DSG-vaihteistojen viat

Aloittaja Jyri, 02.04.10 - klo:09:48

« edellinen - seuraava »

Onko DSG vaihteistossasi ollut vikoja (osien vaihtoa edellyttäviä) ja mitkä ovat olleet ajokilometrit?

Ei (DSG6)
344 (28.7%)
Ei (DSG7)
326 (27.2%)
Ei (DSG6 ja DSG7)
56 (4.7%)
Kyllä (DSG6)
123 (10.3%)
Kyllä (DSG7)
227 (18.9%)
Kyllä (DSG6 ja DSG7)
18 (1.5%)
0-50tkm yhteensä (ilman vikaa)
242 (20.2%)
50-100tkm yhteensä (ilman vikaa)
156 (13%)
100-150tkm yhteensä (ilman vikaa)
99 (8.3%)
150-200tkm yhteensä (ilman vikaa)
77 (6.4%)
200tkm tai yli (ilman vikaa)
72 (6%)
0-50tkm jolloin vika ilmeni
105 (8.8%)
50-100tkm jolloin vika ilmeni
118 (9.8%)
100-150tkm jolloin vika ilmeni
70 (5.8%)
150-200tkm jolloin vika ilmeni
47 (3.9%)
200tkm tai yli  jolloin vika ilmeni
53 (4.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 1198

vag4life

Lainaus käyttäjältä: Jodl - 22.01.20 - klo:09:34
Tuossa kohtaa marmori vaihtaa laatikon jos laakeri sen pesän syö. Muuten en tiedä onko joku muu sen verran taitava että pystyy jotain muuta tekemään. On kyllä paha tuollainen ja siinä tapauksessa kuulostaa kalliilta (taitaa tulla hintaa vaikka pelkät laakerit vaihdettaisiin). Noilla km sanoisin, että ei helkkari jos käyttäjälle edes yritetään tarjota hommaa maksettavaksi.

Itse en maksaisi mitään. Pysy kovana.
A4 B9 TFSI Q s-line

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.01.20 - klo:07:43
Kyllä toi etuperän poskilaakeri jonkunlainen tyyppivika taitaa olla. Ei toki koske kuin tuota DL501 lootaa jota on vain Audin pitkittäiskoneisissa quattroissa. Viheliäinen korjata, jos vika pääsee niin pitkälle että laakeri lähtee pyörimään pesässään ja syö koko pesän väljäksi.  :-\

Pieni status update: Tosiaan, autohan on etuveto - ei Quattro :( .

Myyjäliikkeen jälkimarkkinointi oli keskiviikkona yhteydessä asian tiimoilta, ja pyysivät että auto käytettäisiin vaihteistoihin erikoistuneella korjaamolla näytillä - vika on kuulemma sen verta harvinainen että haluavat varmistaa asian. Ajan sain tiistaille, joten sen jälkeen tiedän tilanteesta lisää.

M_M

Jaa no sitten ei varmaan voida puhua ihan tyyppiviasta. Harmillisen huono tuuri.  :-\
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Carl0s

Päivitellääs taas kuulumisia. Auto kävi tänään toisella pajalla tutkittavana. Kaveri kyseli mistä ääni kuuluu ja missä tilanteissa. Kun kerroin naputuksen tulevan vasemmalta, tokaisi hän etuperän sijaitsevan auton oikeassa reunassa.

Noh, olivat tutkineet autoa ja vika ei ollut laatikossa, ei vetareissa vaan vasemman etupyörän laakerissa. Vaihtoivat laakerin samaan syssyyn - Nyt ei naputa 👍👌

M_M

Hyvä kun selvisi. Aika hurjalta kuulostaa, että ensimmäinen paja olisi jo ollut tiputtamassa laatikkoa alas ja lähettämässä korjattavaksi, kun todellinen vika löytyykin pyöränlaakerista.  :o
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: M_M - 29.01.20 - klo:06:39
Hyvä kun selvisi. Aika hurjalta kuulostaa, että ensimmäinen paja olisi jo ollut tiputtamassa laatikkoa alas ja lähettämässä korjattavaksi, kun todellinen vika löytyykin pyöränlaakerista.  :o

Kertoo aika hyvin, kuin kädettömiä osa asentajista on ja miten asiakkaalla voidaan maksattaa melkein mitä vain, jos ei ole valveutunut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Skoda-Hemuli

Ostoslistalla vm-14 1.4 tsi golffi. Autossa Siis DSG-automaatti. Tidustelin ko. mallin laatikkon mallia, sanottiin vain että PYT. Mitä tämä tarkoittaa? Halusin tietää onko kyseessää ns märkä- vai kuivalaatikko. En saanut vielä vastausta. Laatikkoon tehty myös takaisinkutsukamppanjana softan päivitys, jossa koodina 34H4?

M_M

Tuttu tarkistuslista pätee edelleen. Kun DSG-autossa on max 250Nm vääntävä moottori ja etuveto, niin silloin laatikko on DQ200 eli kuivakytkinversio.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Huppe

Jahas. 101000km tuli täyteen 2013 ostetulla Skodalla (2014 malli) ja mekatroniikka sylki öljyt konehuoneeseen ja auto jäi 600km päähän.

Mikähän lienee maahantuojan kanta näissä? Kuulemma ei tule vastaan, oli huoltomestarin oma arvio. Pakko myöntää että huoltokirja ei ole aivan täydellinen mutta kuitenkin ihan tunnetuilla valtakunnallisilla (ison ketjun) pajoilla käytetty aina määräaikoina.

Kyllä luulisi että vaihteiston pitäisi kestää yli 100tkm. Tai noh, kestihän se vähän ylikin.

Jos menee omasta pussista niin on kyllä ensimmäinen ja viimeinen vagine. Muuten ollut kyllä todella hyvä peli ja olen ollut 7 vuotta tyytyväinen. 1700â,¬ maksaa osa erikoistehdastilauksena. Työt päälle.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

vwmies

Itse askista en sano mitään, mutta pelkän Helkama-Auton mainitseminen on imo iso vitsi. Pahoin arenaa lukemalla pelkään, että keissin joutuu kierrättämään lautakunnan kautta. Omistin aikonaan uudenkarhean Ocun 8kk ja se riitti, ei vikojen vaan ominauuksien vuoksi.   :-\
Yritetään pärjätä.

dwntime

Mistäköhän tuo paja sen mekatroniikan hankkii? Mulla näkyi kuitissa vähän yli 1000â,¬ mekatroniikan hinnaksi ja siihen päälle pientarvikkeita muutaman kympin edestä.

o.b.

DSG7 mekatroniikka maksaa varaosana yleensä reilu 1500â,¬. Jostain syystä ohjelmistoversio vaikuttaa hintaan :o

Paineakkuvikaisen voi myös korjata.

Jos jollain on paineakkuvikainen mekatroniikka joutilaana, voin osta/ottaa sen ja kokeilla tuota korjausta...

dwntime

Taisi olla tälläkin foorumilla tarinaa tuosta korjauksesta.

Paineakkuhan se minullakin mekatroniikasta pamahti ja sylki öljyt pihalle.

jhm

Eikö näistä dsg vaivoista ole valmiita suosituksia kuluttajariitalautakunnalta? Pitäisihän noiden kestää pidempään kuin satatonnia. Löytyykö tuosta Huppen autosta tarkat huoltotiedot,jos ei niin helposti maahantuoja pesee kätensä keissistä. Oliko tuo huoltomestari merkkiliikkeestä vai mistä?
VW Transporter T5  84kw 2014

Huppe

Huollot on tehty "huolto-ohjelman mukaisesti" ja valtakunnallisella erittäin tunnetulla ketjukorjaamolla.

En ole alan ammattilainen, en tiedä huolto-ohjelmista mutta tiedän nyt sen etten enää koskaan vie autoani muualle kuin marmoritiskille huollettavaksi. Jo pelkästään ajoturvan vuoksi.

En syytä ketään tästä ja huollot on tosiaan tehty huolto-ohjelman mukaisesti. Minä olen ainoa ketä on syytetty ja oma vikahan tuo on kun en merkkikorjaamoa parilla viimekäynnillä käyttänyt. Sytytystulppien, ilmanputsarien ja öljyjen vaihdon "muualla" kun ei pitäisi vaihdelaatikon mekatroniikkaa särkeä mutta ilmeisesti näin on nyt käynyt.

Auto seisoo nyt marmoritiskin pihassa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

RSOCUstin

Ohjelmoitu ja autoon sopiva mekatroniikka toimitusaika n. 2vkoa ja coronatilanteen vuoksi voi kestää enempi.
Vaihtoehto kaksi tilaa ohjelmoimattoman mekatroniikan tulee nopeammin tehtaalta. Vanhasta imetään softa ja siirretään uuteen. Ja kun asennettu päivitellään tehtaalta uudemmat softat jos on saatavilla. Omaan 2010  ex  1.6tdi dsg7 olisi tehty noin. Vika kuintenkin paikallistetiin myös laatikkoon, metallisilppua laatikossa aikalailla.
Kilsoja 280tkm joten meni kaikki vaihtoon laatikko ja mekatroniikka. Tilalle tuli audin laatikko oisko ajettu joku 160tkm ja skodan mekatroniikka 30tkm ajettu. Sattui löytymääm hyllystä ja naitettiin yhteen.
Kokkolan autohuollossa ainakin tuon osaavat, Skoda merkkarihuolto. Voin suositella.

Huppe

#2446
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 13.03.20 - klo:21:20
Jahas. 101000km tuli täyteen 2013 ostetulla Skodalla (2014 malli) ja mekatroniikka sylki öljyt konehuoneeseen ja auto jäi 600km päähän.

Mikähän lienee maahantuojan kanta näissä? Kuulemma ei tule vastaan, oli huoltomestarin oma arvio. Pakko myöntää että huoltokirja ei ole aivan täydellinen mutta kuitenkin ihan tunnetuilla valtakunnallisilla (ison ketjun) pajoilla käytetty aina määräaikoina.

Kyllä luulisi että vaihteiston pitäisi kestää yli 100tkm. Tai noh, kestihän se vähän ylikin.

Jos menee omasta pussista niin on kyllä ensimmäinen ja viimeinen vagine. Muuten ollut kyllä todella hyvä peli ja olen ollut 7 vuotta tyytyväinen. 1700â,¬ maksaa osa erikoistehdastilauksena. Työt päälle.

Maahantuojan vastaus:

Tässä on tosiaan tuo kampanja ollut 3 vuotta voimassa. Kampanjalla on suora yhteys tähän vikaan. Jos autoa olisi huollettu valmistajan ohjeiden mukaisesti niin kampanja olisi suoritettu.
Tässä tapauksessa ei siis GW-mahdollisuutta.


Jos on suora yhteys vikaan, olisiko kannattanut mainita siitä asiakkaalle? Olen kuitenkin auton ensimmäinen omistaja.

Auto käynyt viimeksi merkkihuollossa 08/2016 ja kyseinen kampanja tullut voimaan 01/2017
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 19.03.20 - klo:10:55
Maahantuojan vastaus:

Tässä on tosiaan tuo kampanja ollut 3 vuotta voimassa. Kampanjalla on suora yhteys tähän vikaan. Jos autoa olisi huollettu valmistajan ohjeiden mukaisesti niin kampanja olisi suoritettu.
Tässä tapauksessa ei siis GW-mahdollisuutta.


Jos on suora yhteys vikaan, olisiko kannattanut mainita siitä asiakkaalle? Olen kuitenkin auton ensimmäinen omistaja.

Kyllä tuosta olisi pitänyt lähestyä esimerkiksi kirjeitse. Katsoppa tarkasti huoltokirjaa milloin olet viimeksi huoltanut merkkarilla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.03.20 - klo:11:10
Kyllä tuosta olisi pitänyt lähestyä esimerkiksi kirjeitse. Katsoppa tarkasti huoltokirjaa milloin olet viimeksi huoltanut merkkarilla?

Editoin tuon vastauksen tohon ylempään postiin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

M_M

Mulla oli tosiaan aikoinaan yksi auto jossa DQ200 ja öljyt vaihdettiin kamppiksena. Mutta se liittyi siihen sähkönjohtavuusongelmaan joka saattoi ilmentyä kosteissa ja kuumissa äärioloissa, eikä mihinkään öljyjen ulos sylkemiseen. Lisäksi mun auto oli vm 2011 ja öljynvaihto tehtiin muistaakseni 2014.

Mikä öljynvaihtokampanja on 2017 tullut? Nimimerkki utelias ihmettelee.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 19.03.20 - klo:10:55
Maahantuojan vastaus:

Tässä on tosiaan tuo kampanja ollut 3 vuotta voimassa. Kampanjalla on suora yhteys tähän vikaan. Jos autoa olisi huollettu valmistajan ohjeiden mukaisesti niin kampanja olisi suoritettu.
Tässä tapauksessa ei siis GW-mahdollisuutta.


Jos on suora yhteys vikaan, olisiko kannattanut mainita siitä asiakkaalle? Olen kuitenkin auton ensimmäinen omistaja.

Auto käynyt viimeksi merkkihuollossa 08/2016 ja kyseinen kampanja tullut voimaan 01/2017

Sain tietoa että 34H5 on tuo kampanjanmukainen huoltotyö jonka tekemättä jättäminen siis särki mekatroniikan. Google kertoo että kyseessä on vaihdelaatikon softan päivitys.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

M_M

Näköjään juu, softapäivitys jolla lasketaan hydrauliikan paineita ettei paineakku halkea. Epäselvää on kyllä se, kuuluuko tuohon öljyjen vaihto vai ei.

Mutta kaipa se joka tapauksessa niin menee, että artisti maksaa kun loota on hajonnut kyseisellä tavalla ja softapäivitys on tekemättä.  :-\

Hiukan epämääräistä viestintää tuolta huollon puolelta, jos kerran ensin puhuttiin vain 60tkm kohdalla vaaditusta öljynvaihdosta jonka laiminlyönti olisi nyt rikkonut lootan, eihän tämä todellinen syy ole oikein sinne päinkään.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

o.b.

Paineakun korjaus on mahdollista tehdä jopa omin voimin jos paikka ja osaamista löytyy. Myös korjaajia löytyy Suomesta. Kysyä kannattaa ainakin http://www.mectronic.fi/

Voi tilata korjaus-sarjan, jossa tulee uusi paineakku ja kierreosa tai sitten kokonaan uusi palikka, jossa on vahvistetut kierteet. www.ebay.de ja sinne hakukenttään "dq200 reparatursatz".

Vanhan korjauttaminen on järkevää, jos siinä ei muita oireita ole ollut.

dwntime

34H5 = Synthetic Oil changed to mineral & a Software Update

Aloitettu 2016 lopulla ja koskee DQ200 laatikoita. Tämä löytyy myös jos kirjautuu Erwiniin ja ostaa sen tunnin sinne. Syöttää oman autonsa VIN numeron ja siellä on elektronisen korjausoppaan alla on valikko Service bulletins josta löytyy jos autolle on olemassa TSB / TPI. Sieltä löytyy tarkat tiedot mitä tämä päivitys pitää sisällään.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 19.03.20 - klo:13:46
Paineakun korjaus on mahdollista tehdä jopa omin voimin jos paikka ja osaamista löytyy. Myös korjaajia löytyy Suomesta. Kysyä kannattaa ainakin http://www.mectronic.fi/

Voi tilata korjaus-sarjan, jossa tulee uusi paineakku ja kierreosa tai sitten kokonaan uusi palikka, jossa on vahvistetut kierteet. www.ebay.de ja sinne hakukenttään "dq200 reparatursatz".

Vanhan korjauttaminen on järkevää, jos siinä ei muita oireita ole ollut.

Tiedoksi! Olen sairaslomalla 31.5.2020 asti, joten en vastaa sähköposteihin/puheluihin enkä soittopyyntöihin. ota yhteyttä yteistyökumppaneihini,->katso Linkit-sivu
YstävällisinTerveisin Mectronic Oy /Kimmo Mäkinen


:(
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Huppe

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 19.03.20 - klo:14:03
34H5 = Synthetic Oil changed to mineral & a Software Update

Aloitettu 2016 lopulla ja koskee DQ200 laatikoita. Tämä löytyy myös jos kirjautuu Erwiniin ja ostaa sen tunnin sinne. Syöttää oman autonsa VIN numeron ja siellä on elektronisen korjausoppaan alla on valikko Service bulletins josta löytyy jos autolle on olemassa TSB / TPI. Sieltä löytyy tarkat tiedot mitä tämä päivitys pitää sisällään.

Laitatko tarkan päivän milloin kampanja on aloitettu?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

dwntime

Sitä en kyllä valitettavasti tiedä. En hakenu tuota Erwinistä.

Sieltä näet sen jos ostat sen 7â,¬ tunnin lukuoikeuden. Samalla saat printanttua korjausohjeita jos on tarvis.

o.b.


passo_s

Passat GTE -19, 22 tkm
Auto on ollut kolmisen päivää luiskalla parkissa. Aamulla lähdin kauppaan ja vaihdekeppi lopulta kaksin käsin vetämällä lähti liikkeelle P asennosta. Mietin kyyllä että jääkö keppi käteen. Aika juntturaan oli mennyt. Auto menee maanantaina pajalle. Parkkeerasin kauppareissun päätteeksi tasaselle ja äsken kävin kokeilemassa, nyt ei ollut mitään ongelmaa, keppi liikkuu P asennosta "hyvin". Ei vaihdekeppi siististi ole ikinä uutenakaan P asennosta lähtenyt, mitä aikaisempaan Passat -17 DSG 7 lootaan vertaan. Mulla on Passat GTE:ssä autoholdi päällä ja en kiinnitä erityishuomiota vaihdelaatikooon pysäköinnissä. Varmaankin seuraavasti useinmiten toimin, ajan luiskalle,painan jarrua, autohold aktivoituu ja vien vaihteen P asentoon. Vaimo ajaa myös ko autoa, häntä vielä vähemmän kiinnostaa, hän kommentoi että kunhan vaihdekeppi on P asennossa ja käkkäri menee päälle.  Oma jos olisi pitäisi varamaan jotenkin jarruttaa ja käsin kytkeä käsijarru päälle enen vaihdekepin P asentoon laittoa.

M_M

Tuo on aika normaali juttu automaattivaihteisessa autossa. Jos pysäköi jyrkkään paikkaan, niin vaihdeloota pääsee helpoimmalla kun laittaa sen ensin vapaalle, kytkee käsijarrun ja nostaa jalan jarrulta että auto jää käsijarrun varaan. Sen jälkeen vasta loota P-asentoon.

Muuten voi auton koko paino jäädä tuon lootan parkkilukon varaan ja se on kyllä jäykkä siitä saada pois. Enempi ominaisuus kuin vika, mun mielestä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy