Takaovien kaiuttimet

Aloittaja Gasthaus, 06.02.21 - klo:15:40

« edellinen - seuraava »

Gasthaus

Onko tietoa, saako takaoviin asennettua kaiuttimet jälkiasennuksena?
Ts. Onkohan piuhat valmiina vai joutuuko nekin asentamaan?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Volvo V40 1,6d 2008* Volvo V70 2,0d 2009* Volvo V60 D3 Ocean Race 2012* VW Passat 2,0tdi stw B8 2015* VW Tiguan 1,4tsi R-line 2017* VW Golf 1,0 TSI 2018* Fiat Pössl 600L 2021* MB EQA 250 AMG 2021

Antore

Lainaus käyttäjältä: Gasthaus - 06.02.21 - klo:15:40
Onko tietoa, saako takaoviin asennettua kaiuttimet jälkiasennuksena?
Ts. Onkohan piuhat valmiina vai joutuuko nekin asentamaan?

Tuskinpa vielä ainakaan saa mistään. Vaatinee kaapeloinnin ja koodausta, ainakin Kufatecin mukaan. Ovat siis tuomassa settiä alustavasti myyntiin 299,- hinnalla. Mutta jos nuo testiasennukset onnistuu ongelmitta ja hinta ei tuosta nouse niin todellakin kannattaa. Yllätyin miten paljon nuo parantavatkaan ääntä myös etupenkillä.

https://www.kufatec.com/en/volkswagen/id3/vw-id3/complete-set-of-rear-speakers-for-vw-id3-e11-45375

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: Antore - 06.02.21 - klo:20:27
Tuskinpa vielä ainakaan saa mistään. Vaatinee kaapeloinnin ja koodausta, ainakin Kufatecin mukaan. Ovat siis tuomassa settiä alustavasti myyntiin 299,- hinnalla. Mutta jos nuo testiasennukset onnistuu ongelmitta ja hinta ei tuosta nouse niin todellakin kannattaa. Yllätyin miten paljon nuo parantavatkaan ääntä myös etupenkillä.

https://www.kufatec.com/en/volkswagen/id3/vw-id3/complete-set-of-rear-speakers-for-vw-id3-e11-45375
Näytti tippuneen jo puoleen hintaa
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

Antore

Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 07.02.21 - klo:22:41
Näytti tippuneen jo puoleen hintaa

Etsivät siis testiapinaa tuohon hintaan...

Daatta

#4
Mietin noita takakaiuttimia, mutta joutuisi vetämään kaapelit ovesta apukuskin jalkatilaan asti. Mukaan lukien ovien haitarikumit, joihin pääseminen vaatinee oven välilevyn eli ikkunahissin irrottamisen. Itsellä meni fiilikset tuossa kohtaa kun etuovea vaimensin ja tutkin sen rakennetta. Lisäksi koodaaminen tuskin onnistuu millään donglella vaan vaatii vierailun merkkiliikkeessä.

Kaiuttimet ovat full-range eli jotkut kaksoiskartiot tai silkat midbassot. Ehkä niistä bassotaajuuksia tulee lisää, vaikea sanoa kun en ole takakaiutinmillista IDtä kuunnellut.

Vielä mahdottomampaa on MAX sound-systemin osantaminen. Vahvistin-DSP takakontin sivussa ja se subbari, johtosarja on täysin eri plus koodaus tuskin onnistuisi. Bluetooth-subbarista on ollut jotain huhuja, kuulostaa aika jännittävältä. Apukuskin penkin alle voisi mahtua pikku-subi, toki puuhaa on sellaisenkin asentamisessa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

TDiih

Tarviikohan näissä automaattisesti konkan vahvistimelle. Orkkisakku taitaa olla melko pieni, ja sen latauksen kanssa on ollut muutenkin jo ongelmia.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Daatta

Tuskin, jos ei ole mitään 2kW äänenpaineautoa rakentamassa. Normaali D-luokan vahvari riittänee. 12V akun latauksen kanssa on ollut ongelmaa silloin kuin autolla ei ajeta. Ei äkkiseltään ole mielessä kuinka tehokas auton sisäinen DC-DC muunnin on, mutta ei luulisi tulevan pikkuvahvarin kanssa ongelmia.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy