Dieselin aika on ohi

Aloittaja Raimo247, 15.03.17 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

joukose

Lainaus käyttäjältä: V60 - 24.10.17 - klo:00:17
Lainaus käyttäjältä: Visa - 23.10.17 - klo:23:01
Tää on ihan täysin höpöhöpöä :D

Siis kyseenalaistat ko. henkilön käytännön kokemukset latauksen suhteen?

Ei vaan ole vaan täyttä totta. Kaveri tilas auton heti ennakkoon kun niitä oli saatavilla. Kokeileppa nyt vaan ajaa pysähtymättä se 125 km moottoritellä ja sitten kokeilet pikalatausta. Minulla ei ole mitään tarvetta olla puolesta tai vastaan sähköautoilussa. Ainoana tavoittenani on jakaa sitä tietämystä mikä minulla on jotta keskustelusta saadaan rakentavaa. Voit vähän ottaa haulla minun keskustelujani ja siellä ei ole yhtään epäasiallista vestiä tai muiden keskustelun dissaamista.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Visa

Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.17 - klo:09:14
Kokeileppa nyt vaan ajaa pysähtymättä se 125 km moottoritellä ja sitten kokeilet pikalatausta.

Ajoin just tänään amulla tunnin töihin motaria mittarinopeutta 110 (ei uskaltanut tänään kovempaa kun kesärenkaat) eikä akun lämpötila noussut. Kaverisi auto taitaa olla jotenkin rikki :)

joukose

Se on jopa ehdottanut kaupan purkua silloin kun auto oli n. 6 kk vanha. Voin tietty kysyä jos häntä kiinnostaa vaihtaa kokemuksia. Kyllähän noin suuret puutteet auton kehittäjä jossain vaiheessa huomaa ja korjaa ne. Tässä varmaan tullaan siihen samaan tilanteeseen että ei välttämättä kannata heti tilata sitä uusinta versiota kun niissä on yleensä jotain sanomista.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

V60

Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.17 - klo:09:14
Ei vaan ole vaan täyttä totta. Kaveri tilas auton heti ennakkoon kun niitä oli saatavilla. Kokeileppa nyt vaan ajaa pysähtymättä se 125 km moottoritellä ja sitten kokeilet pikalatausta. Minulla ei ole mitään tarvetta olla puolesta tai vastaan sähköautoilussa. Ainoana tavoittenani on jakaa sitä tietämystä mikä minulla on jotta keskustelusta saadaan rakentavaa. Voit vähän ottaa haulla minun keskustelujani ja siellä ei ole yhtään epäasiallista vestiä tai muiden keskustelun dissaamista.

Siis tarkoitinkin että nimimerkki Visa kyseenalaistaa käyttäjän kokemuksen auton toiminnasta ja latauksesta. Jos ongelmia esiintyy niin mitäpä sitä epäilemään. Itse kuulun toistaiseksi polttislahkoon. Ihan vaan käytännön realiteettien vuoksi. Mulla on tarpeeksi muita harrastuksia  ;D
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

TDiih

Lainaus käyttäjältä: V60 - 24.10.17 - klo:10:53
Siis tarkoitinkin että nimimerkki Visa kyseenalaistaa käyttäjän kokemuksen auton toiminnasta ja latauksesta. Jos ongelmia esiintyy niin mitäpä sitä epäilemään. Itse kuulun toistaiseksi polttislahkoon. Ihan vaan käytännön realiteettien vuoksi. Mulla on tarpeeksi muita harrastuksia  ;D

Harrastuksia ei voi ikinä olla liikaa, on vain liian vähän aikaa ja säilytystilaa  ;D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Visa

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 24.10.17 - klo:11:31
Harrastuksia ei voi ikinä olla liikaa, on vain liian vähän aikaa ja säilytystilaa  ;D

Näimpä. Sähköautolla muuten voi keskittyä enemmän ajamiseen ja joutuu merkittävästi vähemmän "harrastamaan" tätä autoilua kuin esimerkiksi tsi volkkarilla  :D

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Visa - 24.10.17 - klo:11:49
Näimpä. Sähköautolla muuten voi keskittyä enemmän ajamiseen ja joutuu merkittävästi vähemmän "harrastamaan" tätä autoilua kuin esimerkiksi tsi volkkarilla  :D

Mutta voi siihen Nissaniinkin joku vika tulla, ei sitä kannata niin kovaan ääneen epäillä kuten teit edellisellä sivulla..

Sähköauto voi olla (ja yleensä varmaan onkin) teknisesti yksinkertaisempi kuin diesel-auto, mutta se ei tee sitä kuitenkaan täysin synnitöntä.

Se mitä sähköautolla joutuu taas enemmän harrastamaan kuin dieselillä, on päivittäisten ajojen ja reittien suunnittelu "tankkausmahdollisuuksien" mukaan. Vähän sama kuin dieselautossa ois 25litran tankki.
Octavia III RS TDI

Rauta7

OT: Taitaa itse asia unhottua kun hutkitaan opponetteja kuin "vierasta sikaa". Olisiko huonolla ( toisen loukkaamalla ) itsetunnolla tässä suurempi merkitys kuin itse asialla?  ::)

Mielenkiintoinen - ja aika vanhakin toteamus: "Mitä vähemmän tietää (todellisuudesta ), niin sitä enemmän luulee tietävänsä". Ja viisaiden sanomana on tullut tällaista: Mitä enemmän tiedän, niin sitä enemmän huomaan tietäväni todella vähän".  ;)
Golfkärry Mk 7.5

joukose

joten...Lontoossa pääsee nyt 2006 ja sitä vanhemmilla autoilla ajelemman lisämaksusta n. 24 â,¬/päivä. Jotenkin täällä Suomessa tuo 2006 kuulostaa vielä aika tuoreelta autolta. Siellä vaan on pakko toimia näin koska oikeasti on kysymys ihmisten terveydestä.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

erttuli

#819
Jos olisi peräpohjolassa autot saman hintasia kun Lontoossa, niin olisi autokanta reilusti uudempaa..
Meikäläisen auto maksaa tuolla 30-40% vähemmän, käytetty auto siis. Viherpiipertäjät voi kiittää hallitusta, kun täällä autot niin "kovasti" saastuttaa  8) Suomessa tuore auto on alle 10v ikäinen  ::) ::)
Sietääkin olla lisämaksuja suurkaupungissa, maassa, jossa autot ovat halpoja.
Omaan nilkkaan ampuminen sen kun jatkuu eikä loppua näy.

V60

Lainaus käyttäjältä: Visa - 24.10.17 - klo:11:49
Näimpä. Sähköautolla muuten voi keskittyä enemmän ajamiseen ja joutuu merkittävästi vähemmän "harrastamaan" tätä autoilua kuin esimerkiksi tsi volkkarilla  :D

Harrastamisen määrä on tietenkin perskohtaista. Henkilökohtaisella tasolla pitäisi alkaa ensimmäiseksi harrastamaan taloyhtiön kanssa, koska ko. yhtiössä ei ole ensimmäistäkään latauspaikkaa. On vaan 2 tunnin lämmitystolppia. Eikä kuulemma ole edes kiinnostustakaan alkaa asiaa selvittämään koska on tärkeämpiäkin asioita. Lisäksi juuri tuo em. pitkien matkojen suunnittelu talvipakkasilla ei oikein houkuttele. Ja miksi pitäisi miettiä 2v vanhan auton vaihtoa. Sen aika on joskus 8 vuoden päästä.

BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Visa - 24.10.17 - klo:09:32
Ajoin just tänään amulla tunnin töihin motaria mittarinopeutta 110 (ei uskaltanut tänään kovempaa kun kesärenkaat) eikä akun lämpötila noussut. Kaverisi auto taitaa olla jotenkin rikki :)
Mielenkiintoinen tilanne tulee liikenneruuhkatilanteissa kun liikenne ei etene. Lämmitystä tai ilmastointia, mahdollisesti valoja pitää käyttä - muuten on auton mukavuus 1930-luvun tasoa. Varabensakannustakaan ei ole hyötyä kun virta loppuu. Polttomoottorikäyttöinen generaattori olisi hyödyllinen.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 23.10.17 - klo:14:58
Vaatii se, tai sitten pitää vaan luopua junien nopeustavoitteista/muista tavoitteista.
pidempi juna = isompi tilantarve = hitaampi kulku = enemmän varattua raidetta = vähemmän välityskykyä jne.

Tässä tuskin oli kyse kahden autovaunun lisäämisestä yhden päivittäisen junan perään, kun sillä ei ole vielä mitään vaikutusta mihinkään. Lisäksi tunnetustihan juuri mikään ei ole hitaampaa/kankeampaa kuin autojunan lastaus ja purku, sekin vie älyttömästi kapasiteettia.

Monesti ruuhaka-aikoina olen vain kulkenut tuplatuissa junissa eikä niiden nopeus olennaisesti poikkea normaaleista puolta lyhemmistä junista. Se on selvää, että asemilla tarvitaan tarpeen mukaan autojunankäsittelykapasiteettia, mutta tuota on helppo järjestää verrattuna radan itsensä kapasiteettiin.

Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 24.10.17 - klo:12:23
Mielenkiintoinen - ja aika vanhakin toteamus: "Mitä vähemmän tietää (todellisuudesta ), niin sitä enemmän luulee tietävänsä". Ja viisaiden sanomana on tullut tällaista: Mitä enemmän tiedän, niin sitä enemmän huomaan tietäväni todella vähän".  ;)
Tosiaan. Keskustelun ainoan Leafin omistajan kommentteja olisi syytä kuunnella, jos itsellä ei ole Leafista mitään kokemusta.

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 24.10.17 - klo:15:31
Mielenkiintoinen tilanne tulee liikenneruuhkatilanteissa kun liikenne ei etene. Lämmitystä tai ilmastointia, mahdollisesti valoja pitää käyttä - muuten on auton mukavuus 1930-luvun tasoa. Varabensakannustakaan ei ole hyötyä kun virta loppuu. Polttomoottorikäyttöinen generaattori olisi hyödyllinen.

Kyllä se polttomoottorisenkin ilmastointi tai lämmitys loppuu, jos tankki pääsee tyhjenemään. Molemmilla kannattaa pitää riittävästi energiaa "tankissa". Nykyvalot eivät kovin paljon energiaa vie.

Suomessa tosin tuollaiset ruuhkat taitavat olla aivan yhtä iso ongelma kuin Helsingistä muutaman reittipisteen kautta Nuorgamiin 40 asteen pakkasessa suuntautuvat kyläilyreissutkin.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 24.10.17 - klo:15:31
Mielenkiintoinen tilanne tulee liikenneruuhkatilanteissa kun liikenne ei etene. Lämmitystä tai ilmastointia, mahdollisesti valoja pitää käyttä - muuten on auton mukavuus 1930-luvun tasoa. Varabensakannustakaan ei ole hyötyä kun virta loppuu. Polttomoottorikäyttöinen generaattori olisi hyödyllinen.
Ongelma on jo ratkaistu.. huoltoauto ajaa perässä.



joukose

Ihan tasan mennään nyt jo suomi 24 tasolla.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Visa

Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.17 - klo:16:07
Ihan tasan mennään nyt jo suomi 24 tasolla.

Samat teemat pyörii epäilyissä jos dieselmiehille yrittää sähköistä liikennettä ehdottaa :D

Ensin pelätään lyhyttä ajomatkaa (hei joka aamu "tankki" on täynnä lähtiessä). En osaa muista sanoa mutta ainakin mulle luvattu 250km (todellinen 200km) ajomatka päiväsä riittää hyvin. Filosofia on vähän erilainen kun auto tankkaa joka yö itsensä. Pikalaturilla kävin viimeksi elokuussa. Myös akkutekniikka tuntuu herättävän pelkoja; aina on joku kaveri tai kaverin kaveri jolla sähköuto on vähän säteillyt tai ainakin kuumentunut :D

Sitten pelätään talviominaisuuksia; mä voisin väittää että Leaf on ollut mulla (tähän mennessä) paras talviauto. Ok, ajomatka lyhenee mutta ei merkittävästi. Auto lähtee aina johdon päästä jolloin lämmitykseen ei ajaessa enää mene sähköä niin paljoa. Lisäksi on tehokas lämmitin (auton on muuten oikeesti vartissa t-paitalämpöinen myös paukkupakkasilla), ei tarvetta lohkolämmittimille tai muulle

Sähkö ei lopu yhtäkkiä, latureilla ei ole ollut ruuhkaa ikinä (ainakaan vielä) ja ajaminen on halpaa.

Kevennyksenä voin muuten sanoa että meillä on toisena autona dieselmiehen märkä uni (?) (vuoden vanha automaatti diesel farmari viimesen päälle euro 6 kusitankeilla ja vetokoukulla.) Perävaunupainokin taitaa olla lähemmäs 1500kg. Ollaan pidetty kakkosautona ja myös niitä pitkiä mökkireissuja ja peräkärryä varten. Noh, koukkua ei käytetty kertaakaan ja auto kävi kesällä yhden kerran mökillä. Sähkölläkin kun pääsee nykyään Savoon pk seudulta ;)

joukose

Sulle Visa nyt rahanarvoista tietoa:

Kuvaamaani ongelmaa ei ole korjattu ja esiintyy kesällä jolloin akut lämpiää myös ajossa.
Eli ajon jälkeen pikalataus muuttuu hitaammaksi koska lämpimiä akkuja ei voi ladata pikalatauksella. Muutoin tuhoutuvat normaalia nopeammin.

Eli kaverini vei asian kuluttajariitaan tutkittavaksi ja yritti kaupan purkua. 7 kk käsittelyajan päätöksessä ei kauppaa purettua vaan maahantuoja määrättiin maksamaan rahaa hyvityksenä. Eli jos ko. Leafin omistajat haluaa riitauttaa asian niin rahaa on saatavilla.

Tällä hetkellä kaverin Leafillä ajettu 108000 km ja akkukapasiteetistä jäljellä 90%. Halpaahan tutulle tuo ajo on kuin lauantai makkara. 250 km 3:lla eurolla. Työnantaja kun maksaa toisessä päässä latauksen.

Parhaiten ko. lämpiämisominaisuuden tuntee merkkihuolto jossa kaverini kävi asiaa hoitamassa. Tiedot alla:

Petteri Jokinen

huoltoneuvoja, Nissan


Puh: 075 3040 5127

petteri.jokinen@sok.fi
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Visa

Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.17 - klo:21:06
Sulle Visa nyt rahanarvoista tietoa:

Kuvaamaani ongelmaa ei ole korjattu ja esiintyy kesällä jolloin akut lämpiää myös ajossa.
Eli ajon jälkeen pikalataus muuttuu hitaammaksi koska lämpimiä akkuja ei voi ladata pikalatauksella. Muutoin tuhoutuvat normaalia nopeammin.

Eli kaverini vei asian kuluttajariitaan tutkittavaksi ja yritti kaupan purkua. 7 kk käsittelyajan päätöksessä ei kauppaa purettua vaan maahantuoja määrättiin maksamaan rahaa hyvityksenä. Eli jos ko. Leafin omistajat haluaa riitauttaa asian niin rahaa on saatavilla.

Tällä hetkellä kaverin Leafillä ajettu 108000 km ja akkukapasiteetistä jäljellä 90%. Halpaahan tutulle tuo ajo on kuin lauantai makkara. 250 km 3:lla eurolla. Työnantaja kun maksaa toisessä päässä latauksen.

Parhaiten ko. lämpiämisominaisuuden tuntee merkkihuolto jossa kaverini kävi asiaa hoitamassa. Tiedot alla:

Petteri Jokinen

huoltoneuvoja, Nissan


Puh: 075 3040 5127

petteri.jokinen@sok.fi

Mä en tajua tätä keskustelua. Eli kaverillasi oli sähköauto jossa akku oli viallinen ja siitäkö sitten päättelemme että kaikki sähköautot on jotenkin huonoja?

Oli mullakin aikoinaan yksi diesel joka oli koko ajan pajalla mutta uskalsin vielä ostaa sellaisen ;)

joukose

Ei vaan nyt puhun siitä samasta Leafista joka sulla on. Eikös sulla pitänyt sellanen olla vai sekoitinko johonkin toiseen?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

joukose

Eli siis yritän nyt kertoa että Noissa leafeissa joissa on tuo laajennettu akkukapasiteetti vuodesta 2015 nyt myytäviin on kaikissa sama (ongelma) ominaisuus.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 24.10.17 - klo:16:00
Ongelma on jo ratkaistu.. huoltoauto ajaa perässä.

On tainnut Bemun ostajalta jäädä Range Extender ruksimatta tilauskaavakkeestaan ::) Tuo Bemun i3 konseptihan on melko näpsäkkä, kun voit tilata saman auton joko oikeasti täsyssähköisenä tai sitten pienellä polttiksella varustettuna, joka vaan agregaatin tapaan lataa akkuja jos mehu akuista pääsee loppumaan ennenaikaisesti 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

V60

Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.17 - klo:21:27
Eli siis yritän nyt kertoa että Noissa leafeissa joissa on tuo laajennettu akkukapasiteetti vuodesta 2015 nyt myytäviin on kaikissa sama (ongelma) ominaisuus.

On tainnut Nissanilla jäädä pari tarkistusta tekemättä  ;D

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nissanin-skandaali-paisuu-lopputarkastushuijaus-jatkunut-jopa-20-vuotta/EZQPRybX
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

vasara

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 25.10.17 - klo:08:54
On tainnut Bemun ostajalta jäädä Range Extender ruksimatta tilauskaavakkeestaan ::) Tuo Bemun i3 konseptihan on melko näpsäkkä, kun voit tilata saman auton joko oikeasti täsyssähköisenä tai sitten pienellä polttiksella varustettuna, joka vaan agregaatin tapaan lataa akkuja jos mehu akuista pääsee loppumaan ennenaikaisesti 8)
Auton perässä lukee Ex, eli lienee juurikin Extender versio.
EPA testissä auton sähkö range oli 130km ja agrekaatin kanssa 240km.. eli varsin vaatimattomat. Ilmeisesti tässä on loppunut sähkö ja bensa :)

Visa

#833
Lainaus käyttäjältä: joukose - 24.10.17 - klo:21:27
Eli siis yritän nyt kertoa että Noissa leafeissa joissa on tuo laajennettu akkukapasiteetti vuodesta 2015 nyt myytäviin on kaikissa sama (ongelma) ominaisuus.

En ole törmännyt ongelmaan ja olen kyllä ajanut autolla ihan turhia "säästelemättä". Tiedän myös muita Leaf kuskeja eikä heillä ongelmia ole ollut. Nopealla googlehaullakaan en löytänyt enempää tietoa kuumenevista akuista. Näköjään yhdellä foorumilla (speakev) yhdellä skotlantilaisella oli nopeassa ajossa akku lämmennyt mutta ei ollut ajamiseen vaikuttanut.

Enemmän käsittääkseni ongelma on akun jäähtyminen talvella joka pitkittää latausaikoja. Suomeen tuoduissa malleissa akussa on tästä syystä lämmitin vakiona.

Onko tästä kuvaamastasi ongelmasta jotain ihan oikeaa dataa jossain?

joukose

Moi,

Ei todennäköisesti löydy muualta kuin tuosta mainitsemastani merkkikorjaamosta. Pirautus sinne niin saat varmasti ajantasaista tietoa. Jos maahantuojan on pakko lyödä kaverille rahaa kouraan niin kyse ei ole yksittäistapauksesta koska muutenhan asia olisi hoidettu pois päiväjärjestyksestä korjaamalla auto.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: V60 - 25.10.17 - klo:09:58
On tainnut Nissanilla jäädä pari tarkistusta tekemättä  ;D

Tuossahan on takana "vain" sertit. Eli Japonian markkinoille autoja saa tarkastaa vain määrätyn sertin omaavat tarkastajat ja nyt niitä on siis tehneet Nissanilla muutkin työntekijät. Tämä ei suoraan tarkoita että jotain olisi jäänyt tarkastamatta, mutta koska ei ole juuri tuo tarkastaja ahteriaan koulun penkillä hinkuttanut tuon paprun saadakseen, niin... Ja tosiaan on ihan vain Japonian oma, sisäinen vaatimus tuo serti 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

V60

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 25.10.17 - klo:12:12
Tuossahan on takana "vain" sertit. Eli Japonian markkinoille autoja saa tarkastaa vain määrätyn sertin omaavat tarkastajat ja nyt niitä on siis tehneet Nissanilla muutkin työntekijät. Tämä ei suoraan tarkoita että jotain olisi jäänyt tarkastamatta, mutta koska ei ole juuri tuo tarkastaja ahteriaan koulun penkillä hinkuttanut tuon paprun saadakseen, niin... Ja tosiaan on ihan vain Japonian oma, sisäinen vaatimus tuo serti 8)

Jaappanilaisten autojen laatu lienee kuitenkin nykypäivänä huonompaa kuin menneinä kultaisina aikoina. 80-luvun Corolla oli ainakin uskomattoman kestävä. Liekö sitten teknologian monimutkaistuminen syynä vai mikä.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: V60 - 25.10.17 - klo:12:21
80-luvun Corolla oli ainakin uskomattoman kestävä.

Aika se vaan kultaa muistot ;D Itselläkin oli aikanaan muistaakseni -88 Camry ja kyllä ne vaan oli omat juttunsa siinäkin. Taitaa olla vimonen auto mulla jota olen joutunut jopa hitsaamaan sen leimasta läpi saadakseni :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

esko

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 25.10.17 - klo:12:34
Aika se vaan kultaa muistot ;D Itselläkin oli aikanaan muistaakseni -88 Camry ja kyllä ne vaan oli omat juttunsa siinäkin. Taitaa olla vimonen auto mulla jota olen joutunut jopa hitsaamaan sen leimasta läpi saadakseni :-\
Tuo 80-luvun Camry oli ruosteherkkä auto, sittemmin 90-luvulla sinkityksen tulo ja terästen kehitys teki sen, että ruoste ei ole enää ollut ongelma. Pojalla minun entinen  14v ja 300 tkm ajettu Avensis käytössä, eikä ruostetta muuta kuin hilseenä joissakin poikkipalkkien pinnassa pohjassa.

joukose

Lainaus käyttäjältä: Visa - 25.10.17 - klo:10:29
En ole törmännyt ongelmaan ja olen kyllä ajanut autolla ihan turhia "säästelemättä". Tiedän myös muita Leaf kuskeja eikä heillä ongelmia ole ollut. Nopealla googlehaullakaan en löytänyt enempää tietoa kuumenevista akuista. Näköjään yhdellä foorumilla (speakev) yhdellä skotlantilaisella oli nopeassa ajossa akku lämmennyt mutta ei ollut ajamiseen vaikuttanut.

Enemmän käsittääkseni ongelma on akun jäähtyminen talvella joka pitkittää latausaikoja. Suomeen tuoduissa malleissa akussa on tästä syystä lämmitin vakiona.

Onko tästä kuvaamastasi ongelmasta jotain ihan oikeaa dataa jossain?

Tai voin laittaa yksityisviestina kaverini yhteystiedot. Hän on varsinainen Leaf friikki. Jos haluat, laitanko tulemaan?
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy