Käytetyn A4:n hankinta

Aloittaja Wilburi, 01.12.09 - klo:14:50

« edellinen - seuraava »

Wilburi

No niin. Eilen tuli vierailtua pääkaupunkiseudulla kaverin kanssa ja kaverin matkaan tarttui Audi A4 1.8 TFSI vm.2008. Auto on tuotu Saksasta, joten olin antamassa kommentteja varustelusta yms. Tässä muutamia mielenkiintoisia huomioita autosta tunnin tutustumisella. Vertailin autoa omaan autooni

Plussaa:

+ Kattoluukku, mitä en ole aiemmin Suomi-autoissa nähnyt (B8)
+ Navigaattori
+ Säilytyslokeropaketti
+ Jokin Audio systeemi muttei Audi Sound System? Pystyi säätämään erikseen bassoa ja subwooferia muttei midi-ääniä. DLS-säätö mikä ei avautunut? (ei yhtä hyvä äänentoisto kuin omassani)
+ Harmaan ruskea metalliväri
+ Edullinen ja vähän ajettu
+ Jokin puhelin järjestelmä (Bluetooth?)

Miinusta:

- Kuljettajan informaatiojärjestelmä ja navigaattorin näyttö vanhanaikainen yksivärinen (punainen)
- Ei S Line helmalistoja
- Sekava kuljettajan informaatiojärjestelmä ja poikkeava ainakin omastani (näytössä samaan aikaan päivämäärä, kello ja digitaalinen nopeus, mitä ei omaani taida asetetuksi samanaikaisesti?)
- Ei vararengasta vain paikkausvälineet
- Ei SD-korttipaikkaa? (en löytänyt etupaneelista enkä hansikaslokerosta)
- Ei urheilualustaa (näytti hassulta 17" vanteilla)
- Ei päivittänyt radiokanavia
- Ei Suomen karttaa
- Peruspenkit (ei säätöjä)
- Ei lohkolämmitintä
- Ei sisävalopakettia
- Vain yhdet renkaat
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Onkohan noissa saksaautoissa kunnollinen lämmitys? Eikös joissakin eurooppa (etelä) autoissa ole erilainen lämmityselementti/lämmönvaihdin? Localhan tämänkin tietäisi, mutta hän ei ole täällä (toistaiseksi ?).

Suomalainen karvalakkinelonen (business tosin) on aika mukavasti varusteltu, verrattuna euroopan karvalakkeihin.

Wilburi

Mielenkiinnolla odotan kaverin käyttäjäkommentteja, kun on muutamia kilometrejä takana. Autossa ei ole vielä kilpiä, joten saa sen vasta loppuviikosta tai ensi viikolla. Muuten oli ihan tyylikäspaketti vaikka varustelu hieman minua ihmetyttikin. Taitaa noissa Saksalaisissa olla kaikissa kattoikkuna ja navigaattori, kun toisella kaverilla on myös Saksasta tuotu vm2006 A4 ja siinäkin on nuo edellä mainitut varusteet. Muutenkin niissä on suurin piirtein samat varusteet.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Vaikka varustelu poikkeaa suomiautosta, niin onko jo tiedossa paljonko säästöä tuli kun valitsi saksan tuonnin?

Markku J

Laitoin kokeeksi oman A4:n tyrkylle Nettiautoon. Jos vaikka joskus sitten saisi sen A5:n.
Mitäs mieltä olette näiden A4 B8:n jälleenmyyntihinnoista - paljonko autostani voisi kuvitella saavansa ?

Lisävarusteethan ne tässäkin taas tekevät kaupasta todennäköisesti järjettömän omalta kannaltani katsottuna. Autohan on edelleen kuin pakasta vedetty, eikä isompia vaihtopaineita ole - kunhan kokeilen.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/2957729

ATM

Ainakin sinun pitäisi ilmoittautua Tykkiosastolle autollasi niin saisimme ensimmäisen seitsemän sekunnin alittajan ketjuun  :D Mutta asiaan: ihmettelen jos ei autosi käy kaupaksi noilla varusteilla. Sehän on lähellä unelma-autoa tuossa hintaluokassa. Onnea matkaan.

Markku J

Olishan tämä kiva kellottaa joskus, kun sisäänajokin on sopivasti takana. S-tronicin kanssa se olisi vielä kovin helppoa, ja lähdössäkin quattro hoitaa homman, niin ei tule sutimista. Helpompaa kiihtyvyysmittausta tuskin voisi olla. Audeissa ei taida olla VW:n "launch control" -systeemiä kuitenkaan ? Pitäiskö avata uusi topic näistä kiihdyttelyistä ?

skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.12.09 - klo:15:38
Laitoin kokeeksi oman A4:n tyrkylle Nettiautoon. Jos vaikka joskus sitten saisi sen A5:n.
Mitäs mieltä olette näiden A4 B8:n jälleenmyyntihinnoista - paljonko autostani voisi kuvitella saavansa ?

Lisävarusteethan ne tässäkin taas tekevät kaupasta todennäköisesti järjettömän omalta kannaltani katsottuna. Autohan on edelleen kuin pakasta vedetty, eikä isompia vaihtopaineita ole - kunhan kokeilen.

http://www.nettiauto.com/audi/a4/2957729

Yksi asia mikä jarruttaa kaupantekoa on se että yksilö on sedan..

Flat

Ketju kääntyi ihan päälaelleen...höh
no mutta markku J, mites tässä näin kävi, sulta jää taas lumet pian väliin ? Viitonen on siitenkin jäännyt vaivaamaan ?

Markku J

Tämä on koeluontoinen yritys vasta. Tämä autohan on mitä mahtavin talven nautintoväline. Bemarin 335:n kanssakin kesti tovin löytää se oikea ostaja. Sama ajatus nyt mielessä. Jos vaikka kesäksi saisi A5:n.

Ja onhan se minun autohistoriassa tuollainen vuoden pätkä jo aika pitkä rupeama yhdelle autolle.


Flat

LainaaJa onhan se minun autohistoriassa tuollainen vuoden pätkä jo aika pitkä rupeama yhdelle autolle.


Onneksi en itse sairata tuota tautia.

LainaaBemarin 335:n kanssakin kesti tovin löytää se oikea ostaja.

Luulen että tuo löytää uuden omistajan paljon helpommin kuin B.

Kansanauto

Vanha ketju...en tiedä mihin ratkaisuun Wilberi päätyi.

Itseä kiinnostaisi "upgradeta" oma A4 B8 malliin. Tampereella olisi mielenkiintoinen yksilö http://www.nettiauto.com/audi/a4/3281987

Flat tuossa epäili näiden Saksan tuontien lämmityslaitetta. Onko näiden lämmitystehoissa eroja? Itsellä on nykyinen A4 Saksan tuonti ja varustelistassa on joku "Nordic -paketti", en tiedä pitääkö mukanaan muuta kuin penkinlämmittimet.

Ã,,kkiseltään en muuten löytänyt täältä arenalta mitään keskusteluketjua, johon voisi heittää arviolle autoja esim. nettiautosta, koska palstalla löytyy osaamista ja olisi kiva kuulla "asiantuntijoiden" mielipiteitä netistä löytyvistä vaihdokeista...

rob-s

Linkitetyssä autossa myönteistä on tuo navi mutta samalla harmi että se on sillä pikku punanäytöllä..samoin mittariston välissä oleva ajotietokoneen näyttö.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

AudiMan

Tämä nyt ei liity sinällään käytetyn auton hankintaan, mutta minulla on myös omassa saksantuonti Audissa tuo yksivärinen pikkunäyttö kojelaudassa. Jos leikkii ajatusleikkiä tuon näytön vaihtamisesta suurempaan värinäytölliseen versioon, niin mitä kaikkea menee vaihtoon ja mitähän mahtanee kustantaa?

Vai onko tuon näytön vaihtamisessa yleensäkään mitään järkeä?
Ex:
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI -09
Skoda Octavia Combi 2.0FSI -06

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Kansanauto - 27.09.11 - klo:13:14
Vanha ketju...en tiedä mihin ratkaisuun Wilberi päätyi.

Itseä kiinnostaisi "upgradeta" oma A4 B8 malliin. Tampereella olisi mielenkiintoinen yksilö http://www.nettiauto.com/audi/a4/3281987

Flat tuossa epäili näiden Saksan tuontien lämmityslaitetta. Onko näiden lämmitystehoissa eroja? Itsellä on nykyinen A4 Saksan tuonti ja varustelistassa on joku "Nordic -paketti", en tiedä pitääkö mukanaan muuta kuin penkinlämmittimet.

Ã,,kkiseltään en muuten löytänyt täältä arenalta mitään keskusteluketjua, johon voisi heittää arviolle autoja esim. nettiautosta, koska palstalla löytyy osaamista ja olisi kiva kuulla "asiantuntijoiden" mielipiteitä netistä löytyvistä vaihdokeista...

Ei näytä saksantuonnit liikkuvan kovin nopeasti. Samainen yksilö oli nimittäin myynnissä jo alkuvuodesta kun omaani odottelin, hyvännäköinen yksilö sinänsä kuvien perusteella.

Kansanauto

Millaisen auton Trooper sait?

Kyseinen yksilö on ollut tosiaanki myynnissä jo kauan. Lisäksi aika paljon on tuontiyksilöitä, jotka ei näytä menevän kaupaksi...mikä lie syynä.

Itsellä ehdottomia varusteita on xenonit, monitoimiratti sekä mielellään sport-penkit. Lisäksi olen kaivannut nykyiseen autoon suksiluukkua, mutta sepä ei niin pakollinen ole. Nykyisessa Multitronic, mutta voisin palata manuaaliin! Sport penkit on loistavat.

rob-s

LainaaJos leikkii ajatusleikkiä tuon näytön vaihtamisesta suurempaan värinäytölliseen versioon, niin mitä kaikkea menee vaihtoon ja mitähän mahtanee kustantaa?

Vain sinä itse voit tietää onko siinä järkeä..itse kyllä vaihtaisin siihen sen 7" MMI 2/3 näytön. Täällä ei taida olla kenelläkään kokemusta sellaisen vaihdosta ja mitä kaikkea siihen tarvitaan.

Saksan tuonteihin liittyen, niin Salossa oli n.6kk myynnissä S4 B8 sedan jossa oli todennäköisesti maailman niukimmat varusteet..mm. punanäytöt, perussporttipenkit (S4 penkkien sijasta), ei ads, jne.. jobbasivat sitten Espoon Jaloselle jossa se meni kuukaudessa jollekin kaupaksi
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Trooper_75

Lainaus käyttäjältä: Kansanauto - 27.09.11 - klo:21:29
Millaisen auton Trooper sait?


Uuteen Alpine Pro-paketin quattroon perusdieselillä päädyin erehdyttyäni kerran kokeilemaan nelivetoa jääkelillä...

Flat

LainaaVain sinä itse voit tietää onko siinä järkeä..itse kyllä vaihtaisin siihen sen 7" MMI 2/3 näytön. Täällä ei taida olla kenelläkään kokemusta sellaisen vaihdosta ja mitä kaikkea siihen tarvitaan.

itse näytöthän (käyteytyt/kolariautoista) ei kovin kalliita ole, mutta olisikohan se vain plug and play ?  tuskin.....

AudiMan

Lainaus käyttäjältä: Flat - 28.09.11 - klo:06:45
itse näytöthän (käyteytyt/kolariautoista) ei kovin kalliita ole, mutta olisikohan se vain plug and play ?  tuskin.....

Pelkän näytön kyllä sais kohtuu hintaan, mutta itsekin epäilen, että ei mahda värit näytössä lisääntyä vaihtamalla vain paneelin.

Jos tällä foorumilla ei kenelläkään ole kokemusta näytönvaihto-operaatiosta, niin pitänee oottaa marmorilta tarjous tuon systeemin vaihdosta. Sitä kautta saanee selville mitä kaikkea pitää vaihtaa. Se nyt toki on selvää, että oikeasti tuo näytön vaihto ei ihan niin paljon houkuttele, että alkaisin sen Audi Centerissa vaihdattamaan.  ;D
Ex:
Audi A4 B8 Avant 2.0TDI -09
Skoda Octavia Combi 2.0FSI -06

Late

Lainaus käyttäjältä: AudiMan - 28.09.11 - klo:08:26
Pelkän näytön kyllä sais kohtuu hintaan, mutta itsekin epäilen, että ei mahda värit näytössä lisääntyä vaihtamalla vain paneelin.

Jos tällä foorumilla ei kenelläkään ole kokemusta näytönvaihto-operaatiosta, niin pitänee oottaa marmorilta tarjous tuon systeemin vaihdosta. Sitä kautta saanee selville mitä kaikkea pitää vaihtaa. Se nyt toki on selvää, että oikeasti tuo näytön vaihto ei ihan niin paljon houkuttele, että alkaisin sen Audi Centerissa vaihdattamaan.  ;D

Ainakin nämä joutuu vaihtamaan:

Näyttö 7"
8F0 919 604

Näytön kaapeli
8K0 971 086 B

Näytön kehys:

8K1 857 186 F (11/07-12/08)
8K1 857 186 H (01/09 ->)


rob-s

LainaaJos tällä foorumilla ei kenelläkään ole kokemusta näytönvaihto-operaatiosta, niin pitänee oottaa marmorilta tarjous tuon systeemin vaihdosta. Sitä kautta saanee selville mitä kaikkea pitää vaihtaa.

Veikkaan että sanovat marmorilla, että ei pysty vaihtamaan.

Laten osalista varmaan on aika lailla mitä tarvitsee..ja koodaus päälle, niin se on varmaan siinä

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

rob-s

LainaaNäytön kehys:

8K1 857 186 F (11/07-12/08)
8K1 857 186 H (01/09 ->)

Mitä eroa näissä on?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Late


JKK

#24
Nyt on 3000km takana B8 2,0TDi quattrolla. Kerron joitakin valistuneita fiiliksiäni auton suhteen. Koska olen hieman autofriikki, käytän vertailukohteina edellisiä autojani, joita ovat E91 ja E61 -sarjan BMW:t. Sekä aikaisemmin omistamani B6 ja B7 -mallin A4:set. Sekä pari A6:sta. Tämä yksilö on siis vm.2008 ja varustettu tehtaan perus sport alustalla ja servo-ohjauksella. Pannu on 170hp versio.

Auto ylitti lopulta jonkin verran odotukset ajettavuuden suhteen. Edellisen kerran siirryin B6-korimallista BMW-maailmaan, ja silloin avautui silmät alustan suhteen ja että miltä auton pitää tuntua. Audit unohtui joksikin ajaksi. Sen vuoksi odotin automaattisesti B8:n edustavan samaa vanhaa konsernin perustylsyyttä. Noh, alusta osoittautui lopulta tukevaksi ja mukavaksi, sanoisinko hienoksi kompromissiksi. Sellaiseksi jolla on ilo painaa varsinkin isoilla teillä. Alusta suodattaa tien epätasaisuudet paljon paremmin kuin edellinen B7 ja B6. Alusta on myös yleisesti hiljaisempi ja äänimaailmaltaan laadukkaamman tuntuinen. Bemuihin verrattuna B8:sissa on enemmän sellaista jykevän junan tuntua, joka vain menee. Mutkatiellä tosin en tavoita sitä ajamisen lystiä, joka oli BMW E91:ssä selkeästi läsnä. En tiedä johtuuko nelivedosta vai mistä, mutta mutkissa tämä tuntuu pökkelömmältä kuin esim. paljon laivamaisempi E61 500-sarjalainen aktiiviohjauksella. Mutta ymmärrän hyvin, että varsinkin isoja pääteitä ajava valitsee helposti BMW:n sijasta Audin B8-mallin, koska Audin ohjaus vaatii vähemmän työntekoa ja alusta toimii erinomaisen neutraalilla tavalla. Sanoisin että väsyttämätön ajettava, joskin kääntöpuolena lievähkö tylsyys. Melutaso saisi olla alhaisempi, ja siinä kilpailijaleiri menee kyllä jatkuvasti edellä. Jotain kertoo kuitenkin se, että ajoin autolla putkeen saksassa 800km yhdellä pysähdyksellä, enkä senkään jälkeen ollut mitenkään väsynyt.

Suurin sapiska tulee ehdottomasti alati heikkenevästä yleisestä laadun tunnusta. Ja tähän syyllistyy kyllä muutkin merkit. Esim. BMW on mennyt pelkkää alamäkeä E39-mallin jälkeen. Vaikka autolehdet kehuvat B8:n ohjaamoa laadukkaan tuntuiseksi, en itse ole tästä yhtään vakuuttunut. Halvan tuntuista muovia on aivan liikaa, ikkunannostimien kytkimet on halpamaisen oloiset jne jne... Tuntuu, että jopa vanhasta facelift-mallin Audi 80:stä on osoitettavissa useita laadukkaammin tehtyjä yksityiskohtia. Tulee tunne, että meitä yritetään hämätä kauniisti muotoilluilla paneeleilla ja hienolla ambient-valomaailmalla. Tunne vain sanoo, että huonompaan on menty. Tästä kielii myös epämääräiset muovin ja ovipaneeleiden resonanssiäänet tietyissä olosuhteissa. Audi on hieno ja arvostettu brändi, joka alkaisi vihdoinkin kaipaamaan tietynlaista luxus-tuotteen tunnetta jo perusmallista alkaen. Sitä ei ole edelleenkään liikaa nähtävissä. Alkuinnostuksen jälkeen alkaa kuitenkin se VW-fiilis puskemaan liikaa pinnan alta lävitse. Ehkä se hauskuus kääntyy voitoksi sitten talviliukkailla.

Moottori hoitaa hommansa juuri niin nuhaisesti kuin 2,0-litraiselta nykydieseliltä uskaltaa odottaa. Alle 1500 kierroksen auto on totaalisen kuollut, jota nelikko varmaan vielä korostaa. Ja varsinkin kylmällä koneella saa olla jopa tarkkana risteyksiin ajettaessa, ettei silmässä ole liian pieni vaihde. Kontrastia lisää vielä se, että siirryin tähän tapaukseen lastutetun 535d:n ratin takaa, joka oli suorituskyvyn puolesta ihan jotain muuta. Kulutus on asettunut kesärajoituksilla 6,0-7,0 litran väliin, joka oli litran verran odotuksia suurempi. Mutta tässäkin varmaan joutuu maksamaan sen nelivetomekaniikan pyörittämisestä pienen pisähinnan. Tässä kohti on ehkä väärin lähteä vertaamaan BMW-leirin takavetoisiin. Maininnan arvoista on kuitenkin se, että 340 heppainen 535d kulutti aika tarkalleen saman kuin tämä 2,0TDiq.  

Varusteista mainittakoon, että autossa on mm. älykäs vakionopeudensäädin & kaistavahti, joka on osoittautunut aivan mahtavaksi keksinnöksi. Auto säätää automaattisesti etäisyyttä edellä-ajavaan ja tämä varuste toimii todellakin hienosti. Kaistavahti tärisyttää rattia, jos ajautuu liian lähelle reuna-/keskiviivaa. Voin suositella varauksetta, jos uusiin autoihinne ruksitte lisävarusteita. Tästä on tullut meikäläisen suosikkilisävaruste numero 1. Plussaa myös perusistuimista. Ensimmäinen "premiumauto", jossa peruspenkki tarjoaa jo kohtuullisen sivutuen ja mukavuuden.  

Suurimman pettymyksen tuotti B&O-soundsystem, josta kirjoittelinkin jo toiseen topikkiin.

+ Tehtaan sport-alustan kolinattomuus
+ Yleinen jykevyys ja turvallisuuden tunne
+ Ã,,lykäs vakionopeudensäädin
+ Tasapainoinen kokonaisuus
+ Ei mitään erityisen heikkoa ominaisuutta
+ Asiallinen peruspenkki (ei sportpenkkejä)

- Lievä jäykkyys mutkatieajossa (onko vain quattron ominaisuus?)
- Odotuksia heikompi laatutaso sisämateriaaleissa
- Aavistuksen liian kova melutaso (voi olla rengaskysymys myös)
- Ajovaloumpioiden pintamateriaali pehmeä ja heikkolaatuinen
- Moottorin (2,0TDi) onneton alavääntö.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Flat

Lainaa- Aavistuksen liian kova melutaso (voi olla rengaskysymys myös)

Mikäs rengastus alla on, eikös kysessä ollut saksantuonti, niin alla on varmaan jotkut suht leveät kumit alla ? Suomen tiet ovat mitä ovat, karkeita ja kuoppaisia. Kapeata rengasta alle ja välttää äänekkäitä merkkejä.

tmr97

Lainaus käyttäjältä: JKK - 01.05.12 - klo:23:48
- Moottorin (2,0TDi) onneton alavääntö.

Tuo on enemmän 170hv version ominaisuus. Peruspannussa (143hv) vääntöä on ihan alhaalla enemmän. Aikoinaan exeoita koeajaessa sammutin 170hv version lähdössä pariinkin kertaan, niin erilainen se oli 143hv versioon nähden.

JKK

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.05.12 - klo:06:55
Mikäs rengastus alla on, eikös kysessä ollut saksantuonti, niin alla on varmaan jotkut suht leveät kumit alla ? Suomen tiet ovat mitä ovat, karkeita ja kuoppaisia. Kapeata rengasta alle ja välttää äänekkäitä merkkejä.

Tässä on aivan originaalit 17" vanteet ja puolikuntoiset 225/50R17 Dunlopin SportMaxxit. Nämä renkaat tiedänkin jo entisistä kokemuksista äärimmäisen huonosti suomen teille soveltuviksi. Autobahnalla ne tuntui kyllä todella hiljaisilta ja vakailta, mutta suomeen päästyäni melu kaksinkertaistui. Joten uskon että äänekkyys vähenee kun saan lähiaikoina alle uudet 18" Uniroyalin RainSport 2:set. Jotka on tunnettu, ja omakohtaisesti tiedetty hiljaisuudestaan.

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 02.05.12 - klo:07:09
Tuo on enemmän 170hv version ominaisuus. Peruspannussa (143hv) vääntöä on ihan alhaalla enemmän. Aikoinaan exeoita koeajaessa sammutin 170hv version lähdössä pariinkin kertaan, niin erilainen se oli 143hv versioon nähden.

Näin ajattelinkin, koska koneethan eroavat ilmeisesti rakenteeltaankin jonkin verran. Olisiko 143hp versiossa pienempi ja herkemmin heräävä ahdin? Voisiko syl.kannen rakenne olla myös erilainen? Tämän ominaisuuden kanssa oppii kyllä elämään, vaikka 535d:n murhaavaa alavääntöä välillä kaipaakin.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy