Audi a4 allroad vm 2014 2.0 tdi moottorin vaihto moottorityyppi CGLC

Aloittaja Rinkula, 01.05.21 - klo:19:49

« edellinen - seuraava »

Rinkula

Tervehdys. Oman otsikon mukaisen kulkineen moottori on kärsinyt öljynkulutuksesta ja nyt lähipäivinä alkanut muutenkin käymään kuin traktori (tärrää ja pärisee, savuaa ja käryää) ja ei ole mielestäni järkevää tutkia sen enempää missä vika, koska niitä täytyy olla jo useampi. Kysymys kuuluukin, että voinko tilata vaihtomoottorin pelkällä tuolla moottorin tyypillä CGLC ja asentaa/asennuttaa suoraan paikoilleen? Vai pitääkö jollain tavalla vielä tarkemmin olla juuri samanlainen moottori jotta asennus olisi mahdollisimman yksinkertainen? Tuttavan korjaamo ja parit apukädet olisi saatavilla käyttöön vaihtotyöhön, mutta olisiko jollakin antaa käytännön kokemuksen perusteella hyviä neuvoja miten työtä kannattaisi lähteä suorittamaan? Esimerkiksi, että mitä kautta konetta kannattaa lähteä ulos ottamaan, jättääkö vaihteiston autoon vai ottaako pakettina, kannattaako purkaa suosiolla keula auki kokonaan ja ottaa sitä kautta? Kaikki apu tervetullutta.

o.b.

Itse tekisin niin, että koko paketti alakautta pois (ei  se yläkautta tulekkaan). Kaksoismassa (+kytkin jos manuaali) uusiksi samalla vaivalla.

Moottorikoodi on yleensä riittävä tieto, varsinkin jos luovuttaja on A4 ja suurin piirtein samaa vuosimallia.


Rinkula

Pitää vielä tarkentaa myyjältä tämä auto mistä moottori on irroitettu. Eli ei kannata alkaa purkamaan keulaa edestä jotta saisi siihen suuntaan koneen pois? Eli apurunko irti ja alakautta on siis järkevin? Netistä löytyi jokin video jossa kaveri sai b8 korisesta 2.0 bensamoottorin irti ilman vaihteistoa yläkautta ja keulaa purkamatta. Tämä vain näytti melko värkkäykseltä, niin siksi kyselen.

Flat

Itse en osaa sanoa asiaan mitään, mutta jos ja kun tuohon ryhdyt, niin kannattasi ehkä tuolta Erwinistä imaista asianmukaiset työohjeet. Niiden avulla voi välttyä pahemmilta kommelluksita. . Maksullinen palvelu, mutta muutamalla eurolla saa jo paljon aikaiseksi.



https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do


Itse olen tuota käyttänyt pari kertaa, ja tunnin oikeuksilla printannut kaiken tarvittavan tuolta ulos.On helpottanut töitä huomattavasti eikä ole tullut rikottua paikkoja

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy