1,6 TDI CR, suutinten kestävyys

Aloittaja Ihmettelijä, 08.06.22 - klo:12:09

« edellinen - seuraava »

Ihmettelijä

Moi,

Pahoittelut jos tästä on jo ketju, en haulla löytänyt aiheesta mitään kovin täsmällistä. Jetassa, (2011 1,6 TDI 77 kw CR CAYC, päästöhuijauspäivitetty) alkoi suutin oireilemaan 130 tkm kohdalla. Lähti välillä ajossa täristämään kolmella pytyllä, hehkun valo vilkkui ja näytöllä tarjottiin engine failia. Vika hävisi, kun sammutti ja käynnisti uudelleen.

Kuulemma suuttimen virtapiiri sökö ja menee suutin vaihtoon. Kuinka kestäviä näiden normaalisti kuuluisi olla? Onko tässä odotettavissa, että loputkin kolme menevät yksi kerrallaan muutaman tuhannen kilometrin sisään? Vai oliko tuo yksi suutin nyt vain harmillinen maanantaikappale?  Tässä mallissa ei ilmeisesti kuitenkaan ole niitä Siemensin piezo-suuttimia vai onko?

Just viime kuussa meni EGR-venttiili vaihtoon ja nyt sitten pohdin kannattaako tämä pistää ronskisti vain saman tien myyntiin, jos tästä saisi edes kaikkien tähän tehtyjen remonttien (jakohihna, jarrut, akku yms.) hinnan takaisin. Muutenhan auto on ajettavuudeltaan oikein mukava, mutta tekniikaltaan vaikuttaa vähän epäluotettavalta.

Kilu7

#1
Lainaus käyttäjältä: Ihmettelijä - 08.06.22 - klo:12:09
Kuulemma suuttimen virtapiiri sökö ja menee suutin vaihtoon.
Mistä sait kyseisen diagnoosin? Aikoinaan CAY -10 Polo korjaantui liittimen marinoimisella kontaktispraylla ja piuhojen suoristelulla. Enää ei "vika" uusiutunut ja auto meni vaihtoon 306tkm:ä ajettuna ja täysin vika vapaana.

Ihmettelijä

Suutin testattiin dieselkorjaamolla. En ollut itse mukana testin aikana niin en osaa sanoa tarkemmin mitä testaus sisältää ja katsotaanko siinä johtosarjan liitos. Testaus sinänsä ei vielä ollut kovin kallista puuhaa, mutta itse osa on kyllä sen hintainen ettei lompakko enää taivu jos vielä pitäisi sama kustantaa 3 kertaa  :'(

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Ihmettelijä - 08.06.22 - klo:12:59
Suutin testattiin dieselkorjaamolla. En ollut itse mukana testin aikana niin en osaa sanoa tarkemmin mitä testaus sisältää ja katsotaanko siinä johtosarjan liitos. Testaus sinänsä ei vielä ollut kovin kallista puuhaa, mutta itse osa on kyllä sen hintainen ettei lompakko enää taivu jos vielä pitäisi sama kustantaa 3 kertaa  :'(
Ei ole ainakaan ollut mitään massiivista ongelmaa noissa suuttimissa. Olisiko vain yksittäinen maanantaikappale kyseessä.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy