AUDI A4 B8 OSTO

Aloittaja M.Oore, 07.04.11 - klo:15:08

« edellinen - seuraava »

M.Oore

Tervehdys foorumilaiset. Lähestyn asiantuntevaa väkeä uuden (käytetyn) auton oston merkeissä ja kaipaisin asiantuntijoiden eli auton omistajien mielipiteitä.

Olen ostamassa vanhan kotteroni tilalle uudempaa autoa pieneen käyttötarpeeseen ja käytettyä koska nykyisin ajelen korkeintaan kymppitonnin vuodessa. Minulle tarjottiin mielestäni edullinen vaihtoehto: Audi A4 B8 vuosimallia 2008. Auto on peruskoneinen 1.8t. Oma ajatus on että hinta on kohdallaan; 24000 euroa kun ottaa huomioon että kilometrejä on 34000. Auto on puolitutullani joka muuttaa ulkomaille ja kauppa pitää päättää nopeasti. Auto on ollut hänen vaimon käytössä ja varustettu yhdellä rengaspaketilla, kitkoilla, joten omaan käyttöön joudun kyllä sijoittamaan sitten renkaisiin.  

Eli autoon ei ole edes hankitty tätä ns Business pakettia. Omistaja kertoi että suoralla kaupalla ilman tuota pakettia sai aikoinaan huomattavasti suuremman alennuksen autosta kuin ko. paketilla varustetulla.

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta aivan karvalakki versiosta? Tuleeko mieleen riisuttu malli? Ilmeisesti Xsenonit, kyynärnoja, kippaavat penkit, nahkaratti-vaihdekepin nuppi, infonäyttö puuttuu tai on erilaisia.

Markku J

Tuo vaikuttaa hinnaltaan varsin kohtuulliselta, kun on noin vähän ajettu. Eihän karvalakkimallin Audissa mitään liian riisuttua tunnelmaa tule. Siinä on laadukas korirakenne ja ohjaamon yksityiskohdat (pääosin). Hyvä ajettavuus, asiallinen, riittävän tehokas moottori ja kestävä rakenne.

Jos alkaa tehdä mieli varusteita, niin saahan noita xenoneita sun muita koristeita vaikka ebaysta hankittua. Meillä Suomessa vaan kovin harvoin näkee "ei business" -A4:sta, niin jotenkin siihen suhtautuu oudoksuen ihan turhaan. Ei tarvitse mennä Ruotsia kauemmas, kun tavallisilla halogeenivaloilla varustetut A4:t ovat yleisiä liikenteessä.

Siitä vaan kaupantekoon !

Pertsa


Business-paketissa oli/on seuraavat varusteet. Nämä siis puuttuu tuosta ei-business -mallista
- Xenon Plus-kaasupurkausvalot
- Informaatiojärjestelmä FIS värinäytöllä, ajotietokone ja "Auto-Check"-järjestelmä
- Vakionopeudensäädin
- Keskikyynärnoja etuistuinten välissä
- Paikallaanpitoavustin (Audi hold assist)
- Alastaitettava jaettu takaselkänoja
- Nelipuolainen nahkaratti



M.Oore

Kiitos..Puuttuuko ajotietokone tyystin? Hmm..Tuo takapenkkien kippaamattomuus on tosi suuri haitta...Harrastuksien kannalta..Varmaan ne led-valot puuttuu joita minulla ei tule todellakaan ikävä mut Xenoneita kylläkin...

Qrmu

Onko avant vai sedan? Tietääkseni avanteissa on aina kääntyvä takaselkänoja.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 07.04.11 - klo:15:36
Onko avant vai sedan? Tietääkseni avanteissa on aina kääntyvä takaselkänoja.
Jep Avantissa ja quattroissa vakiona

M.Oore

Sedan...En tiedä saiko tuolloin edes vielä Avantia. Loppukesä -08.

Qrmu

Ajotietokoneen puute tarkoittaa että oikeassa viiksessä ei ole nappeja kojelaudan keskellä olevan näytön säätöön. Se näyttö on kyllä olemassa, mutta se näyttää kiinteästi bensatankin jäljellä olevaa matkaa ja ulkolämpötilaa tjsp. Minusta ei mikään suuri haitta, koska samat tiedot ne mullakin on aina siinä näkyvillä.

Vakionopeudensäätimen puute ja kiinteästi valetut takapenkit taas haittaisivat.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

M.Oore

Ok...Ei tosiaan iso ongelma tuo. Tutkailin noita hintoja nettiautossa niin kyllä tuo kiinostaa enemmän. Eihän tuon verran ajettuja löydy likimainkaan tuollaiseen hintaan. Mitään epäilystä ei olisi jos se Business paketti löytyisi. Hatchback tai farkku sopisi käyttööni peremmin, tilatarve kahdelle mut pitkiä tavaroita; sukset, kilpapyöräpaketti yms. Uusi Golf on ollut toinen vaihtoehto.

Jos teen tuosta kaupan joudun harkitsemaan vihaamaani kattotelinettä ; )


Tikka

Noilla kilometreillä ja iällä tuo vaikuttaa kyllä todella edulliselta! Miinuksena toki business-paketin puute, jolloin monta hyödyllistä varustetta jää puuttumaan. Mutta jos sinua ei liikaa haittaa puutteet, kuten vakionopeudensäädin tai xenonit, niin minusta vaikuttaa todella järkevältä kaupalta.

Mikäli nuo puutteet häiritsevät tai alkavat ajan mittaan häiritsemään, niin ainahan sen voi vaihtaa muuhun, eikä tappiota paljoa tule, ellei jopa päinvastoin johtuen noin edullisesta hinnasta.

Nudde

LainaaSedan...En tiedä saiko tuolloin edes vielä Avantia. Loppukesä -08.

mulla on rekisteröity 5.9.2008, niin ja avantti, taitaa olla niitä ensimmäisiä mitä silloin tuli.

Nudde

LainaaVakionopeudensäätimen puute ja kiinteästi valetut takapenkit taas haittaisivat.

Vakkarin saa aina asennettua jälkikäteen, ei edes niin kallis mutta toi penkkijuttu on sitten eri homma, saako sen edes vaihtettua miten fixusti? En itse tiedä koska sedan ei ole ollut mulla vielä yli 20 vuoden aikana kun autoja on ollut, niin ja ei tulekaan, koska mulla on se tavarankuljetus aika tärkeä.  Mutta jos luulet pärjäväsi sillä kattoboksilla ym. ja hinta on sopiva osta pois, tuskin nyt niin suurta tappoita tule jos vaikka sitten vaihtaa sen pois.

rob-s

Lainaakyynärnoja

Jos teet kaupat, niin minulta löytyy keskikyynärnoja mustalla kankaalla (Soul) päällystettynä mekanismine päivineen..halvalla.

Aika monet "puuttuvista" varusteista saa jälkeenpäin asennettu autoon..paitsi käsittääkseni tuo takapenkki. Jos en ihan väärin muista siinä on kuitenkin "suksiluukun" tyylinen luukku takakeskikyynärnojassa.

Suosittelen, että käyt tutustumassa kyseiseen autoon tuttavasi luona. Kyllä silloin tietää onko se seuraava autosi vai ei.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

M.Oore

#13
Kiitos tarjouksesta; ja edellisissä kahdessa autossani, jopa tuossa vanhassa Golfissa on käsinoja edessä! Ikä tekee tepposiaan mutta vaikka tuon auton kyydissäkin olen istunut kun se oli uusi, en muista että onko siinä pikimusta vai harmaa sisusta. Jos musta ja ostan tuon Audin niin varmaan kauppoihin pääsemme kyynärnojasta jos ei aivan avaruustiedettä sen paikoilleen laittaminen vaadi. Kiitos jokatapauksessa tarjouksesta.

Vakkari on tosi hyvä. Silloin kun ajoin enemmän se oli must..Mutta nyt ei kynnyskysymys. Etsin noita takapenkkien kippausjuttujen jälkkäri asennusta mutta pikaisen etsimisen perusteella: ei kannata!! Edullinen hankintahinta haihtuu taivaan tuuliin : )  Erijuttu jos kolariautosta sellaiset löydän.

Flat

LainaaEtsin noita takapenkkien kippausjuttujen jälkkäri asennusta mutta pikaisen etsimisen perusteella: ei kannata!!
Edullinen hankintahinta haihtuu taivaan tuuliin : )  Erijuttu jos kolariautosta sellaiset löydän.!
Ei välttämästtä tarvi edes kolariautosta etsiä. Täällä olisi ihan ajossa olevassa autossa musta kippaava ja jaettava takapenkki ylimääräisenä.

Skula

tollasen pitääkin olla melkein ilmanen jotta viitsii ottaa.. siis ilman businesta.. eihän tuosta pääs eroon kirveelläkään sitten kun aika tulee.. kukaan semmosta halua...  joutuu hinnassa tulemaan vastaan aivan jumalattomasti, ja sittenkään ei välttämättä pääse eroon kuin autoliikeeseen viemällä, ja sieltäkin kuuluu kova ja paskanen nauru varmaan monta kertaa..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Nudde

Lainaatollasen pitääkin olla melkein ilmanen jotta viitsii ottaa.. siis ilman businesta.. eihän tuosta pääs eroon kirveelläkään sitten kun aika tulee.. kukaan semmosta halua...  joutuu hinnassa tulemaan vastaan aivan jumalattomasti, ja sittenkään ei välttämättä pääse eroon kuin autoliikeeseen viemällä, ja sieltäkin kuuluu kova ja paskanen nauru varmaan monta kertaa..

skula on aika oikeassa tässä, mutta jos sen halvalla saa, täytyy muistaa että halvalla se sitten meneekin. Ilman businesta ei oikein ole kauhean haluttua tavaraa, niin kuin tuttu automyyjä aikoinaan sanoi, hän ei halua myydä ilman businesta, koska hän ei sitten halua niitä vaihtoon, eikös se tullut jopa peltivanteilla?

Flat

Noita "ei bisneksia" on naarattu myös saksasta suomeen lukuisia. Itse en epäile ettei menisi jatkossakin kaupaksi, on olemassa paljon autoiliojoita joille tuo ei ole todellakaan este. Hintakysymys.

M.Oore

#18
Aivan totta. Mutta mitä katselin noiden hintoja käytettynä niin vastaava Businespaketilla maksaa aikatavalla enemmän. Saako siitä muutaman tonnin enenmän sitten vanhempana. Enpä usko. Enemmän pohdin sitä miten tuo sopii tarpeisiini koska jotain siitä puuttuu mitä tarvitsen. Varmaan jokainen ymmärtää että ei hinnalla pilattu, en ainakaan yhtään Audi a4 B8:aa nähnyt lähellekkään tuohon hintaan noilla kilometreillä. Mutta suurin syy että ehkä päädyn monikäyttöisempään malliin on minun käyttötarpeeni. No...Nukutaan yön yli..

Mutta minulle saa kaupata kohtuullisesti ajettua autoa; VW tai Audi, mutta se kippaava takapenkki on löydyttävä ; ) Mut jos tuosta ei kauppaa tule laittelen viestin tuonne myyntipalstalle. Kiire auton saannilla ei ole, eli jos auton vaihto on tulossa vaikka myöhemmin kannattaa ainakin tarjota.Saa tingata uudesta enemmän. Kovin kallista autoa en enää osta. Max 30 000 euroa koska varmaan jo sanoin, kilometrit on todella vähäiset. Kiitos paljon tähän mennessä tulleista vastauksista ja mukavaa että mielipiteitä on laidasta laitaan.

Nudde

LainaaNoita "ei bisneksia" on naarattu myös saksasta suomeen lukuisia. Itse en epäile ettei menisi jatkossakin kaupaksi, on olemassa paljon autoiliojoita joille tuo ei ole todellakaan este. Hintakysymys.

Hyvin sanottu, taitaa olla juuri noin, se on vaan me täällä jotka mietimme että joku lista on väärän värinen, joku muovi näyttää ämpärimuovilta ym. Mutta me olemme se joku promille autoilijoista, muut vaan ostelee autoja ja ajelee, ei ne edes huomaa/tiedä näitä asioita saatikka sitten että välittäisivät. Auto kun auto, näin olen monesti saanut kuulla. Hyvä esimerkki oli kun olin tekemässä remppaa yhdelle tutulle, pihalla oli samanlainen Aadi kun minulla, kaverin tyttöystävä kyseli että eikös noi ola samanlaiset autot? Ei vaan näytä samalta, heh. Ei niin näytä kun on vieressä vakio ja oma jota on hieman laitettu, mutta jos ne ei ole vierekkäin hän ei olisi huomannut mitään, on nähnyt minun autoani monet kerrat. Kyllä niillä on niin helppoa elää kun joka kolmas vuosi käy vaihtamassa uuden toipota gorillan alle, mieluiten sama väri ettei naapurit huomaa. Me sitten mietitään noita listoja täällä, no jokainen taplaa tyylillään. Sama asia kun siskoni sanoi että auton pitää olla musta sisältä, ei saa olla jotain hopeista (no olen samaa mieltä), mutta niiden oma on sitten tummanharmaa ja puujäljitelistoilla, ja se kuulemma on juuri se musta??? :) Siihen totesin vaan että kai sinä olet muistanut noi "puulistat" vetää  homeenestoaineella, ei uponnut ei :) No, mitäs tähän menet sanomaa, pitäisikö ne listat maalata omassa mustaksi kanssa, ettei kukaan sano että on ämpärimuovia, pelkään vaan että menee liian tummaksi. Ja kun se keskikonsoli kai on aika vaikea irroittaa.

Meni hieman OT:ksi mutta näin tällä palstalla joskus menee.....

P.S Jollakin oli joskus myynnissä ylimääräiset listat, vieläkö jollain sattuisi olemaan, jos vaikka tässä kevättä odotellessa.....

M.Oore

Ymmärrän hyvin Nudden pointin ; ) Siksi kyselinkin ja minulle on autossa tärkeää sisustuksen laadun tuntu. Siksi noille vähillekkin kilometreille olisi mukava että silmää mielyttää hyvä työnlaatu ja viihtyisät materiaalit. Tietenkin kukkaron paksuus huomioiden..

jni

^^Jos alkaa olemassaolevat listat harmittamaan niin ei hätää. Kätevä mies tekee uudet sellaiset puusta tai alumiinista, mikä ettei vaikka kuparista tai messingistäkin. :)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Nudde

Lainaa^^Jos alkaa olemassaolevat listat harmittamaan niin ei hätää. Kätevä mies tekee uudet sellaiset puusta tai alumiinista, mikä ettei vaikka kuparista tai messingistäkin.

Juuri näin, mutta jos minulle uudet tulee ne on kiiltävän mustat, helpoiten pääsee kyllä kun jostain ylimääeäiset bongaa ja vie kaverille maalaamoon ja toteaa niin kuin Henry Ford, maalaa ne minkä väriseksi vaan kunhän ne on mustat!

Markku J

Nudde kirjoitti varsin asiapitoisen kommentin, josta olen samaa mieltä. Noin se juuri on, että me täällä ämpärimuoveista yms. nurisevat edustamme todella pientä joukkoa autojen ostajista. Hulluna pitävät minuakin monet lähipiirissa - ja saattavat olla siinä jopa lähes oikeassa !

Valtaosalle autoilijoista olisi perusmallin A4 ilman joulukuusenkoristevaloja varsin luksus -ajopeli. Kun Euroopassa katselee nelkkuja, niin aika paljon tulee vastaan ilman ledejä olevia. Täällä Suomessa maahantuoja on pilannut meidät halvalla business -paketilla. Hieno auto se on perusvarusteinkin.

Nudde

LainaaNudde kirjoitti varsin asiapitoisen kommentin, josta olen samaa mieltä. Noin se juuri on, että me täällä ämpärimuoveista yms. nurisevat edustamme todella pientä joukkoa autojen ostajista. Hulluna pitävät minuakin monet lähipiirissa - ja saattavat olla siinä jopa lähes oikeassa !

Otinkohan minä aamulla sinisen vai punaisen tabun ? Taisi mennä väärin, miten niin hulluja :)

Skula

Edelleen sitä mieltä että jos nyt ei ihan 10 vuotta aja tolla kulimallilla, niin siitä busineksesta saa sen 2ke enemmän, ihan saletisti.. Kyllä melkosen nihilistiaudistijengille saa tosiaan myydä ilman businesta ja sittenkin halvalla.. Ja tosiaan ostajaa saa naarata sitten tosissaan, jos suoraan myy..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Flat

LainaaP.S Jollakin oli joskus myynnissä ylimääräiset listat, vieläkö jollain sattuisi olemaan, jos vaikka tässä kevättä odotellessa.....

no mulla olis näitäkin tarjolla, oveen, kojelautaan ja keskikonsoliin....

Markku J

Varmaan voi saada sen 2 k eur enemmän Busineksesta, mutta taitaa tämä nyt ostossa olla enemmän kuin tuon verran halvempi kuin vastaava Business -malli. Mitä nyt Nettiautoa äkkiä vilkaisin.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: skula - 07.04.11 - klo:20:48
Edelleen sitä mieltä että jos nyt ei ihan 10 vuotta aja tolla kulimallilla, niin siitä busineksesta saa sen 2ke enemmän, ihan saletisti.. Kyllä melkosen nihilistiaudistijengille saa tosiaan myydä ilman businesta ja sittenkin halvalla.. Ja tosiaan ostajaa saa naarata sitten tosissaan, jos suoraan myy..
Kaikille, kuten täällä on jo todettu, ei varusteet merkitse niin paljoa kuin foorumilaisille. Enkä myöskään ole nähnyt yhtään yksilöä, joka business-varusteilla maksasi 26 000â,¬ (24kâ,¬+mainitsemasi 2kâ,¬) noilla kilometreillä.

Nudde

Lainaano mulla olis näitäkin tarjolla, oveen, kojelautaan ja keskikonsoliin....

laita privana mulle, onko sellaiset suorat/tasaiset listat, ettei mitään alukopiota? Oliko sulla nyt millaiset listat itselläsi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy