A4 B8 2008 3,0tdi ei kierrä yli 2000rpm

Aloittaja Elekku, 11.09.21 - klo:14:05

« edellinen - seuraava »

Elekku

Onko kellään ollut vastaavaa vikaa tai antaa vinkkejä mistä kyseinen ongelma voisi mahdollisesti johtua?
Dpf tyhjennetty edellisen omistajan aikana ja joku ohjelma samalla laitettu, ei anna mitään vikakoodia/polta vikavaloa (ilmeisesti otettu samalla pois käytöstä).

- Käynnistäessä heti vikatila päällä, ei anna nostaa kierroksia yli 2000rpm, ajossa isommilla vaihteilla noin 1600rpm max
- Ihan pintakaasulla vähän vetoja, mutta heti kun painaa enemmän kaasua loppuu vedot täysin.
- Vikatilassa kulutus kova ja savuttaa.
- Välillä vikatilassa ylittää alkaa vetämään, mutta hyytyy heti.
- Vikatila lähtenyt jonkun kerran pois ajossa, ei ikinä kun käynnistänyt auton uudelleen.
- lambda-anturi vaihettu(toimi vaihdon jälkeen jonkun aikaa normaalisti)

Mistähän vikaa kannattaisi lähteä etsimään?

välkky

Väitän että noilla oireilla löytyy vikakoodeja. Millä luettu, VCDS?
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

M_M

Voihan siellä oikeasti olla niin paska softa, että kaikki vikakoodit on tylysti blokattu pois.

Jos todella näin on eikä edes VCDS näytä yhtään vikakoodia, niin vakiosoftan palautus on varmaan ensimmäinen toimenpide. Sen jälkeen sitten ihmettelemään vikakoodien pohjalta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Jultsu

Sieltä voisi katsella mittalohkoista että mitä MAF pyynnit ja toteutumat näyttää, sama ahtopaineille.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Elekku

VCDS:llä on luettu. Pitäne lähtiä vakiosoftaa palauttelemaan, jos sais jonkulaista vikakoodia sitten autosta irti.

Elekku

Vakio ohjelma saatu takaisin ja herjaa P008700 koodia. Polttoainesuodatin alle vuosi sitten vaihdettu, mutta pitää se ensimmäisenä siltikin uusia. Onko kellään heittää vinkkiä mistä muualta lähtisi vikaa etsimään?

M_M

Olikos näissä se korkeapainepumppu jolla on oma hammashihna? Niistä joskus häviää hampaat ja hihna tietty alkaa luistaa eikä painetta oikein tule.

Muita vaihtoehtoja ainakin tankkipumppu, suuttimien liika ohivuoto tai jopa suuttimen hajoaminen niin että laskee kaiken paineen läpi.

Suodatin toki kannattaa myös vaihtaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

o.b.

Mun veikkaus on Common Rail-kiskojen paineensäätöventtiili N276 tai sen piuhat.

Yksi mahdollinen vikapaikka voisi olla myös polttoainepumppu #2, joka on ennen korkeapainepumppua. Pumppuja on siis kaikkiaan kolme. Tankissa, ennen korkeapainepumppua oleva pumppu #2 ja korkeapainepumppu. Kaikkien pitää toimia, jotta moottori toimii kunnolla.

Kannattaa myös käyttää korkeapainepumpusta fuel trim-venttiili N290 irti ja katsoa, että siellä ei ole metallihippuja. Jos on, niin auto taitaa olla valmis paaliin ??? Kaikki polttoainepuolen osat, suuttimet mukaan lukien, menee silloin vaihtoon.

Kannattaa lukea tuo: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16471/P0087/000135

Ja tutustua tuohon: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_325.pdf

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy