Golf 2.0TDI Variant 4Motion täristää kiihdyttäessä

Aloittaja kookonen, 14.12.18 - klo:08:45

« edellinen - seuraava »

kookonen

Nyt vit....aa sen verran että pakko kysellä täältäkin...
Tätäkin asiaa sivuttu monessa keskustelussa mutta nostan asian silti esille.

Eli Golf 2.0TDI Variant 4Motion -14 täristää kiihdytettäessä kun tarvitaan vääntöä (3,4,5 ja 6 -vaihteilla).
Täristys seuraa kierroksia eli jos on sama nopeus (esim. 60 km/h) ja pieni vaihde (=korkeammat kierrokset) -> täristys on tiheämpää, ja mitä suurempi vaihde (sama nopeus) -> täristys on harvempaa mutta samalla myös voimakkaampaa.
Täristys loppuu kun kaasua hellittää.

Ei tärise renkaissa vaan tuntuu enemmän penkissä.

Seuraavaa on tähän mennessä tehty:
- Kardaanin ja takalaatikon välissä oleva "kumilimppu" vaihdettu, oli viallinen -> Ei vaikutusta
- Useamman mekaanikon toimesta tuomittu vauhtipyörä vaihdettu (oli kuulemma havaittavasti viallinen) -> Ei vaikutusta
- Vauhtipyörän yhteydessä vaihdettu kytkinpaketti (kuulemma suositeltavaa vaihtaa vauhtipyörän kanssa)
- Vauhtipyöräremontin yhteydessä vaihdettu toinen sisempi vetarin nivel (oli paikoin jumissa) -> Ei vaikutusta

Siltikin vielä täristää...

Rahaa mennyt tähän mennessä sen verran että vois ruveta jo riittämään, autolla kun ei ole ajettu kuin n. 95tkm(!)
VW Golf 2.0TDI 4Motion -14

Enhancer

EGR-venttiili? Suuttimet?

Käy pyytämässä jostain softavirityksiä tekevästä firmasta virisofta testiin ja käy lenkillä loppuuko tärinät.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Jultsu

Kampiakselin hihnapyörä/värinänvaimennin?

Voisit kokeilla VCDS-velhon kanssa napata haldexin / ABS:n sulakkeet irti ja testata vajaavetoisena täristääkö samalla tavalla. En tiedä minkälaisen paskahalvauksen auto saa jos noin tekee, siksi VCDS jotta pääsee nollaamaan vikakoodit.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy