Miten tuunaan Jetini?

Aloittaja BobSmith, 30.09.15 - klo:09:35

« edellinen - seuraava »

BobSmith

Howdy!

Uuteen Yetiin tulee käytännön syistä 16 tuuman donitsipallukat, ja pyöränkoteloissa on tilaa vaikka kattohaikaran pesälle. Mutta autoahan ei kuulu madaltaa (ei varsinkaan takuuaikana), koska se on osa Yetin äijämäisyyttä ja särmikkyyttä (öö charmikkuutta?). Pappamaisuutta on myös 1.2 litran kone, mutta sehän on kuitenkin liikkumiseen täysin riittävä, eikä sitä paitsi näy ulospäin (muuta kuin pakoputken mallista päättelemällä).

Autoa odotellessa pyörin täällä vertaistukea etsimässä ja aikani kuluksi kehittelen, miten autoa voisi tuunata ja personoida. Nyt on mahdollista antaa vinkkejä, miten autoa voisi tyylikkäästi ja hillitysti stailata. Pidätän kuitenkin oikeuden olla toteuttamatta ehdotettuja asioita, ja toisaalta, jos toteutan, niin kieltäydyn mahdollisista tekijänoikeusvaatimuksista tai vihjepalkkioista  ;D

Autosta on kuvaus tulla autotalliosiossa. Mielikuvitus valloilleen ja ideoita kehiin!


BobSmith

Yksi dzoukki on jo keksittynä, ja se on tämä:
auton takalasiin liimataan tällainen tarra:

-ruoska-

Tuolta lääkettä kuumeeseen.

Omaan ex-Yetiini lisäilin peilinkuoret, juometelineen kehyksen, lyhyemmän antennin, pakoputkenpäät ja sellaista pientä.
Kuvia löytyy profiilin linkistä.

Antti

Ainakin takalasin pesin pois käytöstä niin pysyy lasi naarmuttomana :)
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

heifetz

Ilman että vannekokoa lisää ja alustaa madaltaa en käsitä miten autoa saisi kauniimmaksi. Tarrojen kanssa pelleily on just sitä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

vasara

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 30.09.15 - klo:12:31
Ilman että vannekokoa lisää ja alustaa madaltaa en käsitä miten autoa saisi kauniimmaksi. Tarrojen kanssa pelleily on just sitä.
Maasturia / maasturihenkistä autoa ei oikein ole ideaa madaltaa? Liian iso vannekoko taas näyttää maasturissa pimp my ride tyyliltä. 17" on Yetiin aika optimi.. siitä ylöspäin rengasprofiili madaltuu liikaa ja se näyttää korkeassa autossa pöljältä.
Esim. Superskodasta saa Yetiin kaikenlaista pikkukillutinta, joita asentamalla saa enimmän tuunausinnon laantumaan.
Jos audiosetti on mallia perus, niin stereoasennuksella (kaiutinelementit) ja erityisesti ovia lisävaimentamalla saa Yetissä jopa tavallista suuremman hyödyn.. Butylimatto- vaimennettavaa peltipintaa on paljon näkyvissä ovipahvin alla.. lisäksi kevyempi vaimennusmatto ovipahviin.
Piiska-antennin (jos sellaisia nykymalleissa vielä on) tilalle lyhyempi töpö.
Helposti asennettavia pikkujuttuja..
Konepellin vuoraus originaalilla vaimentimella (jos sellaista ei ole valmiina ko. mallissa): http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Yeti-OEM-hood-silenting-panel
takapuskurin suojalista: http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Skoda-Yeti-original-Skoda-Autoas-rear-bumper-protective-panel-SILVER
etupuskurin listat: http://www.superskoda.com/Skoda/Yeti/Skoda-Yeti-Decorative-Front-Bumper-Trims-OEM-accessory
...

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 30.09.15 - klo:12:31
Tarrojen kanssa pelleily on just sitä.
Tuolla pesutarralla on kyllä ihan vakava message. En aio ajaa autoani koskaan minkään pesukoneen läpi, vaan ainoastaan käsinpesu on sallittu.

clacson

#7
Kynnyssuojat, teräksinen lepuutustuki ja takaroiskeläpät tuli omaan ex-Eleganceen laitettua.
Ja tietty niitä ledejä takakonttiin, oviin ja sisävaloihin.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.


-ruoska-

Yetissä tuo maavara ei ole mikään järin suuri vakionakaan, ja jotta sen saisi hyvän näköiseksi pitäisi sitä tiputella se 130mm. Siinä ei enää progressiiviset jousetkaan paljoa auta  ;D

Toisaalta säädettävä alusta...

vasara

^Yetin maavara 180mm, Active 155mm. Tuo normaaliversion 180mm lienee nyky katumaasturien joukossa aika normaali, mutta ei tosiaan kovin kummonen. (Madaltamalla vielä lisää Yetistä tulisi aika hassu maasturikopin ja tonttiin-tuningin sekoitus?)
Luokkaa isommissa maavara jo vähän kelvollisempi.. Bmw X3: 21cm, Audi Q5: 20cm, MB GLC: 18,1cm - 22,7cm (offroad)

Patomursu

Miksi ostaa korkean maavaran omaava auto ja sitten madaltaa se?  ???
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

BobSmith

Minusta näyttää, että Superskodalla ei ihan ole hanskassa nuo mallin vaihtumisen vaikutukset. Joissain osissa luvataan esim. että sopii kaikkiin malleihin, vaikka selvästi näkee, että osat käyvät vain pre-facelift malliin. Samoin hiukan aiheuttaa hämmennystä fl:n kaksi eri korivaihtoehtoa, kun on Outdoor ja sitten "Indoor".

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 30.09.15 - klo:18:01
Miksi ostaa korkean maavaran omaava auto ja sitten madaltaa se?  ???

Öö, katu-uskottavuuden vuoksi?



vasara

^^Katu-uskottavuus melko kaukana?
Tämmösessä masturiluukissa olisi minusta enempi ideaa.. ilman noita keltuais juttuja..
http://www.autonews.name/skoda/worthersee-2014-skoda-yeti-xtreme/

JakeS

Ei saamari. Eihän tuollaista donitsirengasta. Ennemmin hillitysti tähän tyyliin:

Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

headman78

Ambition is a poor excuse for not having enough sense to be lazy.
Yeti 2.0 TDI 140 4x4 Experience DSG Terracotta Orange mustalla katolla (tilattu vko 23 2011, luovutettu vko 3 2012)

Patomursu

Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

enkero

Lainaus käyttäjältä: headman78 - 01.10.15 - klo:21:02
Tässä ois munaa:

2.5tfsi Yeti, start and run

Videon postaajan Brands Hatchin kiekkoja kun katsoo, niin Skylinellä oisin vaikka avannut oven jos tuollainen roskis tarjoaa ohi  ;D
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy