Tilasin juuri Land of Quattro 2.0 TDI:n kommunikaatio- ja comfort-paketeilla. En ole koskaan omistanut jälkimmäisen paketin mukana tulevaa lisälämmitintä (paitsi veneessä...) ja nyt arvonkin kahta asiaa:
1) Miten akku riittää esilämmitykseen kovilla pakkasilla?
2) Ottaisiko mukaan kännykkäohjauksen?
Asustelen Etelä-Suomessa, joten "kovat pakkaset" lienevät aika suhteellinen käsite. Kotipihassa auto on katoksessa eli varsin helposti olisi mahdollisuus ladata akkua ulkoisella laturilla. En vaan millään viitsisi pakkasessa sählätä jonkun irto-CTEC:n kanssa uuden auton kimpussa... enkä toisaalta viitsisi tuhlata rahaa kiinteään akkulaturiin, jos semmoista ei tarvita. Työmatkani on noin 30min suuntaansa - mahtaisiko tuo riittää akun lataamiseen myös kylmillä säillä (kylmä akku latautuu huonosti - missä akku ylipäänsä B9:ssä sijaitsee)?
Mukana tulee kaukosäädin ja se lienee kätevä? Ja auton ajotietokoneesta pystyy myös ajastamaan lämmittimen? Kotona tuo kaukosäädin varmaan toimii hyvin kun auto on näköetäisyydellä ja katos on puurakenteinen mutta mitenköhän töissä? Autoon ei ole kovin paljoa matkaa mutta työhuoneestani autoa ei näe. Mahtaako kaukosäädin ylettää autolle myös töissä vai onko käveltävä sopivan ikkunan ääreen?
Vähintäänkin kakkoskysymykseen pitää saada ratkaisu aika nopeasti, auto menee tuotantoon vko 47. Akkulaturia voi pähkäillä pidempäänkin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, B9:ssä saa tuon ajonaikaisen, automaattisesti käynnistyvän lämmityksen halutessaan pois päältä? Lähinnä ajattelen lyhyitä kauppareissuja - lämmittimelle tuskin tekee hyvää lyhyet käyntijaksot? Mikä lämmitin tämä itse asiassa on? Joku Eeberin malliko?
Myyjän mukaan lämmittimen "koodaus" muutetaan luovutushuollossa niin, että lämmittää myös moottoria. Tämä luonnollisesti hidastaa sisätilojen lämmittämistä? Riittääkö esim. -20C pakkasilla 30min lämmitys moottorille ja sisätiloille? Ajan tällä nyt takaa jostain lukemaani ohjetta: ",,lä lämmitä pidempään kuin ajat, muuten akku ei tule riittämään."
Kännykkäohjauksella pystyy asettamaan ainoastaan tuon ajastimen, eli saman jonka voi ohjelmoida auton sisällä valikostakin päälle. Kaukosäätimellä taas saa lämmittimen samantien päälle, se ei kännykkäohjauksella onnistu. Ja kun sinulla kommunikaatiopaketti on jo mukana, niin tuo kännykkäohjaushan ei maksa kuin reilu 300 siihen päälle. Mutta se on lisenssituote ja toimii vain ensimmäiset 3 vuotta. Sen jälkeen jos haluat jatkaa käyttöä, niin pitää ostaa uusi lisenssi ja ainakaan toistaiseksi ei ole kukaan Audi-liikkeessä osannut kertoa mitä tuo lisenssi jatkossa maksaa.
Ja mitä tulee tuohon käyttöön, niin itse en ole tuon ajastimen kanssa saanut hommaa oikein pelaamaan kunnolla. Ajastimella siis säädetään lähtöaika, eli jos laitat ajastimen klo 8.00 niin tietokoneen pitäisi osata itse laittaa lämmityspäälle sellaiseen aikaan, että auto on lämmin klo 8.00. Ainakaan tällaisilla +5 lämpötiloilla en ole huomannut että lämmitin olisi tehnyt yhtään mitään.
Ja tosiaan, auton valikossa on asetus, josta voi valita onko tuo automaattinen lisälämmittimen käyttö päällä vai pois. Itselläni se on ollut päällä, mutta sen aikaa kun olen auton omistanut, on lämpötilat olleet plussan puolella, joten koskaan tuo ei ole automaattisesti päälle mennyt.
Lainaus käyttäjältä: McInen - 26.10.16 - klo:12:16
Tilasin juuri Land of Quattro 2.0 TDI:n kommunikaatio- ja comfort-paketeilla. En ole koskaan omistanut jälkimmäisen paketin mukana tulevaa lisälämmitintä (paitsi veneessä...) ja nyt arvonkin kahta asiaa:
1) Miten akku riittää esilämmitykseen kovilla pakkasilla?
2) Ottaisiko mukaan kännykkäohjauksen?
Asustelen Etelä-Suomessa, joten "kovat pakkaset" lienevät aika suhteellinen käsite. Kotipihassa auto on katoksessa eli varsin helposti olisi mahdollisuus ladata akkua ulkoisella laturilla. En vaan millään viitsisi pakkasessa sählätä jonkun irto-CTEC:n kanssa uuden auton kimpussa... enkä toisaalta viitsisi tuhlata rahaa kiinteään akkulaturiin, jos semmoista ei tarvita. Työmatkani on noin 30min suuntaansa - mahtaisiko tuo riittää akun lataamiseen myös kylmillä säillä (kylmä akku latautuu huonosti - missä akku ylipäänsä B9:ssä sijaitsee)?
Mukana tulee kaukosäädin ja se lienee kätevä? Ja auton ajotietokoneesta pystyy myös ajastamaan lämmittimen? Kotona tuo kaukosäädin varmaan toimii hyvin kun auto on näköetäisyydellä ja katos on puurakenteinen mutta mitenköhän töissä? Autoon ei ole kovin paljoa matkaa mutta työhuoneestani autoa ei näe. Mahtaako kaukosäädin ylettää autolle myös töissä vai onko käveltävä sopivan ikkunan ääreen?
Vähintäänkin kakkoskysymykseen pitää saada ratkaisu aika nopeasti, auto menee tuotantoon vko 47. Akkulaturia voi pähkäillä pidempäänkin.
Jos olen oikein ymmärtänyt, B9:ssä saa tuon ajonaikaisen, automaattisesti käynnistyvän lämmityksen halutessaan pois päältä? Lähinnä ajattelen lyhyitä kauppareissuja - lämmittimelle tuskin tekee hyvää lyhyet käyntijaksot? Mikä lämmitin tämä itse asiassa on? Joku Eeberin malliko?
Myyjän mukaan lämmittimen "koodaus" muutetaan luovutushuollossa niin, että lämmittää myös moottoria. Tämä luonnollisesti hidastaa sisätilojen lämmittämistä? Riittääkö esim. -20C pakkasilla 30min lämmitys moottorille ja sisätiloille? Ajan tällä nyt takaa jostain lukemaani ohjetta: ",,lä lämmitä pidempään kuin ajat, muuten akku ei tule riittämään."
Sijaisautona olleessa uudessa Golf VI olevan tehdasasenteisen webaston pieni kaukosäädin toimi ainakin betonielementeistä tehdyssä rivitalossa kun autolle oli matkaa noin 150m ja auto oli rivarin vastapäässä "kulman takana". En osaa tarkemmin sanoa mikä versio lämmittimestä autossa oli.
Lainaus käyttäjältä: tpu - 26.10.16 - klo:14:13
Kännykkäohjauksella pystyy asettamaan ainoastaan tuon ajastimen, eli saman jonka voi ohjelmoida auton sisällä valikostakin päälle. Kaukosäätimellä taas saa lämmittimen samantien päälle, se ei kännykkäohjauksella onnistu.
Puhuinpa paskaa. Just kokeilin tuota uudestaan ja vahingossa sormi osui eri kohtaan applikaatiossa, niin siitähän tuon sai laitettua eberin ihan samoin tein päälle :)
Lainaus käyttäjältä: McInen - 26.10.16 - klo:12:16
Myyjän mukaan lämmittimen "koodaus" muutetaan luovutushuollossa niin, että lämmittää myös moottoria.
Mistäs tilasit auton? Herttoniemen Audi Centteristä sanoivat mulle tästä asiasta tilausvaiheessa "notta katellaan" ja luovutuksessa "ei käy". Tein sitten VCDS:llä itse.
Lainaus käyttäjältä: stenu - 26.10.16 - klo:15:51
Mistäs tilasit auton? Herttoniemen Audi Centteristä sanoivat mulle tästä asiasta tilausvaiheessa "notta katellaan" ja luovutuksessa "ei käy". Tein sitten VCDS:llä itse.
Laakkonen Lahti lupasi hoitaa homman. VCDS löytyy kyllä itseltänikin - en tiennytkään, että onnistuisi silläkin. Hyvä tietää siltä varalta, ettei onnistukaan luovutushuollossa. Toki lämmin kabiini on kiva juttu mutta oudolta tuntuisi jättää kone lämmittämättä pakkasella.
Olen tietoinen, että kännykkäohjaus maksaisi "vain" reilut 300e mutta kun auto on jo muutenkin kallis, en millään viitsisi maksaa euroakaan enempää kuin on tarvis. Pitäisiköhän hakea koeajoauto uudestaan ajoon ja käydä testaamassa kaukosäätimen kantavuutta työpaikalla...
Viime talvi taisi olla niin leuto (ja autot vasta Suomeen tulleita) että kokemuksia akun kestävyydestä ei ole ehtinyt kertyä?Nykyinen B8 on reilut viisi vuotta vanha ja sen AGM-akku osoitti jo pieniä uupumisen merkkejä kovilla pakkasilla ilman Eeberiäkin. Ei toki jättänyt käynnistämättä mutta VCDS:llä näkyviin koodatun akkumonitorin mukaan varaustila oli heikoimmillaan alle 50% - mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Takakonttisijoitus aiheuttaa mielestäni osaltaan sen, että akku on ja pysyy kylmänä eikä sen takia lataudu kunnolla. Onhan viisi vuotta toki jo jonkilainen ikä akulle.
Ihan mielenkiinnosta, toimiiko teillä muilla tuo lämmittimen ajastin? Itse nyt sitä kokeillut useamman kerran ja ei todellakaan lähde lämmitin päälle. Silloin kyllä toimii jos napsauttaa suoraan päälle joko kaukosäätimestä tai etänä puhelimesta. Mutta ajastettuna ei tee mitään.
Lainaus käyttäjältä: tpu - 26.10.16 - klo:17:21
Ihan mielenkiinnosta, toimiiko teillä muilla tuo lämmittimen ajastin? Itse nyt sitä kokeillut useamman kerran ja ei todellakaan lähde lämmitin päälle. Silloin kyllä toimii jos napsauttaa suoraan päälle joko kaukosäätimestä tai etänä puhelimesta. Mutta ajastettuna ei tee mitään.
Toimii ajastettuna ja kyllä tuo kännykkäohjaus on huippu. Mikäli ei ole hex-can palikkaa ei lämmitintä saa itse vcds:llä ohjelmoitua moottoria lämmittäväksi.
30min ajelu lämmityksen jälkeen riittää mainiosti lataukseen, mikäli käyttää ajastinta ei ne lämmitysajat ole kovin pitkiä.
Hei stenu, mikäli sinulla on kyseinen palikka olisiko mahdollista kokeilla takaluukun ohjelmointia kaukosäätimestä sulkeutuvaksi?
Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 26.10.16 - klo:14:51
Sijaisautona olleessa uudessa Golf VI olevan tehdasasenteisen webaston pieni kaukosäädin toimi ainakin betonielementeistä tehdyssä rivitalossa kun autolle oli matkaa noin 150m ja auto oli rivarin vastapäässä "kulman takana". En osaa tarkemmin sanoa mikä versio lämmittimestä autossa oli.
Niin, siis uusi golf VII oli kyseessä. :)
Reilut 400, taitaa maksaa ja oliko se 3 vai 2 vuotta lisenssi voimassa? Itse muistelen jälkimmäistä. Missäänhän tuota ei lue, enkä jaksa nyt lähteä autosta tarkistamaan.
Mutta onhan toi kätevä. Itse olen minimoinut taskuun työnnettävät asiat, myös lompakon. Kätevää ettei tarvitse erillistä ohjainta, vaan menee kännyllä. Vähänhän tuo on vielä buginen, mutta toimii jo luotettavasti. Itse olen myös kokenut arvoa lukituksen etäohjaukselle, sekä sille, että voi tarkistaa auton tilan etänä. Ja onhan tossa mukana se safety&service, josta ei tosin vielä ole ollut iloa
Mulla on vähän pelko perseessä siitä miten tuo sisätilan lämmitys ja lasien sulatus tuolla eberillä toimii. Nyt kun olen sitä kokeillut niin puhallusteho on ollut tosi alhainen ilmastoinnin ollessa automaattiasennolla ja lämpötila 22. Jos käsin säätää niin kyllä sit puhaltaa kunnolla mutta ei mitään järkeä että joutuis käsin vääntää isommalle ennen kuin auton sammuttaa. Muutenkaan en huomaa mitään eroa onko asetus warm tai defrost. Ajastinta en ole kokeillut pelkästään käynnistänyt kännykästä ja kaukosäätimestä. Täytyy toivoa että puhallusteho kasvaa mitä kylmempi keli ja kabiini on. Edellsessä autossa volkkarissa toimi ihan eri lailla.
Onko tuo muutettu niin että lämmittää ensin koneen ja sitten sisätilat? Voisiko sisätilojen hidas/huono lämpeneminen johtua vain tuosta? Tehtaalta tullessaan lämmittää ensin sisätilat ja (ainakin joidenkin lähteiden mukaan) sen jälkeen koneen. Oliko saksalainen insinööri sittenkin oikeassa? Vai lämpeneekö jollain myös sisätilat kunnolla räpeltämättä käsipelillä ilmastointia? Eikös tehdasasenteisen lämmittimen pitänyt nimenomaan olla niin fiksu että ohjaa myös tuulettimen puhallusvoimakkuutta ja puhallussuuntaa?
Lainaus käyttäjältä: McInen - 01.11.16 - klo:17:35
Onko tuo muutettu niin että lämmittää ensin koneen ja sitten sisätilat? Voisiko sisätilojen hidas/huono lämpeneminen johtua vain tuosta? Tehtaalta tullessaan lämmittää ensin sisätilat ja (ainakin joidenkin lähteiden mukaan) sen jälkeen koneen. Oliko saksalainen insinööri sittenkin oikeassa? Vai lämpeneekö jollain myös sisätilat kunnolla räpeltämättä käsipelillä ilmastointia? Eikös tehdasasenteisen lämmittimen pitänyt nimenomaan olla niin fiksu että ohjaa myös tuulettimen puhallusvoimakkuutta ja puhallussuuntaa?
Hyvin Weba pelittää, lämmittää sekä konetta,että sisätilaa. Olen muutaman kerran testannut näillä nollakeleillä jopa 10 minsaa riittää tuollaiseen kivaan esilämmitykseen. Autoon kuin menee sisälle niin kivasti lämpö vastaa ja suuttimistakin tulee kohtalaisen lämmintä. Onhan nyt selvää jos Weba lämmittää konetta ja sisätilaa niin kyllähän siinä jokin aika menee. Miksi se sisäilmapuhallin pitäisi pauhata? Eihän sitä kestäisi mikään akku jos kaksi puhallinta huutaa pirusti. Kyllä se varmaan puhaltaa sen mitä tarvitseekin. Luovutushuollossa laitetaan lämmittämään sisä/moottori.
Mulla onkin akkulaturi ja akussa arctic heater lämmityspaketti... 😀
Myös täällä melkein joka aamu Eberi käytössä. Valikosta voi vaihtaa sitten Defrost tai Warm asetuksen. Kauko-ohjain käynnistää lämmittimen ekan muistipaikan asetuksilla. Hyvin toimii!
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 26.10.16 - klo:20:55
Mutta onhan toi kätevä. Itse olen minimoinut taskuun työnnettävät asiat, myös lompakon. Kätevää ettei tarvitse erillistä ohjainta, vaan menee kännyllä. Vähänhän tuo on vielä buginen, mutta toimii jo luotettavasti. Itse olen myös kokenut arvoa lukituksen etäohjaukselle, sekä sille, että voi tarkistaa auton tilan etänä. Ja onhan tossa mukana se safety&service, josta ei tosin vielä ole ollut iloa
Samaa mieltä tuosta kännyohjauksesta, toimii mainiosti. Ainakaan Laakkosella eivät suostuneet koodaamaan lämmitintä moottori/sisä -moodiin, jotain jupinaa takuuasioista.
Auton ovien etälukitukseen tuli koettua "hauska" käyttötapaus: perhe hajaantui kahtia ostoksille (lue: minä menin kahvilaan). Naispoppoo halusi sitten viedä kassinsa ja pakettinsa välillä autoon ja pyysivät tulla avaamaan auton, koska avain oli minulla. Kysyin oletteko auton vieressä ja saadessani positiivisen vastauksen avasin heille ovet kännykällä. Sitten suljin ovet mobiilisti. Nautin teekupposesta, lisääntyneestä omasta ajasta sekä tekniikan pienistä ihmeistä 8)
^ Espoon ac:lla koodasivat viikko sitte minulle moottori/sisä moodiin tuon tehdaslämppärin.
Lainaus käyttäjältä: mmh - 07.11.16 - klo:11:23
Samaa mieltä tuosta kännyohjauksesta, toimii mainiosti. Ainakaan Laakkosella eivät suostuneet koodaamaan lämmitintä moottori/sisä -moodiin, jotain jupinaa takuuasioista.
Kyllä Tampereen Laakkosella luovutushuollossa koodattiin lämmittämään myös moottoria. 8)
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 07.11.16 - klo:16:27
^ Espoon ac:lla koodasivat viikko sitte minulle moottori/sisä moodiin tuon tehdaslämppärin.
Kysäisin Espoosta hintaa ja se on 95e, joka veloitetaan, jos koodaus onnistuu (ei kuulemma aina onnistu). Ja takuukin säilyy. Pitää nyt katsoa miten kylmillä keleillä kone lämpenee ja harkita sitten, jos tuo koodaus on tarve teettää.
Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 12.11.16 - klo:08:57
Kysäisin Espoosta hintaa ja se on 95e, joka veloitetaan, jos koodaus onnistuu (ei kuulemma aina onnistu). Ja takuukin säilyy. Pitää nyt katsoa miten kylmillä keleillä kone lämpenee ja harkita sitten, jos tuo koodaus on tarve teettää.
Aivan uskomaton juttu, että ei muka voida koodata lämmittämään molempia. Siis uusi pirssi niin luovutushuollossa ainakin minulle laitettiin pelittämään sisä/moottori.
Ensivaikutelmana tulee mieleen rahastuksen maku.
Ihmetyttää miten voi olla näin kirjavaa toimintaa tämän asian suhteen.
Tai sitten herra tietämättömyys iskee.
Itseasiassa tuo tehdasasenteinen lämmittä konetta vain kun kone on käynnissä. Kaukosäätimellä tai ajastimella käynnistäen se siellä on vinttiilit niin että webaston vesi kiertää vain sisäkennossa.
Näin kerrottiin huollossa kun ihmettelin ettei kone lämpiä mutta sisä tila on jo 5min jälkeen hyvinkin kuuma.
Hassu ajatusmaailma germaaniassa. Pohjoisessa olisi hyödyllistä jos -27 pakkasilla saisi koneen lämpöiseksi ennen starttia. Tuollaisenaan tuo webasto oikeastaan vain huonontaa käyniinlähtöä ememällä akkua tyhjäksi enne starttia.
Onko jollain jäänyt auto käynnistymättä? Mun kokemuksien mukaan nykyautot kyllä hurahtavat käyntiin ilman moottorin esilämmitystä kivasti kovissakin pakkasissa.
Tää lämmitysjuttu kyllä pitäisi saada selvitettyä perin pohjin koska on niin paljon epäselvyyksiä asian kanssa.
Kyllähän se on jumalaton apu pakkasilla jos se edes vähän lämmittää konetta.
Pitää kaiketi tuikata 20min. päälle ja käydä kopeloimassa moottorinkylkeä. ;D ;D ;D
Joo, samaa mieltä, että nykyautot käynnistyy ongelmitta, vaikka -30 asteessa. Ellei käynnisty, niin sitten on vikaa muualla kuin webastossa tai lohkolämmittimessä. Noin 20 vuoteen ei yksikään auto ole jäänyt käynnistymättä aamulla oli sitten lämppäriä käytetty tai ei.
Kyllähän se kiesi käymään lähtee, mutta mielestäni moottorin lämmittämisessä on kyse siitäkuinka älykästä sen käynnistäminen kylmästä on. Toinen siekka se kuinka paljon nopeammin saavutetaan haluttu lämpötila.
AKUSTA se käynnistys kylmänä on pääasiassa riippuvainen.
Kyllä minua ainakin hirvittää laittaa autoa käyntiin lämmittämättä kun pakkasmittari alkaa olemaan 25C-35C.
Pitäisi kai ymmärtää sen olevan jo hieman järjenvastaistakin. ;)
No, jos auton moottorin saa käyntiin -50 asteessa, niin uskaltaako sillä kuitenkaan lähteä edes ajamaan, kun kaikki muu laakeristo ja vetoakselit on aivan pakkasjäykkänä -50 asteessa, vaikkapa tuolla Siperiassa matkasi aikana. :o
Lainaus käyttäjältä: kt - 14.11.16 - klo:14:48
No, jos auton moottorin saa käyntiin -50 asteessa, niin uskaltaako sillä kuitenkaan lähteä edes ajamaan, kun kaikki muu laakeristo ja vetoakselit on aivan pakkasjäykkänä -50 asteessa, vaikkapa tuolla Siperiassa matkasi aikana. :o
Ei uskalla -50C, mutta -35C pakkasta on vielä autolla ajettavissa.
Taitaisi -50C muovihilutkin ropisemaan kappaleiksi. ;D
Lainaus käyttäjältä: kt - 14.11.16 - klo:11:39
Joo, samaa mieltä, että nykyautot käynnistyy ongelmitta, vaikka -30 asteessa. Ellei käynnisty, niin sitten on vikaa muualla kuin webastossa tai lohkolämmittimessä. Noin 20 vuoteen ei yksikään auto ole jäänyt käynnistymättä aamulla oli sitten lämppäriä käytetty tai ei.
Tässä omassa CR-dieselissä vm.2011 on ollut käynnistymisvaikeuksia tietyssä tilanteessa. Jälkiasenteisella webastolla jos lämmittää kovalla pakkasella liian vähän aikaa, niin ongelmia tulee koska ECU ei tajua hehkuttaa. Ilmeisesti se haistelee vain jäähdytysveden lämpötilaa ja sen perusteella päättää hehkutusajan. Jos vesi on ehtinyt lämmetä mutta "rauta" ei, niin hehkun valo vain vilahtaa. Tällöin kone ei tahdo käynnistyä sitten millään, yskii ja köhii hetken ja sitten sammuu. Tupla- tai triplahehkutus ei paljoa auta, kun ei se hehkuta niin ei hehkuta. Muutaman epäonnisen startin jälkeen jää köhien käyntiin.
Tehdaswebastolla voi olla toisenlainen käytös, mene ja tiedä.
Lainaus käyttäjältä: tet - 14.11.16 - klo:16:02
Tässä omassa CR-dieselissä vm.2011 on ollut käynnistymisvaikeuksia tietyssä tilanteessa. Jälkiasenteisella webastolla jos lämmittää kovalla pakkasella liian vähän aikaa, niin ongelmia tulee koska ECU ei tajua hehkuttaa. Ilmeisesti se haistelee vain jäähdytysveden lämpötilaa ja sen perusteella päättää hehkutusajan. Jos vesi on ehtinyt lämmetä mutta "rauta" ei, niin hehkun valo vain vilahtaa. Tällöin kone ei tahdo käynnistyä sitten millään, yskii ja köhii hetken ja sitten sammuu. Tupla- tai triplahehkutus ei paljoa auta, kun ei se hehkuta niin ei hehkuta. Muutaman epäonnisen startin jälkeen jää köhien käyntiin.
Tehdaswebastolla voi olla toisenlainen käytös, mene ja tiedä.
Aivan samoja ongelmia 184hv Octaviassa tehdaswebaston kanssa. -15C pakkasta ja 20min lämmitys ja ehkä viidennellä käyntiin hirveän rytinän kera. Oma veikkaus on sama kuin sinulla, webasto lämmittää lämpötila-anturin pihalle todellisesta lämpötilasta ja hehkutus jää pois.
A6:n comfort paketin webasto koodattiin myyjäliikkeessä molemmille kierroille. Myyjä sanoi, että he koodaavat periaatteessa kaikki näin paitsi, jos asiakas ei moista ominaisuutta halua. Käyttöautossa näin.
^tuota kierron ohjelmointiahan pitääkin kysyä huollosta josko saisi neloseenkin.
Auto pitää viedä huoltoon uudelleen kun kaikki asiat tavan mukaan tullut kerrasta kuntoon. Kokemukseni mukan tämä yhdistää kaikkien merkkien huoltoja suuressa määrin. Suomessa asuu palstojen mukaan kaiken tietävä autokansa mutta ei kuitenkaan osata edes yksinkertaisia asioita pistää kerralla kuntoon.
Ehkä autohuoltoja ei pitäisikään kutsua huolloiksi koska nyky autot kaipaa hyvin harvoin huoltoa. Sitävastoin niistä pitää korjailla kaikenlaisia perusjuttuja.
Olisko ihan vaan merkkikorjaamo tai merkkisähläämö ::)
Tuo kierron ohjelmointihan nimenomaan on kyseessä kun puhutaan siitä, että koodataan weba lämmittämään myös moottoria. Ja se ei alkujaan onnistunut luovutushuollossa omaan autoonikaan, ei ollut tehtaan koodausvermeihin vielä infot päivittyneet. Nyttemmin ovat ja saavat tuon merkkihuollossa tehtyä.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 15.11.16 - klo:19:36
Tuo kierron ohjelmointihan nimenomaan on kyseessä kun puhutaan siitä, että koodataan weba lämmittämään myös moottoria. Ja se ei alkujaan onnistunut luovutushuollossa omaan autoonikaan, ei ollut tehtaan koodausvermeihin vielä infot päivittyneet. Nyttemmin ovat ja saavat tuon merkkihuollossa tehtyä.
On ihme juttu. Minulle luovutettiin auto maaliskuussa ja silloin oli jo homma selvä ja koodattiin sisä/kone toimimaan.
Omani sain huhtikuussa ja ihan vähän aika sitten tuota lämpiämisasiaa kysyin huollossa. Eivät ainakaan maininneet mitään että voisi ohjelmoida toimimaan toisin.
Audeihin muuten kuuluu hintaan viimasuoja nokalle. Sen saa jos tietää kysyä.
Lainaus käyttäjältä: rami - 15.11.16 - klo:20:58
On ihme juttu. Minulle luovutettiin auto maaliskuussa ja silloin oli jo homma selvä ja koodattiin sisä/kone toimimaan.
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.
Lainaus käyttäjältä: Qman - 15.11.16 - klo:21:11
Omani sain huhtikuussa ja ihan vähän aika sitten tuota lämpiämisasiaa kysyin huollossa. Eivät ainakaan maininneet mitään että voisi ohjelmoida toimimaan toisin.
Audeihin muuten kuuluu hintaan viimasuoja nokalle. Sen saa jos tietää kysyä.
Jep niin todellakin saa. Laitoin itse jo paikolleen kun hiipi pakkasille. Jätin tuon kapean alasuikun laittamatta. Mustia nippusiteitä ja muutama metalliprikka joka jää näkyviin. Ei näytä kovin kiihkkeästi lämpiävän tuo bensamyllykään,mutta huomattavasti nopeammin kuin diesel.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 16.11.16 - klo:06:18
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.
Oman Allroadin sain 26.8. ja auto on MY17, kuten kaikki uudet Allroadit. Koodaus ei ollut mikään ongelma luovutushuollossa eli ainakin elokuussa koodaus jo onnistu.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 16.11.16 - klo:06:18
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.
Tämä lämppärin koodauskäytäntö on mielenkiintoinen asia. Nyt tällaisen peruskuluttajan silmissä Audi-jälleenmyyjien laatu vaihtelee, kun on eri tarina eri firmoissa. Toiset sanoo, että takuu lähtee, toiset pyrkii työstä veloittamaan ja toiset hoitaa homman mukisematta.
En enää muista mitä oma myyjäni (Laakkonen) sanoi, mutta jotain epämääräistä takuiden osalta ja että asiaa voidaan tarkastella myöhemmin (hinnasta ei puhuttu). Että silleen....
Lainaus käyttäjältä: MMV - 16.11.16 - klo:11:43
Oman Allroadin sain 26.8. ja auto on MY17, kuten kaikki uudet Allroadit. Koodaus ei ollut mikään ongelma luovutushuollossa eli ainakin elokuussa koodaus jo onnistu.
Viikon sisällä tuosta omankin auton luovutus oli. Ehkä tieto tuosta ei vaan ollut kulkenut sitten kaikkialle.. noh, ei tuosta haittaa ollut. Auto koodattiin ajoissa talveksi, ilmaiseksi ja operaation ajan oli lainapirssi alla.
Lämppärin koodaus onnistu, tai no osittain. Nyt kyllä moottori kämpiää etukäteen mutta sisätilatpa sitten taas ei lämpiä etukäteen.
Suo siellä vetelä täällä. Ei mennyt ihan tuubiin tämäkään asia. Pitäisi näköjään osata aina kysyä idioottimaisetkin kysymykset, eli jos nyt koodataan lämmittämään moottoria etukäteen niin lämpiäähän sisätilatkin silti etukäteen.
Nyt on auto sitten talvella lasit ummessa ja penkit jäässä vaikka on webasto >:(
Lainaus käyttäjältä: Qman - 27.11.16 - klo:20:57
Nyt on auto sitten talvella lasit ummessa ja penkit jäässä vaikka on webasto >:(
Onhan tuo nyt aivan persiistä. Hoitiko merkkiliike koodauksen? Onko kyseessä MY16 vai MY17 auto? Muilla vastaavia kokemuksia? Jos nimittäin tosiaan menee noin, jätän koodauksen tekemättä, täräyttelen koneen kylmänä käyntiin ja laitan auton kiertoon viimeistään 3v iässä... Kuulostaa kyllä uskomattomalta. Sen ymmärrän, että jos esilämmitetään myös konetta, kajuutta lämpenee hitaammin mutta että ei ollenkaan... WTF?
^^kyllä tuossa haisee vahvasti ryssitty koodaus. Itsellä ainakin koodauksen jälkeen sisätilat lämpeää edelleen.
Kuriositeettina mainittakoon, että lämmitysajan pituudesta riippumatta leudollakin kelillä moottorinlämpö näyttää sitä 1 palkkia kun auton laittaa tulille eli ihan samaa kuin ennen koodausta. Mutta kun on ajanut sen 1-3 minuuttia pihasta, niin lämmöt ovat jo selvästi ylhäällä eli lämmitys on kyllä toiminut. Kylmällä koneella lämmöt eivät ihan yhtä nopeasti nouse, vaikka tosi hyvin tuo tuntuukin lämpenevän normaalistikkin.
Olen havainnut että se eka ledi siinä lämpötilanäytössä palaa aina, mikä on kyllä outoa. Siis 60 asteen alta ei teidä mikä on lämpötila. Aika suuri ero onko lämpö 60 vai 20. Nykyään ei haluta vaivata käyttäjää kaikenmaailman detaljeilla. Eihän kaikissa uusissa autoissa ole lämpömittaria ollenkaan.
Mitenkä pian sisätilat alkaa lämmetä silloin kun webasto kakella käynnistettynä lämmittää konetta ja kabiinia? Voiko olla niin että sisätilaa ei lämmitetä ennen kuin kone saavuttaa jonkin arvotun lämpötilan?
Ite en näillä alle -10 pakkasilla ole käyttänyt kuin 10min webastoa ja siitä ehkä puolet ennen koneen käynnistämistä. Viimasuojan kanssa kone jatkaa lämpenemistä webaston sammumisen jälkeenkin aika nopsaan normaaliin lämpöön maantiellä.
Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.11.16 - klo:09:41
Ite en näillä alle -10 pakkasilla ole käyttänyt kuin 10min webastoa ja siitä ehkä puolet ennen koneen käynnistämistä. Viimasuojan kanssa kone jatkaa lämpenemistä webaston sammumisen jälkeenkin aika nopsaan normaaliin lämpöön maantiellä.
Tuolla menolla karstottuu. Vähintään 20 min kannattaa pitää päällä että ehtii lämmetä kunnolla...
Johan tässä muutama päivä
menikin.. tänään taas looppia puhelin appsissa.
Lainaus käyttäjältä: välkky - 05.12.16 - klo:00:15
Tuolla menolla karstottuu. Vähintään 20 min kannattaa pitää päällä että ehtii lämmetä kunnolla...
Mitenkä on bensa Vebaston kanssa pysyykö puhtaampana kuin dieselmalli???
Olettaisi bensalla pyörivän pysyvän puhtaampana.
Tuo 10 minsaa riittää kohtuu hyvin vielä näillä keleillä. Kun ajaa lyhyttä pätkää päivittän niin voi alkaa akusta virta loppumaan 20 min lämmitysjaksoilla.
Onko kenelläkään tietoa Vrt. Bensa/Diesel Weban nokeentumisesta.
Onko kellään varmaa tietoa, miten tuon lämmittimen ajastimen pitäisi toimia? Olen nyt sitä kokeillut, sekä defrost että warm asetuksilla, niin ei se ikkunoita edes sulata. Viimeksi vielä kokeilin niin, että laitoin departure ajaksi 15.00 ja menin autoon istumaan about 14.45 ja seurailin tilannetta, niin lämmitin näytti menevän päälle vasta klo 15.00 ja liekö lämmitti moottoria vai mitä, mutta ei se missään vaiheessa alkanut sisälle puhaltamaan lämmintä. Myöskään ilmastointilaite ei näyttänyt menevän päälle, ainoastaan se eberin merkki näkyi näytössä.
Jos käynnistän eberin kaukosäätimellä tai puhelimella, niin silloin homma toimii. Ja kun katsot autoon sisälle, niin näkee selvästi, että ilmastointilaite on päällä valoineen päivineen ja puhaltaa sisälle lämmintä.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 16.11.16 - klo:06:18
Selitys oli, että koodaus löytyi mallivuoden 16 autoihin, mutta ei vielä mallivuodelle 17 (minun autoni). Myyjä kertoi tuolloin, että koodaus ihan varmasti mv17 autoihin tulee ennen talvea. Ja näin tuo myös meni.. ei valittamista myyjän toiminnassa, sana piti.
Vähän ennen juhannusta 2016 tilasin A6:n ja silloin tiedettiin sen olevan MY17. Myyjä kertoi jo tilausvaiheessa, että koodaavat molemmat lämmitykset päälle ilmaiseksi. Auto saatiin ajoon 30.8 koodattuna.
Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.11.16 - klo:09:41
Olen havainnut että se eka ledi siinä lämpötilanäytössä palaa aina, mikä on kyllä outoa. Siis 60 asteen alta ei teidä mikä on lämpötila. Aika suuri ero onko lämpö 60 vai 20. Nykyään ei haluta vaivata käyttäjää kaikenmaailman detaljeilla. Eihän kaikissa uusissa autoissa ole lämpömittaria ollenkaan.
Taitaa näissä vageissa kaikissa mittarimalleissa olla mittausalueen alaraja 50 astetta. Näin ainakin omissani on ollut, sekä öljyn (monitoiminäytössä) että veden lämpötila-alue alkaa viidestä kympistä. Paljonkin ledeissä on yhden ledin porras? Jos on enemmän kuin 10 astetta niin se selittäisi tuon korkeamman alarajan.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 05.12.16 - klo:08:19
Johan tässä muutama päivä
menikin.. tänään taas looppia puhelin appsissa.
Mulla menossa auto pajalla tämän takia ens viikolla. Maahantuonti tulee myös ihmettelemään asiaa. Ei se kyllä varmaan autoa katsomalla ratkea, mutta pakkohan se on viedä näytille, ei tämä tunnu ratkeavan nyt millään
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 05.12.16 - klo:20:41
Mulla menossa auto pajalla tämän takia ens viikolla. Maahantuonti tulee myös ihmettelemään asiaa. Ei se kyllä varmaan autoa katsomalla ratkea, mutta pakkohan se on viedä näytille, ei tämä tunnu ratkeavan nyt millään
Hieno juttu, että sinä vaivaudut tekemään tämän ja että maahantuoja jopa tulee paikalle. Tämä on selkeästi laajempi epidemia. Vahvasti epäilen, että ongelma ei ole autossa vaan appsin ja serveriin välillä. Mutta en ole asiantuntija. Minulla on aikaisemmin Volvo XC60 ja huomattavasti luotettavammin toimi siinä Volvo On Call. Joskin kyllä sekin välillä pätkä. Mutta ero on huomattava.
Sain auton siis tammikuun 10. päivä ja vika ilmeni heti. Tämän jälkeen käyttänyt autoa pajalla tämän vian takia varmaan 5 kertaa. Huolto on onneksi tuossa vieressä ja aina saanut laina-auton, niin ei ole iso vaiva. Jonkun verran heidän pyynnöstään testaillut eri juttuja, mutta ei vaan auta.
Itse uskon myös, että vika ei ole auton päässä, vaan mahdollisesti siellä Saksassa.
Lainaus käyttäjältä: rami - 05.12.16 - klo:09:10
Mitenkä on bensa Vebaston kanssa pysyykö puhtaampana kuin dieselmalli???
Olettaisi bensalla pyörivän pysyvän puhtaampana.
Voisi ainakin kuvitella että bensalla pysyy puhtaampana mutta mitään faktaa ei ole esittää...
On kyllä surkea tuon appsin luotettavuus. Saisivat omplementoida suorasoiton tai sms:n backupina datayhteydelle.
Tuntuu jotenkin hölmöltä, että lämppäritalojen omat systeemit ja Remuc toimivat 99.9% varmuudella ja sitten miljardeja takova VAG ei saa omaansa kuntoon vaikka aikaan auton myynnin aloittamisesta on jo "ikuisuus".
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 08.12.16 - klo:07:01
Tuntuu jotenkin hölmöltä, että lämppäritalojen omat systeemit ja Remuc toimivat 99.9% varmuudella ja sitten miljardeja takova VAG ei saa omaansa kuntoon vaikka aikaan auton myynnin aloittamisesta on jo "ikuisuus".
Tätä samaa "naureskellu", itsellä ollut Remuc käytössä viisi vuotta eikä kertaakaan ole ollut yhteysongelmia.
Nyt ei appi ole toiminut warning messages & webasto osalta noin viikkoon. Jää pyörittämään ympyrää ruudulla.. lämppäri menee kyllä päälle, mutta status ei päivity.
Voi p**seen suti!
Haiskahtaa reklamaatiolta ensi viikolla.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 10.12.16 - klo:10:38
Nyt ei appi ole toiminut warning messages & webasto osalta noin viikkoon. Jää pyörittämään ympyrää ruudulla.. lämppäri menee kyllä päälle, mutta status ei päivity.
Voi p**seen suti!
Haiskahtaa reklamaatiolta ensi viikolla.
Pitääpä suorittaa pieni takaisinveto. Mielenkiinnosta asensin MMI softan ipadiin ja siinä toimi kuin se kuuluisa Buicki. Samaan aikaan puhelimessa ihan toivoton, vaikka asensin softan uusiksi. Pitänee siis koittaa boottailla puhelinta ja tarvittaessa tehdä sille resetti. Ja kyseessä siis iPad Air 2 vs iPhone 7.
Testailu jatkuu..
Yritin tässä nopeasti samaa. Eli iPadillä. Mutta en löydä mmi connect appia mistään storesta iPadille. Vai onko siihen jokin kikka kolmonen?
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 10.12.16 - klo:10:38
Nyt ei appi ole toiminut warning messages & webasto osalta noin viikkoon. Jää pyörittämään ympyrää ruudulla.. lämppäri menee kyllä päälle, mutta status ei päivity.
Voi p**seen suti!
Haiskahtaa reklamaatiolta ensi viikolla.
Näinpä. Poistin sovelluksen iLuurista ja asensin uudelleen. Webasto lähti käyntiin mutta status ei päivity... Niinpä pistin myyjälle reklamaation. Sain vastauksen, että ongelma on tehtaan tiedossa (serveripään ongelma?) ja versiopäivitys tulossa tammikuun puolivälissä 2017.
Lainaus käyttäjältä: kfr60 - 10.12.16 - klo:17:42
Yritin tässä nopeasti samaa. Eli iPadillä. Mutta en löydä mmi connect appia mistään storesta iPadille. Vai onko siihen jokin kikka kolmonen?
Eipä tosiaan löydy enää, on se siellä ollut....????
Sain sen iphone-version asennettua kun katsoin sieltä "ostetut sovellukset" listalta ja valitsin "iphone only" sekä sitten "not on this ipad".
Suora haku sovelluskaupasta ei tuota näyttänyt.
Niin ja lohtu jäi lyhyeksi, nyt looppaa myös ipadi..
//Juha
Olisko mitään vinkkiä, miten tuon pa-lisälämmittimen toimintamoodin (pelkkä sisätilan lämmitys vs. sisätila+moottori) voisi todeta kotikonstein? Jos myös moottori lämpenee, niin lämpeneekö konehuoneen puolella esim joku jäähdytysvesiletku tms.?
Muutaman asteen pakkasella pitäisi olla puolen tunnin lämmityksen jälkeen neljä palkkia jäähdytysnesteen lämpömittarissa, jos on koodattu lämmittämään myös moottoria. Tehdasasetuksilla ei ole.
^ei muuten ole, ainakaan omassa disukassa.
Mutta siitä kun täräyttää auton tulille, niin lähtee hehkuttamatta käyntiin ja ajossa moottorin lämmöt sitten nousee huomattavan nopeasti.
Noihin softaongelmiin, tuolla aiemmin ketjussa joku mainitsi että log out/log in pelastaa jumitusloopilta. Kärkivinkki, tuo toimii! Ja on ainakin hieman nopeampi kuin softan uudelleen asentaminen, mikä taas viime aikoina ei edes auttanut.
Nyt siis aamun protokolla on: lämppäri päälle, log out, login ja statuksen tsekkaus -> 100% toistaiseki lämppäri kuitenkin mennyt päälle.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 19.12.16 - klo:09:07
^ei muuten ole, ainakaan omassa disukassa.
Mutta siitä kun täräyttää auton tulille, niin lähtee hehkuttamatta käyntiin ja ajossa moottorin lämmöt sitten nousee huomattavan nopeasti.
Noin se minullakin toimi ennen koodausta.
Ja mulla sekä ennen että jälkeen koodauksen.. koodauksen jälkeen kone kuitenkin lämpiää selvästi nopeammin eli lämpötolpat nousee jo alle kilsan ajossa muutamia pykäliä.
Nyt näytti AppleStoressa olevan sovelluspäivitys tyrkyllä, joka korjaisi (pitäisi korjata aux heat ongelma)....
Nythän tuo toimi ekan kerran pariin viikkoon!
juu ihan yhtä paljon pyörittää tyhjää kuin ennenkin >:(
Sama vika rahikaisella.. edelleen vaati log off/login rumbaa että hommat pelittää
Jännä, mä päivityksen jälkeen kerran kirjauduin ulos-sisään ja nyt on toiminu seitsemän käyttökertaa putkeen ongelmitta. Kumma bugi systeemissä, kun selvästi eivät saa juurisyytä rajattua ja toimii eri käyttäjille eri tavalla.
Näköjään Stömsö ei ole Saksassa... Siellä on toki se iso kylä nimeltä Ausfahrt (sinne on hirveästi niitä kyltttejä motareilta).
Kysynpähän vielä, että onko teillä joilla homma "sutii" omenapuhelimet? Mietin että voiko olla app-ongelma, jos siinä käynnistysviestin lähetyksen yhteydessä menee jokin sovelluksen osa kaniin ja jää siksi luuppiin. Aika kaukaa haettua, mutta niinhän on joulupukkikin.
Hyvät joulut!
Lainaus käyttäjältä: mmh - 24.12.16 - klo:10:47
Näköjään Stömsö ei ole Saksassa... Siellä on toki se iso kylä nimeltä Ausfahrt (sinne on hirveästi niitä kyltttejä motareilta).
Kysynpähän vielä, että onko teillä joilla homma "sutii" omenapuhelimet? Mietin että voiko olla app-ongelma, jos siinä käynnistysviestin lähetyksen yhteydessä menee jokin sovelluksen osa kaniin ja jää siksi luuppiin. Aika kaukaa haettua, mutta niinhän on joulupukkikin.
Hyvät joulut!
kyllä mulla toimii siten aina, että lämmitin lähtee päälle, joskus joutuu painamaan asetusruudun oikeasta yläkulmasta päivitysmerkkiä jotta ruudulle tulee tilanne näkyviin, tämä vois johtua huonosta verkosta jolloin joku aikamääre täyttyy. Puhelin on Samsung S6
Minullakin on päivityksen jälkeen toiminut joka kerta. Tosin kun lämmittimen laittaa päälle, niin se rulla saattaa pyöriä melkeinpä minuutin, ennenkuin katoaa, mutta ei ole jäänyt siis jumiin. Ja iPhone versio kyseessä.
Itse käytän Webaa mukana tulleella kaukosäätimellä eikä mitään ongelmaa ole ollut kertaakaan :D
Lainaus käyttäjältä: rami - 25.12.16 - klo:11:00
Itse käytän Webaa mukana tulleella kaukosäätimellä eikä mitään ongelmaa ole ollut kertaakaan :D
Tuohan toimii kuin Buicki, mutta:
- ikävän kokoinen klunssi pitää mukana
- töissä ei kantomatka riitä, eikä monasti muuallakaan
Toimiessaan tuo puhelinohjaus on vaan pirusti miellyttävämpi käyttää.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 25.12.16 - klo:20:49
Tuohan toimii kuin Buicki, mutta:
- ikävän kokoinen klunssi pitää mukana
- töissä ei kantomatka riitä, eikä monasti muuallakaan
Toimiessaan tuo puhelinohjaus on vaan pirusti miellyttävämpi käyttää.
Niinpä..... Toimiessaan kiva käyttää.
Ihan kuin entisen miehen moottorisaha "on hyvä saha kun vaan lähtisi käymään".
Ei ole tuon Weban kake kyllä tuntunut epämiellyttävälle taskussa.
Kyllähän weba aina tulille lähtee puhelimella. Ainoa toimimattomuus on statuksen varmistaminen, milä vaatii sen log off/log in rutiinin. Eli siinä mielessä en nyt ihan entisen miehen sahaan vertaisi.
Kyse siis enimmäkseen käyttöliittymän epämukavuudesta. Kaken kantaman/klunssin taskussa pitämisen lasken itse suuremmaksi epämukavuudeksi kuin tuon 15 sekunnin ylimääräisen jumpan softalla. Siinä ajassa en töissä edes kävelisi vielä kaken kantaman sisälle autosta..
Kyllähän tuo nyt näyttää pelittävän. Mielenkiintoinen huomio oli että auton ollessa käynnissä webastoa ei saanut sammutettua appsista (puhelimella).
Mun mielestä jos nuo systeemit pelaa oikein omalla kakella niin OK.
Muilla systeemeillä jos on ongelmia niin en syyttäisi kyllä autoa siinä tapauksessa. Nää ongelmat kerääntyy pitkälti nuihin muihin sydeemeihin kuin oomaan kakekeen. Vikoja saattaa olla silloin käyttäjissä tai systeemit sopimattomia keskenään ja PISTE. ;)
Jaa. Nyt kaikilla on sama vika ja ollut pidemmän aikaa. Kyllä se vaan niin on, että kun rahalla maksaa, niin pitäisi saada jotain. Ja ei Audikaan tästä eri mieltä ole, kyllä se vika on heidän vastaalluun ollut.
Webaston etäohjauksen ongelmat ovat liittyneet älypuhelinsovellukseen, jossa ilmeisesti on ollut palvelinpään ongelmaa. Tämä kaikki on Audin tekemää, tai pikemminkin teetättämää, softaa. Sitä voisi kuvitella digitaalisena kauko-ohjaimena. Komppaan tässä Mjkarhua eli kyllä palvelu tai sovellus pitää saada kuntoon varsinkin, kun siitä pitää maksaa.
Vieläkö jollakin jumii tämän uusimman applikaatiopäivityksen jälkeen? Minulla on sen jälkeen toiminut joka kerta, tosin vaihtelee 10-60 sek välillä ennenkuin ruutu palautuu ns. normaaliin tilaan. Mutta ei jää ikuisiksi ajoiksi pyörimään eikä vaadi enää ulos/sisäänkirjautumista.
Lainaus käyttäjältä: tpu - 27.12.16 - klo:14:25
Vieläkö jollakin jumii tämän uusimman applikaatiopäivityksen jälkeen? Minulla on sen jälkeen toiminut joka kerta, tosin vaihtelee 10-60 sek välillä ennenkuin ruutu palautuu ns. normaaliin tilaan. Mutta ei jää ikuisiksi ajoiksi pyörimään eikä vaadi enää ulos/sisäänkirjautumista.
Hyvin on toiminu iPhonella. Apple watch apps toimii myös ja näyttää paljonko aikaa jäljellä lämmityksessä. Sillä ei kuitenkaan saa käynnistettyä lämmitintä vaikka se oliskin über kätevää. En ainakaan ole keksinyt miten se lähtisi päälle. Watchilla saa lukkoon ja auki, joten eiköhän tuo lämmityksen käynnistys siihen joskus tule.
Mitenkäs nyt muilla on oikeilla pakkasilla toiminut tuo lämmitin (kyseessä 2.0TDI kone)? Mulla on luovutushuollossa koodailtu lämmittämään myös moottoria, pakkasta oli aamulla 20 astetta ja lämmitin pyöri 30 minuuttia. Autoon sisään mennessä ei ollut kylmä eikä lämmin. Auto lähti käyntiin välittömästi nappia painaessa, ei siis hehkutusta, ohjaamo alkoi lämpiämään kohtuullisen nopeasti, mutta moottorin lämpö pysyi yhdessä pykälässä melko pitkään, kunnes pääsi 80km/h tielle ja nousi nopeasti neljään pykälään. Alkuun moottorin ääni oli ekoilla kaasutuksilla selkeästi hieman karkeampi, mutta ei mitenkään tuskainen. Kokonaisuutena ihan mukava ja tarpeeksi lämmin pakkasaamun lähtö. Joskus olen kylmäkäynnistänyt pikkupakkasilla ja silloin se näyttää ruudussa tekstiä suuntaan: "Käynnistellään moottoria. Odotahan hetki." Olen nyt tulkinnut, että lämmitin kyllä lämmittää myös moottoria ihan kohtuu hyvin.
Hyvin on nyt softa toiminut, tosin samoin kuin yllä viivettä on jonkin verran. Pääasia kuitenkin ettei jää jumittamaan.
Lämppäri ja auto on toiminut pakkasilla erinomaisesti. Eilen -17C pakkasilla ~30min lämmityksellä sen verran lämmin että heitin takin suoraan takapenkille. Lämmöt nousi ripeästi kun lämppäri paukutti ajon aikana myös alkumatkasta.
Iso muutos vanhaan B8.5:seen 130kw disukalla missä lämpömittari ei olisi näillä keleillä hievahtanutkaan.. susirumilla maskisuojilla sentään jonkin verran.
Aamulla ei lähtenyt käyntiin, vaan antoi technical erroria. Yritin useamman kerran, aina sama vastaus
Nyt on minunkin pirssiin koodattu moottorin lämmitys lisälämppärillä - oli jäänyt jostain syystä luovutushuollossa tekemättä.
Mitens oliko muilla merkintä huoltotositteessa, että merkkihuolto ei vastaa koodauksen jälkeen mahdollisesti ilmenevistä käynnistymisongelmista?
Jotenkin tuli "rikollinen" olo, että haluaa lisälämppärin lämmittävän moottoriakin. Olen aina ollut siinä uskossa, että lisälämppärit lämmittävät ensin moottorin ja sitten sisätilat. Tätä pelkän kabiinin lämmitystä on kait turha perustella millään ekoilulla, joten mistähän tuossa on kyse?
Oisko siitä et moottorin lämmittämiselle ei ole tarvetta ja näin ollen kabiini lämpenee nopeammin?
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 12.01.17 - klo:20:29
Oisko siitä et moottorin lämmittämiselle ei ole tarvetta ja näin ollen kabiini lämpenee nopeammin?
Tuossa on varmaan maakohtaisia eroja, mutta uskoisin täällä pohjoisessa juuri olevan tarvetta moottorin lämmitykselle. Jos moottori on riittävän lämmin, niin lämpöä riittänee myös kabiinin puolelle.
Ketjun aloittajana haluan aluksi kiittää kaikkia vastanneita.
En ottanut kännykkäohjausta ja hyvä niin, en silläbtekisi yhtikäs mitään; Kaukosäädin toimii sekä kotona että töissä juuri niin kuin haluan. Vaikka kaukosäädin on iso murikka, en vaihtaisi ikinä Webaston pienempään malliin koska haluan säätää kaukostavsekä ajastinta että välittömän käynnistyksen käyttöaikaa.
Autolla on ikää vasta pari viikkoa mutta tähän osui jo melko napakat pakkaset myös täällä etelässä. Enimmillään taisin lämmittää 40min mutta vain aika näyttää, miten akku kestää ilman ulkoista laturia. Kun lämpötila nousi ja samalla lyhensin lämmitysaikaa jopa 10 minuuttiin, auto ryhtyi työmatkalla käyttämään "intelligent coasting" -toimintoa. Tulkitsin tämän niin, että 40min lämmityksen jälkeen akku ei ollut täynnä joten moottorijarrun yhteydessä ladattiin niin paljon kuin mahdollista. 10min lämmityksen jälkeen akku oli nopeasti täynnä, joten voitiin siirtyä coastaamaan. Lämmityksen lisäksi toki kylmyys hidastaa latausta.
Olisi kiva saada koodattua tähän akkumonitori näkyviin kuten B8:ssa oli. Silloin olisi helppo seurata edes suunnilleen, missä varaustilassa akku on kun parkkeeraa auton. B8:ssa näyttö oli 0-100% ja käsittääkseni yritti kertoa, minkälainen valmius autolla on startata. Vaiikka mitään oireita ei ollutkaan, iskin CTEC:n kiinni jos kotipihaan tullessa monitori näytti yhä 30%. Tämä siis ilman pa-toimista lisälämmitintä, lämppärin kanssa tilanne lie vielä kriittisempi.
tää toimi pitkään moitteetta kunnes tänään aamulla ei. lopppaa aika pitkään ja sen jälkeen technical error.
Itselläni antanut myös technical erroria satunnaisesti, ei siis toimi vieläkään joka kerta
se olisi taas niitä aamuja kun tämä ei toimi.. jää pallo rullaamaan ruudullu ja ei auta uudelleen kirjautuminenkaan. Lisäksi softa sinnikkäästi näyttää, että autossa olisi valot päällä - ei varmasti ole, auto on tuossa ikkunan alla ja 100% pimeänä.
Siellä on varmaan serverin päässä taas nörtit päivitelleet jotain.. johan tuo toimikin pari kuukautta lähes moitteetta ennen näitä paria viimeistä.
Käsittämätöntä shittiä.
Lainaus käyttäjältä: rami - 14.11.16 - klo:10:39
Tää lämmitysjuttu kyllä pitäisi saada selvitettyä perin pohjin koska on niin paljon epäselvyyksiä asian kanssa.
Kyllähän se on jumalaton apu pakkasilla jos se edes vähän lämmittää konetta.
Pitää kaiketi tuikata 20min. päälle ja käydä kopeloimassa moottorinkylkeä. ;D ;D ;D
Onko tämän asian osalta mitään uutta faktaa kellään. Uudesta nelosesta olen kauppoja hieromassa ja tämä olisi minulle oleellinen asia. Kaksi eri liikettä sanoi, etteivät ole näitä tehneet tai asiakkat edes kyselleet... ??? Toinen mainitsi että pohjoisessa olisi asiakkaita vaadittu allekirjoittamaan sitoumus jossa sovitaan webaston mahdolliset viat menevän asiakkaan piikkiin koodauksen jälkeen..
Ei kukaan kysellyt mitään ja toimii ja pelaa kuin ajatus. Kumminkin kyllä se ainetta vetää enemmän kuin luvataan. Koppa/motti
ollut taas etäkäyttö p**kana pari päivää. IOS appi heittää technical erroria... very nice! Johan tää reilun vuoden ehtikin toimia hyvin.
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 23.11.17 - klo:16:01
ollut taas etäkäyttö p**kana pari päivää. IOS appi heittää technical erroria... very nice! Johan tää reilun vuoden ehtikin toimia hyvin.
Tuo technical error kun tulee, niin olen vaan sitkeästi yrittänyt uudelleen. Keskimäärin viidennellä yrityksellä lähtee sitten päälle :)
Olen kaivanut sen oman kaken noissa kohdin esille. Tänään lähti taas toimimaan normaalisti.
Toimiiko tämä Comfort paketin mukava tuleva lämmitin puhelimen kautta ilman että on kommunikaatio pakettia? Toinen tyhmä kysymys että kuinka kaukaa tämä kaukosäädin toimii? Jos joku sattunut testaamaan.
Kaukosäätimen toiminta vaihtelee todella paljon riippuen ympäristöstä. Mikäli saattuu oleen ylempänä ja autoon on suora näköyhteys niin kantama on todella pitkä. Esim. vanhemman kerrostalon viidennestä kerroksesta ottaa yhteyden ongelmitta n. 300m päähän vieraspaikalle, kun autoon on ikkunasta näköyhteys. Metallirakenteet taitavat olla kovimpia hidastaan signaalia. Kotona kaukosäädin ottaa uuden rivarin kahden asunnon läpi n. 70m päähän. Harvoin on tullut tilanteita, joissa kaukkari ei toimis. Tosin ei ennätysmatkoja ole tullut haettuakaan. Tuossa audin kaukkarissa on hyvä, kun webaston tilan näkee selkeästi kaukkarin näytöltä, ettei oli vain on ja off napit joista pitää arpoa onko se päällä vai ei. Näkee myös paljonko lämmitystä on jäljellä ja pystyy ajastamaan lämmityksen.
Itse en mobiili appia ja connect pakettia tullut ottaneeksi. Yleensä tuollaisissa on etunenässä ottamassa käyttöön, mutta piheys iski tällä kertaa, kun väliraha huiteli jo 22ke kohdalla A3:sta vaihtaessa.
Lainaus käyttäjältä: Hytski - 24.11.17 - klo:20:41
Toimiiko tämä Comfort paketin mukava tuleva lämmitin puhelimen kautta ilman että on kommunikaatio pakettia? Toinen tyhmä kysymys että kuinka kaukaa tämä kaukosäädin toimii? Jos joku sattunut testaamaan.
Audi Connect Safety & Service -varuste tuo mukanaan tuon puhelimella ohjauksen. Ja tämä on vakiovarusteena nykyään. Eli vastaus kysymykseesi, ei tarvitse ottaa kommunikaatiopakettia.
Kiitoksia vastauksista. Pikkuisen reilu kuukaus pitäs vielä uutta autoa odotella.
Kellään antaa ohjeita lämmittimen koodaukseen, että lämmittää moottorin ja matkustamon?
Mistään valikosta (merkkivalosta puhumattakaan) ei taida nähdä, onko lämmitin käynnistynyt automaattisesi moottorin käydessä? Car-valikkoon jos menee niin siellä töröttää aina ”Status: inactive” vaikka etunurkasta nousee selvästi savu eli lämmitin on päällä.
Kaukosäätimellä tai ajastimella käynnistys näkyy ilmastoinnin paneelissa symbolina, saisiko tuon symbolin syttymään myös automaattiynnistyksessä?
Lainaus käyttäjältä: VR6 - 03.12.17 - klo:12:14
Kellään antaa ohjeita lämmittimen koodaukseen, että lämmittää moottorin ja matkustamon?
Vein auton audicenteriin ja pyysin koodaamaan, sanoivat että ei onnistunut, syykin on selvä koska kokeiltuani se lämmittää vakionakin moottorin sekä matkustamon (ainakin itselläni).
Mitenkä tuon kaukosäätimen ajastuksen pitäisi toimia? Laitetaanko lähtöaika vai milloin halutaan lämmitin päälle? Viimeisin kokeilu oli; Asetuksissa lämmitysaika 30min, ajastin 12:30 -> 12:10 ei käynnissä. Lähti käyntiin (huomasi että on käynnissä) jotain 12:17 jolloin kaukosäädin näytti jäljellä olevaksi 22min. Lämmitin sammuu 12:40. Näyttäisi elävän ihan omaa elämää tuo ajastus. Auton kello on oikeassa ajassa
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 30.03.18 - klo:12:37
Mitenkä tuon kaukosäätimen ajastuksen pitäisi toimia? Laitetaanko lähtöaika vai milloin halutaan lämmitin päälle? Viimeisin kokeilu oli; Asetuksissa lämmitysaika 30min, ajastin 12:30 -> 12:10 ei käynnissä. Lähti käyntiin (huomasi että on käynnissä) jotain 12:17 jolloin kaukosäädin näytti jäljellä olevaksi 22min. Lämmitin sammuu 12:40. Näyttäisi elävän ihan omaa elämää tuo ajastus. Auton kello on oikeassa ajassa
Ei ole Audista kokemusta, mutta kertomistasi ajoista päätellen kyseessä on ihan normaali lämpötilaohjattu ajastus (kuten omassa SEATin tehdaswebassa ja edellisen Skodan jälkiasenteisessa). Eli ajaksi laitetaan lähtöaika, ja ulkolämpötilasta riippuen lämmitin lähtee käyntiin sopivalla hetkellä jotta auto on lämmin kun asetettu ajankohta koittaa. Näyttäisi olevan 10 min "jälkikäyntiaika", eli sammuu 10 min asetetun lähtöajan jälkeen jos ei ole sitä ennen sammutettu käsin. Asetettu 30 min lämmitysaika on tod.näk. käytössä vain kun painetaan napista käyntiin, ei vaikuttane ajastukseen mitenkään (tai jos vaikuttaa niin on maksimiaika jonka suostuu lämmittämään).
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 30.03.18 - klo:12:37
Mitenkä tuon kaukosäätimen ajastuksen pitäisi toimia? Laitetaanko lähtöaika vai milloin halutaan lämmitin päälle? Viimeisin kokeilu oli; Asetuksissa lämmitysaika 30min, ajastin 12:30 -> 12:10 ei käynnissä. Lähti käyntiin (huomasi että on käynnissä) jotain 12:17 jolloin kaukosäädin näytti jäljellä olevaksi 22min. Lämmitin sammuu 12:40. Näyttäisi elävän ihan omaa elämää tuo ajastus. Auton kello on oikeassa ajassa
Nämä "ongelmat" selviää varmaan ihan ohjekirjasta. Jos toimii kuten muut vag vehkeet ja nykyaikaiset jälkiasennus webastot niin tuo 30min lämmitysaika pätee vain kun lämmitys laitetaan napista päälle eli välittömästi alkava lämmitys. Ajastimella asetetaan aika milloin halutaan lähteä autolla liikkeelle jolloin auto päättää lämmitysajan itse ja lämmitys jatkuu joitakin minuutteja liikkeelle lähdön jälkeen.
Kiitoksia vastauksista tet ja a_jaba. Tuo lämpöohjattu ajastus kyllä kävi mielessä kun huomasi, että aloitusaika vaihtelee.
Ohjekirja ei muistaakseni lämpöohjaus asiaa eikä lähtöaikaa juttua kerro. Taisi olla vain, että valitaan haluttu aika. Mutta asia kunnossa, kiitoksia.
Aika erikoista mikäli audin ohjekirjassa ei ole mainintaa asiasta.Golfin ohjeissa tämä on kerrottu.
Minä olen varmaan harvoja ,jotka lukevat käyttöoppaan ensimmäiseksi uuden auton ostettuani.
Suuri osa tämänkin foorumin kysymyksistä löytyisi suoraan kyseisestä kirjasta.
Mitenkäs on akut webastoa kestäneet?
Kannattaisiko tuohon tehdaswebaston kaveriksi kuitenkin asentaa kiinteä ylläpitolaturi?
Kotipihan lämmitys hoituisi ainakin akkua rasittamatta. Ajoa tulee lämmityksen jälkeen noin 25km, ei ehtine kylmä akku latautua tarpeeksi? Akun päällä oleva työkalusarjapaketin säilytyskotelo on kyllä näppärästi styroksia ja akku taitaa hiukan lämmetä kun siitä otetaan virtaa ulos..
Laturin liitäntä tapahtunee niihin konetilan apuvirtanastoihin, vaikka akku onkin kontissa?
^ Itsellä ollut ajomatka n. 45 km suuntaansa, jolloin pääsääntöisesti akku on lataantunut. Poikkeuksena oli mondeo johon joutui hankkimaan erillisen ylläpitolaturin. Kannattaa huomata että esim. mondeossa laturin piti olla vähintään 10 A, sillä auton sähkösysteemi aktivoituessaan vei latauksen aikaan sen 6 A.
19" km päivittäinen siivu työmatkaa ruuhkassa madellen ja webastoa molemmissa päissä kelistä riippuen 30-40min ei ainakaan kahtena aikaisempana talvena ole missään vaiheessa saanut akkua loppumaan
Siellähän ei ole Webasto sitten se lämmittimen merkki...
Jep, konepellin tarrasta selviää että laite on
Eberspächer Hydronic II D5SF
5kW lämmitysteho ja akkua syö 4,17A virralla, auton puhaltimet, elektroniikka yms ottaa vielä varmaan toisen mokoman, ehkä 10A yhteensä. Puolen tunnin lämmitys purkaa akkua siis vain jotain 5Ah, siihen päälle normikulutukset lukot, startti, hehkutus, saattovalot, jne. Paljonkohan ehtii 20min ajossa ladata takaisin? Pakkasilla akun kapasiteetista on tarjolla lienee vain puolet.
Laittaisko kiinteän asennettuna (400e) vai riittäiskö kerran viikossa täyttö irtolaturilla? Vajettahan tossa varmaan kertyy noilla ajoilla.
Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 05.09.18 - klo:18:16
Jep, konepellin tarrasta selviää että laite on
Eberspächer Hydronic II D5SF
5kW lämmitysteho ja akkua syö 4,17A virralla, auton puhaltimet, elektroniikka yms ottaa vielä varmaan toisen mokoman, ehkä 10A yhteensä. Puolen tunnin lämmitys purkaa akkua siis vain jotain 5Ah, siihen päälle normikulutukset lukot, startti, hehkutus, saattovalot, jne. Paljonkohan ehtii 20min ajossa ladata takaisin? Pakkasilla akun kapasiteetista on tarjolla lienee vain puolet.
Laittaisko kiinteän asennettuna (400e) vai riittäiskö kerran viikossa täyttö irtolaturilla? Vajettahan tossa varmaan kertyy noilla ajoilla.
Olen mitannut sisäpuhaltimelta parhaimmillaan 15A kulutuksen, toki ihan eri autossa. Riippuu puhaltimen kunnosta, automatiikan ohjaamasta puhallusvoimakkuudesta ja puhallinta ruokkivan elektroniikan tehokkuudesta toki.
Ihmisestä kiinni tuo irto vs. kiinteä, jos ei kiinteä asennus onnistu itseltä niin melkein ostaisin 200, pintaan 10A -version CTEK:stä ja laittaisin pellin alle silloin tällöin.
Mihin laitatte irtolaturin kiinni, sillä akkuhan itsessään on takakontissa vararenkaan alla, joten tuskin sinne?
Ilmeisesti konetilassa on jossakin + ja - pisteet merkattuna josta lataus onnistuu?
No tuskin sitä lataustarvetta tulee itselle jatkossakaan, kun jo kaksi talvea menty lataamatta.
Moottoritilassa on oikealla puolella iskaritolpan vieressä punainen ja musta muovi joihin on selvästi plus ja miinus merkitty. Niiden alta löytyy Pultit joihin voi kytkeä vaikka kiinteän tai väliaikaisen laturin.
Pitää muuten muistaa ladata tuota akkua vaikka ajelisi pidempääkin pätkää jos polttoainelämmitin on päivittäisessä käytössä. Tekee hyvää akulle ja olen huomannut että kun talven alkaessa ja kerran tammikuussa lataa niin selvästi pysyy akku käyttökunnossa pidempään. Nyt on vanhemmassa reessä toinen kolmas akku menossa ja kun ne pari ensimmäistä tuhoutuivat nopsaan niin tämä kolmas tuntuu pysyvän iskussa hyvin juuri tällä pari kertaa talvessa täyteen lataamalla
Itse laittaisin jonkun kiinteän laturin, ei sitä muuten muista kuitenkaan tarpeeksi usein laitella paikalleen jos tarve on jokaviikkoista.
Lainaus käyttäjältä: hojaleht - 06.09.18 - klo:12:26
Moottoritilassa on oikealla puolella iskaritolpan vieressä punainen ja musta muovi joihin on selvästi plus ja miinus merkitty. Niiden alta löytyy Pultit joihin voi kytkeä vaikka kiinteän tai väliaikaisen laturin.
Pitää muuten muistaa ladata tuota akkua vaikka ajelisi pidempääkin pätkää jos polttoainelämmitin on päivittäisessä käytössä. Tekee hyvää akulle ja olen huomannut että kun talven alkaessa ja kerran tammikuussa lataa niin selvästi pysyy akku käyttökunnossa pidempään. Nyt on vanhemmassa reessä toinen kolmas akku menossa ja kun ne pari ensimmäistä tuhoutuivat nopsaan niin tämä kolmas tuntuu pysyvän iskussa hyvin juuri tällä pari kertaa talvessa täyteen lataamalla
Itse laittaisin jonkun kiinteän laturin, ei sitä muuten muista kuitenkaan tarpeeksi usein laitella paikalleen jos tarve on jokaviikkoista.
Ja muistutuksena vielä, oli sitten kiinteä tai irtonainen niin sitä ei saa kytkeä akunvalvonnalla varustetussa autossa suoraan akkuun. Aina keulalla oleviin liittimiin, tai jos perään se pakko on laittaa niin maadoitus pitää kulkea rungon kautta.
Saakos auton omasta mittaristosta jostain akun varaustason näkyviin? Eberin kauko-ohjaimessa näkyy ainakin olevan jonkunlainen suuntaa antava kolmepykäläinen akun varauksen näyttö.
Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 16.09.18 - klo:19:15
Saakos auton omasta mittaristosta jostain akun varaustason näkyviin? Eberin kauko-ohjaimessa näkyy ainakin olevan jonkunlainen suuntaa antava kolmepykäläinen akun varauksen näyttö.
Se on varmaan kauko-ohjaimen pariston tason näyttö.
Onko kokemusta Defan tupsyyn liitettävästä akkutilan näytöstä. (3 merkkivaloa)
Onko muilla ollut tuossa lämmittimessä "järjestelmävika" virheilmoitusta? Itsellä tuo kaukosäädin vilkuttaa tuollaista jakoavainta, joka ohjekirjan mukaan tarkoittaa "järjestelmävikaa". Autosta päälle laittaminen kuitenkin toimii.
Itselle tulossa ensi viikolla 2017 A4 Comfort paketilla / lämmitimellä, pystyykö jotenkin tarkistamaan jostain onko moottorin lämmitys enabloitu vai ei?
Lainaus käyttäjältä: jjaaskel - 28.09.19 - klo:13:40
Itselle tulossa ensi viikolla 2017 A4 Comfort paketilla / lämmitimellä, pystyykö jotenkin tarkistamaan jostain onko moottorin lämmitys enabloitu vai ei?
Kerrankin helppo vastaus, laita kylmään autoon lämmitys päälle. 30min kuluttua auto käyntiin, niin moottorin lämmön näkee moottorin lämpömittarista, ainakin 2 palkkia pitäisi olla.
Itellä A4 2.0 TFSI MHEV, tämän vuoden mallia. Ei kuitenkaan "uusi A4" eli viimeisin malli. Selvittelin lisälämmitin asiaa, ja todellakin lämmittää vain kabiinin. Muutamasta liikkeestä kyselin ja sanoivat ettei näin uuteen autoon ole vielä yritetty muuttaa asetuksia. Onkohan kenenkään autoon kuitenkin jo tehty?
Suomen olosuhteissa tuo on aika älytön wltp-arvojen kikkailu.
Minulla on kesällä otettu ajoon vaggilainen, jossa on tehtaalla asennettu webasto? ja muutaman kerran olen sitä kokeillut ja se lämmittää sekä sisätilat, että moottorin.
Sitä en tiedä onko lämmitin ohjelmoitu tehtaalla vai Suomessa.
Minulla toukokuussa käyttöönotettu tfsi 140 kW MHEV ja lämpiää moottori. Sen voi myös kokeilla kädellä letkuista ja moottorin kyljestä. Myyjän mielestä oli selvä asia että ohjelmoivat luovutushuollossa ilman eri pyyntöä moottorin lämmityksen. Yksi klikkaus huollon koneella.
Lainaus käyttäjältä: AQ3 - 07.10.19 - klo:20:07
Minulla toukokuussa käyttöönotettu tfsi 140 kW MHEV ja lämpiää moottori. Sen voi myös kokeilla kädellä letkuista ja moottorin kyljestä. Myyjän mielestä oli selvä asia että ohjelmoivat luovutushuollossa ilman eri pyyntöä moottorin lämmityksen. Yksi klikkaus huollon koneella.
Voitko kertoa missä liikkeessä näin toimittiin?
Parista liikkeestä kyselin asiaa ja eivät ole tehneet toimenpidettä...voivat kokeilla, mutta takuut menee, jne. En viittis itse ohjelmoida, kun saisi Audi vastuullisena valmistajana tehdä tuosta pohjolan olosuhteisiin sopivan auton.
Minulla on onnistunut Kouvolassa kahden auton kanssa.
Hyvä tietää että muutos onnistuu vieläkin, sillä aina välillä kuulee että tuo ei ole mahdollista enään tai jos on niin takuut menee.
AQ3, oliko myyjän kanssa mitään puhetta tuon vaikutuksesta takuuseen ?
Mites teillä on vakioakku riittänyt tuon kanssa ? Täällä aina liikkuu aina välillä kauhutarinota että pitää olla isompi akku ja lataillakkin pitää joko yö jos meinaa autolla aamulla päästä liikenteeseen.
Ymmärrän tämän jos ihan pätkäajoa harrastaa ja lisälämmitin tohottaa joka käänteessä.
Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.10.19 - klo:07:15
Hyvä tietää että muutos onnistuu vieläkin, sillä aina välillä kuulee että tuo ei ole mahdollista enään tai jos on niin takuut menee.
AQ3, oliko myyjän kanssa mitään puhetta tuon vaikutuksesta takuuseen ?
Mites teillä on vakioakku riittänyt tuon kanssa ? Täällä aina liikkuu aina välillä kauhutarinota että pitää olla isompi akku ja lataillakkin pitää joko yö jos meinaa autolla aamulla päästä liikenteeseen.
Ymmärrän tämän jos ihan pätkäajoa harrastaa ja lisälämmitin tohottaa joka käänteessä.
Ohjaamo ja moottori lämpiää, eikä vaikuta takuuseen myyjän ja huollon mukaan. Auto siis A4 -17 diesel.
Pätkäajoa tulee aika paljon ja akkukin riittänyt hyvin. Pari kertaa talven aikana lataan akun, ihan vaan varmuuden vuoksi. En muista onko tuossa allroadissa tehokkaampi akku vakiona.
Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.10.19 - klo:07:15
Mites teillä on vakioakku riittänyt tuon kanssa ? Täällä aina liikkuu aina välillä kauhutarinota että pitää olla isompi akku ja lataillakkin pitää joko yö jos meinaa autolla aamulla päästä liikenteeseen.
Ymmärrän tämän jos ihan pätkäajoa harrastaa ja lisälämmitin tohottaa joka käänteessä.
Hyvin on riittänyt vakioakku jo kolmisen vuotta, ei mitään ongelmia. Eikä minulla ole edes laturia. Ja ajan käytännössä pelkkää pätkäajoa. Yli 10 km pätkiä tulee maksimissaan kerran kuussa.
Eipä ole vaikutusta takuuseen ja miten voisi edes olla kun on tehtaan tekemä mahdollisuus käyttää myös moottorin lämmitykseen. Ihme että jotkut liikkeet eivät halua ohjelmointia tehdä.
Akun kanssa ei ole ollut ongelmia ja voihan sitä kovilla pakkasilla satunnaisesti ajaa ylimääräisen lenkin jos ei ole mahdollisuutta erillisellä laturilla ladata. Vuosimallin -17 Dieselissä akku oli 105Ah, laturi 180A. Nykyisessä -19 bensa kevythybridissä akku 59Ah + litiumakku, laturi 210A.
Hyvä kuulla että pärjää ilman mitään lisähärpäkkeitä. Mistähän lienee tarinat saaneet alkunsa?
Motonetissä on myytävänä Defan auton 12V pistokkeeseen työnnettävä 3-valoinen indikaattori (12,90e).
Laitoin tälläisen indikoimaan akun lataustarvetta. Halpa ja toimiva; näyttää kolmella värillä akun kunnon ja jos palaa punaisena (tai vilkkuu?) on akku ladattava.
Lisäksi otin Defan 4A:n ylläpitolaturin varalle.
Kun laite on tupakansytyttimessä, niin sen saa nytkäytettyä pienellä ylös-alas liikkeekkä päälle-pois ja pidänkin sen enimmäkseen pois päältä.
Ohjekirja on onneton.
Suosittelen tätä sille, joka pelkää akun puolesta webaston yhteydessä.
Saakos muuten akun varaustilan näkyviin näytölle jotenkin. Mulla oli B8:ssa koodattu akun varaustilan mitari MMI näytölle. Kai tässäkin sen saa?
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6SljLni7zg1LLq9959bVW8-EM46QtWJmJTNG0-SUjaKDoJlrj)
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.09.19 - klo:17:46
Kerrankin helppo vastaus, laita kylmään autoon lämmitys päälle. 30min kuluttua auto käyntiin, niin moottorin lämmön näkee moottorin lämpömittarista, ainakin 2 palkkia pitäisi olla.
Mulle tehtiin toi muutos, mutta edelleenkin kun lämmitys ollut päällä 30 min niin vaan yksi palkki moottorinlämmöissä mittaristossa
Tervehdys. Onko muilla ilmennyt viimeaikoina ongelmia lämppärin käytössä MyAudi sovelluksen kautta. Alkysyksystä lämmityksen sai todella näppärästi sovelluksesta päälle, mutta nyt noin viimeisen viikon herjaa milloin mitäkin ja homma ei vaan onnistu. Onko kyseessä jokin isompi sovellukseen liittyvä ongelma, vai onko vain mun päässä vikaa?
Tuossa systeemmissä on ollut ihan globaaali ongelma viime aikoina.
Lainaus käyttäjältä: lindhve - 31.10.16 - klo:18:54
Muutenkaan en huomaa mitään eroa onko asetus warm tai defrost.
Tämä minuakin kiinnostaa, mitä eroa näillä on käytännössä ?
Ei nyt liity polttoaine käyttöiseen lämmittimeen mutta jos auton myyntiilmoituksesaa lukee että sähkötoiminen lisälämmitin niin tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa? Onko siis kuin webasto joka toimii kun on pistokkeessa kiinni vai että lämmittää kun auto on käynnissä? Myyjä ei osannut vielä sanoa kuinka tuo toimii.
Lainaus käyttäjältä: APKB8 - 01.04.20 - klo:12:05
Ei nyt liity polttoaine käyttöiseen lämmittimeen mutta jos auton myyntiilmoituksesaa lukee että sähkötoiminen lisälämmitin niin tietääkö kukaan mitä tämä tarkoittaa? Onko siis kuin webasto joka toimii kun on pistokkeessa kiinni vai että lämmittää kun auto on käynnissä? Myyjä ei osannut vielä sanoa kuinka tuo toimii.
Eiköhän tuo yleensä tarkoita sitä lämmitysvastusta, joka lämmittää auton käydessä, ennenkuin itse moottori on tarpeeksi lämmin tuottaakseen riittävästi lämpöä kabiiniin.