A4 B8.5 2.0TDI (2015) vikakoodi flektiltä / anturilta.

Aloittaja shaman, 09.12.19 - klo:14:57

« edellinen - seuraava »

shaman

Laittoi tällaista koodia normiskannauksen yhteydessä. Otsikko viittaa kontrolliyksikköön, mutta toisaalta nuo anturin antamat arvot on melkosen hihasta tulleen oloisia (2222c ja -273,1c). Eli mahtaisiko olla kuitenkin anturivika ja mikähän anturi tässä olisi syytä laittaa hakuseen. Ilmeisesti joku lohkossa kiinni oleva? Vikavaloja ei ole tämä vika sytytellyt kertaakaan. Tullut useassa skannauksessa jo, eli toistuva vika tuolla on. Tuo urearuiskuhäly varmastikin liittyy pakkasiin joten siihen en puutu tällä erää.

2 Faults Found:
4531 - Fan 1 Control Circuit
          P0691 00 [032] - Short to GND
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 118784 km
                    Date: 2019.11.29
                    Time: 12:13:47

                    Engine speed: 838.50 /min
                    Normed load value: 36.1 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 45 °C
                    Intake air temperature: 39 °C
                    Ambient air pressure: 980 mbar
                    Voltage terminal 30: 13.020 V
                    Unlearning counter according OBD: 26
                    Air mass: specified value: 250.0 mg/stroke
                    Coolant temp. sensor 1 bank 1 at cylinder head: raw value: 2222.0 °C
                    Heat delivery temperature in cooling system: -273.1 °C
                    Extern.temp.sens.1 bank 1: raw value: 9.0 °C
                    Coolant fan 1: activation: 10.20 %
                    Fuel temp. sensor 1 bank 1: raw value: 12.5 °C

28653 - Reductant System Performance Bank 1
          P204F 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear


M_M

No vinkiksi vaikka sellainen, että katso mitä ne eri anturiarvot näyttävät, löytyykö niistä joku selkeästi epäuskottava?

Itse tekisin varmaan niin, että antaa auton seisoa yön yli ja menee sitten tutkimaan. Kaikkien lämpöanturien pitäisi näyttää suunnilleen ulkona vallitsevaa lämpötilaa. Jos joku selvästi poikkeaa, epäilys kohdistuu siihen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

oooo

Löytyikö tähän lopulta ratkaisua? Samanlaista koodia pukkaisi nyt itsellä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy