Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - AQ3

#1
Eipä ole vaikutusta takuuseen ja miten voisi edes olla kun on tehtaan tekemä mahdollisuus käyttää myös moottorin lämmitykseen. Ihme että jotkut liikkeet eivät halua ohjelmointia tehdä.
Akun kanssa ei ole ollut ongelmia ja voihan sitä kovilla pakkasilla satunnaisesti ajaa ylimääräisen lenkin jos ei ole mahdollisuutta erillisellä laturilla ladata.  Vuosimallin -17 Dieselissä akku oli 105Ah, laturi 180A. Nykyisessä -19 bensa kevythybridissä akku 59Ah + litiumakku, laturi 210A.
#2
Minulla on onnistunut Kouvolassa kahden auton kanssa.
#3
Minulla toukokuussa käyttöönotettu tfsi 140 kW MHEV ja lämpiää moottori. Sen voi myös  kokeilla kädellä letkuista ja moottorin kyljestä. Myyjän mielestä oli selvä asia että ohjelmoivat luovutushuollossa ilman eri pyyntöä moottorin lämmityksen. Yksi klikkaus huollon koneella.
#4
A4 B9 (14-) / Vs: Huoltojen hinnat
06.03.18 - klo:09:05
Kannattaa soittaa huoltoon ja kysyä hintaa. Tuo nettivarauspalvelu antaa kalliit hinnat. Minulla 30 tkm huolto oli järkevän hintainen, yllätyin positiivisesti. Edullisempi kuin aiemmat kokemukset Skodalla.
#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 Allroad kokemuksia
10.04.17 - klo:08:14
Kyllä ja samaa muovia on takapuskurissa. Mustaa muovia joka on maalattu harmaalla maalilla. Lakkapintaa ei taida olla kun ovat niin mattapintaa. Voisivat olla läpeensä harmaata muovia niin ei olisi maalin kanssa ongelmaa. Näyttävät olevan erilliset osat, joten ei tarvitse koko puskuria irroittaa jos nuo pitää vaihtaa tai maalata uudestaan. Täytyy seurata vielä maalin pysyvyyttä, heikko paikka nuo jokatapauksessa ovat.
#6
A4 B9 (14-) / Vs: A4 Allroad kokemuksia
08.04.17 - klo:11:44
Ei voi olla että uutta autoa pitää alkaa maalauttamaan tai osia uusimaan 10 tkm ja 3 kk välein, jos valmistaja on liian ohuesti maalannut tai pohjatyö huonosti tehty.
#7
A4 B9 (14-) / Vs: A4 Allroad kokemuksia
08.04.17 - klo:09:04
Kolme kuukautta ja 10 tkm takana Allroadilla. Positiiviset kokemukset ensin. Erinomainen on ajaa, neliveto parempi kuin edelliset Haldexit, tämä ei esim. puske niin kuin ne. Auto on hiljainen, ylimääräisiää ääniä ei ole kuulunut. Elektroniikka ja softat pelaa kuten myös Android auto. Kulutus ajotietokoneessa koko matkalta 5,4. Todellinen kulutus 5,8 tankkauksista laskien. Ajotietokone ei tietenkään ota Eberin käyttöä huomioon kun auto ei ole käynnissä.

Negatiivinen kokemus vahvistui eilen kun vahasin auton. Puskureiden ja kynnyskotelojen vaalean harmaat muoviset "iskusuojat" ovat naarmuilla ja kiveniskemillä ja pientä pistettä ja mattapintaa siellä täällä. Olen omistanut näitä vastaavilla puskureilla olevia autoja ennenkin eikä tälläistä ole ennen ollut. Taitaa olla maalipinta heikkoa. Muuten auton varsinainen maalipinta on kestänyt hyvin. Pääosin maantieajoa ajot ovat olleet ja välimatkaa tulee pidetty riittävästi.
Taitaa olla tulossa takuuvääntö...vaikka kiveniskemiä ja naarmuja on, pitää auton normaalia käyttöä kestää. Muuta vikaa ei ole autossa ollut ja materiaalit ovat laadukkaat.
#8
Onneksi olkoon.

Minulla on edessä normaali Octavian läpät. Pienet palat viiltää puukolla pois niin sopii paikalleen. Renkaat kääntää vuorotellen ääriasentoihin niin ei tarvi renkaita irrotella. Superskodasta saa läpät edullisesti jos vaikka muutakin tilaa samalla. Taakse en ole koittanut laittaa läppiä kun luin jostain että ei sopisi.

Minun Scoutissa vikoja on ollut kun 60 tkm kohdalla huomasivat huollossa että kampiakselin stefa vuotaa/hikoilee. Vaihtoivat takuuseen ja samalla jakopään hihnan kun oli hiukan öljyyntynyt.
#9
Vakaasti kulkee kesällä ja talvella.
#10
Minulla Scoutissa talvirenkaat 215/60/16, vanteet kokoa 7x16, ET45. Suosittelen tätä kokoa, halkaisija kasvaa karvan verran kesärenkaaseen verrattuna. Hyvin mahtuvat pyörimään. Mittarivirhe kesällä ja talvella +3-4 km/h.
#11
Mikä tuo laitettu Mobil Super 3000  öljy on luokitukseltaan? Mobil:n nettisivuilta noista öljyistä ei löydy luokitusta 504.000/507.000? Mielestäni ESP öljy on ainut Mobil:lta joka soveltuu longlife-käyttöön nykyisiin VAG-korsernin moottoreihin.

Kannattaa tarkistaa ja tentata mitä öljy ovat käyttäneet. Huoltohemmoihin kun ei ole autoalalla luottamista. Ja vaatia uudet öljyt jos virhe on tapahtunut.
#12
Audi A3:ssa lyhyellä napin painalluksella ajonvakautus ESP menee Sport tilaan, jolloin perä irtoaa juuri sopivasti, hauskasti ja "turvallisesti" kaduille. Pitkä painallus poistaa ajonvakautuksen kokonaan jos  kuski haluaa ottaa ohjat ja tehdä vaikka "donitseja" parkkialueella tai radalla.

Pieniä eroja taitaa olla.
#13
A3 8V (12–) / Vs: Webaston käyttö
12.01.15 - klo:17:07
Minulla on 5,2 kW Eberi ja Remuc. Minä myös jätän ilmastoinnin samaan asentoon kuin ajaessa eli 21C+Auto ja hyvin lämpiää. Ilmastoinnin paneelissa on valot ja vilkkuu "lämmitysmerkki" vaikka auto on sammuksissa. Muistaakseni puhallus on 3 tai 4:lla. Ajoon lähdön jälkeen kun lämpömittari alkaa nousta sammutan Eberin Remucin napista. Ilmastointipaneelissa on valmius lämmittimelle ja paneeliin täytyy kytkeä johto.
#14
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V Ohjausongelmat
24.11.14 - klo:10:49
Täällä ajettu n. 44 tkm. Ohjaus on ollut aina erinomainen. Auto on kasattu kesäkuun alussa 2013 eli "mallivuoden" 2014 ensimmäisiä.
#15
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
30.10.14 - klo:15:50
Mä olen tottunut säätämään valot itse, kun huollossa yleensä säätävät ne liian alas, ettei näe kuin 10 m eteen. Umpiossa on ruuvi josta säätyy ylös tai alas. Katsoo ajaessa maantiellä kumpaan suuntaa tarvii säätää ja kääntää esim puolen kierroksen erissä. Ei siihen mitään testereitä ole tarvinnut. Edellisissä Skodissa toimi ja nyt Audissa, kaikki xenon-valoilla.
Tuo säätyminen johtunee siitä kun pysähtyessä auton keula laskee, niin automaattisäätö nostaa hiemen valoja ja kun auto pysähtyy valot laskee takaisin vakio korkoon.
#16
VCDS (VAGCOM) / Vs: OBD-kaapeli
22.09.14 - klo:19:18
Ongelma Aliexpressin kaapelin ja Win 8.1 kanssa ratkesi. Asensin ajurin Ross-techin sivuilta löytyvästä paketista "Virtual COM Port Drivers".
#17
VCDS (VAGCOM) / Vs: OBD-kaapeli
20.09.14 - klo:18:19
Onkohan tuo Aliexpressin kaapeli kertakäyttöinen eli asennettavissa vain yhteen koneeseen? Vanha Windows 7 koneeni hajosi ja VCDS ohjelma meni siinä samalla, jonka kanssa ei ollut mitään ongelmia.  Ostin uuden Windows 8.1 koneen ja asensin VCDS ohjelman siihen mutta ajuri ei asennukkaan. Tulee ilmoitus "Ross Tech Driver Package (6/16/2010 2.06.02) asennus epäonnistui"
Onko mitään apuja?
#18
VCDS (VAGCOM) / Vs: OBD-kaapeli
21.08.14 - klo:18:30
Minullekin tuli tuo Aliexpressin kaapeli. Asennus onnistui suoraan mukana tulleelta CD:ltä win 7:aan. Ei tarvinnut ladata mitään muuta.
- Autoscan ajettu, ei vikakoodeja
- parkkitutkaan kuva, öljyn lämpötila, kierroaikalaskuri ja mittarien viisarien testaus otettu käyttöön. Rengaspainevaroitin seuraavaksi joku toinen päivä.
Kaikki toimii hyvin ja helppoa. Suosittelen kaapelia. Lievä huono puoli että se on saksan kielinen.
#19
Laitetetaan nyt merkkiliikkeen Laakkosen hintakin näkyville.
Castrol Edge III 5W-30 106,76 e, öljytilavuus 5,2 l, josta litrahinta 20,53.
#20
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
08.04.14 - klo:10:01
Täällä Spritmonitor.de näyttää 20500 km matkalle keskikulutukseksi 7,3 l/100 km. Ajo maakunnassa taajamaa ja maantietä, moottoritietä hyvin harvoin. Yli 9 l lukemiin pitää ajaa kaupunkia melko lyhyttä pätkää. Maantiellä pääsee usein 6,2-6,5 l lukemaan. Kulutus on ollut mielestäni ok tuolle teholle ja nelivedolle.
#21
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V Ohjausongelmat
27.03.14 - klo:16:00
Ei ole ongelmia. Ohjaus on ollut erinomainen. Ajettu 20 tkm.
#22
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
20.03.14 - klo:05:37
Minulla ei ole ongelmia ohjauksen kanssa. Ajettu 20 tkm. Renkaina hyvin toimivat Nokian kitkat R2 16", painetta pitää olla kitkoissa riittävästi, minulla n. 2,8 bar. Ohjaus on paras, mitä olen autoja ajanut. Drive mode ohjauksen osalta Dynamic.
#23
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
26.11.13 - klo:05:20
Ajettu 13000 ja öljyt juuri vaihdatettu. Ehkä oli millin laskenut pinta tikussa tuolla matkalla.
#24
A3 8V (12–) / Vs: A3 8V viat/murheet
05.10.13 - klo:05:48
Automaattisesti himmentyvä taustapeili todettu vialliseksi eli ei himmene. Peilin merkkivalo, valotunnistin, sadetunnistin ja kaukovaloavustin toimivat hyvin.

Kaukovaloavustin on kätevä lukuunottamatta sumuista säätä, jolloin se mielellään pitäisi kaukovalot jatkuvasti päällä ja sitten täytyy ohjata itse..

Huolto on tilannut uuden peilin Saksasta ja viikossa pitäisi tulla.

Ei muuta huomautettavaa tähän asti.
#25
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
08.09.13 - klo:15:54
Eeberi 5,2 kW ja Remuc asennettu Eeperi:llä Lappeenrannassa. Asennus oli ripeä 5 tuntia, ilmeisesti kaksi henkeä oli asentamassa. Hinta oli kilpailukykyinen, kannattaa kysyä tarjous jos pystyy viettämään puoli päivää Lappeenrannassa.
Remuc on kyllä kätevä, voin suositella. Käyttökytkin voisi olla tukevampaa laatua.
Saunalahden Kelpo+ liittymä oli 2,9 e/kk sisältäen hitaimman datan (256 kt/s), joka riittää hyvin.

Kun eeperi on päällä, ilmastoinnin paneelissa on valot ja lämmittimen merkki. Lämmitys säätyy sen mukaan mikä pyynti on säädetty säätimestä. Lämmitystehosta ei ole vielä kokemusta.
#26
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
31.08.13 - klo:15:40
Onko tässä 1.8 quattrossa launch control? Käyttöohjekirja muistaakseni sanoo, että vasta 140 kW:sta ylöspäin löytyy toiminto.
Olen pari kertaa kokeillut: ESP sportille, vaihteisto sportille, jarru pohjaan, kaasu pohjaan. Kierrokset aaltoilee noin 3100:ssa. Jarru pois ja sitten lähtee. Rajua on kiihtyvyys mutta yhtään ei tunnu sutivan tai renkaat vinkuvan. Mulla ei taida pääkoppa tai sisuskalut pysyä mukana kun tulee oksettava olo heti muutaman sekunnin kiihdytyksen aikana.

Hauska peli...

#27
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
24.08.13 - klo:07:00
Tässä on minun kulutukset. Ajot pääosin maantiellä samaa reittiä. Tuohon 7,4 kulutuksen aikoihin osui kovat vesisateet.

km       l/100km
4611   6,98
3957   7,42
3420   6,96
2729   7,03
2122   6,95
1423   7,20
867     7,57
#28
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.08.13 - klo:09:43
Taitaa olla alustojen vertailu aika hankalaa, koska pitäisi koeajaa useamman päivän koeajot molemmilla versioilla jossa on sama voimansiirtotekniikka, saman valmistajan renkaat ja kuorma.

Neliveto tasoittaa koko auton menoa myös asfaltilla, työntäähän se auto 10 % voimalla takaa.
En ole huomannut vetelyä urissa ja kovemmalla tuulellakin meno on ollut vakaata.

Molemmat alustat ovat varmasti erinomaisia ja riittävät tukevuuden puolesta Suomen nopeuksiin. Ehkä kannattaa miettiä omaa ajoympäristöä ja ajotapaa, onko ajo asfaltilla vai onko ajoa myös soralla ja monttuisilla teillä ja valita alusta sen mukaan.

Omani tuli Dunlopin renkailla ja ei niissä mitään valitettavaa ole. Takavuosien kokemukset ovat olleet huonot Toyotan alla.
Ihmetyttää Audin päätös valita Y-nopeusluokka (300 km/h), kun V riittäisi. Olisivat varmasti hijaisemmat ja pienemmällä vierintävastuksella.
#29
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
18.08.13 - klo:06:46
Käyttökokokemuksia tiivistettynä kuukauden ja 4000 km:n jälkeen:

Ajettavuus: Minulla on vakioalusta ja se tukeva mutta myös mukava. Olen ajanut jo sorateillä ja ei tarvi pelätä pohjakosketuksia. Etupuskurikin on riittävän korkealla.

Kulutus: Kulutus ajotietokoneessa 6,9; joka on n. viimeiseltä 3000 km matkalta. Ajotietokone näyttää oikein. Kulutus on ollut laskusuunnassa. Maantiellä olen päässyt 6,3 keskikulutuksellakin.
Öljy ei ole laskenut tikusssa yhtään.

Laatu: Laatu on ollut sitä mitä pitääkin, eli auto on kasattu tehtaalla jo valmiiksi. Ei narinoita/vikoja/häiriöitä.
Edellisiin Skodiin verrattaessa varsinkin sisätilojen materiaalit ovat paremmat. Muovi on pempeämpää, ei peltiosia näkyvissä, hanskalokerossa laadukas verhoilu, kiinteä lattiaverhoilu on parempaa kangasta, irtolattiamatot istuu kuin valettu, konepellissä kaasujousi, etureunassa tiiviste estämään likaa, tavaratilassa on enemmän eristeitä.

Tilat: Matkustajille on hyvät tilat sekä edessä ja takana. Tavaratila on pienehkö, mutta hyvin on pärjätty silläkin. Kassikoukut ovat naurettavat. Vetokoukku löytyy tarvittaessa.

Teho: Tehoa on riittävästi. Aiemminkin palstalla on ollut keskustelua, että quattrossa voima ei tunnu repivältä. Ratissa kun ei tunnu miltään kiihdytys. Nopeusmittari kyllä liikkuu vikkelästi ja paikaltaan auto tarvittaessa kyllä hyökkää.

Varusteet:
- Parhaaksi Drive select-moodiksi on valikoitunut Individual, jossa moottori/vaihteisto Comfoft ja ohjaus Dynamic. Efficiency:llä auto tuntuu melko laiskalta ja vakionopeussäädin muuttuu hitaaksi muuttamaan nopeutta.
- Sisävalopaketti on hieno varuste.
- Alumiinioptiikkapaketissa saa hieman luxusta.
- Kaikki toimii hienosti ja ovat helppokäyttöisiä.

Negatiivista:
- Kalliit lisävarusteet
- S-tronic joskus miettii risteyksessä ja sitten tulee painettua liikaa kaasua ja auto vähän hyökkää kun veto alkaa.
- Auton kun käynnistää radio saisi olla siinä tilassa mihin jättää. Nyt se aloittaa tilassa jossa näkyy kaikki asemat. Minä haluaisin, että muistipaikkoihin tallenetut näkyy ensimmäisenä.





#30
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
12.07.13 - klo:06:39
Onko kukaan nähnyt mikä ilmanvastuskerroin on uudessa A3:ssa? Kiinnostaisi verrata kilpailijoiden arvoihin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy