A4 B8 Huollon hinta

Aloittaja Flat, 05.12.09 - klo:08:53

« edellinen - seuraava »

skriko

Lainaus käyttäjältä: rattimies123 - 09.09.11 - klo:09:55
Tää ei nyt huoltohintaan liity, mutta kuitenkin auton huolto-ohjelman hälytysilmoitukseen. Yllätyksenä että km ylitettyä alkaa pitään mekkalaa ja heittää kesken ajon mittaristot pimeeksi ja räpyttää "jouluvaloja". Tämän jälkeen auton vakionopeudensäädin lakkaa toimimista, eikä mene enää päälle! Ehkä muutakin(?), mutta näin havainnoin omassani.  ;D

Jossain Volvon mallissa oli aikoinaan niin, että jos ei nollannut huotokonetta ja kilometrien tai ajan ylittyessä moottorista katosi suurinosa tehoista. Silloin nollauskonekin oli ainoastaan merkkiliikkeessä.

BeeKasi

60tkm LL-huolto tänään. Käyttöauto Sjoki (ostopaikka, ei asuinpaikka). Kulkineena alla mainittu B8. Hinta eur 418. Ei lisätöitä paitsi tehtaan moottorinohjauksen uusi softaversio. Vaikutti rakkinetta pois ajaessani selkeästi eroa alavääntöön. Ehkä kuvittelin. En kyllä kuvitellut.

Sijaisautona A6 3.0TDIq S-Tronic, josta arvio kulkineen omaan ketjuun - jossain välissä.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

sjku

#62
Eilen Golf v 1.9 tdi jaksohuolto+ jarruneste vaihto( 150 000 km) 297â,¬, Pörhö Oulu ja selvittämättä jätetty " vasen etuovi, ei toimi vilkku eikä peilinsäätö oven ollessa auki" pikkasen outo vika mutta seurataan... johtosarja vikaa kait :-\

Ohikulkija

Nyt taitaa tulla top 1.
60tkm huolto 8.7.11 Audi Center Airport, hinta 892,34Eur.
Huoltoon sisältyi ATF-öljyn vaihto.
Auto Audi A4 -08/09 2.0 multitronic.
Ylimääräistä:
- 1L varaöljy (syö 0,4L / 1000km)
- Lasinpyyhkimen sulat
- Sytytystulpat (takuukampanjana nokka-akselin säätimen vaihdon johdosta)

Onneksi istuin tuolilla kun kuulin hinnan :)
Polttoaineen kulutus laski huollon jälkeen 1L/100km.

Flat

olipa hemmetin kallis, tehtiinkö multille jotain?

Ohikulkija

Multiin ei tehty muuta kuin öljyt vaihdettiin.
Vähän ihmettelen, kun kampanjakorjauksen takia vaihdetaan tulpan, niin jouduin maksamaan ne.

qmckone

#66
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 08.10.11 - klo:23:49
Multiin ei tehty muuta kuin öljyt vaihdettiin.
Vähän ihmettelen, kun kampanjakorjauksen takia vaihdetaan tulpan, niin jouduin maksamaan ne.

Mut eikös 60 tkm oo muutenkin tulppien vaihdon paikka? Jos ei, niin sit on kusetuksen makua.
A4 2.0Tq

skriko

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 09.10.11 - klo:00:00
Mut eikös 60 tkm oo muutenkin tulppien vaihdon paikka? Jos ei, niin sit on kusetuksen makua.

Ainakin Scirocco 1.4 TSI tulppien vaihto 60 000.

Ohikulkija

Huoltokirjan mukaan tulpat vaihdetaan kaikkiin A4:iin 90tkm/6v.
Sanoivat kyllä, että tulpat vaihdettiin kamppanjakorjauksen takia.

Öljynkulutus oman seurannan mukaan 0.4 - 0.5 L/1000 km.
Huoltojen jälkeen ja kerran huollon mittauksen mukaan öljynkulutus on 0,3L/1000km.
Kuinkahan paljon huollossa laitetaan öljyä koneeseen ja mitä merkkiä?
Meinasivat laskuttaa tuon mittauksen, mutta kun eivät sitä sanoneet autoa viedessä, niin reklamoin.

Pertsa

#69
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 09.10.11 - klo:11:54
...Huoltojen jälkeen ja kerran huollon mittauksen mukaan öljynkulutus on 0,3L/1000km.
Kuinkahan paljon huollossa laitetaan öljyä koneeseen ja mitä merkkiä?
Riippuu varmaan huoltopaikasta mitä öljyä käyttävät. Yhdessä huoltopaikassa (Pörho Keminmaa) oli tarjolla 3 eri merkkiä (Mobil, Shell ja Castrol) ja niistä sai itse valita. Esim. Espoon Audicenterissä taitavat laittaa Castrolia aina.

Edit: Täyttömääräksi ainakin mulla lukee noissa huoltoerittelyissä 4,6 litraa

skriko

Ymmärsinkö nyt oikein. Jos audi kuluttaa 0,4 l/100 niin joudut 30 000/2 v lisäämään 11,6 l öljyä? Ajoin ekoilla öljyillä 13 0000 kulutus oli 0,2 l. Eli jos kulutus pysyy samana, niin 30 000 kulutus vajaa puoli litraa ja lisätä ei tarvitse lainkaan.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.10.11 - klo:14:05
Ymmärsinkö nyt oikein. Jos audi kuluttaa 0,4 l/100 niin joudut 30 000/2 v lisäämään 11,6 l öljyä? Ajoin ekoilla öljyillä 13 0000 kulutus oli 0,2 l. Eli jos kulutus pysyy samana, niin 30 000 kulutus vajaa puoli litraa ja lisätä ei tarvitse lainkaan.

Ymmärräs kunnossa. Rajakulutuksella oilia menis 15 l. Aika paljon muuten ajoit ekoilla öljyillä :D.
A4 2.0Tq

Filixon

#72
Lainaus käyttäjältä: skriko - 09.10.11 - klo:14:05
Ajoin ekoilla öljyillä 13 0000 kulutus oli 0,2 l. - -

Noiden nollien kanssa saa olla varovainen, eikä niiden määrää pelasta välitkään, jos nollia on liikaa tai liian vähän. Eikö olisi selvintä kirjoittaa esimerkiksi 13 tuhatta tai 130 tuhatta sen mukaan, mitä tarkoittaa?

Meidän Musti on karjalankarhukissa.

skriko

^
Tuli muuten sama virhe kun huollon laskuun. Autollani oli ajettu 13 031 km kun huolto tehtiin. Huoltolaskussa lukee ajokilometrit 130 031. En viitsinyt soittaa likkeeseen vaikka tuo tieto heidän koneisiinsa jäikin. Kahden vuoden päästä vien autoni huoltoon ja mittarissa on noin 40 000, niin luulevat että olen muuttanut mittarilukeman kun kaksi vuotta sitten oli 130 031. ;D

skriko

Long life huolto ( omat öljyt ja suodatin+proppu)
Vikakoodin poisto ( airbag)
Merkkiliike
40â,¬

Vuosihuolto kakkosautoon aj. 52991 km ( omat öljyt ja suodatin+tiivisteet )
Lisätöinä:
Pakoanalyysi
OBD-mittaus
Vikakoodin poisto ( pakokaasujen kierrätysjärjestelmä )
Ei merkkiliike
55â,¬

A4blackavantB8

Huoltokirjan mukaan tulpat vaihdetaan kaikkiin A4:iin 90tkm/6v.
Sanoivat kyllä, että tulpat vaihdettiin kamppanjakorjauksen takia.

Samassa huollossa multa kysyttiin,että vaihdetaanko tulpat. Vastasin, että kyllä jos kuuluu huolto-ohjelmaan. Autoa hakiessa kysyin asiasta, jolloin sanottiin, että vaihtoväli 60/90tkm. Ei pitäis liittyä tohon nokka-akselikampanjaan, joka myös tehtiin.

A4blackavantB8

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 09.10.11 - klo:11:54
Huoltokirjan mukaan tulpat vaihdetaan kaikkiin A4:iin 90tkm/6v.
Sanoivat kyllä, että tulpat vaihdettiin kamppanjakorjauksen takia.

Öljynkulutus oman seurannan mukaan 0.4 - 0.5 L/1000 km.
Huoltojen jälkeen ja kerran huollon mittauksen mukaan öljynkulutus on 0,3L/1000km.
Kuinkahan paljon huollossa laitetaan öljyä koneeseen ja mitä merkkiä?
Meinasivat laskuttaa tuon mittauksen, mutta kun eivät sitä sanoneet autoa viedessä, niin reklamoin.


Korjaus edelliseen:

Samassa huollossa multa kysyttiin,että vaihdetaanko tulpat. Vastasin, että kyllä jos kuuluu huolto-ohjelmaan. Autoa hakiessa kysyin asiasta, jolloin sanottiin, että vaihtoväli 60/90tkm. Ei pitäis liittyä tohon nokka-akselikampanjaan, joka myös tehtiin.

Tinden

#77
Autona A4 B8 1.8Tq -10

30tkm Long life huolto, paikkana Espoon Audicenter:

- Long life huolto + liikkumisturva 139,19â,¬ (omat öljyt + osat n. 90â,¬)
- Ongelmajätemaksu 4,03â,¬
- Hydrauliikkaöljy 3,24â,¬
- Jäähdytinneste 4,92â,¬
- Raitisilmasuodattimen vaihto 9,35â,¬

= 160,73â,¬

Tarjoukset pyysin kaikista PKS:n Audi centereistä, kaikki taisivat olla n. 10â,¬ hintahaarukassa...

bifaasinen

1.4 manuaali Touran 30000km huolto 215â,¬ paikallisessa autofitissä. Lisäksi rekisterikilvenvaloon polttimo.

Jukikyy

Minkäs hintaisia huoltoja porukalla on ollut 90tkm kohdalla? kaiketi se pienempi huolto eli halvempi kuin 60tkm huolto. On hyvä tietää mitä muut ovat maksaneet, niin ei tyhmää merkkiliikkeessä koijata...

Flat

#80
Tuolta asiakkuussivuilta bongattua




ihmeellisen iso ero kuutosen huoltohintoihin


VAG!

Raitisilmasuodattimen vaihto 47 euroa? Mitähän jalometalleja OEM-suodatin sisältää, vai onko suodatin todella vaikea vaihtaa? Itse vaihdan kyseisen suodattimen joka syksy uuteen Motonetistä (:D) ostettuun suodattimeen. Ainakin tähän mennessä kaikkiin omistamiini autoihin suodatin on ollut erittäin helppoa vaihtaa itse ja itse suodatin kustantanut noin kympin.

Audiinkin näköjään löytyy:

http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/192307/0

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.01.12 - klo:13:03
Raitisilmasuodattimen vaihto 47 euroa? Mitähän jalometalleja OEM-suodatin sisältää, vai onko suodatin todella vaikea vaihtaa?

Premiumhuoltomiehen valkoiset puuvillasormikkaat likaantuvat. Ne pitää vaihtaa jokaisen työn välissä. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

auri

kyllä näin köyhästä tuntuu melkoisen "kipeiltä" nuo hinnat. ;D
onko kellän tietoa mikä lienee hintataso saksassa noille huolloille, onko yhtä preemium-hintataso?

M0gstis

Ei noiden merkkiliikkeiden hinnoissa ole mitään tolkkua, tuntihinnat lähentelee 100â,¬. Ja jos joudutaan käyttämään jotain tavan ruuvimeisseliä harvinaisempaa työkalua laskutetaan sen käytöstä vielä erikseen.

skriko

Lainaus käyttäjältä: M0gstis - 11.01.12 - klo:17:56
Ei noiden merkkiliikkeiden hinnoissa ole mitään tolkkua, tuntihinnat lähentelee 100â,¬. Ja jos joudutaan käyttämään jotain tavan ruuvimeisseliä harvinaisempaa työkalua laskutetaan sen käytöstä vielä erikseen.

Valohoitoja.

JN

Mites tuota Flatin bongaamaa huoltolistaa luetaan, kuuluuko öljynvaihto esim. 60 tkm määräaikaishuoltoon vai lasketaanko (=laskutetaanko) se erikseen?
A4 Allroad B9 2017

Pertsa

Kieltämättä melko törkeä hinta tuolle raitisilmasuodattimen vaihdolle tuon listan mukaan.
Tsekkasin tuossa oman B8:n edellisen huollon (~60tkm ) mitä siitä oli veloitettu -> Raitisilmasuodatin 19,60eur, raitisilmasuodatin irrotus ja kiinnitys 9,35eur = 28,95eur.

On tuo lista muutenkin melko outo jos vertaa miten omat huollot on aiemmin hinnoiteltu/eritelty.
Esim. edellinen 60tkm huolto. Itse huolto 139,19eur, öljyt 106,21eur, öljynsuodatin, raitinsilmasuodatin, jätehuoltomaksu, tarvikkeet yhteensä 47,51eur. Ainoa työ mikä oli erikseen hinnoiteltu oli tuo raitisilmasuodattimen vaihto 9,35eur. Loppulasku 302,96eur.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.01.12 - klo:15:58
Tsekkasin tuossa oman B8:n edellisen huollon (~60tkm ) mitä siitä oli veloitettu -> Raitisilmasuodatin 19,60eur, raitisilmasuodatin irrotus ja kiinnitys 9,35eur = 28,95eur.

Marraskuussa oli meidän Superbi huollossa ja täällä Suomen rajojen ulkopuolella marmorihuollon OEM-suodatin kustansi 18,15 euroa ja vaihtotyö oli 6,87 euroa. Eli 25 euroa. Itse en tällä kertaa vaihtanut, kun ei ollut varastossa suodatinta odottamassa.

MarkoHoo

Onko tuo raitisilmasuodatin helppo vaihtaa?
A5 3.0 TDI quattro Sportback

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy