A4 Facelift

Aloittaja skorhon3, 18.03.11 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

skorhon3

Millaisia tarjouksia/paketteja on odotettavissa ennen A4n naaman korjailua?
Muistaako kukaan menneisyydestä?

Sampo

Ps. yritän mielessäni hahmotella faceliftattua a4sta.. Voisiko olla että pieniä moottoripäivityksiä + peruspokkaukset ulkopuolella?

MVQ

En muista faceliftauksista (onko niitä itseasiassa ollutkaan aikaisemmin?) mutta B7n loppussa oli (hieman modifioidut) S-line paketit kaupan päälle eli sama mitä A6sen yhteydessä oli viime syksy/alkuvuosi.

edit: Niin ja tuli mieleen että kuulin tuossa että kesällä olisi tulossa uusia koneita: 300hv 3.0TDI, 230hv ja risat 2.0TFSI ja >200hv 2.0TDI.
A4 (B8) FL 2.0TFSI q str & Ford Mustang GT convertible - ex-VAG: A4 (B6) Avant 1.8T q, A4 (B7) Avant 2.0T q sport S-line, A4 (B8) 2.0TFSI q str

Ton-1

Tiettääkseni facelift-tilanne ei ole niin suopea ihku hyvään diiliin (kaveri osti B6:n kun B7 oli rantautumassa - ihan jotain pientä marginaalista etua sai, toki voi olla että nyt markkinatilanne on toinen?) kuin 'vanhan' mallin osto uuden tullessa on se jossa voi kyllä hyötyä ( -07 lopulla oli tarjolla 1.8 TQ-mallia sport edition:ina käyttämättömänä ja jonkin matkaa alle 4o donaa).

Itse tutkailen vaihtotilannettani B9:n rantautuessa ....  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: MVQ - 18.03.11 - klo:14:08
edit: Niin ja tuli mieleen että kuulin tuossa että kesällä olisi tulossa uusia koneita: 300hv 3.0TDI, 230hv ja risat 2.0TFSI ja >200hv 2.0TDI.

Hmmm, varsin mielenkiintoisia uutisia mootttorien puolesta, alavääntö kun kelpaa niin 200 heppanen TDI ois aika bueno?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Upeita tehoja otetaan jo 2 -litran dieseleistä. Bemarin sivuilla huhutaan 218 hv -koneesta viitossarjaan. Siltikin olen sitä mieltä, että 3 -litran kuutonen on reilusti edellä näitä pieniä tehopakkauksia. Sen käyntiääni on mahtava verrattuna 2 -litraisen dieselin kalkatukseen.

1.8 "APR" Q

Tuommoinen 200 heppainen diesel Quattrona jo kiinostaisikin......muutama päivä enään...perjantaina klo 11.00 Audin luovutus.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

makkis

LainaaUpeita tehoja otetaan jo 2 -litran dieseleistä

Kyllä, mutta siltikin ne ominaisuuksiiltaan dieseleitä. Minusta hienompaa on kun varsinkin vagina on kunnostautunut bensakoneissa, joissa riivitään dieseluskovaisille riittävä alavääntö (eli enemmän), passelisti huipputehoa (enemmän kuin dieseleissä), laaja käyttökelpoinen kierrosalue (1000-6500) ja kaikki tämä dieselmäisen pienillä kulutuslukemilla. Näistä asioista isot propsit vaginalle, vielä kun saisivat käyntiäänen noissa koneissa vähemmän kalisevaksi.

1.8 "APR" Q

LainaaKyllä, mutta siltikin ne ominaisuuksiiltaan dieseleitä. Minusta hienompaa on kun varsinkin vagina on kunnostautunut bensakoneissa, joissa riivitään dieseluskovaisille riittävä alavääntö (eli enemmän), passelisti huipputehoa (enemmän kuin dieseleissä), laaja käyttökelpoinen kierrosalue (1000-6500) ja kaikki tämä dieselmäisen pienillä kulutuslukemilla. Näistä asioista isot propsit vaginalle, vielä kun saisivat käyntiäänen noissa koneissa vähemmän kalisevaksi.
Tuo on kyllä ihan totta. Ja tuo virityspuoli vagien bensaturboissa toimii.
Mut kyl tuommoinen 200 heppainen diesel pienine kulutuksineen kiinnostaa paljon ajavaa. Mut hintahan tuommoisella koneella on jo aikamoinen. Nytkin B8:ssa 143-->170 heppaisen ero taitaa olla kolmisen tonnia. Tuosta jos yhtään vois kuvitella,niin sama ero tulee olemaan tulevaan 200 heppaiseen ja sillä saa jo ihan riittävän tehoisen (2.0 TFSI 211 hp-->230 hp) bensaturbon.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Quality


2007, jolloin B8 oli tuloillaan, B7sta oli selkeät mallin elinkaaren loppupään tarjoukset/varustepaketit. Harmillisinta oli, ettei kaikkiin versioihin ollut tarjolla samoja paketteja, vaan automaatit oli kääritty "Pro business"-pakettiin ja manuskat "Sport edition"iin. Rahallinen hyöty lienee kummassakin ollut samaa luokkaa eli useita tonneja.

Kun itselle automaatti oli must, en saanut quattroa, mutta sain S-line -ulkopaketin (somisteet & sport-alustan), sport-penkit, alut ja jotain muuta. Tulihan tuolle sigun kokoonpanolle hintaa kaksine renkaineen, vetokoukkuineen ja lämppäreineen hintaa kumminkin yli 47 tuhatta, mutta yli 50:n olisi menty normihinnoilla.

Kyllä Audi joka kerta on muistanut mallin vaihtuessa niitä, joille jo muutaman vuoden koeteltu versio on kelvannut. Itse olen luottanut enemmän mallin loppu- kuin alkupään tuotantoon, eikä ole tarvinnut yleensä katua.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

pizza_delivery

Lainaus käyttäjältä: MVQ - 18.03.11 - klo:14:08
En muista faceliftauksista (onko niitä itseasiassa ollutkaan aikaisemmin?) mutta B7n loppussa oli (hieman modifioidut) S-line paketit kaupan päälle eli sama mitä A6sen yhteydessä oli viime syksy/alkuvuosi.

edit: Niin ja tuli mieleen että kuulin tuossa että kesällä olisi tulossa uusia koneita: 300hv 3.0TDI, 230hv ja risat 2.0TFSI ja >200hv 2.0TDI.

Koko ajan pukkaa uusia koneita ;D  Ã,,skenhän juuri tuli se 180kw ja 500nm 3.0tdi.  ja se 204hv multitronic.  300hv tdi olisi mainio.  mutta tosiaan ABT on tehnyt A7n seuraavat versiot:

ABT ENGINE TECHNOLOGY
Engine: 3.0 TDI, 2967 ccm capacity
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 282 HP/207 kW (standard: 245 HP/180 kW)

ABT ENGINE TECHNOLOGY
Engine: 3.0 TDI, 2967 ccm capacity
Leistungssteigerung: ABT POWER S
Leistung: 310 HP/228 kW (standard: 245 HP/180 kW)

En uskoisi Audin kehittävän 230hv dieseliä? ???

Marrku J:  Kylä samaa mieltä olen.  Aikoinaan kun oman buimurin hankin oli vaihtehtona 225hv Golf V GTi Pirelli edition tai BMW 330i.  BMW ja 6 kone voiton vei...eikä yhtään kaduta vaikka keskustassa vie 13.1L ;D
Ja bemarin on pian tulossa tuplaahdetta 1.6 dieseleitä ja 1.8 tupla turbo bensoja tai jotenkin näin.  M5 V10 kuoli >:( Ja bmw V8 m3 myös >:(  ja tilalle m3-V6T ja m5->v8tt

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.03.11 - klo:14:19
-07 lopulla oli tarjolla 1.8 TQ-mallia sport edition:ina käyttämättömänä ja jonkin matkaa alle 4o donaa).

Tuota sport editionia tarjottiin myös vapari etuvetoihin, itsekkin sellaisesta(2.0 bensa) hieroin kerran kauppaa mutta jäi sporttipenkkien takia ostamatta. Varusteluhan on noissa enemmän kuin kohdallaan.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy