Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

VW Fahrer

Lainaus käyttäjältä: HJP - 31.10.13 - klo:12:59
Alkuvuodesta 2012 myin Golf V GTI:n, ja ostin tilalle 2008 C 220 CDI T A Avantgarden, joka vaihtui tämän vuoden maaliskuussa faceliftattuun 2011 malliseen C220 CDI T A Avantgardeen. Molemmat haettiin ulkomailta koska Suomesta ei sopivia löytynyt (AMG Sport paketti + muut hakukriteerit).

Toistaiseksi ei ole tullut mieleen palata aikaan entiseen.

Mulla on kans tuo T -malli, unohtui mainita! Huomenna varmaankin pääsen puikkoihin, vakuutukset ja tarrakilvet kunnossa jo valmiina mutta auto puuttuu. Onkos tuos faceliftis tullu suuria muutoksia?
Ex: VW Golf 2.0 TDI Comfortline 2004

HJP

Lainaus käyttäjältä: VW Fahrer - 31.10.13 - klo:20:04
Onkos tuos faceliftis tullu suuria muutoksia?
Suurimmat erot faceliftissä ovat sisustassa, jonka muovisuus oli mielestäni prefaceliftin suurimpia miinuksia. Toki muitakin muutoksia on matkan varrella tullut. Suurin ero näiden kahden omistamani välillä on kuitenkin tekniikan vaihtumisessa OM646/5v -> OM651/7G. Kulutus ja käytännön suorituskyky on tässä uudemmassa ihan eri luokkaa vaikka lukemat paperilla suht samat ovatkin.

Jussiboy

OM651:n käynti on varmaan automaailman toiseksi rumin Wartburgin jälkeen. Ja onhan noissa todella iso ero kulutuksessa paperilla kuin myös todellisuudessa palttiarallaa 50g co2.
Kojelauta on Faceliftissä paljon parempi (hienompi). Uudemmalla Comandilla ei tee Suomessa mitään koska netin käyttö on perceestä ja liikennemerkki kamera ei toimi, Audio 20 Beckerin navilla ajaa saman asian, mikäli et halua katsella videoita.

HJP

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 02.11.13 - klo:21:10
Uudemmalla Comandilla ei tee Suomessa mitään koska netin käyttö on perceestä ja liikennemerkki kamera ei toimi, Audio 20 Beckerin navilla ajaa saman asian, mikäli et halua katsella videoita.
En tiedä tuosta Audio 20sen näytön laadusta, mutta kyllä tuo Comand Onlinen Navi on kohtuullisen miellyttävä silmälle. iPhonella en ole onnistunut nettiyhteyttä saamaan eli karttojen päivitys on minulla jäänyt haaveeksi, pitänee päivittää Veholla vuodenvaihteessa huollon yhteydessä.

Itselle tuntemattomien teiden ajelu Saksassa oli kyllä erittäin mukavaa kun nopeusrajoituksen vaihtumisen näki aina mittaristosta. Samoin ruuhkien kiertoa tuli testattua navin automaattisten ohjeiden mukaan kertaalleen.

Moottorin ääneen en ota kantaa, koska maa korvaa miellyttävää 4-sylinteristä dieseliä ei ole vielä kohdalle sattunut. Samaa kuraa ne on VAG:n pumppusuutinmalleista lähtien ollut aina nykyMersuihin asti. Näissä lisäksi räpättävät tyhjäkäynnillä jarrutehostimet ja muut härpäkkeet.

Kulutus on tosiaan kohtuullinen jopa kesärajoituksilla, tässä ei moottoritien aiheuttama kulutuslisä ole läheskään yhtä iso kuin aikaisemmissa autoissani. Kesällä vaihtelevasta ajosta koostuva naftatankillinen kesti yleensä 1100-1200km.

Ursus

Kertokaapas tyhmälle muutama tieto uudesta facelift eemelistä.

Jos haluan, että auto etenee junamaisen vakaasti kantateillä niin mikä alusta valkattava. Autoksi tulee e220 diesel

a)confort (Elegance)
b)avandgarde
c)amg
d)ilma-alusta

Noista olen päässyt ajamaan b ja c vaihtoehtoja mutta eriaikaan.

amg mallissa melu oli järkyttävä ja melu ikään kuin tuli takaovista läpi. Auttaisko jos ottaisi laminoidut lasit? Nehän sais suht pienellä rahalla.
Liekkö ilma-alustainen yhtä matala kuin amg.

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: HJP - 03.11.13 - klo:16:24
En tiedä tuosta Audio 20sen näytön laadusta, mutta kyllä tuo Comand Onlinen Navi on kohtuullisen miellyttävä silmälle. iPhonella en ole onnistunut nettiyhteyttä saamaan eli karttojen päivitys on minulla jäänyt haaveeksi, pitänee päivittää Veholla vuodenvaihteessa huollon yhteydessä.

Itselle tuntemattomien teiden ajelu Saksassa oli kyllä erittäin mukavaa kun nopeusrajoituksen vaihtumisen näki aina mittaristosta. Samoin ruuhkien kiertoa tuli testattua navin automaattisten ohjeiden mukaan kertaalleen.

Juu, kyllä Comandin näyttö on omaa luokkaansa, mulla vaan harmitti liikennemerkkien tunnistuksen puuttuminen Suomessa (toimii Baltiassakin) ja netin hitaus. Tarkoitin sitä, ettei autosta kannata mielestäni maksaa ylimääräistä vs. sellaiseen jossa on Beckerin navi. Audio20 grafiikka on kylläkin kökköä, mutta ylinopeus varoitukset tulevat karttapohjan mukana ja viralliset liikennekamera tiedostot voi ostaa 'beckerin sivuilta. Comandiinkiin saa vissiin nykyään liikennekamerat personal-poi:na, mutta ilman hälytystä.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 03.11.13 - klo:17:52
Kertokaapas tyhmälle muutama tieto uudesta facelift eemelistä.

Jos haluan, että auto etenee junamaisen vakaasti kantateillä niin mikä alusta valkattava. Autoksi tulee e220 diesel

a)confort (Elegance)
b)avandgarde
c)amg
d)ilma-alusta

Liekkö ilma-alustainen yhtä matala kuin amg.

Avantgarden saa myös comfort-alustalla, jos ei halua "madallusta", olen ollut siihen tyytyväinen, Aiempi pre-facelift farkkuni oli tuolla kovemmalla ja matalammalla alustalla, vähän kolukärrimäinen. Ajettavuudessa en eroja havaitse. AMG-pakettiin tulee aina matalampi maavara. Ilmajouset on farkussa takana vakiona, tasaamassa perän kulkua lastista riippumatta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ursus

Avantgardeen saa pehmeämmän alustan sen tiesinkin. Mielestäni faceliftissä avantgarde ja amg alusta on saman korkuiset mutta jäykkyydessä eroa?

Pelkään vaan että toi pehmyt alusta on ns. lulla ja jää heittoihin ajettaessa heimaan.

Ilmahan toki paras.


Jussiboy

E-sarjaa tuntematta epäilen, että AMG-paketin ja Avantgarden alustassa olisi mitään eroa. AMG-pakettihan on "pelkkä" optiikka-paketti. Saako Eemeliin ajodynamiikka-pakettia, joka ainakin C-mallissa vaikutti ohjaukseen, iskunvaimennukseen,vaihteistoon ja rengastus tuli sporttisemmaksi 17" muistaakseni 8" ja 8.5" leveinä? C-mallissa todella harvinainen ja edullinen lisävaruste, jota ei ole missään oikein markkinoitu.

TTL

Saa kun valitsee E 63 AMG:n tai E 63 AMG S:n. Muuten Eemelistä ei noita virityksiä löydä. Edellisessä viestissä tarkoitin sitä, että jos valitsee AMG-paketin, niin ei pysty valitsemaan comfort-alustaa. Ilmajousista en viitsisi maksaa erikseen lisähintaa. E-sedanissa ei tule havaittavaa mukavuuslisää niistä, paitsi jos ajelee kovin vaihtelevilla ja painavilla kuormilla.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

vasara

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 06.11.13 - klo:09:38
E-sarjaa tuntematta epäilen, että AMG-paketin ja Avantgarden alustassa olisi mitään eroa. AMG-pakettihan on "pelkkä" optiikka-paketti. Saako Eemeliin ajodynamiikka-pakettia, joka ainakin C-mallissa vaikutti ohjaukseen, iskunvaimennukseen,vaihteistoon ja rengastus tuli sporttisemmaksi 17" muistaakseni 8" ja 8.5" leveinä? C-mallissa todella harvinainen ja edullinen lisävaruste, jota ei ole missään oikein markkinoitu.
Amg paketti E-sarjaan:
    (660) AMG-kevytmetallivanteet 5-kaksoispuolaiset 18''
    (486) Urheilualusta
    (244) Urheiluistuimet edessä
    (772) AMG Styling
    (U26) AMG-matot

Alustat kohdasta..
Jos kyseessä on DIRECT CONTROL -alusta, jossa on urheilullinen sovitus, alusta on madallettu 15 mm. Vakiovaruste AVANTGARDEn, ulkopuolen Sport -paketin tai AMG Sport -paketin yhteydessä.

Eli alustan madalluksen saa lisävarusteena avantgardeen ilman AMG- pakettiakin.
Pelkkä sport paketti sisältää:
    (486) Urheilualusta
    (22R) Kevytmetallivanteet 5-puolaiset 18''

Jussiboy

Kun täällä kerran hiuksia ruvetaan halkomaan :)
Ajdynamiikka paketin saa E-coupeen, mutta mikäli ymmärsin oikein tulee autoon raksia erikseen muitakin  lisävarusteita :(
Sääli sillä 204:n sai pikkurahalla alustan, ohjauksen, renkaat, sporttiratin läpysköillä vaikka Elegance malliin...

"Ajaminen voi olla vieläkin urheilullisempaa. Kun autossa on ajodynamiikkapaketti, nautit enemmän ohjauspyörän takana â€" eikä siihen tarvita kuin napin painallus. Sinä päätät, mitä alustan ja vaihteiston asetuksia käytetään.

SPORT-säätöohjelmassa järjestelmä säätää iskunvaimennuksen kovuutta ja lisäksi muuttaa kaasupolkimen ominaisuuksia ja vaihtamishetkiä. Tunnet silloin moottorin suoremman reagoinnin kaasupolkimen liikkeisiin. Comfort-säätöohjelma puolestaan merkitsee mukavuuspainotteisia säätöjä, jolloin nautit erityisen tasaisesta ja mukavasta ajosta.

Olipa valittu säätö kumpi tahansa, elektronisesti ohjattu iskunvaimennus sopeuttaa toimintaansa jatkuvasti ajotilanteeseen ja tienpintaan. Tämä parantaa vierintämukavuutta ja ajoturvallisuutta mutta ennen kaikkea auton ajettavuutta.

Suorempi ohjauksen välitys on osa ajodynamiikkapakettia. Ohjauksen säätökäyrän muutosten ansiosta ohjaustuntuma on äärimmäisen urheilullinen."
-E-coupen esittelysivuilta

TTL

E-coupe on itse asiassa C:n viritelmä, siitä syystä ilmenee tekniikkaeroja. Varsinainen E-coupe on CLS. Kyllä ajo-ominaisuudet syntyvät suurimmaksi osaksi muista elementeistä kuin ohjaustehostimen tai vaihtamishetkien hienosäädöistä. Myös ilmajousituksen ja teräsjousituksen erot voivat kuulostaa turhan lupailevilta. Itselleni tulee mieleen suora vertailu edellisen kopan A6:sta ilmajousin ja vastaavasta teräsjousisesta S6:sta. Jälkimmäisessä sekä mukavuus että ajettavuus olivat omaa luokkaansa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Jussiboy


Olen pyrkinyt vastaamaan tähän kommenttiin.
Lainaus käyttäjältä: Ursus - 06.11.13 - klo:08:59
Avantgardeen saa pehmeämmän alustan sen tiesinkin. Mielestäni faceliftissä avantgarde ja amg alusta on saman korkuiset mutta jäykkyydessä eroa?

Pelkään vaan että toi pehmyt alusta on ns. lulla ja jää heittoihin ajettaessa heimaan.

Ilmahan toki paras.



Vaikka E-coupe onkin C:n viritelmä, niin varsinainen E-coupe on se minkä valmistaja siksi nimeää, olit sinä mitä mieltä tahansa ;) Ajodynamiikka paketin etuna on se, että voit itse vaikuttaa iskunvaimentimien toimintaan. Kyllä tyhmempikin tajuaa, että tuolla on merkitystä.
Lainaus käyttäjältä: TTL - 07.11.13 - klo:10:46
E-coupe on itse asiassa C:n viritelmä, siitä syystä ilmenee tekniikkaeroja. Varsinainen E-coupe on CLS. Kyllä ajo-ominaisuudet syntyvät suurimmaksi osaksi muista elementeistä kuin ohjaustehostimen tai vaihtamishetkien hienosäädöistä.

TTL

Ajodynamiikkaa C 200 CDI:n puikoissa 80 km/h rajoitusalueella  ::), kyll varmaan on merkitystä  ::) ::)!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Jussiboy

Sä oot nyt ymmärtänyt hieman väärin :) :) :) :)
Ajodynamiikka-paketti on vakiovaruste E-sarjassa vain 500 Coupe mallissa.  ;D

Ursus

Avantgarden vakio alusthan on tuo 677-koodilla oleva ja se on jo madallettu sen 15 mm. Sitten se amg alusta on 486-koodin omaava ja se ei ole yhtään sen matalampi ainoastaan jäykempi. 485-koodin alusta taas on se comfort-alusta.

Liekköhän tuon AMG-sport paketin mukana ohjauskin erilainen kuin normi avatgarden.

Hitto näistä menee sekaisin:)

TTL

Tuskin noissa madalletuissa sen isompia eroja enää jousituksen kovuudessa. FL:ssä ohjaustehostin muuttui sähköiseksi, joten toiminnan ohjaus olisi hyvinkin mahdollista, mutta säätönamiskoja ei ole. Suosittelen ajoavustinpakettia, jonka Distronic Plus tekee ohjauskokemuksesta vähintäänkin mielenkiintoisen, pysyy hyvin kaistallansa. Sähköinen tehostin myös kääntää rattia parkkiapua käytettäessä ja osaa sekä taskuparkin että ruutuun peruutuksen.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ursus

Mistä muuten olette saaneet hyviä mersu tarjouksia?. Itse kyselin mm. Lappeenrannasta ja siellä hyvitys oli todella ala-arvoinen.

TTL

Riippuu vähän vaihdokistakin mutta Tampere ja Mikkeli ovat tehneet minulle parhaat tarjoukset. Jotkut kehuvat myös Kajaania. Varkaus ja Jyväskylä surkeimmat. Kuopio keikkuu siinä välimaastossa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ursus - 09.11.13 - klo:14:03
Mistä muuten olette saaneet hyviä mersu tarjouksia?.

Ympäri suomea kyselin toiselta kymmeneltä MB kauppialta - suorakauppa kysessä, sähköpostilla tarjouksia.
Lopulta Lahden Mega-Auto teki yllättäin parhaan tarjouksen, joka oli myös lähin MB kauppiais, hyvä niin.
Tarjouksen tekijä ei tiennyt asuinpaikkaani jos nyt ei sitten jotenkin erityisesti selvittänyt, pelkällä puhelinnumeron selvittelyllä se ei irronnut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Mese08

Toimiiko W212:n webasto kylmällä ilmalla automaattisesti? Olen ihmetellyt kun joskus tuntuu että auto lämpiää kohtuu nopeasti ja taas joskus ilman ollessa reilusti plussan puolella auto ei nosta lämpöjä mittarin mukaan edes 80 asteeseen 20:n kilometrinkään matkalla.

On muuten ihan perse juttu ettei noissa ledivaloissa ole pesureita. Eilen huomasin kaupan pihassa että niissä oli ohut likakerros(ei vielä mikään kummoinen) ja kun ajelin kotio valoteho ei näyttänyt hääppöiseltä,piti kotona pestä valot ja käydä koeajolla,huh mikä ero! Näillä keleillä valoja pitää siis olla pyyhkimässä 20 kilometrin välein! Laitoin takakonttiin pieneen pumppupulloon raakaa lasinpesunestettä ja ison mikrokuituliinan siihen kaveriksi,niin ja hanskat ettei kädet sitten haise viinalle.

Valoja piti käydä vertaamassa niin rouvan ocun ksenoneihin kuin kaverin  2008 outbackin ksenoneihin. Kaveri oli juuri vaihtanut uudet philipsin polttimot. Päästiin pimeällä metsäautotien pätkällä siihen tulokseen että ocun lähivalot ovat parhaat ja mersun huonoimmat,pitkissä subbe oli paras. Ledien valkoisuuden kyllä huomasi,mutta kantamassa ne hävisivät selvästi.

Pikaisessa ajossa peräkkäin tultiin siihen tulokseen että mersun valojen automatiikka tuntuu pelaavan niikuin on luvattu,tähän palataan vielä pitemmän reissun kanssa.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

V-O

Osuisiko kohdalle GLM-omistajia, esim. nimimerkki KaukoSäädin?

Jostain syystä alkoi nyt mietityttämään josko GLK oilsi sopiva seuraava kulkupeli. Ajoni on pääasiassa matka-ajoa ja ajattelin että tuo olii ehkä semmoinen sopiva kompromissi - ei maasturi edes melkein.

Ajettavuus maantiellä, ergonomia ja valot erittäin tärkeitä ominaisuuksia minulle.

Kehukaa ja moittikaa - kokemuksista plussaa! 

Ursus

Tänään tuli tyypättyä sitten tuota amg-sport alustaista autoa. Kyllä se alusta on vaan jäykkä. Alla oli vielä 16 " kitkat ja meno oli kohtuu täristävää.

Voi olla, että avantgarde ois parempi alusta omaan käyttööni. Tosin uskoisin, että AMG paketilla oleva menis paremmin kaupaksi myöhemmin.?

TTL

On ollut. Kallis hintaisekseen, malli X204 muuttuu X205:ksi parin vuoden sisälle kunhan C-mersu ensin ehtii. Hassuin ilmoitus oli Oikotiessä 2013 350 CDI facelift 90+keur hintaan. Saattaa etsiä löytäjäänsä aikansa.

Hiljainen, hyvä ajettava, joidenkin mielestä ahdas. Uutena nykyään aika huono investointi Mersuna. Varsinkin lisävarusteilla lataus maksaa sairaita.

Itsellä oli siis 09/2010 GLK250 kilkkeillä varusteltuna, nykyään veljelle myytynä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Ristiin menee vastaukset. Ota siis Avantgarde comfort-alustalla niin ei ahdista jatkossa.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Pitkis7

Jutustelin eilen taksarin kanssa joka kertoi että yli puolet stadin hybridieemeleistä seisoo pajalla odottelemassa varaosia Saksasta. Eivät kestä miehen mukaan lyhyitä ajomatkoja yli 80tkm.
Eipä nämä kelit ja mukulakivetkään varmaankaan vastaa Keski-Euroopan olosuhteita.
Ja missä muussa taksikäyttöön laitettaisikaan malliston yläpäästä uusinta tekniikkaa...
Passat GTE Variant -17
A5

Mikko83

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 13.11.13 - klo:21:02
Jutustelin eilen taksarin kanssa joka kertoi että yli puolet stadin hybridieemeleistä seisoo pajalla odottelemassa varaosia Saksasta. Eivät kestä miehen mukaan lyhyitä ajomatkoja yli 80tkm.
Eipä nämä kelit ja mukulakivetkään varmaankaan vastaa Keski-Euroopan olosuhteita.
Ja missä muussa taksikäyttöön laitettaisikaan malliston yläpäästä uusinta tekniikkaa...

Ei ole Mersut lähelläkään sitä luotettavuutta kuin w123-124 aikaan. 90-luvulla alkoi alamäki  :-[
Kyllä jettamies on aina jettamies.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Pitkis7 - 13.11.13 - klo:21:02
stadin hybridieemeleistä
Tätä pitikin jo taannoin ihmetellä - tuntuu että hybridi-Mesejä on ilmestynyt syksyn aikana todella runsaasti pk-seudun liikenteeseen. Tai voi olla sitäkin että silmä vain poimii ne muutamat yksilöt kun niihin on kerran kiinnittänyt huomiota. Ne muutamat lentokenttätaksit (?) jotka suhaavat samaa Tuusulanväylää ja ykkös-Kehää kuin minäkin..  ::)
Skoda

Ursus

Vaihtoehdot alustan suhteen on ajettu. Pakko sanoa, että vanhaksi sitä on tullut. Ehdottomasti ottaisin comfort alustaisen eemelin. Ei ollenkaan lulla. Tuntui taivaalliselta ajaa hiekkatiellä jossa oli pienen pientä nimismiehenkiharaa. Baanallakin tuntui menevän eleettömästi.

Lisäksi tein mielenkiintoisen havainnon. Tässä comfort alustaisessa pelissä oli misukan nastat 225/55/16 ja mielestäni ne olivat äänekkäämmät kuin contin 245/45/17 nastat. Tähän autoon tuntui melu puskevan takaovien suunnalta.

Nyt esteenä vain väliraha:)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy