Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Geoman

Osa tunnetuista voiteluaineista "purkitettiin" Haminassa. Eikös tämän tehtaan teknologia tullut aikanaan Gulf:lta ja sittenpä siellä purkitetiin Teboil. Mobil ja mahdollisesti muitakin moottoriöljyjä. Todellisuudessa joidenkin öljyjen nimi on markkinointinimi ja alkuperä jotain muuta. Kaikki öljy ei tule Amerikan Texasista?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 27.05.17 - klo:11:54
Osa tunnetuista voiteluaineista "purkitettiin" Haminassa. Eikös tämän tehtaan teknologia tullut aikanaan Gulf:lta ja sittenpä siellä purkitetiin Teboil. Mobil ja mahdollisesti muitakin moottoriöljyjä. Todellisuudessa joidenkin öljyjen nimi on markkinointinimi ja alkuperä jotain muuta. Kaikki öljy ei tule Amerikan Texasista?

Puhutko nyt piraattiöljyistä vai aidoista?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.05.17 - klo:10:17
Ei pidä paikkaansa.

"Tullin esitutkinnassa selvisi lisäksi, että suomalaisessa kauppaketjussa myytyä väärennettyä moottoriöljyä oli myyty Suomessa kuluttaja-asiakkaille samalla eränumerolla ja tuotenimellä myös muissa kauppaketjuun kuulumattomissa kaupoissa ja huoltoasemilla."

http://tulli.fi/artikkeli/-/asset_publisher/tulli-on-tutkinut-laajaa-vaarennetyn-moottorioljyn-maahantuontia-ja-myyntia

Tokmanni, kärkkäinen tai puuilo ei ollut tuolla listalla! Honkkari oli ainoa ns. Halvalla öljyä myyvä ketju, joka tuota oli myynyt. Tämän lisäksi huoltoasemaketjujen, joku järjestö teki asiasta vielä oikaisun.

Ja öljynlaatu ei ollut 5w-30w!

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 27.05.17 - klo:11:54
Osa tunnetuista voiteluaineista "purkitettiin" Haminassa. Eikös tämän tehtaan teknologia tullut aikanaan Gulf:lta ja sittenpä siellä purkitetiin Teboil. Mobil ja mahdollisesti muitakin moottoriöljyjä. Todellisuudessa joidenkin öljyjen nimi on markkinointinimi ja alkuperä jotain muuta. Kaikki öljy ei tule Amerikan Texasista?

Isot pojat kertoi, että teboilin ja castrolin öljyt tuli samasta hanasta, mutta lisäaineistus oli sitten eri. Tiedä sitten ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.05.17 - klo:12:04
Tokmanni, kärkkäinen tai puuilo ei ollut tuolla listalla! Honkkari oli ainoa ns. Halvalla öljyä myyvä ketju, joka tuota oli myynyt.
Tullin tiedote totesi vain, että Honkkari(nimiä mainitsematta) ei ollut ainoa joka myi.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.05.17 - klo:12:04
Tämän lisäksi huoltoasemaketjujen, joku järjestö teki asiasta vielä oikaisun.
Mitäs oikaisussa sanottiin? Linkkiä?

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.05.17 - klo:12:04
Ja öljynlaatu ei ollut 5w-30w!
Väärennösepäily koski vain  Mobil 1 Peak Life 5W-50 -tuotetta.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 27.05.17 - klo:12:04
Isot pojat kertoi, että teboilin ja castrolin öljyt tuli samasta hanasta, mutta lisäaineistus oli sitten eri. Tiedä sitten ;).

Väitän, että isot pojat ovat väärässä. Castrol uittaa myytävät öljyt Saksan Hampurista, jonka voi varmistaa purkin mustesuihkuprintistä.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.05.17 - klo:11:59
Puhutko nyt piraattiöljyistä vai aidoista?
Kyllä ne olivat/ovat aitoja öljyjä. Raaka-aineina olevissa raakaöljyissä on tunnetusti suuria eroja. Venäjältä tullut öljy oli mm. parafiinipitoisempaa kuin Lähi-Idän öljy.

Wekotin

#665
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 27.05.17 - klo:12:41
Kyllä ne olivat/ovat aitoja öljyjä. Raaka-aineina olevissa raakaöljyissä on tunnetusti suuria eroja. Venäjältä tullut öljy oli mm. parafiinipitoisempaa kuin Lähi-Idän öljy.

Olet oikeassa raakaöljyjen eroista, mutta raakaöljy ei ole voiteluaineiden raaka-aine vaan perusöljy. Perusöljyt ovat raakaöljyjalostuksen yksi sivutuote, joita edelleen jatkokäsittelemällä saadaan nykyään hyvinkin tasalaatuista tavaraa (esim. API Group III). Synteettiset PAO:t ja esterit puolestaan valmistetaan raakaöljystä riippumattomilla menetelmillä.

Mutta aiemmasta viestistäsi en ymmärtänyt mitä "purkitettiin" ja missä? Mobilia Haminassa? Never happened!

Geoman

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.05.17 - klo:13:01
Olet oikeassa raakaöljyjen eroista, mutta raakaöljy ei ole voiteluaineiden raaka-aine vaan perusöljy. Perusöljyt ovat raakaöljyjalostuksen yksi sivutuote, joita edelleen jatkokäsittelemällä saadaan nykyään hyvinkin tasalaatuista tavaraa (esim. API Group III). Synteettiset PAO:t ja esterit puolestaan valmistetaan raakaöljystä riippumattomilla menetelmillä.

Mutta aiemmasta viestistäsi en ymmärtänyt mitä "purkitettiin" ja missä? Mobilia Haminassa? Never happened!
Joo muistin väärin. Mobil öljyjä on valmistettu ja purkitettu 1956 alkaen Naantalin voiteluainetejhtaalla. Mm. Suomessa myyytävä virallinen öljy Mobil 1 öljy tehdään varmuudella Naantalissa. Sittemmin vuodesta 2003 alkaen on myös ExxonMobil öljyjä valmistettu/purkitettu Naantalissa.

Perusasia on kuitenkin, että monet oljyt ovat kauppanimiä ja varsinkin "tuntemattomat" öljyt

Gulf

Itse ostanut Mobil ESP 5W-30 ja yleensä Motonet tai Tokmanni. Nyt oli Tokmannilla 29,90e/4ltr kannu tuota samaa Mobilia.

Kyllä nuo väärennöksiä myyvät liikkeet voisi julkaista, vaikka saattaa myynti vähän notkahtaa hetkeksi, mutta itsehän ovat omat ongelmat aiheuttaneet? Mutta näin meillä taas Kekkoslandiassa suojellaan kauppoja ja kusetetaan maksavaa asiakasta?

Wekotin

#668
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 27.05.17 - klo:13:12
Perusasia on kuitenkin, että monet oljyt ovat kauppanimiä ja varsinkin "tuntemattomat" öljyt

Toki. Hyvä myös tiedostaa, että edes tunnetuimmat eivät valmista kaikkia omia tuotteitaan itse. Osa tuotteista ostetaan samalla tavalla ulkopuoliselta kuten esim. Motonet ostaa Motox-öljynsä. Erittäin yleistä on ostaa raaka-aineita kilpailevalta firmalta. Esim. nimiä mainitsematta GTL-perusöljyä ei tällä hetkellä pysty toimittamaan kuin yksi valmistaja maailmassa tarvittavassa mittakaavassa.

Eurooppa on täynnä isompaa ja pienempää öljyvalmistajaa. Useimmat täysin tuntemattomia useimmille. Mersun Bevo-listasta saa käsitystä hyväksytyistä valmistajista.

http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.51&content_action=show



a4b8

Uskoisin ettei marmori osta virolaiselta "jalostamolta" Siitä ilosta maksaa 50 euroa enemmän/vaihto.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Leader dog

Wekotin,

Kysyisin yleisesti öljyistä, kun nähtävästi niistä on sinulla mutua tanakampaa hajua.

Itseäni kiinnostaa tuon 0W-20 öljyn tarina, onko sitä suunniteltaessa ollut targettina mahdollisimman pieni mekaaninen kitka. Onko tämä öljy kopromissi, vai ns. parasta laatua suurimmalla kitkan pienentämisellä?. Ja noista pienistä firmoista olen tiettyihin "laitteisiini" hommannut RedLinen öljyjä jotka ovat esteri pohjaisia....

Leader dog

#671
Noita isojen yhtiöiden autokohtaiset öljyn suositukset tarjoavat ihan muuta kuin auton oma ohjekirja, esim. mobil tarjoaa Lexus RX 450h -12 mallille 0W-40 öljyä ja Castrol myös jotain muuta kuin auton valmistaja kehottaa käyttämään ja Neste on omalla aaltopituudellaan tässä kohtaa.

Toki tämäkin on luettu:https://fi.wikipedia.org/wiki/Moottoriöljy

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 27.05.17 - klo:12:38
Tullin tiedote totesi vain, että Honkkari(nimiä mainitsematta) ei ollut ainoa joka myi.
Mitäs oikaisussa sanottiin? Linkkiä?

https://www.lapinkansa.fi/kotimaa/vaarennettya-moottorioljya-myyty-kuluttajille-pohjois-suomessa-sijaitsevat-yritykset-toivat-maahan-yli-10-000-litraa-15992224/

"Hong Kong-ketjussa ja huoltoasemilla"


Tuon toisen linkin ja faktan voit etsiä ihan itse. Oliko tekniikan maailmassa tai jossain vastaavassa lehdessä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Wekotin

#673
Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 27.05.17 - klo:17:56
Wekotin,

Kysyisin yleisesti öljyistä, kun nähtävästi niistä on sinulla mutua tanakampaa hajua.

Itseäni kiinnostaa tuon 0W-20 öljyn tarina, onko sitä suunniteltaessa ollut targettina mahdollisimman pieni mekaaninen kitka. Onko tämä öljy kopromissi, vai ns. parasta laatua suurimmalla kitkan pienentämisellä?. Ja noista pienistä firmoista olen tiettyihin "laitteisiini" hommannut RedLinen öljyjä jotka ovat esteri pohjaisia....

Suuntaus on kohti ohuita öljyjä. Tämähän on suora seuraus päästöjen pienentämisestä. Ohuet öljyt tarjoavat pienempää kitkaa ja sen seurauksena pienentynyttä polttoaineen kulutusta ja päästöjä. Nykyinen SAE J300 -standardi tuntee jo SAE 16 ja SAE 8 -luokat joten on vain ajan kysymys kun hyllyllä näkyy 0W-8 -öljyjä. Se on sitten vaan moottorin suunnittelusta ja materiaalivalinnoista kiinni toimiiko voitelu. Ja kyllä kipinä muutokselle lähtee aina autovalmistajalta, joka keksii uuden luokituksen ja siihen ruvetaan sitten kehittämään öljyä.

Moniasteöljyt on tavallaan aina tasapainoilua eri ominaisuuksien välillä. Sitä enemmän mitä laajemmasta viskositeettialueesta kysymys. Jos halutaan hyviä kylmäominaisuuksia on käytettävä ohuita perusöljyjä, samalla kuitenkin öljy ei saisi lämmetessään ohentua entisestään jolloin täytyy käyttää viskositeetti-indeksinparantajia, jotka puolestaan kuluvat käytössä. Jos käytetään luonnostaan paksumpia perusöljyjä saadaan kestävämpää kuumapäätä, mutta sitten tarvii taas kylmäpäätä varten jähmepisteenalentajia. Paras tilanne olisi, että keksittäisiin öljy jota ei tarvi lisäaineistaa, mutta joka olisi joka lämpötilassa optimiviskositeetissa moottorille. Unohtamatta myöskään rahallisen motivaattorin tuomia kompromisseja raaka-ainevalintojen muodossa. Ei isoilla toimijoilla ole intressejä valmistaa 100% PAO tai esteriöljyjä jos samaan specsit täyttävään laatutasoon päästään halvemmillakin tuotteilla ja asiakas ei erikseen muuta vaadi. Profit.

skrikoo

Osaako Wekotin sanoa miksi Ford Fiesta ST:ssä saa käyttää vain 5W-20 öljyä. Ohjekirjan mukaan jos sitä ei ole saatavilla niin vain litra 5W-30.
Perustuuko se jotenkin venttiileiden voiteluun vai miksi ei saa käyttää esim. 0W-40 tai 5W-50?

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 28.05.17 - klo:00:00
Osaako Wekotin sanoa miksi Ford Fiesta ST:ssä saa käyttää vain 5W-20 öljyä. Ohjekirjan mukaan jos sitä ei ole saatavilla niin vain litra 5W-30.
Perustuuko se jotenkin venttiileiden voiteluun vai miksi ei saa käyttää esim. 0W-40 tai 5W-50?
Joku oli kysynyt tuota samaa ulkomaisella foorumilla ja tässä suora lainaus: "Some customers are reluctant to follow Ford's recommendation to use 5W-20 oil in their engines based on the incorrect assumption that Ford and other Auto Manufacturers only recommend 5W-20 oil in order to increase fuel economy. Using 5W-20 oil can increase fuel economy by about 6/10ths of a percent compared to 5W-30 and more if you are currently using a higher viscosity oil. This equates to an additional savings of 125 million gallons per year when used in all applicable Ford vehicles. Since its introduction in the 2001 MY, 5W-20 oils have saved up to 640 million gallons of gasoline in the U.S. or an equivalent 5.6 million metric tons of carbon dioxide emissions.

5W-20 oil is a thinner oil with lighter viscosity that creates less drag on the crankshaft, pistons and valvetrain. Additionally, the oil pump can pump thinner oil more easily, improving oil circulation. Any increase in fuel economy may not be noticed by the average motorist. Machined internal engine parts are more precise than the parts of 20 years ago. This means that clearances between moving parts are smaller and more exact. Thinner oil such as 5W-20 can flow more freely through the engine while still filling the spaces. Thicker oil is harder to push through the spaces between the parts. This causes the oil pump to work harder, which in turn increases oil pressure while simultaneously decreasing oil volume. A lack of oil volume results in a decrease of lubrication and cooling, which may decrease engine part life.

The lighter viscosity of 5W-20 oil flows faster at start-up compared to higher viscosity oils, which helps reduce engine wear in critical areas by lubricating parts faster. Valvetrain components at the top of the engine require immediate lubrication at start-up.

Oil additives are not recommended as noted in the owners manual. The American Petroleum Institute (API) certifies that oils such as Motorcraft 5W-20 already contain the necessary additives for friction, detergent, etc... The addition of additives may interfere and react with the additives already present in the certified oil."

Geoman

Kaiken takana on ympäristökysymykset. Viilattaessa päästöjä alaspäin kaikin keinoin päädytään polttomoottorien osalta ratkaisuihin, jotka ovat mekaanisesti haavoittuvia: pienet toleranssit, erikoimetallit, laihat polttoaineseokset, korkeat lämpötiltat, pitkät huoltovälit ....

Kaikessa mitataan vain pakoputken päästä tulevia päästöjä ja muut ympäristövaikutukset eivät ole mitään.

Eka Golf

Kallista on tosiaan tuo LL-öljy, vajaa 30â,¬/kannu lähikaupassa!  :o
Normi synteettinen alle 10â,¬/kannu joten kannattaa vaihtaa useammin?  8)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 03.06.17 - klo:23:57
Kallista on tosiaan tuo LL-öljy, vajaa 30â,¬/kannu lähikaupassa!  :o
Normi synteettinen alle 10â,¬/kannu joten kannattaa vaihtaa useammin?  8)

Köyhälle kallis, rikkaalle halpa euroissa meille kaikille saman hintaista. Joka tapauksessa öljy on halpaa ja siinä säästäminen ei todellakaan kannata...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Stresside

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 03.06.17 - klo:23:57
Kallista on tosiaan tuo LL-öljy, vajaa 30â,¬/kannu lähikaupassa!  :o
Normi synteettinen alle 10â,¬/kannu joten kannattaa vaihtaa useammin?  8)

Castrolin Edgessä ainakin vain kate kohdallaan, tukkuhinta taitaa olla 3,5â,¬/litra?
Ajossa: VW Passat B8 GTE

Edelliset:
VW Passat 2.0 Turbo FSI w/ TipTronic
Audi A4 B8.5 Avant 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 2.0TFSI quattro
Audi A4 B8 Avant S-line 2.0TDI quattro
Audi A4 B7 Avant S-Line 1.8T quattro, 225hp & 385Nm w/E85
VW Golf Variant VI Highline, 2.0 TDi DSG
Audi A3 8P 1.4 TFSI

VCDS @ Jyväskylä

rami

Vai öljyistä.
Eihän nuo markettiöljyt juuri mitään maksa. 50 Eur. pänikkä saa Castroliakin.
Nytpä onkin Audi kehittänyt omien kalliiden öljyjen suosituksen omiin autoihinsa.  Luokitus on joissakin koneissa alkaen ohuesta litkusta 0W--- ???.
20 eur. litra maksaa kyseistä litkua kun joutuu pajalta ostamaan. 210 eur. pelkkä oljynvaihto (15 000 km)
Kyseistä litkua ei kuulemma saa mistään muualta.

kt

Kyllähän öljyistäkin voi säästää, kun itse vaihtaa öljyt ja halvimmalla ajaa.
Vielä tullaan siihenkin aikaan, että jotkut alkaa säästämään bensassa. Helppo on laittaa häkäpönttö autoon ja tien varsilta kerätä ajoreissujen aikana pilketarpeet, kuivatella niitä talven yli ja iloisesti taas seuraavana suvena puukaasulla matkaan. Se vasta on halpaa ja siinä kyllä säästää... 8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

morri

#682
hups

Jareqq

Lainaus käyttäjältä: rami - 07.06.17 - klo:15:35
Vai öljyistä.
Eihän nuo markettiöljyt juuri mitään maksa. 50 Eur. pänikkä saa Castroliakin.
Nytpä onkin Audi kehittänyt omien kalliiden öljyjen suosituksen omiin autoihinsa.  Luokitus on joissakin koneissa alkaen ohuesta litkusta 0W--- ???.
20 eur. litra maksaa kyseistä litkua kun joutuu pajalta ostamaan. 210 eur. pelkkä oljynvaihto (15 000 km)
Kyseistä litkua ei kuulemma saa mistään muualta.


Tätäkin litkua saa nyt motonetistä. 70e 5 litran purkki mobil esp-x2 0w20

https://www.motonet.fi/fi/tuote/595075/Mobil-1-ESP-x2-0W-20-VW-5080050900-5-L

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: kt - 07.06.17 - klo:15:51
Kyllähän öljyistäkin voi säästää, kun itse vaihtaa öljyt ja halvimmalla ajaa.
Vielä tullaan siihenkin aikaan, että jotkut alkaa säästämään bensassa. Helppo on laittaa häkäpönttö autoon ja tien varsilta kerätä ajoreissujen aikana pilketarpeet, kuivatella niitä talven yli ja iloisesti taas seuraavana suvena puukaasulla matkaan. Se vasta on halpaa ja siinä kyllä säästää... 8)
OT: Joo ja siinä voi mennä jopa henki - halvalla: joku tämän pienpäästöagitaation ( mm. takkalämmityksen ) pehmentämä nykyvihervassarihörhö pitää yhteiskunnallisena oikeutenaan, jopa velvollisuutenaan, tappaa tällaiset maapallontuhoajat.  :o
Näitä aivopestyjä ( median! ) maailmankansalaisia on tällä hetkellä Tampereella "pelastamassa ja puolustamassa" onnelaansa.  ::)
Golfkärry Mk 7.5

joukose

Itse ostin S90 volvoon 5L Castrol Edgen 0w-20 öljyä 60 â,¬ täältä peräkylän pienestä autotarvikeliikkeestä. Löyty hyllytavarana. No, auto tuli myytyä ja uuteen opeliin menee 0w-20 myös mutta muu luokitus oli eri. Täytyy selvitellä mistä sitä taas saa tai arvioida koneen öljynkulutusta että tartteeko varalla olla mitään. Vollella ei aivan pääse 30 tkm litran pönikällä.
S 350 4Matic saksankilvet



"Sitä saa mitä tilaa"

J64

Puuilossa on myynnissä ainakin itselle täysin tuntematonta Chempioil-merkkistä öljyä, joka täyttää (tai ainakin ilmoitetaan täyttävän) 504 00 ja 507 00 - luokitukset.

Hinta muistaakseni vain 14,90e/purkki. En muista oliko 4 vai 5 litraa.

En tiedä, onko halpa hinta vai merkin tuntemattomuus syynä, mutta jotenkin epäilyttäisi itseä tuota laittaa. Toki, tuskin auto siitä rikki menisi, mutta jotenkin sitä on antanut itsensä aivopestä, että tulee luotettua vain tuttuihin merkkeihin.

Toki vaikkapa Teboilista on tuskin kukaan Keski-Euroopassa kuullut, ja sitä kuitenkin pidetään täällä Suomessa ihan luotettavana valmistajana.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

hge

#687
Mikä on paras öljy 5w-30 luokassa, joka täyttää 504/507 -luokitukset? Hintaa saisi olla 8-15â,¬/L.

Entä miten, jos haluan tehdä Seat Leon 1.4TSI -13 autoon väliöljynvaihdon - vaatiiko jotain toimenpiteitä, muuta kuin suodattimen, propun o-renkaan ja öljynvaihdon? Meneekö esim. service -näyttö sekaisin?

Kaapista löytyisi myös Red Line Euro Series 5w-30 öljyä 5L, jolla ei ole virallista 504-luokitusta, mutta valmistajan mukaan ylittää ne. Uskaltaako tätä esteripohjaista lyödä koneeseen vai myynkö jollekin bensatennarille?
U jelly?

sakal83

Lainaus käyttäjältä: hge - 25.10.17 - klo:19:26
Mikä on paras öljy 5w-30 luokassa, joka täyttää 504/507 -luokitukset? Hintaa saisi olla 8-15â,¬/L.

Entä miten, jos haluan tehdä Seat Leon 1.4TSI -13 autoon väliöljynvaihdon - vaatiiko jotain toimenpiteitä, muuta kuin suodattimen, propun o-renkaan ja öljynvaihdon? Meneekö esim. service -näyttö sekaisin?

Kaapista löytyisi myös Red Line Euro Series 5w-30 öljyä 5L, jolla ei ole virallista 504-luokitusta, mutta valmistajan mukaan ylittää ne. Uskaltaako tätä esteripohjaista lyödä koneeseen vai myynkö jollekin bensatennarille?
Varasin ensimmäisen (väli)öljynvaihtohuollon Tampereen marmoritiskille ja hinnat n. 170â,¬ heidän Castrolin öljyillä ja n. 100â,¬ omilla.
Taidan käydä hakemassa matkalta Puuilosta kannun Castrolin Edgeä  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

dosetti

Onko kukaan muu kokeillut Motonetin 5w-30 507.00 longlifeöljyä? 5litran kannu ja jotain 30euroa hintaa. Eilen vaihdoin öljyt autoon ja kaataessani tätä uutta koneeseen, noteerasin sen olevan aika ohutta.. Osaako Wekotin sanoa, voiko samalla 5w-30-luvulla olla jopa silminnähtävää eroa öljyjen viskositeetissa? Voi toki olla, että edellinen kerta käyttämäni öljy oli vain kylmempää kun olen kaatanut koneeseen, tosin se on ollut kesällä.. Tämä kuitenkin otti silmään heti, miten lirua oli. Sen varmaan saattaa huomata vain siitä, jos öljyä alkaa kulumaan vanhassa autossa normaalia enemmän ja ehkä vuotamaankin jostain.. Jos siis sattunut joku moka tms.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy