Seat Connect

Aloittaja pasi, 27.10.20 - klo:20:41

« edellinen - seuraava »

pasi

Seat Connectiin (appiin ja palveluihin) on viittauksia siellä sun täällä mutta oikein kattavaa kuvausta ei ole tullut vastaan.

Millaisia kokemuksia? Miten toimii, mitä kaikkea sillä saa tehdyksi?
Skodan vastavasta on paljon rutinaa ainakin Superb PHEVin sivuilla, toimiiko Seatin versio paremmin?

Hego

Joo, mielenkiintoinen aihe kun seurailee Skodan vasraavia topiceja niin ei kovin vahvaa kuvaa ole jäänyt toimivuudesta. Mielenkiintoista nähdä miten toimii Seatissa.
Seat León ST PHEV Xcellence

LaHo

Minulla ollut keväästä asti Mii electric. Yhetys autoon ärsyttävän hidas. Perjantai iltana 30.10 en saanut yhteyttä autoon ollenkaan, enkä vielä La aamunakaan. Joskus aikaisemminkin ollut vaikeuksia, mutta saanut myöhemmin uudella yrityksellä. Olisin muuttanut latauksen ylärajan 80%->90%. Nyt joutui tekemään reissun viileämmällä autolla. Lauantain reissun jälkeen toimii taas, mutta huomasin, että  sovelluksen ajotiedoista puuttuu kaikki perjantain ajot. Pitäisikö ajotiedot olla tallessa autontietokoneessa vai jossain pilvessä? Olikohan vika mobiiliverkossa vai autossa?

Lionman

Seat Connectia lainatakseni: "valitettavasti jokin on mennyt pieleen, kun on tullut hankittua auto, jota pitäisi pystyä ohjaamaan Seat Connect-sovelluksella".
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Hego

On kyllä kummallista tämä vag:n kyvyttömyys saada noita palveluita toimimaan, We connect, seat connect ja skoda connect, kaikki samaa kuraa, samoja ongelmia. Kohtuutonta myös vaatia palvelusta maksua ekan vuoden jälkeen jos toimimattomuus on tätä luokkaa.

Jos vertas esim. Volvon vastaavaan niin kerran 2v aikana sattui tilanne että ei saanut autoon yhteyttä, sekin vika oli sit puhelimen päässä.
Seat León ST PHEV Xcellence

Jontigga

Surullista on joo ettei koko konsernitasolla toimi appi niin kuin luvataan ja vielä mainostavat. Mikäli apin ongelmat eivät korjaannu ensimmäiseen huoltoon mennessä en todellakaan jatka 1v ilmaisen jakson jälkeen. Olisi kohtuullista jatkaa ilmaiseksi appia asiakkaalle ensimmäisen vuoden jälkeen.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Hego - 03.01.21 - klo:12:52
On kyllä kummallista tämä vag:n kyvyttömyys saada noita palveluita toimimaan, We connect, seat connect ja skoda connect, kaikki samaa kuraa, samoja ongelmia. Kohtuutonta myös vaatia palvelusta maksua ekan vuoden jälkeen jos toimimattomuus on tätä luokkaa.

Kyllä tuon arvasi etukäteen ja siitä tälläkin palstalla huomautin jo ennen ennakkotilauksia. Eivät tule Suomessa toimimaan kunnolla missään vaiheessa.

Sama on esim. karttapäivitysten kanssa vanhempien mallien kohdalla, ei tule päivityksiä sovitussa tahdissa.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 03.01.21 - klo:14:30
Kyllä tuon arvasi etukäteen ja siitä tälläkin palstalla huomautin jo ennen ennakkotilauksia. Eivät tule Suomessa toimimaan kunnolla missään vaiheessa.

Sama on esim. karttapäivitysten kanssa vanhempien mallien kohdalla, ei tule päivityksiä sovitussa tahdissa.

Sinullahan oli faktatietoa aiemmin, ettei vanhempiin naveihin enää tule päivityksiä? Onko mielipiteesi muuttunut aiemmasta?  ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Hego

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 03.01.21 - klo:14:30
Kyllä tuon arvasi etukäteen ja siitä tälläkin palstalla huomautin jo ennen ennakkotilauksia. Eivät tule Suomessa toimimaan kunnolla missään vaiheessa.

Sama on esim. karttapäivitysten kanssa vanhempien mallien kohdalla, ei tule päivityksiä sovitussa tahdissa.

Toki tiedossa nuo ongelmat on ollut itselläkin, ei kuitenkaan vaikuttanut ostopäätökseen tuo asia. Mutta yleisellä tasolla säälittävää osaamattomuutta noinkin isolta konsernilta.
Seat León ST PHEV Xcellence

Ukko

Siis eikö nuo sovellukset toimi missään päin maailmaa? Käsitys kun on että eivät toimi Suomessa, muualla kyllä. Eivät vastaavat viritelmät ole toimineet aikaisemminkaan, joku 100 000 euron Audi ja nuo etäajastuspalvelut jääneet korjaamatta. Tuskin kukaan noiden takia autoa ostaa, mutta onhan se erikoista toimintaa.

Ukko

Piti ihan tarkistaa niin kyseinen sovellus löytyy kyllä Androidin kauppapaikalta ja kotimaiset arvostelut 1/5 tähteä. Ilmeisesti Espanjassa ja muualla toimii paremmin. Maahantuoja tuota tuskin saa korjattua.

Epes

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 03.01.21 - klo:23:15
Siis eikö nuo sovellukset toimi missään päin maailmaa? Käsitys kun on että eivät toimi Suomessa, muualla kyllä. Eivät vastaavat viritelmät ole toimineet aikaisemminkaan, joku 100 000 euron Audi ja nuo etäajastuspalvelut jääneet korjaamatta. Tuskin kukaan noiden takia autoa ostaa, mutta onhan se erikoista toimintaa.

Tuskin niin mutta joku voisi jättää ostamatta, jos tietäisi ettei toimi.

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Epes - 04.01.21 - klo:00:24
Tuskin niin mutta joku voisi jättää ostamatta, jos tietäisi ettei toimi.

Toki noin. Uuden VAG-auton ostaminen Suomessa avaa monen silmät, sen jälkeen kun on nimikirjoitus kauppapaperissa niin ongelmat alkavat. Myyjälle asiakas on siitä eteenpäin pelkkä kuluerä.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: Ukko - 03.01.21 - klo:23:19
Piti ihan tarkistaa niin kyseinen sovellus löytyy kyllä Androidin kauppapaikalta ja kotimaiset arvostelut 1/5 tähteä. Ilmeisesti Espanjassa ja muualla toimii paremmin. Maahantuoja tuota tuskin saa korjattua.
Kyllä Connect app -ongelma on ihan kansainvälinen. Kovin erikoista olisikin, että koskisi vain Suomea. Jos (kun) et usko, niin googleta hieman.

Käsittääkseni Volkswagenin, Skodan ja Seatin Connect app perustuu yhteen ja samaan koodiin, mahdollisesti käyttävät samoja palvelimiakin. Mitenhän Audin kohdalla?
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Ukko

On se kansainvälinen sovellus tietysti, mutta lokalisoitu tänne. Tekstit on ainakin suomeksi. Voihan olla että kyseinen sovellus ei toimi kunnolla missään maassa, en ole perehtynyt asiaan.

Audilla oli ongelmia jo edellisissä sukupolvissa näiden etäohjauksien kanssa. Suomen maahantuoja ei saanut järjestelmiä toimimaan lainkaan.

juubatuuba

Softan lokalisointi ei tarkoita mitään muuta kuin että joku viitsii kääntää kaikki tekstit halutulle kielelle ja tarkistaa, että ne sopivat käyttöliittymässä niille varatuille paikoilleen. Kaikkien kielien lokalisaatiot ovat erillisiä tiedostojaan softapaketin sisällä (myös se alkuperäinen) ja itse ohjelmakoodi on niille kaikille bitilleen sama. Lokalisoinnista ei siis voi syytä hakea.

Pilvialustojahan nuo kaikkien valmistajien connectit  käyttää palvelimilleen, ei kai kellään ole omaa serverifarmia. Joten palvelinsoftakin on istutettu kerran sinne palveluntarjoajan ympäristöön, joka sitten kopioi sitä tarpeen mukaan ympäri maailmaa oleville palvelinkeskuksilleen kuorman- ja verkkoliikennetasauksen mukaan. Tuskin löytyy tästäkään syyllistä VAG Connectien toimimattomuuteen.

Lionman

Eilisen esilämmityskokemus oli seuraava. Lähdin kävelylenkille, jonka alussa yritin 4 kertaa saada esilämm.komennon läpi. Ei mennyt. Soitin vaimolle joka kävi avaamassa lukot (avaimella kun Kessy ei ois tod.näk. toiminut) ja käyttämällä kuskin oven auki. Ja jätti lukitsematta. Sitten tein vielä 4-5 yritystä, ei läpi. Kun tulin lenkiltä takaisin, niin auto töhisi eli joku komento oli mennyt läpi. En pystynyt päättelemään mikä. Vaikeeta on.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Ja tänään sitten esilämmityskomennot (2 peräkkäistä pyyntöä) meni läpi ja toimii. Kolmas jatkoaika jopa meni nopeasti läpi. Tänään on siis hyvä päivä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Hego

Lainaus käyttäjältä: Lionman - 07.01.21 - klo:10:47
Ja tänään sitten esilämmityskomennot (2 peräkkäistä pyyntöä) meni läpi ja toimii. Kolmas jatkoaika jopa meni nopeasti läpi. Tänään on siis hyvä päivä.

Kuulostaa ihan samoilta haasteilta mitä tuolla skodankin ketjuissa puhutaan. Toivotaan että ei tarvitse lähteä samalle linjalla että tietyin väliajoin revitään sulaketta irti että saadaan taas yhteydet pelaamaan.

Vähän off-topic mutta olikos sinulla PHEV? Minkälaiset kokemukset tuosta auton lämmittämisestä on, onko esilämmityksessä ollut riittävästi tehoa?
Seat León ST PHEV Xcellence

Lionman

PHEV on. Esilämmitys ei ole kovin tehokas, mutta ei autossa koskaan ole kylmältä tuntunut. Nyt ollut -6...-8 pakkasta. Sillä tavalla hyvä, ettei sulata lunta vedeksi sivulasien tiivisteeseen joka siihen sitten jäätyisi. Tosin vähän on ollut sitäkin havaittavissa. Jonkun verran moottoritilaankin tulee lämpöä kun sähkövastus vettä lämmittää ja kiertää lämmityslaitteen kennossa. Tämän olen päätellyt konepellistä josta lauhemmalla on ohut lumi sulanut.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Hego

OK, latailetko mukana tulleella suko -laturilla vai onko jokin muu ratkaisu käytössä? Onko lämmityslaitteeseen asetettu joku tietty lämpötila tyyliin 20 astetta johon lämmitetään vai laitatko lämmöt "täysille" ennen kuin poistut autosta? Olen ymmärtänyt foorumin keskusteluista että sillä olisi jotakin vaikutusta lämmön tuottoon.
Seat León ST PHEV Xcellence

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Hego - 07.01.21 - klo:15:37
OK, latailetko mukana tulleella suko -laturilla vai onko jokin muu ratkaisu käytössä? Onko lämmityslaitteeseen asetettu joku tietty lämpötila tyyliin 20 astetta johon lämmitetään vai laitatko lämmöt "täysille" ennen kuin poistut autosta? Olen ymmärtänyt foorumin keskusteluista että sillä olisi jotakin vaikutusta lämmön tuottoon.

Omat kokemukset on että kannattaa aina laittaa täysille lämmitys olkoon ulkona +2 tai -10. Säästyy ajonaikaista lämmitystä (=sähkörangea) kun auto on mahdollisimman lämmin ennen lähtöä. Vielä ei ole kertaakaan ollut tilannetta, että auto olisi liian lämmin kun ollut lämpötilapyynti esilämmityksessä high. Juuri sopiva lämpö autossa kun menee sisään.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

Lionman

Minulla on ollut esilämmityksen pyyntö +20. Ja schucolla olen ladannut, ajoprofiilini ei kaipaa nopeampaa latausta. Ja esilämmityksiä laitan 1-3 tilanteen ja ulkolämpötilan mukaan.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Lionman

Ja voisipa tuota high-asentoakin kokeilla kun lämmitysvirta tulee seinästä.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

Sam123

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 07.01.21 - klo:17:16
Omat kokemukset on että kannattaa aina laittaa täysille lämmitys olkoon ulkona +2 tai -10. Säästyy ajonaikaista lämmitystä (=sähkörangea) kun auto on mahdollisimman lämmin ennen lähtöä. Vielä ei ole kertaakaan ollut tilannetta, että auto olisi liian lämmin kun ollut lämpötilapyynti esilämmityksessä high. Juuri sopiva lämpö autossa kun menee sisään.

Kiitos vinkistä! Tämä auttaa siihen, ettei toimintamatkasta heti hupene 5-10% pois 👍🏻

Jontigga

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 08.01.21 - klo:11:22
Kiitos vinkistä! Tämä auttaa siihen, ettei toimintamatkasta heti hupene 5-10% pois 👍🏻

Eipä mitään  :)

Lisäks tietty ajoakusto kannattaa olla lämmin kun lähtee liikkeelle eli pyrkii ajastamaan viimeiset prosentit ajoakun latauksesta lähelle lähtöhetkeä. Tällöin sähkönkulutus ajossa pienempää.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

zepor

Usein toistunut ilmiö, joka vaikeuttaa Connectin käyttöä. Auton järjestelmä käyttäjätiedot kirjautuvat ulos. Pitää siis syöttää tiedot uudelleen, mutta usein pukkaa virheilmoitusta (Kirjautuminen ei onnistu) Nyt en ole päässyt kirjautumään muutamaan päivään. Olisiko tähän jotain vinkkejä?
SEAT Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence DSG


EX : Jetta 2008, Seat Leon 2014 1.4tsi FR, Golf 1,4tsi Highline

Pertsaperustyyppi

Minulla kävi eilen tämä sama ja ei pääse edes yrittämään connectilla arpomista. Auton kuva mustana kännyssä, äppi neuvoo palauttamaan autosta yhteyden, mikä ei onnistu.

Eli neuvoja kaivataan täälläkin yhteyden saamiseksi takaisin

miz

Mulla on tehnyt tuon kanssa 2 kertaa, samalla meni yksityisyydensuoja maksimille.
Olettehan sallineet jaon ennen kirjautumista? Itsellä meni läpi heti kun tuon vaihtoi pois siitä korkeimman suojan asetuksesta.

Muuten tuo connect on toiminut hämmästyttävän hyvin etukäteisodotuksiin nähden.

Pertsaperustyyppi

Mistä valikosta jako sallitaan? Auton päästä?

Entä mistähän löytyy ohjeet autossa kirjautumiselle? Myyjäliikleessä tekivät sen kerran mutta en löytänyt mistään ohjetta miten se tehdään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy