Kia

Aloittaja Turbodog, 15.08.10 - klo:20:59

« edellinen - seuraava »

europe

Takapää ihan huutaa Alfa Romeon Logoa... ;) 

Eka Golf

Ei Kiiaa kannata ostaa, liian tylsä koska ei tarvitse "räplätä", takuukin 6v joten vasta vanhana tarvitsee itse "räpläillä"!  :P

skriko

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 27.02.15 - klo:23:24
Ei Kiiaa kannata ostaa, liian tylsä koska ei tarvitse "räplätä", takuukin 6v joten vasta vanhana tarvitsee itse "räpläillä"!  :P

Takuu 7 vuotta. Syksyllä tulee mielenkiintoinen Kia Pro ceed gt 120 hv ja 1 litran turbokone.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.02.15 - klo:00:37
Takuu 7 vuotta. Syksyllä tulee mielenkiintoinen Kia Pro ceed gt 120 hv ja 1 litran turbokone.

Omasta mielestäni Kialla on ihan mielenkiintoinen tulevaisuus odotettavissa. Olisi mukavaa jos tänne vanhalle mantereellekin tulisi samat moottorit, kun on muualla myynnissö. Optima olisi omasta mielestäni varteenotettava auto, mutta moottoripuoli on aika mitäänsanomaton. Esim. 2-litranen 280hp bensaturbo olisi varmasti mukava laitos, harmi että sitä ei vain tänne tuoda.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

opation

Ja 7-portainen laatikko on myös tulossa ilmeisesti ja muita pieniä ahdettuja moottoreita. Seitsemän vuoden takuulla saattaa olla ihan houkutteleva paketti. Ceed sw houkuttelee jo nyt perheen kakkosautoksi mutta pitänee malttaa vielä...

kai75

Cee heittomerkki d farkkuna on kyllä mielestäni nykyisin parhaimpien näköisiä keskisarjan farkkuja, olisi vaihtoehtona 2-autohankintalistalla jos olisi järkevämpiä/ripeämpiä koneita ja 4vetona saatavissa. Koeajamassa ei ole tullut käytyä et ajettavuudesta ei osaa mitään sanoa...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: skriko - 28.02.15 - klo:00:37
Takuu 7 vuotta. Syksyllä tulee mielenkiintoinen Kia Pro ceed gt 120 hv ja 1 litran turbokone.
Niinhän se onkin. Totta puhuakseni ostin vaimolle viime vuonna uuden Kian, hyvin on pelittänyt!  :)

europe

Cee'd facelift ja uusia moottoreita.  Kolmepyttynen turbo 1.0 T-GDI, 100hv ja 120hv versioina.







kai75

Cee heittomerkki d on kyllä tyylikkään näköinen farkku, lifti vielä parantaa esim. keulaa :)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Gudmund

Onkohan täällä enää Kia-kuskeja forumilla..

Tuli tuossa hankittua aika nopealla aikataululla Ceed vm2013 1.6 crdi. Volkkarin sisaruksista ei löytynyt mitään kovin houkuttelevaa noin 15ke hintaluokassa, joten tuollainen 70tkm Kiakki alkoi kiinnostamaan takuiden ja muiden suhteen. Tilaa ei tarvittu tällä kertaa niin kovin paljoa, ja omaan makuuni tuon "uuden" Ceedin muotoilu on kestänyt nämä muutamat vuodet aikaa ihan hyvin, eli maistuu minun silmääni edelleen.

Ocuun verrattuna tuo on lähes "huono" ajaa (ohjaus lähinnä.), mutta ajoasento on hyvä ja voimansiirto ja jousitus toimii aivan ok. Laiskakin tuo tietysti on (vrt...), mutta perus motariajossa sen kanssa taitaa pärjätä. Katsotaan kun syys kunnolla tulee, jotta mitä epäkohtia alkaa ilmaantumaan.

Jollain muulla täällä enempi käytännön kokemuksia Ceedistä..? Takavalot oisin koodauttanut mieluusti palamaan päiväajovalojen kanssa, mutta liekö se tässä edes mahdollista...?
Octavia III RS TDI

Antero

Minullakin kesti hetken tottua tuohon ohjaukseen entisen Golfin jäljiltä, mutta sittemmin ei ole koko asiaan tullut kiinnitetyä huomiota. Eihän siinä tuntoa juurikaan ole, mutta on käytökseltään looginen ja kulkee suoraan ilman paimentamista. Muuten ajettavuudessa ei ole moittimista. 66 000km mittarissa ja tyytyväinen olen valintaani edelleenkin. Näillä kokemuksilla seuraavakin auto on Kia.

Gudmund

Ok, mukava kuulla että näihinkin voi noin "sitoutua".

Nyt jo huomaankin tottuneeni ohjaukseen. Looginen se tosiaan on ja suoraankin kulkee, vaikka se tunnokkuus pitkälti puuttuukin. Kovaa ajoa vaan tällekin. :)
Octavia III RS TDI

Kiailija

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 18.08.15 - klo:15:34
Onkohan täällä enää Kia-kuskeja forumilla..

Tuli tuossa hankittua aika nopealla aikataululla Ceed vm2013 1.6 crdi. Volkkarin sisaruksista ei löytynyt mitään kovin houkuttelevaa noin 15ke hintaluokassa, joten tuollainen 70tkm Kiakki alkoi kiinnostamaan takuiden ja muiden suhteen. Tilaa ei tarvittu tällä kertaa niin kovin paljoa, ja omaan makuuni tuon "uuden" Ceedin muotoilu on kestänyt nämä muutamat vuodet aikaa ihan hyvin, eli maistuu minun silmääni edelleen.

Ocuun verrattuna tuo on lähes "huono" ajaa (ohjaus lähinnä.), mutta ajoasento on hyvä ja voimansiirto ja jousitus toimii aivan ok. Laiskakin tuo tietysti on (vrt...), mutta perus motariajossa sen kanssa taitaa pärjätä. Katsotaan kun syys kunnolla tulee, jotta mitä epäkohtia alkaa ilmaantumaan.

Jollain muulla täällä enempi käytännön kokemuksia Ceedistä..? Takavalot oisin koodauttanut mieluusti palamaan päiväajovalojen kanssa, mutta liekö se tässä edes mahdollista...?

Viikko sitten meni uusi Kia cee'd Sportswagon 1.6crdi tilaukseen. Taustalla 8v/240tkm Kia cee'd SW 2.0crdi vm. 2008 ajoa. Samoin äkkinäisellä aikataululla tehty auton vaihto, ajatuksesta tilaukseen 2vrk :) Vaihtoehtoina Hyundai i30 ja Kia cee'd. Kia veti pidemmän korren lyhyemmällä toimitusajalla.

Jaa että miksi Kia? 8v/240tkm aikana auto jätti kerran käynnistymättä, talven ensimmäinen -20 keli, diagnoosi 2(3?) hehkua pimeänä. Kerran oireili tienpäällä, pa siirtopumppu alkoi pätkimään, pääsin kuitenkin kotiin ja huoltoon ihan ajamalla. Voi olla että kohdalleni osui se hyvä kappale, mutta tuollaisen vikatiheyden kanssa kykenee elämään :) Kaikenlaista muuta pientä oiretta ollut, mutta vain "kosmeettisia" eivät ole vaikuttaneet autolla liikkumiseen.

Takuuaikana sai aina tapella Delta-autoon kanssa korjauksien tekemisestä, mutta se lienee kaikissa liikkeissä näin että pitää vaan vaatia. Kaikki tuli kuitenkin aina kuntoon. Mistään kampanioista ei tiedoitettu, mutta sillen sujuvasti tehtiin huoltojen yhteydessä ja aina ne siinä huoltopaperissa mainittiin.

Tuo ohjaus on ollut ja on tuossa uudessakin se joka vaatii sen tottumisen. Jos aktiivisesti ohjaa niin sitten kyllä on levottoman tuntuinen ja saa paimentaa koko ajan. Kevyellä kädellä kun pitää ratista kiinni, niin menee siinä missä muutkin tämän hintaluokan kipot :)

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Kiailija - 14.11.15 - klo:06:37
Viikko sitten meni uusi Kia cee'd Sportswagon 1.6crdi tilaukseen. Taustalla 8v/240tkm Kia cee'd SW 2.0crdi vm. 2008 ajoa. Samoin äkkinäisellä aikataululla tehty auton vaihto, ajatuksesta tilaukseen 2vrk :) Vaihtoehtoina Hyundai i30 ja Kia cee'd. Kia veti pidemmän korren lyhyemmällä toimitusajalla.

Jaa että miksi Kia? 8v/240tkm aikana auto jätti kerran käynnistymättä, talven ensimmäinen -20 keli, diagnoosi 2(3?) hehkua pimeänä. Kerran oireili tienpäällä, pa siirtopumppu alkoi pätkimään, pääsin kuitenkin kotiin ja huoltoon ihan ajamalla. Voi olla että kohdalleni osui se hyvä kappale, mutta tuollaisen vikatiheyden kanssa kykenee elämään :) Kaikenlaista muuta pientä oiretta ollut, mutta vain "kosmeettisia" eivät ole vaikuttaneet autolla liikkumiseen.


Tervetuloa foorumille! Mukava kuulla että olet pärjännyt kivasti Kian kanssa. Erittäin vähävikaiseksi väittäisin tuon -08 Ceedisi, ei kai tuon parempaa toimivuutta uskalla autolta edes toivoa. Minkäsverran oli/on ruostetta 7v vanhassa Ceedissä, jos saa kysyä? Onko tarvinnut jo maalailla koria jostain ruosteen takia?

Ja totta on että tuon Kian ajettavuuden kanssa oppii kyllä elämään, ei se mikään kynnyskysymys saa olla. Itsekin huomannut että sen kanssa ajelee kyllä, kuskin ote oltava vain vähän erilainen kun Octaviassa.
Se minkä Ceedissä nyt talven tullen huomasi, että nastarenkaat pitävät kyllä suhteessa aika paljon kovemman metelin kuin kesärenkaat. No humppakoneita taas pari pykälää kovemmalle ja matka jatkuu.
Octavia III RS TDI

Kiailija

Kiitos kiito, piti tänne kirjautua kun khcf.org on vaihteeksi errorissa ja täällä jotain Kiastakin höpistään :)

Siis tuossa oli vain oireet jotka estivät normi autoilun, eli päästelyn paikasta a paikkaan b. Noiden lisäksi takuuseen vaihdettiin radio, ilmastoinnin lauhdutin ja imuilman säätömoottori(?). Mutta näistä mikään ei matkaa katkaissut joten tipahtavat minulla kosmeettisten ongelmien kastiin :) Lattian muovimatto ehti näillä kilometreillä kulumaan puhki kaasujalan kantapään kohdalta :)

Ruostetta tuosta olen pongannut tasan yhdestä paikasta, siitä lisäjarruvalon ympäriltä, tyyppivika. Alkoi kukkiman joku vuosi sitten ja viime kesänä alkoi häiritseen ni rykäsin ruosteet pois ja maalia päälle.

Rengasmelu on miinus tuossa, sekin aika tunnettu "ominaisuus". Nyt kuuden vuoden jälkeen kokeilen taas kitkoja jahka uusi menopeli saapuu. Saas nähdä miten on melun laita.

Lievästi ylipaineisina tehtaan suosituksiin verrattuna olen renkaita pitänyt, mielestäni parempi ohjaustuntuma niin. Kannattaa koekeilla mistä tykkää.

jkvi

Nyt oli taas tullut pakkasten seurauksena jäähdyttäjän nestettä ulos. Vika samassa paikkaa kuin edellisellä sivulla kerrottu pari vuotta sitten; letkulämppärin liitos.

Käytin autoa huollossa ja laitettiin uusi klemmari tilalle ja vajaa litra nestettä mukaan jos sattuu pinta vajomaan kun letkua käyettin hetki irti - meni taas takuuseen. Autolla nyt ikää sen neljä vuotta ja ajettu himpun yli 121 tkm.
CRDi & Collection

ExOctavisti

Onko kukaan foorumilainen käynyt kokeilemassa Carensia "uudella" 141hv dieselillä ja kaksoiskytkinautomaatilla (DCT)?
Vääntöä ja tehoa on ainakin numeroarvojen valossa iskutilavuuteen nähden ihan kivasti 1,7l/141hv/340Nm.
Nyt lisäksi kamppis päällä talvirenkaista ja lämmittimestä 199â,¬ ja Ex-varustetasoon premium navi pack 1490â,¬.
Paras varustetaso business premium houkuttaisi mutta lisähinta em. pakettiin (1,7 dsl dct Ex+premium navi pack) nähden joku 3500â,¬. Ainoa mukava/pakollinen varuste business premiumissa olisi nahkaverhoilu.


slarpa

Uutta Optimaa kävin kokeilemassa samalla koneella. Omaan makuun ainakin liikahti vaivattomasti, tosin kaikkea ei saanut koneesta irti kun oli liukasta keliä eikä pitoa riittävästi.
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

Ishvan

Tuli käytyä tänään katsomassa uutta Optimaa. Valitettavasti koeajolle en päässyt kun ainakaan Porin Delta-autossa ei palvelu kuulu olennaisena osana heidän strategiaansa. Useamman kerran odotellut ja vihellellyt hallissa tyhjän panttina. Eipä silti, osaan minä itsenäisesti autoon tutustua ja tuskin se myyjä minua enempää tietää. Hallissa oli esillä tuo paras malli, Business Luxury. Todella asiallisen oloinen laite. Ajo-asento tälle 187cm varrelle mainio ja takapenkille jäi minusta ruhtinaallisesti tilaa. Penkit ok, ei tosin Volvon veroiset. Muutenkin sisäilme oli erittäin tyylikäs ja hieman ehkä Bemarimainen. Materiaalit pääosin hyviä, tosin sitä ämpäritavaraa kyllä mukana. Kaikinpuolin erittäin positiivinen mielikuva jäi. Voisi ihan tosissaan tingata kunhan tulee uusi 245hp bensakone ja 205hp hybridi myyntiin. Tuo 141hp dieseli ei houkuttele. Tosin hintalappu ~42500e disukalla on minusta erittäin kilpailukykyinen hinta, kun ottaa huomioon, että varusteita on jo julmetusti. Ihmettelen kovasti jos Optiman myynti ei kasva.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Automaatti

Myynti riippuu mm. siitä, miten rengasmelu on hoidettu Optimassa, Kiat yleensä meluisia.

JFabiaK

Ja tarttis saada ohjaukseen myös jotain tuntoa ja johdonmukaisuutta - korealaisten pahin ongelma. ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 22.02.16 - klo:18:57
Ja tarttis saada ohjaukseen myös jotain tuntoa ja johdonmukaisuutta - korealaisten pahin ongelma. ::)

Edellisellä kerralla kävin ajamassa uuden Sorenton. Sen ajettavuudessa ei ainakaan ollut mitää ongelmaa, eikä tunnokkuudessa. Mielestäni paras ohjaus jos sellaisesta voidaan puhua ( mielestäni kun yksikään uusi auto nykyään ei ole huono ajaa, vaan kaikilla tulee toimeen ihan hyvin ) on ollut uusi Mondeo.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Kiailija

Lainaus käyttäjältä: Kiailija - 15.11.15 - klo:18:56
Kiitos kiito, piti tänne kirjautua kun khcf.org on vaihteeksi errorissa ja täällä jotain Kiastakin höpistään :)

Siis tuossa oli vain oireet jotka estivät normi autoilun, eli päästelyn paikasta a paikkaan b. Noiden lisäksi takuuseen vaihdettiin radio, ilmastoinnin lauhdutin ja imuilman säätömoottori(?). Mutta näistä mikään ei matkaa katkaissut joten tipahtavat minulla kosmeettisten ongelmien kastiin :) Lattian muovimatto ehti näillä kilometreillä kulumaan puhki kaasujalan kantapään kohdalta :)

Ruostetta tuosta olen pongannut tasan yhdestä paikasta, siitä lisäjarruvalon ympäriltä, tyyppivika. Alkoi kukkiman joku vuosi sitten ja viime kesänä alkoi häiritseen ni rykäsin ruosteet pois ja maalia päälle.

Rengasmelu on miinus tuossa, sekin aika tunnettu "ominaisuus". Nyt kuuden vuoden jälkeen kokeilen taas kitkoja jahka uusi menopeli saapuu. Saas nähdä miten on melun laita.

Lievästi ylipaineisina tehtaan suosituksiin verrattuna olen renkaita pitänyt, mielestäni parempi ohjaustuntuma niin. Kannattaa koekeilla mistä tykkää.

Jees, kävi sitten niin että tuli tuota Kiaa kehuttua ennenaikaisesti.... Tuohon vanhaan ei ole lisättävää, mutta tuo uusi....

Ei kulje sitten millään suoraan, mennään joko vasemmalle tai oikealle. Satunnaisesti. Ensin huomasin että jarrutuksessa muljahtaa pääasiassa vasemmalle, joskus oikealle. Juuri huomasin että tiukalla moottorijarrutuksellakin saa muljahtamaan.

No mitäs tuolle on tehty... Delta-auto pn säädellyt rengaskulmia pariin otteeseen, asentajat sieltä kokeilivat autoa todeten tuon muljahtamisen,  puslia on väännelty sorkkaraudalla ja .... ööh, siinä se sitten olikin. Eiku soittihan se huoltopäällikkö jollekin ja ehdotti kokeilemaan vastaavalla ajamista, heillä ei tosin mpista ole tarjolla...

Tuossa kun on ratin takana tuota kuutioinut, niin ihan kuin olisi joku jäänyt alustassa kiristämättä... Mutta ei vaan tuo työpaikka kestä auton makuuttamista tuohon tahtiin valohoidossa niin seuraavaksi ootellaan että saa vaihtaa kesärenkaat ja katotaan miten auto menee.

Vastaavasta en ole kuullut ja kohdalleni on selkeesti osunut se kuuluisa maanantaiversio, mutta kun auton myynyt merkkiliike osaa vain levitellä käsiään niin kait toi 7vk/150km takuu on sitten vaan ehtinyt kulumaan umpeen...

Että silleen tämän yksiön kohdalla. Muuten ei ihmeempiä tuon kanssa, oikeestaan yllättynyt pikkudieselin pirteydestä ja muutenkin ajoympäristötä.

Jos jollakulla on vinkata hyvää nyrkkipajaa jossa on alustavelho töissä täällä Porin suunnalla niin kertokaa ihmeessä...

jkvi

Soittelin viime viikolla Kajaanin Pörhölle kun takalasin pissapojasta ei enää ruiskinut vettä takalasille. Huoltoneuvojalle selvitin puhelimessa, että viiksestä vedettäessä pyyhin lähteen pyyhkimään, mutta pumpun ääntä ei kuulu. Aikoi tilata uuden pumpun valmiiksi ja sovittiin huoltoaika täksi päiväksi.

Tänään uusi pumppu paikalleen ja vesi alkoi taas virrata. Lisäksi mainitsin kuskin ovipaneelissa olevasta apukuskin sivulasin katkaisimesta, että se ei aina avaa lasia kerrasta painettaessa pohjaan "auto-asentoon". Asentaja tutki hetken aikaa ja päätyi tilaamaan uuden paneelin kuskin oveen.

Molemmat takuuseen, autolla ikää nyt 4v2kk ja 126tkm.
CRDi & Collection

Eka Golf

Huvikseen vaimo kysyi vaihtotarjousta uuteen, entinen 2v vanha, Suomi-varusteilla väliraha 5tâ,¬ eli arvo laski vuodessa 2,5tâ,¬, kahdessa 5tâ,¬, vähemmän kuin "premiumeissa"?
Kuitenkin paasataan että arvo ei säily?  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy