sivujen mukaan samalla kameralla ohjataan sekä valoja, että mukautuvaa vakkaria:

Kamera:
http://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia/assistants#ExtendableModuleWebPart_1_1_1
Tutka:
http://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia/assistants#ExtendableModuleWebPart_1_1_1_1

Autossa myös varusteena Amundsen Navi mikäli se jotenkin asiaan vaikuttaa.

tasalaa

Lainaus käyttäjältä: tasalaa - 28.01.15 - klo:21:30

Lisäksi kiinnostaisi tietää voiko 2015 mallin Skoda Octavia Elegancessa kytkeä VAGCOM:in kautta seuraavia toimintoja päälle, koska vakiona on tutka alamaskissa (Front Assistant) ja peilissä ymmärtääkseni kamera (Intelligent Light Assistant):
- Kaista-avustin
- Liikennemerkkien tunnistus
- Mukautuva ajonopeudensäädin (jos vaihtaa vilkun viiksen jolla ohjata sitä)

Vai onko tuo Lane Assist -kamera jotenkin erilainen verrattuna Light Assist kameraan?
Skodan (mainos)sivujen mukaan samalla kameralla ohjataan sekä valoja, että mukautuvaa vakkaria:

Kamera:
http://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia/assistants#ExtendableModuleWebPart_1_1_1
Tutka:
http://www.skoda-auto.com/en/models/new-octavia/assistants#ExtendableModuleWebPart_1_1_1_1

Autossa myös varusteena Amundsen Navi mikäli se jotenkin asiaan vaikuttaa.


Itse itselleni vastaten. Kaukovaloavustimen ja Kaista-avustimen kamerat ovat erilaiset vaikka mainoskuvat antavat ymmärtää jotain muuta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy