1.8 TFSI Kysymys

Aloittaja vanhajarru, 27.07.18 - klo:00:07

« edellinen - seuraava »

vanhajarru

Morjesta

Elikkäs oliko vm 2012 nyt jo korjattu noita öljynsyöntivikoja? Vai olikohan niin että juuri tätä konetta ei ole päivitetty, toisinkuin 2 litrainen versio..

https://www.nettiauto.com/audi/a4/9787443
Mielipiteitä tuosta :D

a_jaba

Tämän kyseisen yksilön öljynsyöntiongelmasta en osaa sanoa.

Jos moottori ei ole valmiiksi tehtaan jäljiltä parannettua versiota niin jättäisin kauppaan. Syy: ilmoituksessa lukee "Täydellinen huoltokirja" ja kuvissa näkyy että viimeisin öljynvaihto tehty paikallisella Shellillä. Jos motille rupeaa öljy maistumaan niin saa varmasti taistella jos haluaa korjauksen valmistajan/maahantuojan piikkiin.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Popovice

Mutta eikö tuo ole facelift malli uudella 125kW koneella? Itselläni oli taannoin tuommoinen samanlainen paitsi farkku, eikä se ainakaan kuluttanut öljyä nimeksikään. Ja eikö ylipäätään nuo öljynsyöntiongelmat ole koskeneet enimmäkseen 2.0 TFSI konetta? 

Eli ei muuta kuin ostohousut jalkaan jos auto muuten miellyttää 8).

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 27.07.18 - klo:08:25Ja eikö ylipäätään nuo öljynsyöntiongelmat ole koskeneet enimmäkseen 2.0 TFSI konetta? 

Väärin.
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

vanhajarru

Kiitoksia vastauksista, tälläistä lueskelin toiselta foorumilta: "Jos öljyntäyttökorkki on edestä katsottuna vasemmalla reunassa niin ovat jo koneita jossa uudemmat osat tehtaalta. Vanhemmassa versiossa on keskellä.

Toki korjatutkin toimivat, jos se on tehty hyvin."

Pitäs varmaa pyydellä kuvia tai ampua paikanpäälle ihmettelemään

Trally

Koskettaako öljynsyöntiongelma 1.8 tfsi kolmannen sukupolven moottoreita? Esim moottoria CJEB? Onko tietoa/ faktaa asiasta?
Olikos näissä samaisissa moottoreissa jakoketjun venymis ongelmia myös?
Uskaltaako noilla gen3 moottoreilla olevia autoja ostaa???
:-\

M_M

Lainaus käyttäjältä: Trally - 14.10.18 - klo:14:35
Koskettaako öljynsyöntiongelma 1.8 tfsi kolmannen sukupolven moottoreita?

Ei koske. Se on jokaisen itse päätettävä uskaltaako mitään ostaa, mutta meillä on pihassa noita moottoreita kaksikin ja hyvin pelaavat. Ei tarvitse vaihtovälillä öljyä lisätä eikä muitakaan ongelmia ole näkynyt.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Trally

Ok, kiitos tiedosta. Mites on noista jakoketjun venymisistä tietoa? Koskeeko gen3 myllyjä...
Pihassa on jo yksi päästökusetus Avant ja ei kaipais lisää murheita...  ;D
Jos päätyisin CJEB koneella olevan Audin ostaa kakkosautoksi...

M_M

Ei ole ainakaan omaan silmääni osunut mitään sellaista tietoa, että näissä jotain epidemiaa olisi. Aikahan sen sitten näyttää, en voi omasta kokemuksesta oikein mitään vielä sanoa kun vasta 125tkm mittarissa tuolla enemmän ajetullakin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

pikatsu

kattelin erästä Laakkosella olevaa audi a4:sta vm -10 vaihtoautoa tällä koneella, jossa 60tkm kohdalla ns iso öljynkulutusremontti. Voiko luottaa, että ei tarvitse tästä öljynkulutuksesta enää huolehtia? Myyjä sanoi,että oli käytetty jo parempia osia.

Miten muuten myyjät suhtautuvat näihin TSFI-autoihin kun niitä tarjoaa vaihdossa?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: pikatsu - 15.02.19 - klo:22:34
kattelin erästä Laakkosella olevaa audi a4:sta vm -10 vaihtoautoa tällä koneella, jossa 60tkm kohdalla ns iso öljynkulutusremontti. Voiko luottaa, että ei tarvitse tästä öljynkulutuksesta enää huolehtia? Myyjä sanoi,että oli käytetty jo parempia osia.

Miten muuten myyjät suhtautuvat näihin TSFI-autoihin kun niitä tarjoaa vaihdossa?


Voit tottakai luottaa 110%  ;D. Automyyjähän on luotettavuuden indikaattori.

Sano vielä, että oli DSG:llä. Ja kyllä tämä on puhdasta vinoilua, jos tietoisesti kaivaa verta nenästään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

pikatsu


pikatsu

Selailin tarkemmin tämän palstan FSI öljynkulutus keskusteluja ( ja luettavaa riitti), joten unohdan nää pensakoneet.
Viimeistään tulee ongelmia kun auton jossain vaiheessa yrittää vaihtaa.
Itse asiassa kilsoja tulee sen verran paljon, että katselenkin diesel vaihtoehtoja.

Sepek

Käsittääkeni 1.8 CJEB -12 oli eka korjattu, muut isommat myöhemmin. Omalla olen ajanut n.1000km, öljyä ei ole kulunut.
Audi A4 Avant TSFI 2.0 -19
Audi A4 Avant TSFI 1.8 -13
ex Saab 9-5 2,3t -05 Bioska, potkua riittää
ex Saab 9-3 2,0t -01
ex 3x Saab 900 (GLS, i ja i 16v)
ex Saab 96

JukeN

Onko normaalia että 1.8 tfsi (cjeb) moottori käy vähän dieselmäiseti kylmäkäynnistyksen jälkeen noin 10-20sekuntia?  Sen jälkeen hiljenee ja käy todella sievästi.

zäbää

Onko porukalla näistä koneista millasta sanottavaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy