Hinta jonka olet maksanut uuden auton väristä

Aloittaja skriko, 06.03.16 - klo:14:06

« edellinen - seuraava »

En ole maksanut koskaan uuden autoni väristä lisähintaa.
6 (15.4%)
50-300â,¬
5 (12.8%)
301-500â,¬
10 (25.6%)
501-800â,¬
9 (23.1%)
Yli 800â,¬
9 (23.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 39

skriko

Allekirjoittaneella suurin hinta on 875,20â,¬.

clacson

Valitsemme värin sen perusteella mikä näyttää omaan silmään hyvältä. Hinnalla ei toistaiseksi ole ollut väliä, ei se kokonaishinnassa ole kuin jokunen prosentti. Kaiketi se hinta loppusummassa on ollut aina alle 500 â,¬, ei näissä meikäläisen peruskulkimissa kovin hinnakkaita värejä ole saatavilla.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Flat

Taisi olla jotakuinkin sama entisessä ja nykyisessä, eli jotain reilut 1400 Eur. Pakko vain maksaa jos ei halua mustaa,valkoista tai punaista aitoa.

HiTecci

Kökkö juttu kun nuo perusvärit tuppaavat kaventamaan sellaisiksi ettei niistä enää löydy sopivaa, joissain vain valkoinen on enää se ainut perusväri => pakko maksaa lisähintaa jos haluaa omaa silmää miellyttävän värin. No toki tuo lisähintainen vaikkapa sininen onkin sitten yleensä met.sininen vs. perus-sininen = miellyttää silmää jopa enempi kuin tuo perus-versio, mutta siltikään ei tunnu kivalta olla pakotettu maksamaan lisähintaa haluamastaan väristä. Eli jos olisi vaikkapa ilmainen perus-sininen vs. lisähintainen met.sininen, niin tuskinpa tuota met.värilisää välttämättä maksaisin :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

savolaiskollega


Hannes

Eipä ole Skodassa enää tuo valkoinenkaan (CW) enää ilmainen perusväri, taisivat veloittaa 140e  ;)

clacson

#6
Lainaus käyttäjältä: Hannes - 06.03.16 - klo:18:00
Eipä ole Skodassa enää tuo valkoinenkaan (CW) enää ilmainen perusväri, taisivat veloittaa 140e  ;)
1.3. lähtien Octaviassa veloitukseton perusväri on Pacific Blue (Z5Z5), Corrida Red ja Candy White maksaa sen 149 â,¬ ja muut enemmän.
Viimeisin väri v2014 kustansi 410 â,¬ ja edellinen v2011 395â,¬, siis verottomana.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: clacson - 06.03.16 - klo:18:14
1.3. lähtien Octaviassa veloitukseton perusväri on Pacific Blue (Z5Z5)

Tarkoittaako tuo sitä että sininen on uusi työsuhdeautoilijoiden suosikki ;D Johan tuota valkoista muotia onkin kestänyt ihmeen pitkään :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Hannes


skriko

Ford fiesta ST:ssä ainoa väri joka ei maksa lisää on punainen. Valkoinenkin maksaa vaikka ei ole metalli-, eikä helmiäisväri.

clacson

Lainaus käyttäjältä: clacson - 06.03.16 - klo:18:14
1.3. lähtien Octaviassa veloitukseton perusväri on Pacific Blue (Z5Z5), Corrida Red ja Candy White maksaa sen 149 â,¬ ja muut enemmän.
Viimeisin väri v2014 kustansi 410 â,¬ ja edellinen v2011 395â,¬, siis verottomana.
Jo ainakin 4.1.2016 oli värit noin ja on 140 â,¬, ei 149 â,¬.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Peeveli

Jatkossa ostan aina metallivärillä. Joko metalli/helmiäisvalkoinen tai metallinmusta, siinä ne omat kärkivärini. Nyt on nykyvehkeessäni erottuva sininen erikoislakkaväri, mutta se on ei-metalli. Hintaa oli jotakin 200 ja risat. Hyvä ja erottuva tämäkin rebel blue etenkin puhtaana ja aurinkoisella kelillä, ei siinä mitään.

Helmiäisvalkoinen on kaikkein mieluisin jatkossa, se vaan on upea. Jos väri taas olisikin musta (mustan tai valkoisen valinta riippuu jatkossa auton muodoista ja korin osista ja niiden väristä jne), niin kokemukseni mukaan metallin/helmiäismusta on kulutusta kestävämpi ja peittää visuaalisesti osan hiusnaarmuista.

Ei enää jatkossa ole väliä silläkään, mitä se metalliväri maksaa. Varmasti luokassa 600-1100 eur niissä autoissa jotka ovat listalla tulevaisuudessa. Kaikki kiva maksaa.  ::)

Tämä siis oma mielipide ja oma suunnitelmani, muut tekee mitä lystää.

skriko

Omat autoni olivat aikaisemmin valkoisia, mustia tai punaisia. Ekat kolme autoa vuosina 1979-1985 olivat kaikki ruskeita. Tosin kaksi jälkimmäistä metallinruskeita. Nyt on onneksi markkinoilla hienoja värejä kuten Sciroccon limen vihreä, Astra GTC:n teippiviritykset ja Fiesta ST:n Molten orange. Toyota GT86:n oranssi on myös hieno.

Lalli

Seatin maksuton perusväri on punainen joten maksoin mielelläni noin 200â,¬ valkoisesta.
Toledo 1.2 Tsi

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.03.16 - klo:18:48
Tarkoittaako tuo sitä että sininen on uusi työsuhdeautoilijoiden suosikki ;D Johan tuota valkoista muotia onkin kestänyt ihmeen pitkään :-\

Tuttu fixari nimesi tuon Skodan sinisen "työmiehen siniseksi". ;D

On kuumemma vihonviimoinen väri saada aikaiseksi primapintaa, naarmut tai holot loistavat alta. Lisäksi tuntuu naarmuttuvan helposti.

Tuohon kysymykseen, en ihan oikeasti tiedä, enkä välitäkkään. Työsuhdeautot pyrin varustelemaan niin lähelle rajoja kuin mahdollista ja väri on vain yhtenä varusteena muiden joukossa.

Bemareissa voit joutua maksamaan jostain tietystä haluamastasi väristä ihan sievoisia summia kun tietyt värit eivät ole saatavilla kuin esim M Sport ja/tai oikeisiin M malleihin.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: JiiJii71 - 07.03.16 - klo:01:49
Työsuhdeautot pyrin varustelemaan niin lähelle rajoja kuin mahdollista ja väri on vain yhtenä varusteena muiden joukossa.

Eikös tuo ole ihan vaan fiksua, vaikka jollain laskurila kokeilla jos lisää varusteen se tahi tää, vaikuttaako se verotusarvoon ja näin hakee sen maksimi varustelun ko. hinnalla. Toki myös kokonaishinnalle varusteineen saattaa firmalla olla jokin kattonsa 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

ept

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.03.16 - klo:18:48
Tarkoittaako tuo sitä että sininen on uusi työsuhdeautoilijoiden suosikki ;D Johan tuota valkoista muotia onkin kestänyt ihmeen pitkään :-\

Kyllä tuo on mennyt noin jo useamman kuukauden, ellei peräti jo liki vuotta. Itse maksoin valkoisen muodin jatkumisesta tuon tullin sinisen sijaan. Metalliväri ja budjettikurin noudattaminen olisi vaatinut ACC:sta luopumista. En kadu valintaa, paitsi ettei auto ole erityisen valkoinen juuri nyt. Pitääpä muistaa varata pesu...
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

clacson

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 06.03.16 - klo:18:48
Tarkoittaako tuo sitä että sininen on uusi työsuhdeautoilijoiden suosikki ;D Johan tuota valkoista muotia onkin kestänyt ihmeen pitkään :-\
Tänään kävin liikkeessä ja siellä 6 Octaviaa odottamassa noutoa, viisi niistä oli noita tummansinisiä. 8)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Flat

#18
On kyllä käsittämätöntä miten konsernin eri merkeillä värin hinnassa voi olla noin isot erot. Näyttää siltä että Audilla on todella hyvät katteet väreissä. Todellä hyvät. Eiköhän se maali kuitenkin tule samasta purkista kaikkiin konsernin kulkineisiin ?

Oman kulkineen helmiäisvärin listahinta on näköjään mukavat 4309 EUR ! Hintahan on aivan järjetön !
( huom ! en maksanut tuota, S-line paketin mukana tuon saa hankkia normaalin metallivärin hinnalla, eli noin 1400 EUR:lla)

Octaviassa metalli ja helmiäisvärit maksavat sen 500 EUR.
Golfissa metalliväri noin 500 EUR ja helmiäisväri noin 1000 EUR
Toledossa metalliväri 370 EUR


Flat


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.03.16 - klo:06:53
On kyllä käsittämätöntä miten konsernin eri merkeillä värin hinnassa voi olla noin isot erot. Näyttää siltä että Audilla on todella hyvät katteet väreissä. Todellä hyvät. Eiköhän se maali kuitenkin tule samasta purkista kaikkiin konsernin kulkineisiin ?

Ei siinä mitään käsittämätöntä ole, kun kyse on premiumtuotteesta. Ei Audi muutoinkaan hintaeronsa verran parempi ole kuin vastaavat muut konsernimerkit.

Audin ostajalla on luultavasti pinkka kunnossa, joten lisävarusteiden hinnoista ei tarvitsisi puhua lainkaan. Sen kun vaan rakentaisi juuri niin yksilöllisen kiesin kuin haluaa. No joo, oikeasti niistä myydään valtaosa kulibisneksinä.

Flat

ei nuo värien hintojen suhde ole oikein suhteessa autojen hintoihin audin osalta. Luulisi että järkevämmällä hinnoittelulla rahaa tulisi enemmän. Mikä lie riistohinnoittelussa ajatuksena?

Rauska

Eipä tuota väriä (hintaa) ole tullut mietittyä aiemmissa hankinnoissa. Siis ei ole koskaan ollut valkoista autoa, mutta nyt on tulossa.
Ja syy siihen on, että esim harmaata pestessä ei se lika näy! Ja ei oíkeasti tule puhdasta. Luulisin, että valkeassa se **ska näkyy , ja saa puhtaan pinnan 8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Tollo?

MY 16 Toledoon metallimusta maksoi 450e+autovero.. kallista tai ei..

Eka Golf

Kaikki ovat olleet valmiiksi maalattuja kun olen ostanut!  8)
Joskus kyllä joutunut paikkamaalaamaan korjauksen jälkeen!  ???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy