Mitä eroa on autonäyttelyllä?

Aloittaja BobSmith, 27.09.15 - klo:18:13

« edellinen - seuraava »

BobSmith

Eilen ja tänään oli autoliikkeissä taas "autonäyttely". Siis mikä tää on? Okei, autoja oli näytteillä, mutta onhan niitä muutenkin näytteillä minä tahansa arkipäivänä.

Erona tavallisen myyntipäivän ja autonäyttelypäivän välillä on, että liike tosiaan on auki viikonloppunakin, mutta myyjät ovat tympeämpiä ja passivisempia. Ihmekös tuo, kun täytyy vääntäytyä töihin sunnuntaina.

Kävin eräässä liikkeessä pyörähtämässä, ja kyllä, autot olivat näytteillä. Mitään ponnisteluita tapahtuman elävöittämiseksi ei kuitenkaan ollut nähtävillä, joitain ihmisiä pyöri hallissa ja myyjät luimuilivat sermiensä takana. Kahvia sai automaatista, jos osasi oma-alotteisesti sitä sieltä ottaa, mutta ei edes kahvimaitoa ollut tarjolla, puhumattakaan kekseistä tai leivonnaisista. Tunnelma oli melkoisen nuiva.

En kyllä keksi, miksi minun pitäisi varta vasten lähteä autonäyttelyyn, jos autoliike ei millään tavalla panosta tilaisuuteen, eikä yritä edistää myyntiä millään tavalla. Mikä tahansa arkipäivä toimii yhtä hyvin, ellei paremminkin.

nemos

Tunnelma sopii arkipäivää paremmin katselemiseen, jos ei ole autoa ostamassa eikä kaipaa myyjää riesakseen
Volvo XC60 T8 Inscription

savolaiskollega

Itse taas en muutenkaan kiertele autoliikkeissä autoja katselemassa, vaan menen silloin kun on autonvaihtoasiaa. Ja nimenomaan arkipäivänä, kun ei ole ruuhkaa, saa palvelua heti ja asia tulee nopeasti hoidettua. Kaikenmaailman kekkerit kierrän kaukaa.... 8)

skriko

Minulla on tapana mennä autonäyttelyyn ainoastaan silloin kun ensiesitellään joku kiinnostava malli. Seuraavaksi suuntaan autonäyttelyyn Mazda MX-5:n ensiesittelyyn. Toivottavasti on piahkoin.

Eka Golf

Minä menen joskus kun tarjolla lohisoppaa, kärkkäreitä tai muuta välipalaa jos sen tarvis. Joskus myös täytekakkukaville jos siltä tuntuu kun ohi kuljen.  8)

panu

Lainaus käyttäjältä: nemos - 27.09.15 - klo:18:59
Tunnelma sopii arkipäivää paremmin katselemiseen, jos ei ole autoa ostamassa eikä kaipaa myyjää riesakseen
Juuri näin. Vaikka usein puhutaan että myyjät luimistelee jossain työpöydän ääressä, niin hiljaisempaan aikaan helpommin joku "hyökkää" kyselemään millä asioilla. Ã,,rsyttävimpiä ovat helppoja leasing-asiakkaita kärkkyvät, joiden pettymyksen huomaa, kun sanoo ajavansa omalla. Myös kilpailevien merkkien renkaita on helpompi potkia näyttelyssä.

"Näyttely" on eräänlainen kutsu koota useampia asiakkaita yhtä aikaa paikalle. Näyttelyviikonloppuna, kun ihmisiä on enemmän liikkeellä tulee juteltua myös muiden asiakkaiden kanssa kokemuksista ja mielipiteistä.

Tuli muuten tästä mieleen, kun eräässä ensiesittelystä joku sanoi myyjälle, ettei ole uutta ostamassa vaan ehkä parin vuoden päästä vähän käytettynä. Sehän lämmittääkin uusien autojen myyjää tosi paljon :D


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

skriko

Lainaus käyttäjältä: skriko - 27.09.15 - klo:23:16
Minulla on tapana mennä autonäyttelyyn ainoastaan silloin kun ensiesitellään joku kiinnostava malli. Seuraavaksi suuntaan autonäyttelyyn Mazda MX-5:n ensiesittelyyn. Toivottavasti on piahkoin.

Enpä suuntaakaan. Sattuu olemaan juuri silloin koeajotilaisuus meilläpäin, kun tulee suuri osa pörssiyhtiöiden osareista. Että pitikin. :( :o :P

lao

Voi pojat sitä päivää, kun tarjolla on makkaraa rillistä! Siinä vasta tuulipuvut kohisevat ja jonoa riittää makkarapisteelle. Mikään ei vedä porukkaa autonäyttelypäiville kuin makkara, etenkin jos liike on vielä suht hyvällä paikkaa. Silloin siellä käy myös ihan muutakin porukkaa, itseasiassa näin saadaan elävyövettyä päivää ja suuren tapahtuman tuntua.

Tässä pari viikkoa sitten tuli itse käytyä Tampereella Autokeskuksen makkarapäivillä ja heillä oli myös alkanut juuri Skodan myynti. Kyllä siellä oli ihan potentiaalisia ostajiakin liikkeellä, myyjät vielä uutuuden innostuksessa ja paikallinen urheiluseura tai yhdistys sai vähän taskurahaa jauhopötköjen lämmittelystä. Sanoisin, että WIN WIN -päivä. Sitten kun ollaan sitä kauppaa hierumassa ja pidempää koeajoa tekemässä, niin tottakai mennää arkena, mutta ihan kivoja nämä tapahtumapäivät ovat.

Kysyin myös tutulta myyjältä mielipiteidä näistä päivistä, niin ei makkarasunnuntaisin autoja myydä, mutta tuodaan liikettä ja autoja esille ja myyjillä ainakin heidän pisteessä maksettiin ihan sunnuntaikorvaukset, eikä tarjottu vapaa-aikaa, joten myyjät eivät olleet naamat ns. norsuvituilla.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy