A4 (B8) avant 3,0tdi hankinta hieman käytettynä

Aloittaja routasydän, 19.08.11 - klo:11:15

« edellinen - seuraava »

routasydän

Moro,

Olen siis uusi foorumilainen ja laitoin vastaavaa kyssäriä audifinns sivulle ennen kuin löysin tämän foorumin. Audin laittoa on tullut puntaroitua useasti auton vaihtojen yhteydessä, mutta toistaiseksi rinkulakeulaa ei meillä ole vielä ollut. Nyt mietin tässä työsuhdeautosta luopumista ja oman laittamista (kilsakorvaus yms blaa blaa asioista johtuen). Lähinnä hakusessa tehokkaampi neliveto kiisseli farkku, audi (a4), bemari(3-sarja) tai mersu (C-sarja) ja hieman käytettynä. Audi näistä tuoreudellaan miellyttäisi ehkä eniten. Olisiko kellään tietoa alla olevasta yksilöstä:

http://www.nettiauto.com/audi/a4/4128629

Myyjän kanssa olen jo viestejä vaihdellut. Melko karvalakkimallihan tuo on, ja tavispenkit ja monitoimiratin puuttuminen hieman koppaa, eikä sporttialustaakaan taida olla. Plussaa koneesta, kilometreistä, suomitaustasta (muuten ei väliä, mutta helpottaa jatkossa, jos esim takas työsuhdeautoon joskus siirtyy, laakkonen ei edellekään esim tuonteja hyväksy) ja vetokoukusta.

On vaan tarjonta 1-4v vanhoista vähän ajetuista nelivetokiisseleistä hieman nihkeää, etenkin jos hinnan pitää pysyä tuossa 40ke luokassa ja kulutuksen 6,5l tuntumassa mieluummin ja tehoja saisi olla +200hv. Kulutusta näistä haeskelinkin ja kyseisen laitteen omistajat tällä foorumilla on raportoineet selvästi alle 6l lukuja tuolla tekniikalla maantie + motaripainotteisessa ajossa.

Kyseisestä autosta ja automallista otan mielelläni vinkkejä ja jos tiedätte muita hyviä yksilöitä niin ehdottakaa ihmeessä. Tuossa olisis seuraava huolto muuten viimeistään 90tkm kohdalla, osaatteko sanoa mitä se sisältää? Miten noissa muuten huollot ja luotettavuus.

Toisena vaihtoehtona pitäisin 155kW quattroa, mutta taitaa 40tkm vuodessa tehdä niin ison eron kiisselin eduksi, että tuon voinee unohtaa.

Omaa audihistoriaa sen verran, etä audia en ole siis omistanut, mutta lähipiirissä niitä on ollut, ja läjäpäin niitä on tullut kokeiltua aina A1:stä veljen 3,2 A3 DSG:n kautta TTRS:ään ja RS5:een.

Paljon asioita tulokkaalta ja kiitos vastauksista jo etukäteen. Niin ja hakua käytin ja lähinnä täällä on keskusteltu B7 mallista...

Flat

Hyvä aihiohan tuo on.

LainaaMelko karvalakkimallihan tuo on, ja tavispenkit ja monitoimiratin puuttuminen hieman koppaa, eikä sporttialustaakaan taida olla

Noiden jälkiasennus onnistuu helposti, eikä ny ihan maltaitakaan maksa. Joten siinä mielessä ei tuota yksilöä kannata noiden puutteiden takia kokonaan sivuuttaa.

tn62634

Jos Sinulla ei ole vaihtoautoa riesana, osta mielummin ulkomailta =Saksasta. Tarjonta on parempaa ja säästät todennäköisesti tuossa hintaluokassa tai ainakin saat sellaisen auton, ettei varustepuutteet harmita jälkeenpäin.

Hevosmies

 Nettiautossa seitsemän 3.0 TDI B8:a tarjolla, kahdessa spottipenkit. Tuo routasydämen laittama on edullisin ajettuihn kilmometreihin nähden...
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

Jukikyy

Mites tämä? Siinä kaikki muut toivotut varusteet paitsi vetokoukku ja urheilualusta. Näiden korvikkeeksi mm. täysnahkasisusta, sähköinen takaluukku, B&O, parkkitutkat edessä ja taka jne.

tn62634


routasydän

#6
Kiitoksia vastauksista. Tuota joensuun hartikaisen autoakin mietin, voisi siitäkin tarjouksen pyytää. Siinä vaan tulee yhden vuoden kilometrit kaupanpäällisinä verrattuna tuohon toiseen. Varustelistan mukaan siinä koukkukin olisi...

Vaihdokki löytyy, eli tuo työsuhdeauto on oman holdarin kautta emofiman luvalla hankittu tjsp, eli oma auto pitäisi siis joko myydä itse tai niin että liike ostaa sen ja minä liikkeeltä audin. Autoliikkeen kanssa tuossa on vähemmän säätämistä ja paperisotaa itselle kuin yksityisen kautta pyörittämisessä.

Tuo saksasta tuonti olisi varmaan muuten ihan jees, mutta hieman siinä tökkii se, että viimeksi tällä viikolla kun veli sopi kauppoja X1:stä laakkosen kanssa niin siellä oli todettu, etteivät tuontiautoja huoli vaihdossa (häneltä meni A3 vaihdossa, kyselivät tarkaan kun oli ollut puoli vuotta pois suomen rekisteristä kun ensimmäinen ostaja sen rauhanturvaaja-autona toi). Tämä ongelma lähinnä sitten jos vaikka parin vuoden päästä haluan siirtyä taas työsuhdeautoon ja firmalla sopimus laakkosen kanssa. Tokihan sen auton voi aina itsekkin myydä, mutta siinä koetellaan nopean toiminnan miehen kärsivällisyyttä sitten :)

Kärki

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 19.08.11 - klo:11:31
Jos Sinulla ei ole vaihtoautoa riesana, osta mielummin ulkomailta =Saksasta. Tarjonta on parempaa ja säästät todennäköisesti tuossa hintaluokassa tai ainakin saat sellaisen auton, ettei varustepuutteet harmita jälkeenpäin.

Tätä vaihtoehtoa minäkin tarjoaisin, koska siellä valikoimaa on tuhannesti paremmin - melkein kirjaimellisesti. Mutta ymmärrän kyllä myös sen pointin, jonka keskustelun aloittaja toi avauksessaan esiin, eli suomi-historialla oleva auto saattaa edelleen olla joissain tapauksissa huomattavasti helpompi sitten aikanaan seuraavan vaihdon yhteydessä. Se on sitten oma keskustelunsa onko sille asialle perusteita vai ei - mutta näin kuluttajan kannalta ihan sama, onko niitä perusteita vaiko ei jos osa autokauppiaista kuitenkin toimii siten kuin toimii.

routasydän

Tästä:

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/4164684

hieroin kauppoja, ja vaikka myyjän mukaan loistavan tarjouksen antoivat ja hän soittelikin siitä monta kertaa niin silti hyvittäisivät omasta autosta monta tonnia vähemmän kuin edellä mainittuun audiin. Sanoin että ollaan monta tonnia eri mieltä, niin ei ollut valmis tulemaan vastaan yhtään joten se siitä. Hieno peli ajaa oli tuo mersu kyllä. Tuossakin taitaa vaan kulutus olla jotain hieman enemmän kuin audissa?

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 19.08.11 - klo:12:29
Mitenkäs tämä: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=143780707

Olisi vetokoukkukin. Tosin saahan noita Suomestakin.

routasydän

No niin, kyselty on kohtuu laajasti. Laajensin kyselyt myös mielenkiinnosta S3 SB:hen, kun meidän lapseton, mutta koiria omaava perhe mahtuisi semmoiseenkin, mutta esim vw-keskuksen myyjä tarjosi volvosta huonommin kuin a4:iin tarjosivat, joten V6 dieseleitä taas katsastellaan.

Pyysin tarjouksen tuosta hartikaisen autosta myös, joka 109tkm ajettu. Mitä kuuluu ja mitä maksaa 120tkm huolto (ei löytynyt tuolta huoltoketjusta)? Olihan näissä ketjukone? Mitä palikkaa on odotettavissa että joutuupi vaihtelemaan, alustaan tukivarsia, koiranluita tms? Olis ihan kivasti varusteltu tuo yksilö kuitenkin, niin voisi olla kivempi pidemmän päälle kuin vähemmän ajettu karvalakki...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy