vaikea valinta

Aloittaja cossu69, 29.05.11 - klo:13:01

« edellinen - seuraava »

fleetwood

Samanlainen valinnan vaikeus oli myös minulla ja päätöksen tekeminen kesti vuosia - edellisessä B7:ssa ei ollut periaatteessa mitään vikaa, joten ei ollut pakko vaihtaa kiireellä.
A5 on hieno auto, mutta omalla kohdallani ehdoton vaatimus viidennelle istumapaikalle rajasi sen suoraan pois ja hintalisäkin oli huomattava kun perushintaan oli lisätty haluamani lisävarusteet. Valinta oli mallin suhteen loppujen lopuksi varsin selvä, mutta moottori+vaihteisto+vetotapa pähkäily oli sitäkin hankalampi.

Kolmossarjan BMW ei ollut itselleni vaihtoehto, mutta tuo tämänhetkinen x-kampanja kannattaa toki huomioida. Itse en tosin siltikään päätyisi siihen.

Quality tuon aika hyvin kiteytti. Itse se pitää tietää mitä autolta ehdottomasti vaatii ja missä jutuissa on valmis joustamaan.
Passat GTE Variant

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.06.11 - klo:06:39

Itse päädyin siihen ratkaisuun että homma jaetaan kahtia, yksi järkevä, tilavahko, edullinen(?), sopivasti varusteltu ja itseä vähiten häiritsevä ja ärsyttävä vaihtoehto pääkuljettimeksi(kuitenkin mieltymysten mukaan, itse halusin kuitenkin ainakin kohtuu tuoreen mallin - ei väsy heti) ja sitten toinen auto leluksi tai fiilistelyautoksi.

Jos ja kun on varsinainen autoharrastaja (ja kahden auton talli  :)  ) niin tämä on kyllä se paras vaihtoehto, tämä ollut itsellänikin kauan mielessä/tavoitteena mutta kun tuo toinen autopaikka puuttuu niin toteuskin on mitä on.

Mutta se 95/96 MB 320 CE (viimosia mersun suorakutosia) on edelleen mielessä .....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 17.06.11 - klo:08:40
Jos ja kun on varsinainen autoharrastaja (ja kahden auton talli  :)  ) niin tämä on kyllä se paras vaihtoehto, tämä ollut itsellänikin kauan mielessä/tavoitteena mutta kun tuo toinen autopaikka puuttuu niin toteuskin on mitä on.

Mutta se 95/96 MB 320 CE (viimosia mersun suorakutosia) on edelleen mielessä .....


Miksi kahden auton talli?

Eikös Ton-1 tiedä että autot säilyy ulkonakin, jopa talvisin?

Meillä ei autot tallissa makaa, vaikka sellainen onkin, korkeintaan talvisin pesun jälkeen se saa siellä kuivatella yön pari. Jos talossa olisi toinen auto sellainen että se olis aito kesäauto, niin se saisi olla kyllä talvet siellä..

Pitäisin itse asiassa ainakin lämmintä tallia melko huonona vaihtoehtona auton talvisäilytykseen.. perusteluna ne vanhat, en nyt toista itseäni.. Kylmä talli taas on ihan OK, mutta mitä sillä talvella tekee?  ::) Eihän tuolla pääse autoakaan kuivaamaan..

Anteeksi OT:
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: skula - 17.06.11 - klo:09:01
Miksi kahden auton talli?


Noista autoista olisi kenties vain toinen kerrallaan käytössä, 'maalla' kait sama missä se toinen on mutta ainakin nykyisellä asuinalueella signeerauksen riski ulkona könöttävälle kärrylle on liian suuri.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ranssi

LainaaTunnen myötätuntoa cossua kohtaan.. Moneen kertaan itsekin käynyt samanlaista spekulaatiosessiota läpi..

Miten olisi nimimerkin päivitys muotoon: s(pe)kula(atio) vai tuleeko se itse asiassa juuri tästä?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 17.06.11 - klo:09:24
Miten olisi nimimerkin päivitys muotoon: s(pe)kula(atio) vai tuleeko se itse asiassa juuri tästä?

Myöhäistä tuo olisi nyt. Koska enää en spekuloi - ainakaan julkisesti omia autokauppojani.. Korkeintaan jotain 'hittejä' saattaa tulla siitä mitä on tullut tyypitettyä.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Cyclic Stig

#156
Lainaus käyttäjältä: Quality - 17.06.11 - klo:06:48
No onpa vaikea hakea tukea valinnoilleen keskustelufoorumilta! Aluksi on vaihtoehtoja levällään vaikka muille jakaa, ja kun sitten päätyy kahteen vaihtoehtoon, joista pitäisi valita, niin suosituksia alkaa sadella ihan muista malleista, jopa kahdesta yhden sijaan.
Olet Quality oikeassa, ei ehkä olisi pitänyt... Mutta jos kerran päätös on tehty perheauton suuntaan niin Bemarin kolmesarja on yhtälailla premiumia kuin A4:kin, ehkä enemmänkin. Ja sitä laadukkuutta olen ymmärtänyt Cossun hakevan... Se tarjous on vaan tällä hetkellä sen verran kova, että jos tuon luokan autoa olisin itse hakemassa niin en voisi kävellä bemariliikkeen ohi käymättä edes koeajolla. Toki tuo LBE-tarjous rajoittaa hiukan moottorivaihtoehtoja, 3 litraiset eivät taida siihen kuulua.

Lainaacyclig stig
Mikähän tuossa minun nimessäni on kun sen oikeinkirjoittaminen tuntuu olevan palstalaisille hirvittävän hankalaa? :D Tähän mennessä tuo Qualitynkin käyttämä "versio" on selkeä ykkönen (ylivoimaisesti käytetympi kuin oikea versio) mutta silmiini on osunut myös pari-kolme muuta versiota. Tähän mennessä paras on ollut ehdottomasti "Cycling Stig" jonka bongasin muutama päivä sitten. Harmikseni en enää muista, että missä topikissa se oli. :D

cossu69

No täytyy sitten vilkaista sitä bemua kun pääsen koneen ääreen....

Quality

Lainaacyclig stig

LainaaMikähän tuossa minun nimessäni on kun sen oikeinkirjoittaminen tuntuu olevan palstalaisille hirvittävän hankalaa?  ;D Tähän mennessä tuo Qualitynkin käyttämä "versio" on selkeä ykkönen (ylivoimaisesti käytetympi kuin oikea versio)

Pahoitteluni. Minulle tuo on muita anteeksiantamattomampaa, itse kun lukeudun kielenhuoltonipottajiin.

Puolustukseksi paheksun yleistä käytäntöä, että keskustelupalstoille on pesiytynyt huono tapa kirjoittaa nimet (=nimimerkit) pienellä alkukirjaimella. Arvaten pistää sitten helposti niin. Mutta tämä kuuluisikin jo toiseen topicciin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Cyclic Stig

No eipä tuolla nyt suurta väliä ole. Hiukan huvittuneena vain olen tuota nimimerkkini väärinkirjoittelua seurannut ja samalla miettinyt, että mikä siitä tekee niin vaikean. En ole vielä keksinyt :D.

Jostain syystä päätin vain tässä kohdin avata suuni asiasta.

LainaaNo täytyy sitten vilkaista sitä bemua kun pääsen koneen ääreen....
Netti on toki hyvä väline tiedonhakuun mutta parhaan kuvan saat kun marssit lähimpään liikkeeseen katsomaan autoa. ;)

cossu69

Lähin bemukauppa on 100 kilsan päässä..... Joten tänään on koneeseen tyytyminen..

Flat

LainaaLähin bemukauppa on 100 kilsan päässä...

ihan hyvä....pikku johdatusta korkeammalta taholta...

cossu69

Mutta niin on audikauppakin....

Flat

LainaaMutta niin on audikauppakin....

lisää johdatusta.....pelkään jo kysyä mikä putiikki on lähin ?

cossu69

Ford on lähin ja sitten toiota

fourvalve

A4, premium ja sisämelu. Otetaan hinnaston halvin ja kalleimmasta päästä niin sisämelu tulee aina kaupan päälle :D

Koeajoin pösön 508 vai mikäseoli,  ainakin hiljaisempi kuin A4 joten se pemiumin osa-alue täyttyi ;D
BMW z4 3.0i roadster

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy