Yleistä Seatista

Aloittaja psxgamer, 28.02.12 - klo:14:16

« edellinen - seuraava »

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 25.10.12 - klo:13:57
En kyllä tiedä yhtään kuinka luotettava tuo mittari on. Sen voin kyllä sanoa, että se etenee tasaisesti kohti 90-asteen lämpöä, eikä hyppää mitenkään yhtäkkiä siihen ysäriin. Minun aamuisella n. 10 minuutin ajolla taajamasta Tuusunlanvylälle on tuo lämpötila kerennyt aina hypätä 90 asteeseen.

Tasaisesti tuo toinenkin mittari etenee, vaikka näyttääkin vähän omiaan. Kymmenen minuutin ajolla taajamassa ei öljyn lämmöt nouse 1,4 TSI:ssä kunnolla edes 50-asteeseen, etenkään näillä keleillä. Tuskin tuo 1,8 TSI ihan hirveän paljon nopeammin niitä öljyjä lämmittää, eli tuokin mittari näyttänee "sinne päin".
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

psxgamer


Toitsu

Mielenkiintoista vääntöä tässä ketjussa... :o

Itse olen laatuvaikutelmista sitä mieltä että nykyinen ibiza hakkaa laadusa fabian, varsinkin kun kumpaakin käytiin vaimon kanssa kokeilemassa ja vaimo pääytyi ibizaan pitkälti laadukkaamman vaikutelman vuoksi. Octavialla on ajettu nyt 7 vuotta ja se on vaihtumassa exeoon, joka taas tuntui laadukkaammalta kuin octavia mutta onhan toinen alunperin suunniteltu premium autoksi ja toinen halvemman luokan kulkineeksi. Exeossa olisi toivonut päivitettyä mittariston ajotietokoneen näyttöä sekä radiota, jotka on samat kuin oli 2001 A8 audissani ja tuovat tuulahduksen menneiltä vuosilta.. Mitä tulee citigoon niin citigo vaikutti melkoiselta munakupilta ja veikkaan että samaa vaikutelmaa antaa mii ja up. Halpa pikkuauto toki kyseessä mutta mm. peltipinnat ovissa sisustuselementteinä heittää ajatukset jonnekin 1960 luvun pintaan. Yleisesti ajatellen koko VAG-konsernin taso on noussut huomattavasti viimeisen 5 vuoden kuluessa enkä häpeilisi ajaa millään tuotteella mutta toki toiset mallit vain on laadukkaampi kuin toiset. Mielenkiintoista on se että Audi A8:n led ajolavot saa nyt leoniin eli konserni jakaa uutta tekniikkaa aika hintsusti muiden mallien kuin audin käyttöön. Niin juu ja mulla on tosiaan ollut audeja ja volkswageneita useita viidenteisto vuodena ikana ja viimeiset 7 vuotta on menty octavialla toisena autona ja toisena oli pitkään vanhakoppanen a8. Nyt vasta ensimmäiset Seatit tulevat taloon kun muotoilu on alkanut miellyttää silmää. Eniten vag konsernissa ihmetyttää surkea osallistuminen hybrideihin ja täyssähköautoihin joihin itse mielellään satsaisin tulevaisuudessa kunhan saadaan yhden latauksen matkat kuntoon mm. Teslan tyliin.

Mutta tämä onkin vain mun mielipide! :D
VW T5 2.5tdi -09
VW Golf mk4 1.6 -98
Vw Passat 1.8 -98
Seat Exeo ST 2.0
Volga Gaz-21 -65

psxgamer

Uusimmassa Tuulilasissa 1/2013 oli kirjoitus Seatin historiasta ja lopussa pohdintaa tulevasta. Kirjoituksessa tuli hyvin ilmi, että Seatin menestys on ollut vaihtelevaa, välillä myynti on toiminut hyvin, välillä suunta on ollut hakusessa. Uudella Leonilla on (ensikoeajo myös tässä numerossa) kovat suorituskyky paineet, auton Suomen myyntitavoitteeksi vuodelle 2014 on asetettu 2000 autoa...

kölli

https://europe.autonews.com/automakers/vw-will-turn-mass-market-brand-seat-mobility-unit

"Kuoliniskua" odotellessa.. tai no, tämä brändin muutos sopii varmasti Espanjan kaltaiseen ilmastoon ja markkinaan (aina lämmintä ja isoja kaupunkeja).
Leon Sportstourer 1.5 eTSI 150 Hybrid Xcellence DSG -21
(ex) Leon ST 1.4TSI Style -15
(ex) Golf Variant V Comfortline 1.6 -07
(ex) Golf Variant IV Pacific 1.6 -05
(ex) Bora 1.6 -00
(ex) Fabia 1.2 -03

jukkanen

#65
Missähän osoitteessa käyttöohjekirjat nykyään sijaitsevat?

---

Edit:

Eipä mitään enää, googlaamalla kyllä löytyi,   :)  noita erilaisia K-Auto ja Seat -sivuja selailemalla en onnistunut, mutta tarkistin että olisi se sitäkin kautta ollut mahdollista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy