1.8 TFSI B8 lämpeneminen

Aloittaja Cubbe, 05.02.12 - klo:14:15

« edellinen - seuraava »

Cubbe

Kuukauden päästä vaihtuu 2.0TDI 105kw B8, 1.8 TFSI 125kw B8:in. Diisseliautossa on ollut pakko käyttää näillä pakkasilla muissa ketjuissa mainittua "nänninahkaa" keulassa. Muuten ei lämmöt ole riittävästi nousseet ja EGR on kiukutellut. On muuten eka auto ikinä missä on ollut pakko käyttää suojaa.

Miten kokemukset TFSI koneista muuten. Tarviiko keulaan laittaa lärpäkkeitä lämpenemisen tai EGR:n toiminnan tai turbon toiminnan johdosta? ???
Extercore ferrum durum

Pekka T


Ainakin 2.0 TFSI koneiset B8:t on todella lämpimiä ja lämpenevät myös nopeasti, vastapainoisesti sitten myös bensa tuntuu maistuvan.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Newman

^ Juu, ei todellakaan tarvitse mitään keulamaskeja sun muita virityksiä. Viime talven -30 asteen keleilläkin sisätiloihin sai helletunnelmat aika nopeasti. Lisäksi lämpö tuntui myös pysyvän tallessa tyhjäkäynnillä esmes nykyistä kuutos-Golfia pidempään. Mutta se kulutus oli sitten aika kovaa.

arskas_s

Kulutus ero on 1 litran luokkaa, joka voi vaikuttaa kunnon pakkasilla ( >-20 C).
Audi A4 Avant Bensiini
Saako tuohon lisävarusteena webaston?
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

jambo1224

Heh. Hauska verrata kokmuksia

"Ainakin 2.0 TFSI koneiset B8:t on todella lämpimiä ja lämpenevät myös nopeasti, vastapainoisesti sitten myös bensa tuntuu maistuvan."

Viime keskiviikkona lähdin ajamaan yön roikassa olleella 2.0 tfsi:llä. 32 kilometriä piti ajaa valtatietä (keskinopeus 87 km/h), jonka jälkeen moottorin lämpö oli normaalissa... Jos se on nopea niin mikäs siinä. Eikä sisälläkään kyllä kovin kuumaa ollut. Pakkasta tosin oli 32-34...

Newman

^ Joo. Unohdin mainita, että tallista lähdin silloin kun tuo auto oli alla. Mutta kylmäksi sitä ei voi haukkua toisin kuin näitä TSI-Volkkareita. Ero on tässä suhteessa selvä.

fourvalve

Se riippuu mihin vertaa, lauantaina pakkasta -28  Audi 1.8tfsi -08 ja octavia 1.6 -99 molemmissa letkulämmitin päällä n.3.5t
Autot kävivät 5min ennen lähtöä liikkeelle, peräkanaa ajettiin vaimon kanssa niin skodassa  4km päässä lämmöt normaalissa mutta audissa 70-90 välissä. Lämmin audi mielestäni on mutta hitaasti lämmöt nousee.
BMW z4 3.0i roadster

JeanC

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 05.02.12 - klo:15:05
Saako tuohon lisävarusteena webaston?
Saahan sen härskiin 2500â,¬ euron hintaan  :P

Cubbe

Kuullostaa lupaavalta.  ::) Riemumielin muistelen vuoden 2009 talvea ja iloisia hehkuvalon vilkutteluita säestettynä moottorin vikavalolla 50km lähimmästä taajamasta 30 asteen pakkasessa. Lärpäkkeet keulassa ja lukuisten vikakoodien nollaaminen sekä uuden softan päivitys lopettivat tuon lystin. Sen jälkeen lämpöä on piisannutkin kabiinissa erinomaisesti.
Extercore ferrum durum

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: jambo1224 - 05.02.12 - klo:15:36
Heh. Hauska verrata kokmuksia

"Ainakin 2.0 TFSI koneiset B8:t on todella lämpimiä ja lämpenevät myös nopeasti, vastapainoisesti sitten myös bensa tuntuu maistuvan."

Viime keskiviikkona lähdin ajamaan yön roikassa olleella 2.0 tfsi:llä. 32 kilometriä piti ajaa valtatietä (keskinopeus 87 km/h), jonka jälkeen moottorin lämpö oli normaalissa... Jos se on nopea niin mikäs siinä. Eikä sisälläkään kyllä kovin kuumaa ollut. Pakkasta tosin oli 32-34...
Ainakin minun TFSI lämpenee todella nopeasti. PerjantaiAamulla letkun päässä tunnin ja pakkasta oli noin -22 astetta. Työmatka on reilut 5 kilometriä, jonka aikana lämmöt nousevat noin 80 asteeseen. Muutaman kilometrin jälkeen puhaltaa jo lämmintä ja koko matka on kaupunkiajoa ja kestää noin 10 min.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.02.12 - klo:17:39
Saahan sen härskiin 2500â,¬ euron hintaan  :P
Ei tuo ole paha hinta. Itselläni oli 2kâ,¬ Alhambraan ja pitää se Audi lisä aina maksaa.
En lähde pohjoisen reissuja tekemään, jos ei ole webastoa autossa.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

JeanC

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 05.02.12 - klo:19:58
Ei tuo ole paha hinta. Itselläni oli 2kâ,¬ Alhambraan ja pitää se Audi lisä aina maksaa.
Esim. Passattiin W maksaa sen 500â,¬  ::), Audissa on siis 2000â,¬ enemmän preeeemiumia  :P

arskas_s

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 05.02.12 - klo:20:06
Esim. Passattiin W maksaa sen 500â,¬  ::), Audissa on siis 2000â,¬ enemmän preeeemiumia  :P
En tiedä mitä preeemiumia enemmän on Seat Alhambrassa kuin VW Sharanissa, kun on nuo hinnat VW n.800â,¬ ja Seat n.2000â,¬. :o ::)
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

JeanC

Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 05.02.12 - klo:20:19
En tiedä mitä preeemiumia enemmän on Seat Alhambrassa kuin VW Sharanissa, kun on nuo hinnat VW n.800â,¬ ja Seat n.2000â,¬. :o ::)
Mahdotonta, nyt on apinaa koijattu  :-X  ;)

arskas_s

Mutta preeemiumista TFSI lämpenemiseen.... ;D Suosittelen webaston käyttöä näissä uusissa TFSI/TSI koneissa. 8)
Webasto hinnoitellaan auton mallin mukaan, niin korkealle kuin uskotaan sen menevän kaupaksi. Eihän Webasto päämarkkina-alue ole Keski-Eurooppa vaan pohjoinen alue.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

TeeKoo

Komppaan tässä muita kirjottajia, eli Iso on noiden ero, varsinkin kylmästä lähdettäessä, mutta kun tuon Dieselin saa lämpimäksi asti niin kyllä siellä hyvästi tarkenee. Maskisuojaa en tuossa Dieselissä ole pitänyt, mutta toista lämmitys-kikkaa kylläkin: Ekat kilometrit ajan mielummin nelosella(-vitosella), riippuu millaisella tiellä mennään. Auto lämpenee lohkiksen jälkeen nopeammin ja polttoainekulutuksessakaan ei huimia eroja. Kun lämpömittari noussut 50asteesta hieman niin vasta sitten 6selle.
Eroa varmastikin tulee myös noiden autojen polttoainekulutuksen eroista/6-vaihteen välityksistä. Eli jos 6:sella ajelet molemmilla nopeusrajoitusten mukaan, lähes, niin kierrokset ovat jonkinverran eri luokkaa => "hukkalämpö" myös.

B9 Allroad Q TDI 16, B9 TDI Q 16 & B8 Av 2.0T
ex:
B9   Allroad Q TDI 16
B8   TFSI Avant 13
B8   2,0TDI Q B8 12
B8   1,8TFSI B8   09
B8   2,0TDI B8     09
A4   S-Line B7     07
A6   1,8T Av. C5  02
A4   TDi Av. B5    99
80   TDi Av. B4    94
80   2,0 B4           92
Cpe 2,2 Typ85    87
Cpe 1,9 Typ81    81
80   TD Typ85     85

1.8 "APR" Q

Itsellä 1.8 TFSI ja lämpenee mielestäni suht koht nopeasti. Minulla ei lämmittimiä ole,mutta n. 10 kilometrin matkan jälkeen n. 20 asteen pakkasessa,moottori on normilämpöinen. Ajan sen 10 kilometriä maantietä vajaa satasta ja lämmintä tulee jo viiden minuutin ajon jälkeen.
Dieseliin verrattuna erittäin nopea lämpiämään..
Saas nähdä miten tuleva "valvelift" 1.8 lämpiää...no sen näkee ensi talvena.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Puli

Vähän otsikosta sivulle, mutta pakko kysyä, kun kiinnostaisi tuo motti.. Eli mitä 1.8 TFSI 170 hv on oikeasti vienyt soppaa, kun sille luvataan aika hyviä lukemia tuolta 6 l/100km pinnasta. Itse en ole päässyt pasuunalla litraa lähemmäksi tehtaan lupaamia, joten ajattelin, että tässäkin kusetusta olisi ilmassa.. Mutta kerrotteko, kenellä tämä pata audista löytyy??
Kolmen Foordin omistaneena taivaspaikka taattu..   (Corolla -86, Carina -88, Focus sedan -99, Mondeo wagon -03, Mondeo  wagon-07, Golf -08 Variant, Passat -09 variant, passat -10 variant ja Passat -11 variant, Volvo V60 -12, Audi A6 Wagon -13) Volvo oli ensimmäinen "auto" ja toistaiseksi Audikin

Cubbe

Nyt on rullattu 1.8TFSI 125kw multilla 5000km. Lämpiää uskomattoman nopeasti. Viisari 10 asteen pakkasella 50-60km/h ajonopeuvella 90 asteessa 4 km jälkeen, vaikka moottori kylmänäkin kiertää vain 950-1100rpm tasakaasulla.

Mainoksissa mainittu "ihmemoottori" ei ihan niin ihmeellinen olekkaan kulutuksen osalta. Talvirajoituksilla pienin kulutus johon on tullut päästyä erittäin maltillisella maatieajolla on ollut 6.8. Pääasiassa kulutus kesärajoituksilla maantiellä on noin 7.2 ja sekalaisessa ajossa 7.5 - 8.0. Joskin noilla tehoilla kulutus on mielestäni silti kohtuullinen.

Reipas ja hyvin toimiva paketti, kyseinen motti ja vaihteisto. Tuntuma edelliseen B8 2.0 TDI:hin verrattuna on kuin ajaisi aivan eri autolla. Facelift on onnistunut hyvin.
Extercore ferrum durum

a4b8

Samaa mieltä, mutta edellisen B8 2.0 TDI:n Multitronic vaihtoi todella huomaamattomasti, sekä kylmänä että lämpimänä. Tämä nykyinen nykii silloin tällöin. Johtuuko ero diesel <-> bensa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Skula

Lainaus käyttäjältä: Cubbe - 05.05.12 - klo:13:11
Nyt on rullattu 1.8TFSI 125kw multilla 5000km. Lämpiää uskomattoman nopeasti. Viisari 10 asteen pakkasella 50-60km/h ajonopeuvella 90 asteessa 4 km jälkeen, vaikka moottori kylmänäkin kiertää vain 950-1100rpm tasakaasulla.

Mainoksissa mainittu "ihmemoottori" ei ihan niin ihmeellinen olekkaan kulutuksen osalta. Talvirajoituksilla pienin kulutus johon on tullut päästyä erittäin maltillisella maatieajolla on ollut 6.8. Pääasiassa kulutus kesärajoituksilla maantiellä on noin 7.2 ja sekalaisessa ajossa 7.5 - 8.0. Joskin noilla tehoilla kulutus on mielestäni silti kohtuullinen.

Reipas ja hyvin toimiva paketti, kyseinen motti ja vaihteisto. Tuntuma edelliseen B8 2.0 TDI:hin verrattuna on kuin ajaisi aivan eri autolla. Facelift on onnistunut hyvin.

Tämä oli arvokas tieto. Kiitos jakamisesta.. Kori olisi minulla eri, eli A5SB mutta kone ja vaihteisto(ttomuus) olisi sama..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Cubbe

Tuohon B8 kulutusviestiketjuun viitaten. Auton kun ajoi liikkeestä ulos ja ajoi 200km rauhallisesti maantieajoa, niin keskikulutus oli 8.3. Uudesta lähtien keskikulutus on pienentynyt koko ajan. Aikansa varmaan vie, että osat mukautuvat voimalinjassa. Ehkäpä 20tkm jälkeen ollaan jopa huomattavasti eri lukemissa kuin nyt, tai sitten ei.

Ohjauksen tehostus on paikallaan ja kaupungissa loistava, mutta maantiellä hieman tahmaava. Juuri päinvastoin kuin edellisessä B8:ssa.
Extercore ferrum durum

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy