Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jartsa

#1
Mulla on nuo alkuperäiset rosteriset gti polkimet.. :) kaasupoljin tulee kokonaisena pakettina.. Ostin erikseen vielä jalan lepuuttajan, se ei kuulunut pakettiin..  se on alumiinia.. kannattaa laittaa sekin, on hyvännäköinen sitte.. Suosittelen . ;) polkimet laitettiin jo ennen auton luovutusta lepuuttaja laitettiin myöhemmin ,maksoi muistaakseni jotain kolme kymppii se lepuuttaja...(alkuperäinen vw)
#2
Lainaus käyttäjältä: Erkka - 24.10.10 - klo:08:24
Kyllä kitkarengas taitaa kulua nopeammin pehmeämmän kumiseoksen myötä. Tämä näin maalaisjärjellä spekuloituna.
Joo nastarenkaassa onkin ongelma se ,että muutaman vuoden ikäisenä ne ei ole läheskään niin hyvät kuin uutena.. kitat ei menetä pitoaan yhtä nopeaa tahtia... Tuossa uudessa auto bild lehdessä oli hyvä juttu talvirenkaista (nro:20) siinä muuten kitkat Voitti ! :) Itse pidän noita testejä kylläkin vain suuntaa antavina ja olen nähnyt tässä elämäni aikana (43v)  niin paljon "ammattilaisia" et jos sama linja on noissa auto-toimittajissa jatkuu, niin ei kannata lukea niinkuin "raamattua" Niin kait se on joka ammatissa ,että on hyviä ja huonoja.. Ennakko asentaatkin vaikuttavat kyllä noissa(auto) jutuissa suorastaan harmillisen paljon.. Joo eihän sitä talvirenkaita keskiverto kansalainen joka vuosi osta, vanhoilla sitä suurin osa ajaa.. ;) Itse kannatan kyllä niitä kitkoja kokonaisuuden vuoksi :pitää YLLÃ,,TTÃ,,VÃ,,N hyvin,mukavat,hiljaiset,vaihdot voi tehdä rennommin,ei kuluta teitä,ja pitää melkein loppuun asti :)   Tämä rengas asia on kyllä varsinkin nastojen kannattajilla monesti ennakkoluuloja täynä.. esim nuorin veljeni ei voi ymmärtää miten talvirengas voi pitää ilman nastoja ::) no.. luulihan ne ihmiset ennen, että maapallokin on pannukakun muotoinen.. eihän pallossa voi pysyä.. tippuu alas.. ;D
#3
Mä olen kyllä niin huono käyttään tätä konetta että tulee uskomattomia virheitä .. voi häpiänpäivä.. miten noin hyppii et  menee sanatkin väärin päin :-[
#4
Niin tietysti tuli kirjotus virhe :o eli tietysti ensin vilkku ja sitte se.. jarru :-[
#5
Käsittämätöntä ,että yleensäkkin annettin pysäköintivalvonta yksityisille ??? kuuntelin kerran radiosta ohjelman pysäkäköintivalvojista ja kuulemma tienaa vähintään kolminkertaisesti oman palkkansa... Joo niinhän se on että voitot yksityistetään ja tappiot sosialisoidaan :-[ meillä on kyllä hyvät ::) päättäjät.. monikohan niistä on perustanut oman pysäköintivalvonta yrityksen ?? vai oliko se kaverilla ??
#6
 >:( Se on tuo vilkun käyttö niin vaikeeta.. Jos muistaa ,että se on muita varten ja ensin jarru sitte vilkku niin sillä pärjää.. mutta, mutta ??? Käsittämätöntä.. ai nii mitä niitten muiden tarvii tietää mihin mä oon menossa ::) Ratti vilkku on kyllä tosi yleinen  >:(
#7
 :) niin tietysti jos ei näe sateen takia tai on liukasta tai muuta vastaavaa.. Ajetaan sitte vähä hiljempaa ;) Vai mitä? Muutenkin katselen aina vähän pitemmälle että voi ennakoida kaistan vaihdot ja hiljentää tasaisesti.. Ã,,kkijarrutukset jää pois ja muutenkin kyyti on mukavempaa.. Sen takia kait ne kolaritkin on jäänyt välistä, ennakointia ja tuuria :D Joo kyllä se on kiva lyödä välillä kaasu pohjaankin ;D.. harmi että sitä ei saa pitää siellä pitempään..
#8
Kyllä se ottaa hermoon, kun nuo ohitus kaistat on käytännössä ihan turhia.. ne hitaatkin lyö "tallan tiskiin " heti ohituskaistan alettua ??? Jopa asunto-,paketti-autot jne..  laittasivat tilalle vaik sen leveäkaista tien niin ne varmaan toimis paremmin :) nyt ei kyllä toimi.. pitää ohitella muualla jos ei halua ottaa isoja sakkoja,tai menettää korttia.. ;) Ei viitsi kuitenkaan ali nopeuksia ja koko ajan vaihtelevaa nopeutta jonku perässä ajella.. ajan itse tasaista  nopeutta "vakkaria" käyttäen.. 8)
#9
 ;) sais olla kesällä moottori tiellä 130km/h ja siitä kun ottaa "löysät" pois, eli mittarivirhe ja sakotus raja 10km/h,, niin silloin matka taittuis ja harva edes uskaltaa lujempaa ajaa... pitäs vaan olla ne kolme kaistaa yhteen suuntaan.. vois ajaa vieläkin lujempaa :P.. En pidä pientä ylitystä yhtään minään, ärsyttää nuo työmaa alueet, kun ne jättää ne merkit paikalleen vaikka hommat on jo hoidettu ja äijät kotona.. sitä ihmettelen kun ite yleensä ajan just sen sakotus rajan alle.. mutta, kun tulee esim 80 tai 60 porukka ajaa ohi ja kun tulee se 100 ajan niistä taas ohi  ??? siellähän ne tutkat yleensä on (alle 100) ja kait niillä ny joku merkitys on niillä rajoituksillakin ku ne on sinne laitettu ;) kun kuitenkin ajan jo 5-10km/h todellista nopeutta yli niin sitten ajetaan ohi.. ja kun sais ajaa vähä lujempaa 100 .. niin ollaan sitten edessä hidastelemassa :'( on se semmosta... samaa vauhtia kokoajan .rajoituksista piittaamatta ??? vai? En ole paljon sakkoja ottanut vaik ajan yli 100tkm vuodessa viimeisen kymmenen vuoden aikana muistaakseni 4 kpl.. enkä yhtään kolariakaan.. kop.kop..
#10
 :-[ golfin kun ostin(09) tankki oli melkein tyhjä, eikä herunut vaikka tinkasin ??? Olen ostanut aikaisemmin pari uutta toyota avensista(04 ja 06) ja yhden nissanin(01)  sekä golfin (96).. japseihin sai tankit täyteen.. :) mutta ei volkkareihin.. Ja tietysti eka uusi autoni (verovapaa) BMW 520i vm90, joka toimitettiin suomesta Israeliin.. tankki oli tyhjä.. ehkä muutama litra oli.. Täytyy seuraavan kerran kun vaihtaa tingata heti kaupantekotilanteessa tankki täyteen ;D
#11
Volkswagen / Vs: Golf VI 1.8TSI DSG
20.10.10 - klo:10:14
 :) se on tiellä numero 438, vekaransalmenlossi. Mahtavat maisemat, suosittelen ajamaan kyseisen tien  ;D  Ajettiin toukokuussa lomareissulla, sattupa ne helteet just silloin  :)
#12
 :) mun 1.8 tfsi moottori kulutti ensimmäiset 20tkm yllättävän paljon..(n.2l) Sitten se väheni.. pidän aina öljyn lähellä ylämerkkiä tai ylämerkissä, kun sillä on turbomoottoreissa muutakin tehtävää kuin se voitelu ;) ajettiin kyllä nätisti moottori sisään..
#13
Joo silläkin on merkitystä onko DSG "kuiva" malli vai "Öljykytkin" mutta kyllä se DSG huolehtii ainakin mulla et ollaan vääntöalueenlla n.1500-2000 kierrosta on koneessa normaali ajossa.. Moottorin max vääntö alkaa 1500.. loppuu 4500 (1.8tsi) ei varmaankaan tulis ite ajettua niin pienillä kierroksilla,, joten pieni on kulutuskin .. mulla on kuiva malli DSG7 Tietysti vastus on märässä kytkimessä isompi..
#14
 :) Mulla on golfissa nuo Michelin X-Ice XI2, ja olen erittäin tyytyväinen !! Viime  alkutalvesta käytiin Rovaniemellä lomalla, tiet oli ihan jäässä.. hyvin pysyi tiellä.. Ajan ammatikseni taksia, siinä on continentalin kitkat.. hyvät on, mutta kuluu aika nopeasti..ja ei ole niin suuntavakaat, kuin misukat.. Ja kylläpä auto taas hiljeni ,kun sai kesärenkaiden jälkeen kitkat alle :D Enpä kyllä nastoihin vaihtais..., niin kyllä mä ymmärrän ,että kun sen ropinan kuulee niin sitä ajattelee: ompa nyt turvallista.. se on harhaa !! Oon kuullu semmosista tutkimuksista että nastarenkailla ajetaan automäärään suhteutettuna enempi kolareita kuin kitkoilla ?? mitäs siihen tuumaatte ?? :o Pitäs ne rengastestitkin tehdä tiellä, eikä jää radalla.. kuka sitä jää radalla ajelee..? kait se on liian vaikea toteuttaa..Sitäpaitsi on aivan eri ,kun asfaltin pinnalla on ohut jää !! nasta jää siihen kantamaan ja rengas ei saa pitoa oletteko itse huomanneet?? Kitkat pitää siinä tilanteessa paremmin !! Jos sitä jäätä on paksummasti niin pito paranee..nasta ei enään "kanna" ja rengaskin saa paremman  otteen ... Että tämmösiä.. Ja montakohan ihmistä on kuollut noiden urien takia, jotka nastat on teihin syöneet ?? siinäpä olis tutkimista... Ja se pöly.. Ei täällä pääkaupunki seudulla meinaa eteensä nähdä kun porukka on saanut nastat alle.. kuivana pakkas aamuna ruuhka aikaan.. Itse osallistun vaan pölyttämiseen, vaan en sen pölyn muodostukeen ( ja asfaltin pilaamiseen) :-\

#15
Volkswagen / Vs: Golf VI 1.8TSI DSG
17.10.10 - klo:20:54
ja vielä..

[ylläpito on poistanut liitteen]
#16
Volkswagen / Vs: Golf VI 1.8TSI DSG
17.10.10 - klo:20:53
tässä vielä kuvia..

[ylläpito on poistanut liitteen]
#17
Volkswagen / Golf VI 1.8TSI DSG
17.10.10 - klo:20:47
...

Siirsin viestit omaksi aiheekseen, tästä voit tehdä oman autosi esittelyn - Kiviharju

[ylläpito on poistanut liitteen]
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy