Sisätilanlämmittimen johdon läpivienti

Aloittaja Forrest, 30.11.10 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

Forrest

Kertokaapas tietävät, että mistä B8 avant mallissa on lämmitysjohto viety konehuoneesta sisätiloihin?

Ja kuvat auttais vielä paremmin;)

jhpitkan

Eikö tähän kysymykseen ole kellään vastausta? Itsellä olisi samainen projekti edessä ensi kuussa, kun auto saapuu viimein.

Flat

onhan mulla tuo läpivienti autossa, mutta kun en itse laittanut, en tiedä. Voisihan sitä sinne kurkistella jos muistan.....

jhpitkan

Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.12.10 - klo:21:03
onhan mulla tuo läpivienti autossa, mutta kun en itse laittanut, en tiedä. Voisihan sitä sinne kurkistella jos muistan.....


Se olisi mukavaa!! Saisi vähän suuntia, että mistä sitä yrittää lähteä pyrkimään kabiinin puolelle.  ;)

PLe

Volvo V70 D4 AWD
Passat 3C Variant 2.0 TDI DSG6
Passat 3BG Variant 1.9 TDI Tiptronic
Golf IV GTI 1.8T
Golf mk2 1.8T
Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
VW Cärry

jhpitkan

Lainaus käyttäjältä: PLe - 23.12.10 - klo:00:07
Auttaako tämä ?

http://www.defa.com/wup_files/59.pdf

Kiitos. Tuo voi auttaakin, vaikka tuossa puhutaankin A4 01 ja eteenpäin, niin varmaan samoilla formuilla sitä mennään.


HenTo

Onko jo jollain tiedossa mistä kohdasta läpivienti tapahtuu? Itellä olis tarkoitus viikonloppuna pakertamaan Defan säteilylämmitin/sisälämmitin paikoilleen. Saa nähdä oliko ihan turha ostos (säteilylämmitin), edellisessä autossa oli Webasto kaukosäätimellä  :'(

Forrest

Muistaakseni kuskin puolelta konehuoneesta löytyi paikka läpiviennille, kun viime talvena asensin tuon sisähaarotus sarjan. Kohtuu kivuton homma oli loppujen lopuksi, vähän aikaa sai kumminkin kikkailla, että sai johdon vänkärin puolelle ujutettua.

HenTo

Moottorilämppäri tuli väsättyä paikoilleen johdotuksineen ja sisähaara jäi odottelemaan läpivientipaikan löytämistä. Käväsin tänään ohimennen Audi Centerissä ja astelin suoraan huoltohalliin ja kyselin asentajilta neuvoa läpivientiä varten. Valmista läpivientipaikkaa ei ilmeisesti ole, tai on liian vaikeassa paikassa.
Eli hanskalokero irti ja sen takaa pitää porata läpivienti sadevesikaukalon puolelle moottoritilaan(tai paremminkin toiseen suuntaan), ilmastoinnin puhaltimen viereisestä nurkasta. Näin homma hoituu kuulema heillä. Sanoi että onnistuu myös ilman hanskalokeron irroitusta, mutta pitää olla suht. pienet kädet ja saa varautua haavoihin ja ruhjeisiin ;D
Yritän ottaa kuvia, jos/kun saan homman tehtyä onnistuneesti.

Jeenyus

Joo, minulla tehtiin juurikin näin. Hansikaslokero irti ja sitte poralla reikä sen raitisilman tuloaukon alle ja sieltä letku konehuoneen puolella, metallia joutuu poraamaan joten se voi olla kettumaista, helposti toki asentajalta se onnistui.
Audi A4 1.8TFSI

HenTo

Johto saatu paikoilleen. Eli hanskalokero irti, 8mm kantaisia ruuveja 6 kpl. Lokeron sisällä yläetureunassa 3kpl, lokeron alla 2kpl ja kojelaudan päätymuovin alla 1 kpl. Päätymuovi lähtee vetämällä irti. Konetilan puolelta ilmastoinnin puhaltimen suojamuovi lähtee myös vetämällä ylös. Läpivienti kannattaa tehdä mahdollisimman ylös ja tiivistää hyvin, ettei vesialtaan tukkeutuessa vesi pääse valumaan suoraan sisäpuolella olevaan ohjauslaitteeseen (näitäkin on kuulema sattunut). Alla muutama huono kännykuva:





Jeenyus

^
Hyvältä näyttää, itsellä tuo läpivienti tosiaan on tuon kuvassa näkyvän ilmanottoaukon alapuolella. Kyseisen reiän tekemiseen näytti tarvitsevan kaksi henkilöä joista toinen koputtelee sisäpuolelta ja toinen tunnustelee ulkopuolelta jotta reikä tulee oikeaan kohtaan
Audi A4 1.8TFSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy