Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

Nalle

Löytyykö A6 ohjekirjaa jostain netin syövereistä? Olis kiva perehtyä siihen jo etukäteen ennen kuin saa oman auton alle.

Late


Nalle

Oman autoni tuotantoviikko ei ole vielä vahvistunut, mutta myyjän mukaan suurella todennäköisyydellä autoni tullaan valmistamaan viikon 22 jälkeen jolloin se olisi Audin mallivuotta 2014. Onko jollain tietoa mitä tulee muuttumaan mallivuoteen 2014? Jenkkiforumilta löysin "Order guide for 2014" ja siinä oli ainakin joitain värimuutoksia. Granaatinpunainen oli vaihtunut Volcano Red väriksi ja Aviator sininen oli korvattu Scuba blue värillä.

Nalle

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 23.04.13 - klo:19:32
Granaatinpunainen oli vaihtunut Volcano Red väriksi ja Aviator sininen oli korvattu Scuba blue värillä.

Komento takaisin, katsoinkin epähuomiossa A4 mallia

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Nalle - 23.04.13 - klo:19:55
Komento takaisin, katsoinkin epähuomiossa A4 mallia

No sitä minäkin, noi värit ovatkin tuollaisten pikkukinnereiden värejä.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Tuo valmistusviikko 22:n jälkeen voisi luvata pientä mahdollisuutta saada auto ilman M line -varusteita. Pidetään peukkuja.

Pekka T


Anteeksi Markku ei millään pahalla, mutta ei ole kovin mukavaa lukea joka ketjussa mikä käsittelee A6/A7:sta tai fl A4/A5:sta tuosta M-line ohjauksesta, varsinkin kun sille on jo oma ketjunsa missä siitä voi kirjoitella mielinmäärin, ikävä ominaisuus kylläkin.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Ei varmaan, mutta muistutan aiheesta, ettei tule pettymyksiä uusia autoja odottaville - lopetan, kun korjaus on olemassa.

Pumafi

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 23.04.13 - klo:20:23
Anteeksi Markku ei millään pahalla, mutta ei ole kovin mukavaa lukea joka ketjussa mikä käsittelee A6/A7:sta tai fl A4/A5:sta tuosta M-line ohjauksesta, varsinkin kun sille on jo oma ketjunsa missä siitä voi kirjoitella mielinmäärin, ikävä ominaisuus kylläkin.

+1

Hyvä ystäväni ajelee kuukauden vanhalla A6 150 kw quattrolla ilman ohjausongelmaa. Verrokkina on Porsche Cayman, missä on yksi parhaimmista ohjauksista automaailmassa, joten vertailupohja on kunnossa.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Markku J

#1119
Onhan noita terveitä yksilöitä paljon. Se tukee käsitystä siitä, että ongelma on vain osalla alihankkijoista. Kukaan uuden auton tilannut ei voi toistaiseksi sulkea silmiään tämän ongelman olemassaololta ja M line voi edelleen kolahtaa kenelle vaan uuden auton tilanneelle, kun korjaavaa ratkaisua ei ole tehdas esitellyt. En aio hyssytellä tätä ongelmaa, kun se oman autoni pilasi - mutta toimivan korjaavan ratkaisun jälkeen hiljenen.

Nalle

Tänään sain vahvistuksen että uuden autoni tuotantoviikko on 21 eli 2013 mallia vielä, no eipä tuo mitään haittaa, kun mitään isompaa ei ole myyjän mukaan muuttumassa. Tuleepa auto sitten muutamaa viikkoa aikaisemmin, eli ennen jussia pitäisi olla ajossa.

#miksu#

Vaihdatin öljyt paikallisessa nyrkkipajassa. Kyseessä eka vaihto. Pohjapanssarin yksi ruuvi oli kuulemma muljaantunut eikä irronnut. Totesin asentajalle, jotta korjaat tekosesi ja irrotat ruuvin tavalla tai toisella ja korvaat sen uudella. Kaveri hyppäsi takaisin monttuun ja muutaman kolauksen jälkeen ruuvi olikin yllättäen irti. Itse seisoin auton vieressä montun reunalla, josta ei ollut näköyhteyttä. Öljyn tyhjennyksen asentaja oli jo aiemmin ehtinyt aloittaa imurilla täyttöaukon vieressä olevan pikku aukon kautta. Kertoi, että pohjapropun kautta ei öljyä ollut juurikaan valunut ulos eli imurityhjennys oli kaiketi onnistunut.

Tapauksen jälkeen alkoi epäilyttää koko touhu eli paljonko 2.0 TFSI koneeseen menee moottoriöljyä vaihdossa? Laskun mukaan sisään oli laitettu 3,8 litraa, vaikka ohjekirjan mukaan moottoriöljytilavuus on 4,6 litraa. Tietsikan mukaan öljynpinta on nyt ylärajalla.

FroDoZu

Oliko jollakin tiedossa VCDS-koodausta millä näytön saa pysymään käynnistyksen jälkeen alhaalla ja aukeamaan vain napista/parkkitutkien aktivoitumisesta?
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

KJK70

Lainaus käyttäjältä: KJK70 - 14.02.12 - klo:13:27
alle 30 eurolla saa 12-koneen äänet. http://www.soundracer.se/?p=98. LOL

Ei tosiaan toimi A6 C7:ssa, mutta firman Hiacella ajelusta tuli kyllä mukavampaa, tuntui siltä ettei Hiace ole koskaan kulkenut noin kovaa.  ;)
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 170 kW quattro Edition Tiptronic -19
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 160 kW quattro Edition S tronic -16
Audi A6 Avant 3,0 V6 TDI 150 kW quattro Edition S tronic S -13
Audi A6 C7 Avant Business 2.0 TDI multitronic -12
Audi A4 B8 2.0 TDI Quattro -11
Audi A4 B6 1.8 T Quattro -04

MoFFe

En ole nähtyt aikaisemmin vihreää Audia... Livenä ainakin tämä A6 oli aika hieno.
Olin aika yllättynyt että vihreä sopisi näin hyvin. Eli kyseessä oli joku helmiäis vihreä.

Sori huonot kännykuvat



Ktk

Harvinainen väri tuo tummansininen, kuitenkin erittäin tyylikäs oikein valituilla lisukkeilla. Erässä pk-seudun centerissä on hallissa tuommoinen sedan vaalealla nahkasisustalla + jalopuilla.

Markku J

Näyttää virkistävän erilaiselta. Tuohon kun ne vaaleat nahat lisää, ja ehkä jalopuutkin, niin ollaan "brittiläisen tyylikkäitä". Hieno kokonaisuus minusta.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 02.11.13 - klo:11:03
Harvinainen väri tuo tummansininen, kuitenkin erittäin tyylikäs oikein valituilla lisukkeilla. Erässä pk-seudun centerissä on hallissa tuommoinen sedan vaalealla nahkasisustalla + jalopuilla.
Tarkotit varmaan tummanvihreä, eikä -sininen? Itse nimittäin tässä jokin aika sitten kun siellä varaosatiskillä asioin niin piti oikein pysähtyä ton kohdalle. Oli tosiaan sen verran harvinainen näky, tumma metallivihreä ja vaaleat nahat. Tuli just mieleen joku vanha brittiauto noine värityksiineen, siis hyvässä mielessä. Oli kyllä hieno.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.11.13 - klo:11:58
Tarkotit varmaan tummanvihreä, eikä -sininen? Itse nimittäin tässä jokin aika sitten kun siellä varaosatiskillä asioin niin piti oikein pysähtyä ton kohdalle. Oli tosiaan sen verran harvinainen näky, tumma metallivihreä ja vaaleat nahat. Tuli just mieleen joku vanha brittiauto noine värityksiineen, siis hyvässä mielessä. Oli kyllä hieno.

Plääähh, siis tietty vihree.  :o

Jonny

Nyt kun itselle on tulossa 2.0TFSI 132kW niin yritin etsiä tietoa tuosta moottorista googlella, mutta en löytänyt oikein. Onko tämä C7 koriin tullut moottori uusi vai käytetäänkö tässä samaa kuin A4:ssä oleva 132kW? Ketju- vai hihnakone?
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Markku J

#1130
Minun mielestäni tuo kone on EA888 2.generaation moottorin yksi tehovariaatio. Samasta koneesta saatiin A4:ään 155 kW / 211 hv softalla ennen tätä A4:n nykyistä 3. generaation konetta, jossa on 165 kW / 225 hv, ja paljon rakenteellisia muutoksia kannessa. Tehoa leikataan A6:ssa siksi, että monilla markkinoilla (esim. Saksassa) myydään edelleen myös 2.8 TFSI -kuutoskonetta, jonka teho on vaparina 150 kW. Halvemman neloskoneen pitää asettua sen alapuolelle teholtaan ja hinnaltaan.

2.0 TFSI -moottori on ketjukone, kuten kaikki EA888 -variaatiot tähän mennessä.

Jonny

Kiitos Markku J. Tuolla moottori koodilla löytyikin googlella jo tuloksia. Hyvä tietää, että moottori on uudempaa sukupolvea. En ole tuolla moottorilla autoa ajanut vaan koeajossa oli 2.0TDI multitronic. Eiköhän ihan asiallinen moottori ole tarpeeseeni. Ohjelmointia olen ajatellut jos tuntuu teho loppuvan kesken jossain vaiheessa.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Markku J

Tuo A6:n kone on kuitenkin sukupolvea 2.gen, joka vastaa A4/A5:n 155 kW -konetta. Aika paljon uudistuksia tuli koneen sylinterinkanteen uusimmassa 3. generaatiossa, joka esiteltiin facelift A4/A5 -autoihin, ja myöhemmin Golf GTI ja Skoda Octavia RS- autoihin. Kolmosgeneraation uudistuksista on tietoa täällä:

http://www.greencarcongress.com/2013/08/20130829-ea888.html

Jonny

Niinpä tuo näyttää olevan, kun tarkemmin lukee. Eiköhän tuollakin pärjää.
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Markku J

Varmasti pärjää, ja onhan tuossa jo Valvelift pakopuolella etuna 1.gen koneisiin, joita on paljon VW:llä ja Skodalla lähihistoriassa. Eikä noista 2.gen koneista ole raportoitu ketjuongelmiakaan, ainakaan minun silmiini tullen.

batman14

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.11.13 - klo:20:58
Tuo A6:n kone on kuitenkin sukupolvea 2.gen, joka vastaa A4/A5:n 155 kW -konetta. Aika paljon uudistuksia tuli koneen sylinterinkanteen uusimmassa 3. generaatiossa, joka esiteltiin facelift A4/A5 -autoihin

Pakko tarttua, tai siis en tiedä mitä tarkoitit, mutta kone ei tullut FL yhteydessä olisiko tullut vuoden sen jälkeen ehkä? Eli liikenteessä paljon FL malleja missä ''vanha'' TFSI vielä..



Markku J

Olet oikeassa. Tuo uusi 3. gen kone tuli A4/A5 -malleihin vasta faceliftin jälkeen - siis myöhemmin.

Jonny

Ensimmäinen tuunauskin tuli tehtyä ja laitoin RS6 poljinpinnat kiinni tänään. Ebaysta hiukan yli satkun. Pienellä oem tuningilla mennää jatkossakin. Ensi kesäksi isompaa vannetta joku uuden RS6:n 21" tai sitten Vossen CV5 20"
Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Juhah

Ilmeisesti A6/7 tulossa syksyllä facelift, jos Autobildiin on uskominen.

VWonderman

Mielenkiintoista tekniikkaa tarjotaan Jenkkilässä A6:een, 2.0T bensakone+quattro+tiptronic. :o

2014 Audi A6 2.0T Premium Review - TEST/DRIVE

Tuo malli myisi varmasti hyvin täällä pohjoisessakin verrattuna 180hv vajaavetoiseen.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy