2.0 TDI 105kw CAGA Lämmöt

Aloittaja Skoda2004, 25.12.21 - klo:21:55

« edellinen - seuraava »

Skoda2004

Hei.

Onko syy jo selvinnyt miksi 2.0 tdi caga moottori ei saavuta 90° lämpötilaa, tai jos saavuttaa niin laskee kyllä tosi nopeesti 70° tienoille. Oon lukenu tosi monesta paikasta, et tosi monella on tää sama ongelma, eikä antureiden tai termostaatin vaihto auta mitään. Ongelma esiintyy pakkasella, joillakin ilmeisesti myös suojasäällä.

b1mpo

Se on ihan sama mikä moottori, niin jos ei iso kuormitusta ole tai ajoviimaa piisaa, niin lämmöt huitelee tuolla todellisuudessa. Halvin ja helpoin konsti on laittaa maski tarvittaessa. Ei bensavekotinkaan lämpene aina sen kummemmin ja tyhjäkäynnillä tippuu lämpö sieltä 90 asteesta kylmemmällä kelillä. Sisätilan lämpöisenä pitäminen vaatii lämpöä, joka otetaan jäähdytysnesteestä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Skoda2004

Ei mulla ollut 1.8 ja 2.0 bensa ocuissa kummassakaan lämmön pysymisessä mitään ongelmaa kovillakaan pakkasilla ja kummassakaan en viimasuojaa pitänyt ikinä. Nyt eka diesel mulle ja vain dieseleistä olen muualtakin lukenut, ettei onnistu pitämään lämpöjä. Viimasuojalla vedetty nyt 1/2 maskista. Mut jos se on noilla traktoreilla normaalia niin mikäs siinä.

borabora

Omistin tuolla koneella olleen A4Q:n 2010-18 ja ensimmäisestä talvesta lähtien peitin koko maskin takapuolelta jotta lämmöt pysyisivät. Eli laitoin sen maskinsuojat sinne sisäpuolelle jotta auto ei näyttäisi piikkisialta ja oli helpompi tehdä muotojen mukaan suoja. Auttoi tuohon lämpöisenä pysymiseen paljon ja myös jäähdytin/ilmastoinnin lauhdutin pysyivät ehjänä ja siistinä muutenkin (kokemusta nastan hajottamasta jäähdyttäjästä Bora TDI -99).

Deksit

Itsellä oli sama ongelma,ei noussut lämmöt.
Vaihdoin termarin joka on laturin takana,ei suuremmin apua.

Katsoin sitten yksi ilta youtubesta termarin vaihtovideon ,jossa asentaja vaihtoi kyseiseen moottorityyppiin termostaatin moottorin takaa vesiletkusta.

Kyselin termaria varaosaliikeestä,ei kuulemma ole olemassa.

Toisessa liikkeessä oli myyjä joka halusi etsiä räjäytyskuvasta sen mötikän,se löytyi ja oli jopa hyllyssä.
Vaihdoin sen myös ja kappas,lämmöt pysyy nyt normaalissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy