vaikea valinta

Aloittaja cossu69, 29.05.11 - klo:13:01

« edellinen - seuraava »

cossu69

kumman ostaisitte? 1.8 multit. vai quattro. perusteluja pliis.

qmckone

quattro. Peustelut: marras-, joulu-, tammi-, helmi-, maalis- ja huhtikuu.
A4 2.0Tq

Nudde

Lainaakumman ostaisitte? 1.8 multit. vai quattro. perusteluja pliis.

Riippuu hieman ajosta ja missä asuu. Quattro olisi ollut hyvä nyt 2 talvea, itse olen pärjännyt vajaavetoisella oikein hyvin, mutta minkälainen on seuraava talvi? Multia en vaihtaisi pois, varsinkin kun ajelee tässä ruuhkassa....

clima

quattro.

Mutta jos ajoon sisältyy paljon ruuhkassa matelua niin valintani voisi olla toinen.
Edellisessä autossani oli multi vajaavedolla, pidin siitä paljon, mutta takaraivossa jäyti ajatus quattrosta. Kun nyt on nelivedon edut havainnut talvikäytössä niin vaikea olisi siitä luopua.

Kannattaa koeajaa molemmat jos vain mahdollista. Tosin näillä keleillä ei quattron ominaisuuksia oikein pääse kunnolla testaamaan.

Urlaub

Minullakin on ollut etu-, taka- ja nelivetoisia autoja. Onhan se nelivetoisuus tietysti plussaa, mutta ei noilla muillakaan ole mikään ajosuorite jäänyt tekemättä. Sama toki pätee automaattiinkin.

Siispä valitsisin Quattron!

Quattro tekee Audista Audin. Miksi ostaa vajaavetoista Audia, kun sitten voisi suosiolla ostaa Volkkarin.

Keksimies

Jos haluaa Ajaa niin osta manuaalilla Quattro.

Jos haluaa siirtyä paikasta toiseen vaivattomasti ja liukkaalla pinnalla huonompi suorituskyky riittää niin osta Multitronic.

A4:n suuntavakavuudella varustettu auto pitäisi Multitronicilla myydä ratin sijasta jollakin pienellä kyynärnojaan sijoitetulla sidestickillä. Ratin voisi korvata vaikka pöydällä niin voisi moottoritiellä kruisatessa syödä hampurilaisia tai lukea nettiä. Tuollaiseen eleettömään kruisaamiseen Multitronic nimittäin sopii kuin nenä päähän. Toiset kutsuvat sitä pappamaisuudeksi  ;D

Ja Urlaubin kommenttiin Audista ja Volkkarista: vaikka Quattro onkin Audin tuotemerkeistä numero yksi niin ei se nyt mikään pakkojen pakko ole. Moni haluaa astetta paremmin viimeistellyn auton, mutta ei ole halukas ostamaan nelivetoa eikä toisaalta Volkkari riitä olipa vetotapa mikä hyvänsä. Osa  Audin asiakkaista ostaa myös tietoisesti etuvetoisen premiumin.

Ton-1

Kummallakin onnistuu siirtyminen paikasta A paikkaan B varsin mainiosti, nyt quttrolla vuoden ajelleena täytyy tälle lisävarusteelle antaa täydet pojot, teho välittyy neutraalisti tiehen, ei tartte talvella jännittää jääkö sutimaan paikalleen vai ei ja loppujen lopuksi matka-ajossa tms. kulutuslisä on marginaalinen (kaupunkiajossa ehkä hieman suurempi se ero).

Eli jos on susta kiinni kumpaa nappulaa painat niin Q -sitten ainakin tiedät mitä se on (ja sitten ei sen koommin tartte voivotella miksi en silloin ...  ;)  )
Member of a A(udi) & A(prilia) club

cossu69

testeissä aina moititaan pitkää kytkinpolkimen liikettä.niin se vähän arveluttaa... multia olen jo testannut ja hyvä oli. quattron koeajo on vielä tekemättä. millainen on quattro ajaa eli onko ali- , yliohjaava vai neutraali.

cossu69

niin ja vielä yks kysymys normaali vai urheilualusta ja mitä muita varusteita suosittelette.

Ktk


Urlaub

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:14:48
testeissä aina moititaan pitkää kytkinpolkimen liikettä.niin se vähän arveluttaa... multia olen jo testannut ja hyvä oli.

Kannattaisko mennä sinne Audi Centeriin katsomaan ja polkemaan?

Tuo on sentään helposti testattavissa, päinvastoin kuin autolehdissä esitetyt muut väitteet.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:14:53
niin ja vielä yks kysymys normaali vai urheilualusta ja mitä muita varusteita suosittelette.
urheilualusta. Tuon Mrk:n mainitseman servotronicin lisäksi Audi sound system ja sisävalopaketti.

cossu69

entäs onko audi tarkka vanteista orkkis vai tarvike ? mites sportti jakkarat ?

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:14:53
niin ja vielä yks kysymys normaali vai urheilualusta ja mitä muita varusteita suosittelette.

Nahkapenkit ja jalopuulistat.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:14:53
niin ja vielä yks kysymys normaali vai urheilualusta ja mitä muita varusteita suosittelette.

Aja molemmat alustat peräjälkeen. Itelläni oli sen jälkeen helppo valita sport. 1.8 multin pro business plus tarjous on ymmärrettävän houkutteleva.
A4 2.0Tq

qmckone

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:15:19
entäs onko audi tarkka vanteista orkkis vai tarvike ? mites sportti jakkarat ?

Ko. jakkarat saat sport-paketissa.
A4 2.0Tq

Nudde

LainaaNahkapenkit ja jalopuulistat.

makuukysymys, mulle ei kummatkaan kiitos. Mustat listat ja musta sisusta, kangasta.

pepe

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 29.05.11 - klo:15:19
Nahkapenkit ja jalopuulistat.

täh,vieläkö nykyaikana joku haluaa jalopuulistat autoonsa ;D

jni

Lainaus käyttäjältä: pepe - 29.05.11 - klo:15:45
täh,vieläkö nykyaikana joku haluaa jalopuulistat autoonsa ;D

Tottakai. Niitähän oli jo autojen esi-isissä eli hevosvaunuissa.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:13:01
kumman ostaisitte?

Eikös asia ole niin, että jos automaatin tarvetta kykenee edes pohtimaan, niin silloin sitä ei oikeasti tarvitse. Ota siis quattro.

Pertsa

Mullakin unohtui tuossa jo aiemmin kommentoida tuota Multi-/quattrovaihtoehtoa. Vastaukseni on quattro  8)  ;)

cossu69

saakos muuten quattrossa esp pois päältä?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 29.05.11 - klo:17:27
Vastaukseni on quattro  8)  ;)

;D ;D ;D ;D

Tällä kertaa tämä oli parempi kuin se vakio 'Kanada'.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 29.05.11 - klo:18:53
saakos muuten quattrossa esp pois päältä?

Omasta -11 mallista saa ainakin.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Flat

Hieman riippuu sitä, oletko jo parkkiintunut tomaattikuski. Nelivetokuski et ilmeisemmin, ole kun kyseenalaistat q:n tarpeellisuuden.
Mikäli et ole vanha tomaattikuski, niin selvä vastaus on 2 litranen etuveto manuaali.

Tuon vaihteiston / nelivedon hinnalla saat  huomattavasti nautittavamman koneen autoosi.
Koneen luonteen huomaa aina, joka paikassa, säällä kuin säällä. Mikään seikka ei puolla pienemmän koneen valintaa ?

Ihan tosissaan, ottaisin tämänkin kolmannen vaihtoehdon vakavasti harkintaan, mikäli ei ole aikaisempaa tomaatti/4WD taustaa.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 29.05.11 - klo:15:42
makuukysymys, mulle ei kummatkaan kiitos. Mustat listat ja musta sisusta, kangasta.

Toki, makuasioita nämä ovat.

Oma autoni on mustalla kankaalla. Erittäin hyvä valinta huolettomaan käyttöautoon. Imurointi kaksi kertaa vuodessa riittää ja talvella voi ottaa hikiset ukot istumaan hiihtolenkin jälkeen kosteine lenkkivaatteineen suoraan autoon ilman pienintäkään ajatusta nahkapenkkien kastumisesta tai laikuista vaaleassa verhoilussa.

Kalliimman hintaluokan autossa sisustuksen tulisi mielestäni tarjota kuitenkin aistikkaampi kokemus, musta kangassisustus on työjuhdan tunnusmerkki. Laadukasta pehmeää nahkaa, sen miellyttävä tuoksu, hyvät väriyhdistelmät ja arvokkuutta tuovat listoitukset kojelautaan. Mercedes on tässä perinteisesti onnistunut ja siihen tämä tyyli istuu hyvin. Nykyään alumiininväriset listat ovat minusta jo tylsistyttävän yleiset ja "sporttiset".

Kojelaudan yläosa ja ratti toimivat melkein kaikissa tapauksissa mustina, jotenkin vierastan esim. Volvon käyttämää huomattavan vaaleaa verhoilua ratissa ja kojelauden yläpuolella. Toki esim. Alfan käyttämä kokonaan puuta oleva ratin kehä on pikantti yksityiskohta.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.05.11 - klo:19:52
Hieman riippuu sitä, oletko jo parkkiintunut tomaattikuski. Nelivetokuski et ilmeisemmin, ole kun kyseenalaistat q:n tarpeellisuuden.
Mikäli et ole vanha tomaattikuski, niin selvä vastaus on 2 litranen etuveto manuaali.

Tuon vaihteiston / nelivedon hinnalla saat  huomattavasti nautittavamman koneen autoosi.
Koneen luonteen huomaa aina, joka paikassa, säällä kuin säällä. Mikään seikka ei puolla pienemmän koneen valintaa ?

Ihan tosissaan, ottaisin tämänkin kolmannen vaihtoehdon vakavasti harkintaan, mikäli ei ole aikaisempaa tomaatti/4WD taustaa.

Koko tämä pohdinta, jonne itsekin olen sujuvasti mielipiteeni heittänyt sekaan on oikeastaan joutuvaa horinaa ilman minkäänlaisia pohjatietoja.

Sanotaan ääriesimerkkeinä vaikka henkilö, joka ajaa Lapissa pitkiä matkoja ja eksyy aniharvoin minnekään kaupunkiin tai taajamaan. Paras valinta melko absoluuttisesti arvioituna on diesel manuaalilla ja nelivedolla. Melko samantekevää kuinka paljon joutuu vaihtamaan manuaalisesti, kun kaksi kertaa päivässä pitää kelata ykköseltä kutoselle ja sen jälkeen laittaa cruise päälle. Jos taas kilometrit kertyvät Keha I:n sisällä ruuhkatunteina niin isosta moottorista ja nelivedosta hyöty jää pienemmäksi kun taas jatkuva vaihteiden hämmentäminen alkaa pidemmän päälle ottamaan päähän tosissaan. Summasummarum, ei tällaiseen kysymykseen ole mitään patenttivastausta tai yhtä oikeaa mielipidettä, jokaisen omasta mausta tämäkin homma on kiinni.

Nudde

LainaaSanotaan ääriesimerkkeinä vaikka henkilö, joka ajaa Lapissa pitkiä matkoja ja eksyy aniharvoin minnekään kaupunkiin tai taajamaan. Paras valinta melko absoluuttisesti arvioituna on diesel manuaalilla ja nelivedolla. Melko samantekevää kuinka paljon joutuu vaihtamaan manuaalisesti, kun kaksi kertaa päivässä pitää kelata ykköseltä kutoselle ja sen jälkeen laittaa cruise päälle. Jos taas kilometrit kertyvät Keha I:n sisällä ruuhkatunteina niin isosta moottorista ja nelivedosta hyöty jää pienemmäksi kun taas jatkuva vaihteiden hämmentäminen alkaa pidemmän päälle ottamaan päähän tosissaan. Summasummarum, ei tällaiseen kysymykseen ole mitään patenttivastausta tai yhtä oikeaa mielipidettä, jokaisen omasta mausta tämäkin homma on kiinni.

Tässä tuli juuri se mitä itse ajoin takaa, hyvin sanottu, allekirjoitan tämän kaikin puolin! (kumminkin luulen että mun seuraava on sekä automaatti että quattro....)

cossu69

minulla ei kumpaakaan ole ollut aikaisemmin. nyt olen koeajanut muutamia automaattivaihteisia ja kiinnostunut niistä mutta valitsen ehkä kumminkin quattron.

Ton-1

Monet muut varusteet voi hankkia / tuunata myöhemmin, tuota (quattroa) ei.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy