Kia

Aloittaja Turbodog, 15.08.10 - klo:20:59

« edellinen - seuraava »

jf

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 13.02.12 - klo:22:16
No se on nyt vain tekosyy itselle kertoa, miksi en sopinut kauppoja...
No, perheellisen pitää ajatella vähän muutakin, kuin uusia autoja...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Taky

Lainaus käyttäjältä: jf - 13.02.12 - klo:22:13
Eiköhän niitä tarjouksia tule jatkossakin jos tuo autokauppa....


Ja vielä niin että kun juur on kaupat tehty tulee vielä parempi tarjous.... :-X
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

jkvi

LainaaJa vielä niin että kun juur on kaupat tehty tulee vielä parempi tarjous....
Toivottavasti ei. Hierottiin vielä entistä ja tila on "tilattu".
CRDi & Collection

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 15.02.12 - klo:18:31
Toivottavasti ei. Hierottiin vielä entistä ja tila on "tilattu".

Siis Sorento vai? Se on jo ihan rehellisen kokoinen auto. Ja hintaluokassaan varsin ylivoimainen vaihtoehto.

Hoffi

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 16.02.12 - klo:10:50
Siis Sorento vai? Se on jo ihan rehellisen kokoinen auto. Ja hintaluokassaan varsin ylivoimainen vaihtoehto.


Makuasiota sano Musti kun muniansa nuoli... Itse nostaisin Hyundai Santa Fe:n kyllä vähintäänkin samalle tasolle tuon Sorenton kanssa.
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

jkvi

LainaaMakuasiota sano Musti kun muniansa nuoli... Itse nostaisin Hyundai Santa Fe:n kyllä vähintäänkin samalle tasolle tuon Sorenton kanssa.
Hyundai on varmasti vaihtoehto, mutta jo pitkään markkinoilla olleena mallina vanhaksi jäävä vaihtoehto ix45:ttä- tai mikä se seuraaja tulee sitten olemaan, odotellessa. Johtunee varmasti osin myös tuosta vanhuudesta, että itselle sopimattomien mallivaihtoehtojen/ varustelujen suhteen jäi omalla kohdalla tässä vaiheessa vaihtoehdoksi, jota en edes harkinnut.
CRDi & Collection

jkvi

#126
Tuollainen tuli sitten toisen Hondan tilalle;
CRDi & Collection

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 24.02.12 - klo:23:06
Tuollainen tuli sitten toisen Hondan tilalle;

Hieno peli. Onnittelut Kiasta.

Ja onhan tuossa kokoa ja näköä. Itseasiassa eilen liikennevaloissa olin Sorenton kanssa rinnakkain, Geely tuntui mitättömän kokoiselta.

Karvis

Alkaa pikkuhiljaa Kiankin muotoilu näyttämään kelvolliselta, perä voisi tosin olla hiukan erilainen tässä Sorentossa. Mutta hyvältä näyttää jkvi:n uutukainen, satuitko muuten ajelemaan Rovaniemen suunnalla tänään? Tuli nimittäin vanteita ja patarumpuja myöten täsmälleen samanlainen vastaan tuossa keskussairaalan kulmilla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Onnittelut, jkvi ! Hienolta näyttää. Tuossahan on tehoakin aika kivasti. Mitkä ovat ajotunnelmat Hondaan verraten ?

jkvi

#130
Kiitoksia onnitteluista!

Ihan täällä Kainuussa on tänään autolla ajeltu, ei ole Rovaniemelle vielä ehtinyt.

Pikaisesti todettuna Sorento on minusta enemmän auto kuin CR-V;
- ergonomia parempi ja sitä kautta parempi ajoasento.
- ohjaustuntuma jämäkämpi ja auto suuntavakaamman tuntoinen (renkaat samat kokoa myöten kuin mitä oli entisessä)

Mutta vaikka Sorento on selvästi isomman oloinen auto, jää takapenkkitila ehkä jopa pienemmäksi kuin CR-V:ssä minun kokoisella kuskilla. Se kuuluisa kylmälaukku täytyy laittaa vänkärin penkin taakse (siellä se oli entisessäkin, mutta kuitenkin ;))

Tavaratila on laajempi niin leveys kuin pituus suunnissa. Mutta matalampi. tämä selittyy sillä, että sorennossa on tavaratilan pohjan alla todella suuret säilytyslokerot. Minulle siinä mielin hyödyttömät kun koiran häkki estää niiden sujuvan käytön.

Ajotuntumalleen hyvin lähellä Saksalaisia arvostettuja merkkejä. Eilen ajoin 600 km ajettua F10 BMW:tä M-sport varusteisena. Toki tuo on ajajan auto (ei ollut runflateja, 245/45/18 Nokialaiset alla) ja äänieristetympi polanteisella tiellä. Mutta se tuntuma ohjauspyörässä ja jousituksessa tavallisissa nopeuksissa ei saa tuota Sorentoa häpeään. Omalla autolla välittömästi tuon jälkeen kokeilu ei tuonut ajatusta, että oma on huono, päinvastoin. Ainoastaan tuon polanteen ja renkaiden aiheuttama melu oli Sorentossa selvä F10:iin verrattuna.

Kannattaa käydä kokeilemassa, minusta tuo ei ole ihan onneton autoksi. Suurin puute tuossa on onnettomat kaukovalot vakiona. Tuo oli tiedossa ja kait ne nuo ämpärit ovat varautumista siihen +1 säännöllä. Testivoittajiksi nuo X-visionit eivät olleet ihan niin mahtavat mitä odotin. Varsinkin kylmänä täyteen terään syttyminen kestää jopa minuutin luokkaa. Toki valoa tulee ennen sitä, mutta himmeät ne ovat aluksi.
CRDi & Collection

pokkus

Onnittelut myös täältä. Sorentoa tuli itsekin kylmätyypitettyä viime autonhakureissulla ja se antoi kyllä todella hyvän kuvan. Ulkonäkö autolla on keulasta ja sivuprofiilista todella onnistunut. Ainoastaan omalla kohdalla takavalot voisivat olla hiukan eri tavalla muotoillut. Hiukan harmittaa kun ei tullut tuota koeajettua. Ainakin muut koeajamani Kiat kuten Optima ja Sportage olivat ajotuntumaltaan onnistuneita paketteja.

jf

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 25.02.12 - klo:20:14
Suurin puute tuossa on onnettomat kaukovalot vakiona. Tuo oli tiedossa ja kait ne nuo ämpärit ovat varautumista siihen +1 säännöllä. Testivoittajiksi nuo X-visionit eivät olleet ihan niin mahtavat mitä odotin. Varsinkin kylmänä täyteen terään syttyminen kestää jopa minuutin luokkaa. Toki valoa tulee ennen sitä, mutta himmeät ne ovat aluksi.
Laita vielä muutossarja noille omille halogen pitkille, niin helpottaa tilannetta pikkuisen. Tuo oli kyllä yllätys, että nuo Xvisionit syttyvät hitaasti. Omassa kun on Hellan xenonlisäpitkät, niin syttyvät ihan sekunneissa täyteen kirkkauteen.

Onnea uudelle autolle!

Ei muutakuin LightForcen 70w xenonmuutossarjaa modifioimaan, että saa vaihdettua noihin Xvisioneihin. Nuo kanssa syttyvät kuulemma nopeasti...  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

automaattori

#133
Mun autohistoriassa on 11 japsia. Suurin osa Hondia. Jotenkin itselle kävi niin että ne ei tarjonneet enää mitään. Olen koeajanut näitä uusia Hyundai ja Kiioja, mutta ei kolahda, jotenkin on ajo-ominaisuudet hukassa. Voin olla väärässäkin, mutta kun ei kolahda niin ei! Honda CR-V tuntuu laadukkaalta, mutta huvittavinta oli rengasmelu joka ylitti jopa pahimmat vaggineet. Oma Yeti kulki Hondan jälkeen kuin sukkasilla, tosin mulla oli kitkat ja Hondassa nastat. No, yllättävin oli lehtikuva Ruotsin Kunkusta ajelulla laitokselta Silvian kanssa, ja auto oli Hyundai. maasturi,isoin ehkä, mutta mikä oli malli? Jos minä olisin Ruotsin Kuningas niin pitäisin tyylin ja päräyttäisin sairaalaan uusimmalla Porschella, vaikka Silvia kuinka polviaan valittais. Silvian naamaa on tietenkin voitu viimeaikoina kinnata senverran että Porscheen kumartaminen ei onnistu ;D ;D ;D

Onko täällä keskusteltu autojen nahkapenkeistä. Skula jossain topicissa mainitsi että hienoa tulla omaan autoon kun on kunnon nahan tuoksu. Uskon tuohon, mutta oikea nahan tuoksu tulee vasta oikeasta nahasta. Näiden Japsien tarjouspenkit nahalla ei ole kunnon nahkaa, eikä ole Skodankaan ainakaan brittiversion vakionahat. Mikään ei ole huonompi vaihtoehto kuin tekonahka ja jos siitä pitää vieläpä maksaa?

p.s korjattu Hyundai oikein
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

jkvi

LainaaTuo oli kyllä yllätys, että nuo Xvisionit syttyvät hitaasti.
Tuota jäin vielä miettimään, että olisiko noissa valoissa/ kytkennöissä jotakin häikkää? Toisaalta molemmat valot syttyvät juuri samanlailla. Pitänee penkoa vielä nuo johdot ja ihmetellä rele.
CRDi & Collection

Quality


Onnittelut, jkvi, uudesta autosta! Onhan se mahtava ja sopusuhtainen kokonaisuus. Ja uskoisin, että myös hinta-laatusuhde on kohdallaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 26.02.12 - klo:10:50
Tuota jäin vielä miettimään, että olisiko noissa valoissa/ kytkennöissä jotakin häikkää? Toisaalta molemmat valot syttyvät juuri samanlailla. Pitänee penkoa vielä nuo johdot ja ihmetellä rele.

Olisiko niissä samanlaiset Ö-luokan ballastit kuin halpis xenonsarjoissa, nehän syttyy todella hitaasti.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.02.12 - klo:00:26
No, yllättävin oli lehtikuva Ruotsin Kunkusta ajelulla laitokselta Silvian kanssa, ja auto oli Hyundai. maasturi,isoin ehkä, mutta mikä oli malli? Jos minä olisin Ruotsin Kuningas niin pitäisin tyylin ja päräyttäisin sairaalaan uusimmalla Porschella, vaikka Silvia kuinka polviaan valittais.

Kalle Kustaa ajelin jälkikasvunsa tykö Hyundai Terracanilla.

Terracan on 90-luvun lopussa esitelty rehti maasturi, joka on teknisesti hyvin lähellä I-kopan Pajeroa. Erillinen runko, alennusvaihteet ja muutoinkin melkoinen työkalu. Ruotsissa käytettyjen Terracanien hinnat näyttää olevan 5 - 20 tonnia euroissa eli ei voi kuningasta ainakaan pröystäilystä syyttää.


tuRboman

Onnittelut myös täältä jkvi:lle. Hieno auto tuo Kia. Olen käynyt ajamassa ja tykkäsin kyllä. Hyvinkin voisi harkita omaksi tuollaista peliä. Tosin hieman konttitilat/takatilat on auton ulkomittoihin ja painoon suhteessa pienet. Ja mulle tilat on tärkeitä, joten ei silti liene meidän auto. Mutta erittäin näyttävä ja sopivan miedosti tyylitelty, ettei varmaan rupea ihan heti näyttämään vanhalta tai tylsältä (poislukien takavalot, jotka ihan varmaan vaihtuu faceliftin myötä).

Ja kun jkvi sekä automaattori CR-V:tä kommentoi, niin laitetaan jotain täältäkin. Meille siis harkittiin hyvin vakavasti sellaista. Mutta kun otettiin kunnon koeajolle ja yritettiin selvittää miten se meidän arkeen käy, niin tuli esiin sellaisia seikkoja että vaaka keikahti enemmän ei kannalle ja kaupat siis jää tekemättä. Makea auto monella tapaa, mutta on siinä ne puutteensa. En saanut kuskin asentoa viilattua pitkää matkaa ajatellen sopivaksi kunnolla, ilmastointiautomatiikka on huono ja manuaalinakin jotenkin tehoton. Jo -12C pakkasella oli ongelmia pitää ikkunat auki kolmen ihmisen + koiran kuormalla. Melua on liikaa. Ja ne kattotelineiden asettelut on huonot (kaiteet pitäis olla). Valot oli huonot (perus halogeenit, nordic versio), audio heikko (nordic, vain 4 kajaria), 2.0i automaatti ei taida oikeasti jaksaa kunnolla painavaa kuormaa (sallittu jarruin 1500kg! ) tai ainakin sen verran heikkoa on meno jo 80kmh jälkeen. Vaikka toki riittävä, mutta kritisoidahan saa. Myöskin hieman tylsää kun auto sutii jos jäisestä risteyksestä lähtee reippaammin. On tottunut jo, ettei tuo Haldex-4 sudi yhtään vaikka ois lähes peilijäätä. Eli vaikka puutteet on suhteellisen pieniä niin yleismielikuva jäi valju ja auto jää kauppaan meidän osalta.

Ajatuksena on ottaa seuraavaksi Touran ihan huvikseen kokeille, josko se soittais useampia kelloja vaikka nelivetoa ei olisikaan  ;)

Ja sori vaan kun tuo ois Honda osioon kuulunut!
"All 4 The Driver"

jkvi

Lainaapoislukien takavalot, jotka ihan varmaan vaihtuu faceliftin myötä
Itse asiassa omalla kohdalla luonnossa nähtynä nuo led-takavalot olivat se yksi niistä viimeisitä pisaroista, mikä sai yrittämään välirahan sorvausta vielä kertaalleen ja kaupat syntyivät. Kuvissa katsottuna ei nuo omaan silmään näyttäneet, ei huonolta mutta ei erikoiseltakaan. Mutta luonnossa todettuna tuli mieleen, että hemmetti, nuo ovat tyylikkäät.

Eniten omaan silmään tällä hetkellä on ruvennut tökkimään tuossa kuvassakin hallitsevassa asemassa oleva etulokasuojan yläosa pullistumineen. Siitä tulee mieleen jokin Uaz Patriot tms. rohjo kun tuota on nyt pari päivää tutkinut.
CRDi & Collection

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 12.05.11 - klo:22:40
Kia menee oikeaan suuntaan. Vähän turbomoottoria ja kaksoiskytkintä niin vagit vapisee.

Juuri sanoivat Startissa että kaksoiskytkin tulee uuteen Ceediin  :) Tulee syksyllä mutten nyt muista oliko uusi Ceedi vai tuo tomaatti vai molemmat.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Taky

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 10.03.12 - klo:13:05
Juuri sanoivat Startissa että kaksoiskytkin tulee uuteen Ceediin  :) Tulee syksyllä mutten nyt muista oliko uusi Ceedi vai tuo tomaatti vai molemmat.

http://www.autobild.fi/artikkeli/18930/kia-ceediin-kaksikytkinvaihteisto/

"Uuden Kia cee´din bensiinimoottorivalikoima koostuu 100 hevosvoimaa kehittävästä 1,4-litraisesta MPI-moottorista sekä 1,6-litraisesta Gamma-suorasuihkutusmoottorista, jossa tehokkuus (135 hv) ja vääntö (164 Nm) yhdistyvät taloudellisuuteen, yhdistetyn kulutuksen ollessa alimmillaan 5,2 l/100km.
GDI-moottorin CO2-päästöt ovat alimmillaan 119 g/km ja se tulee saataville ensi kertaa Kian kehittämän, uuden pehmeästi vaihtavan DCT-kaksoiskytkinvaihteiston kera."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tsiih

Joo, ei se turbo pakollinen ole jos muutenkin kulkee. Hmm...
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 10.03.12 - klo:16:13
Joo, ei se turbo pakollinen ole jos muutenkin kulkee. Hmm...

Juu ei ole pakollinen, mutta noilla ylläolevilla arvoilla ei kyllä kulje :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Autobildista luin juuri i30 testin ja siinä oli tuo 1.6 litrainen, oletan että sama kone on kyseessä Kiassakin, koska arvot ihan samat. Kovasti kehuttiin tuota konetta ihan helmeksi asti, lähinnä laajavääntöisyyttä kiiteltiin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

eGetin

Mahtaako kuitenkaan pärjätä vastaavantehoiselle ahdetulle bensakoneelle käyttöominaisuuksissa oikeasti? Turbokonetta kun ei välttämättä tarvitse kierrättää jotta pääsee ripeästi eteenpäin (esim. VAG:n TSI-masiinat) mutta vaparista saman tehon saamiseksi pitää ottaa ronskimmin kierroksia käyttöön -> käytännön kulutus kasvaa. Varmasti voi kuitenkin olla pätevä jos verrataan jonkin peruskorollan 1.6 vaparibensaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 10.03.12 - klo:17:07
Mahtaako kuitenkaan pärjätä vastaavantehoiselle ahdetulle bensakoneelle käyttöominaisuuksissa oikeasti? Turbokonetta kun ei välttämättä tarvitse kierrättää jotta pääsee ripeästi eteenpäin (esim. VAG:n TSI-masiinat) mutta vaparista saman tehon saamiseksi pitää ottaa ronskimmin kierroksia käyttöön -> käytännön kulutus kasvaa. Varmasti voi kuitenkin olla pätevä jos verrataan jonkin peruskorollan 1.6 vaparibensaan.

Tuppaa joo turbokoneilla olemaan laaja vääntö.

Mutta todettakoon, että nimenomaan käyttömoottoriksi tuon artikkelin perusteella tämäkin tuntuu ihan riittävältä; olivat vetäneet kadunkulmia kolmosella vaivatta ja puhtaasti 15 km/h nopeudesta saatteella "alakierrosvääntö on muikeaa". 0-100 km/h veto 9.9s.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tommyt

Oma kokemus koeajoilla TSI+DSG, kun painaa kaasua niin kiihdytys ei tapahdu väännöllä vaan kierrättämällä joten siinä on sitten sama onko turboa vai ei. Tietty pikkuahdin antaa vähän enemmän potkua mutta perusajelussa vaparikin kiihtyy kun antaa sitä jenkaa.

Kuvissa näyttää ihan siistiltä ulospäin mutta muuten ei kauheasti nyt herätä innostusta eli perus harmaavarpunen. :)
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 10.03.12 - klo:18:34
Oma kokemus koeajoilla TSI+DSG, kun painaa kaasua niin kiihdytys ei tapahdu väännöllä vaan kierrättämällä joten siinä on sitten sama onko turboa vai ei. Tietty pikkuahdin antaa vähän enemmän potkua mutta perusajelussa vaparikin kiihtyy kun antaa sitä jenkaa.

Kuvissa näyttää ihan siistiltä ulospäin mutta muuten ei kauheasti nyt herätä innostusta eli perus harmaavarpunen. :)

Hyvin samat kokemukset kun vertaan koeajamaani Ocun 1,4 TSI konetta ja Aven 1,6 Valvematicia. Hiukan ripeämpi tuo TSI on mut niin vaan sekin täyskiihdytyksissä DSG:llä vetää jenkamittarin sinne 5000 kierroksen paikkeille. Ave kiihtyi kierroksilla ihan tasatahtiin tuon kanssaq, mutta luonnollisesti siellä käyttökierroksilla voimaa on vähemmän. Mutta toki arkikäyttöön ihan riittävästi, sitkeä oli luonteeltaan tuo Valvematic. Täytyy käydä tuota Kian/Hyundain 1,6 GDI konetta joskus koettamassa ihan vertailun vuoksi.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

pokkus

Itsekin tuossa koeajoin muutama kuukausi takaperin yhdistelmän 2.0TSI + 6-vaihteinen momentinmuunnnin vaihteisto. Ei todellaakaan siinä yksilössä tuota turbon tuomaa alavääntöä juuri päässyt kehumaan. Aluksi kun kaasua painoin, niin auto tahtonut liikkua ollenkaan ja sitten yhtäkkiä mentiinkiin vähän liiankin kovaa. Moni vapari + automaatti yhdistelmä toimi paljon paremmin ja voimalinja/kaasuvaste oli huomattavasti tasaisempi koko kaasun annon matkalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy