Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Vagaaja

#1
Ihan "normaalia".. ;). Mulla lähti viime talvena oikea peilinlasi irti, kun oltiin reissussa. Ensiapuna hain paikallisesta Motonetista kakspuoleista teippiä ja ajattelin, että korjaan sen väliaikaisesti sillä, mutta on pysynyt niin hyvin teipillä kohta puoli vuotta, etten ole nähnyt tarvetta lähtee korjaamaan "paremmin" :).

#2
Lainaus käyttäjältä: SNG - 26.12.17 - klo:14:22
Mikäs on muuten tilanne raskaan kaluston talvirengaspakon kanssa?

Siirtymäajat vissiin kohta kuluneet umpeen, ja vetävillä pyörillä pitää käyttää "talvirenkaita". Ulkolaisia rekkoja yms tuo ei kait koske.

Periaatteessa suolauspaineen pitäisi tuotta kautta vähentyä?

Käytännössä raskaassakalustossa tuota talvirengassääntöä on käytetty jo vuosikausia, varsinkin vetopyörissä.
En usko, että tämä vähentää suolauksen tarvetta, koska raskaankaluston massat on kasvaneet ja ns. HCT yhdistelmät lisääntyvät jatkuvasti. Varsinkin nämä jopa 100t yhdistelmät tarvitsevat teiden suolausta jatkossakin.
#3
Lahdessa Ross-tech HEX-V2 + VCDS. (Kaapeli päivitetty uusimpaan versioon)

YV:llä tavoittaa.
#4
Lainaus käyttäjältä: pantagruel - 13.06.17 - klo:15:24
Hei,

anteeksi jos jotakuta ärsyttää että mahdollisesti kysyn turhia, olen kyllä kiltisti larannut koko tämän ketjun läpi alusta loppuun mutta silti tuntuu olevan tosi vaikeaselkoista että missä moottoreissa tämä ongelma on ja missä ei. Joten varmistaisin ennen kuin lyön rahani kiinni käytettyyn Passattiin: kiikarissa oleva vehje on vm. 2009 2,0 81 kW versio, moottoritunnus CBD. Olen tästä ketjusta ollut päättelevinäni että ongelma ei koskisi tuota konetta, menikö oikein?

Viittaat "ongelmalla" ilmeisesti otsikkoon? Jos kyllä, niin ei koske CBD moottoria, koska se on commonrail eli yhteispaine ruiskutus tekniikalla. Ei siis ole pumppusuuttimia.
#5
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 10.04.17 - klo:13:47
Parkkivalo on kettumainen vaihtaa. Itse olen vetänyt raa'asti johdoista eikä mitään ole mennyt rikki. Hyvä ehkä yrittää herkutella ensin paikallaan pitämällä kannasta kiinni.

Ite oon myös aina tehnyt juuri noin, eikä koskaan ole vielä jäänyt karvat käteen. Alkuun vähän haastava, mutta kun oppii niksit, niin minuutin juttu. Orkkispolttimohan suorastaan imaisee itsensä paikalleen, kun on pyöreäpäinen, mutta noiden ledien kanssa saa tuhrata välillä pidempään, kun ovat kulmikkaita.
#6
Lainaus käyttäjältä: xmasa - 07.11.16 - klo:07:00
Kannattaa olla varovainen, etenkin jos meinaa jotain ledipolttimoita laittaa sinne tilalle. Yksi riski on siinä, että polttimo tipahtaa umpion pohjalle, näin meinasi käydä omalla kohdalla. Kun sen ledin kanta on sellainen ohut lituska ja ei välttämättä ole yhtä napakasti kiinni siinä polttimon kannassa. Yhtään kunnolla toimivaa lediä en löytänyt, joka siellä umpiossa olisi noin viikkoa kauempaa toiminut. 3-4 vaihtokerran jälkeen tulin siihen tulokseen, että parempi laittaa vaan originaalit lamput sinne takaisin tilalle.
Ja myös se ledin "pää" on usein kulmikas, kun taas normipolttimossa pyöreä, mikä jo sinänsä helpottaa asennusta.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mistä hitosta olet niin huonoja led-polttimoita löytänyt, ettei viikkoa kestä?:O
Useamman vuoden ja usemmassa autossa noiden kanssa leikkinyt, niin kyllä ne mulla ainakin kuukausia on kestänyt, parhaat useamman vuoden.
#7
Lainaus käyttäjältä: msl2 - 06.11.16 - klo:22:08
Olen ajatellut vaihtaa parkkivalon vilkun viereen. Onko joku vaihtanut ja kuinka onnistuu?

Helppo homma, menee n. minuutti siitä kun avaa pellin niin saa laittaa sen kiinni.. ;) Se kanta on joskus vähän tiukassa siellä kolossaan. Itse olen ottanut sellasen sormikoukku otteen johdoista ja vetänyt niistä. En ole ainakaan vielä onnistunut pelkkiä piuhoja sieltä irti kaivamaan ja useampi kymmenen noita olen vaihtanut, niin itselle, kuin muille.
#8
Uutiset / Vs: Pystyssä taas
05.10.16 - klo:21:53
Lainaus käyttäjältä: Kameleontti - 05.10.16 - klo:21:13
Jos tää kerran nyt toimii, niin saisko sen uusimmat topikit takas tohon etusivulle?

+1
#10
Lainaus käyttäjältä: Kr1sus - 13.04.16 - klo:15:06
ja minkälaista koodausta vaatii?. Onnistuuko käyttämällä merkkiliikkeessä koodauksessa, ja sen verranvielä että eipä ollut valokytkimessä sumareidenasentoa vaan joku pikasumarikytkin (emt) mutta johdotus on...outoa mutta totta..
Nyt en muista ihan tarkkaan ulkoa, minkälainen koodaus niille pitää tehdä, mutta ei ole paha. Varmaan onnistuu merkkiliikkeessäkin, mutta varmasti joku foorumilainen tekee sen paljon halvemmalla, esim minä jos satut asumaan Lahden lähistöllä 😉

Se on varmaan sitten takasumariasento siinä sun katkaisijassa. Se on vaan parempi jos ei ole etusumari asentoa, niin ei tarvii katkaisijalta nyppiä johtoa pois.
#11
Lainaus käyttäjältä: Kr1sus - 13.04.16 - klo:14:39
joo kiitosta! mutta mitenkä kun mulla ei oo niitä orkkis runkoja olemassakaan niin saako niitä mistään ?
Saahan niitä. En tiedä saako irrallaan, mutta ostat omat sumarit joko käytetyt tai uudet, nekään ei hirveitä maksa nettikaupoissa.
#12
Lainaus käyttäjältä: Vagaaja - 13.04.16 - klo:09:25
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-Facelift-09-12-RS-SCOUT-LED-fogdaylight-set-from-the-Fabia-II-RS-model
Nämä istuu ritilöiden reikiin täydellisesti. Lamppu muuten saman mallinen, kuin orkkis sumari, mutta kiinnike vähän erilainen. Orkkis sumarista kun vaihtaa noihin rungon, niin käy omiin ruuvin reikiin suoraan. Löytyy myös ebayn kautta.

Heijastimessa RL merkintä, menee leimasta läpi ja ovat "alkuperäisosat". Itsella oli tuollaiset -06 Jetassa ja nyt -08 Golf variantissa.
Lamppujen lisäksi tarvittavia kilkkeitä:
Liittimet http://www.automotive-connectors.com/1j0973723-3-way-sealed-female-connector-2-8-mm-1-row-coding-i-non-restricted.html (näihin vielä oikeat pinnit)
Vastusjohdot http://www.erikoistekniikka.fi/tuote/vikailmoitusj%C3%A4rjestelm%C3%A4n-ohittaja-50w-/1030400015/

Pientä rakenteluahan nämä vaatii, mutta ovat ainakin ns. OEM.

Sitten koodausta vcds:llä, niin toimivat päiväajovaloina katkaisijan 0-asennossa ja sammuvat parkki / ajovaloasennossa.
#13
http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-Facelift-09-12-RS-SCOUT-LED-fogdaylight-set-from-the-Fabia-II-RS-model
Nämä istuu ritilöiden reikiin täydellisesti. Lamppu muuten saman mallinen, kuin orkkis sumari, mutta kiinnike vähän erilainen. Orkkis sumarista kun vaihtaa noihin rungon, niin käy omiin ruuvin reikiin suoraan. Löytyy myös ebayn kautta.

Heijastimessa RL merkintä, menee leimasta läpi ja ovat "alkuperäisosat". Itsella oli tuollaiset -06 Jetassa ja nyt -08 Golf variantissa.
#14
Ei varmaankaan mene kokonaan koritakuun piikkiin, mutta kannattaa käydä merkkiliikkessä näyttämässä jos päädyt ostamaan auton. Yllättävän hyvin maahantuoja tullut vastaan omissa kulkineissa.
#16
Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 12.03.16 - klo:01:14
Moottori ei pyöri tarpeeksi nopeasti, olisiko joku 350 rpm ollu raja, varmaksi ei muista.

Eikös tuo kierrosraja ruiskutuksen alkamiselle startatessa ole käytössä vain lämpimällä koneella. Kylmällä koneella ei tätä rajoitusta ole. BKD:ssa muistaakseni 250 RPM.
#17
Lainaus käyttäjältä: jamppa82 - 07.12.15 - klo:12:34
Saako nuo laittaa ihan laillisesti sumareiden paikoille? Ja mitäs piuhoja nuihin tarvii, vai tuleeko nuo vaan sumareiden tilalle ja koodataan päiväväloiksi?

Laitetaas nyt ekaks toimiva linkki... ;) http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-II/Octavia-II-Facelift-09-12-RS-SCOUT-LED-fogdaylight-set-from-the-Fabia-II-RS-model

Nuo ovat esim. Skoda fabia II räsässä vakiona. Mulla oli tuollaiset -06 Jetassa ja nyt Golf V variantissa. Ei ole ollut ongelmia katsastuksessa. Muuten sama johtosarja, kun sumareille, mutta sitä piuhaa sumuvalo katkaisijalta cecmille ei tarvita. Sitten vaan koodausta peliin.

Sen verran joutuu askartelemaan, että vaihtaa Golfin sumareista rungot noihin, että sopii volkkarin kiinnikkeisiin.
#19
Lainaus käyttäjältä: jamppa82 - 06.12.15 - klo:18:09
Kiitosta. Ymmärsinkö oikein, että tuossa myös täytyy vetää johto valokytkimeltä cecm plug E:n piuha?

Kyllä. Valokytkimen pinnistä 5 cecmin E-plugin pinniin 6. Ja tietysti valokytkin pitää olla sellainen, mistä löytyy etusumari asento.
#20
Lainaus käyttäjältä: jamppa82 - 04.12.15 - klo:20:55
Nostetaampa vahnaa keskustelua. Elikkäs oiskos kellään tietoa mihin liittimiin nuo sumareiden johdot pitää kytkeä?. Autona -09 golf 5 variant. Xenonit löytyy eli asennus pitäisi olla ihan plug&play, kun vaan tietäisi mihin liittimeen johdot tökkää.

http://www.myturbodiesel.com/wiki/foglight-installation-mk5-jetta/

Tuon ohjeen mukaan rakentelin omaan kulkineeseen.
#21
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 21.09.15 - klo:09:51
Juuei irtoa parkki ilman purkamista. Tila on niin ahdas ettei käsi mahdu vetämään polttimonkantaa mihinkään suuntaan. Piuhoista en kehdannut alkaa vetämään. Katotaan nyt vielä jos jaksaisi joku toinen kerta purkaa ilmanputsaria edestä pois tai sitte koko umpio irti. Hullun hommaa joka tapauksessa. Ehkä jätän pimeäksi seuraavaan huoltoon asti... ???

Ã,,lä heitä pyyhettä kehään, rohkeesti vaan piuhoista kiinni! ;) Jos asut lähelläkään Lahtea, niin voisin jeesata. Max.3 minuuttia, niin sulla olis molemmat parkit vaihdettu :)
#22
Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 24.09.15 - klo:12:44
Ã,,idin samalla koneella olleeseen Octaviaan uusittiin samassa yhteydessä moottorin kannakkeen pultit. Ainakin tuossa Skodassa kannakkeen joutui irroittamaan lisätilan saamiseksi ja pultit olivat mallia venyvät.

OK, laitetaan korvan taakse. Kiitos.
#23
Olis tarkoitus uusia jakopäähilut kyseiseen koneeseen. Onko jotain speciaalia, mitä olis hyvä ottaa huomioon? Auto on GOLF V variant.
#24
Mä olen ainakin irrottanut parkkipolttimon aina piuhoista vetämällä. Eikä ole tarvinnut purkaa yhtään mitään tieltä pois, riittää kun avaa konepellin. Ei ainakaan vielä ole jäänyt karvat käteen... ;) Ja eräskin tuikku on tullut vaihdettua, niin omiin kuin vieraisiin.
#25
Lainaus käyttäjältä: JarnoF - 07.01.15 - klo:08:56
Juu kerran nuo meidänkin ovet on oiottu. Tehtaan piikkiin onneksi. Asensivat jäänestopalatkin, mutta ensimmäinen taisi olla alta viikossa irti. Seuraavakin vähän repsottaa, mutta on se nyt muutaman vuoden pysynyt. Kun tuolla parkkipaikoilla kuljeskelee ja noita Golffien ovikulmia tarkastelee niin huomaa kyllä miten yleinen ongelma tuo on.

Ei ole ihme jos ei jäänestopalat pysy kiinni, kun ne laitetaan 2 puolisella teipillä kiinni. Mulla oli toinen puoliksi irti jo kun hain auton pois paikaliselta merkkipajalta palojen laitosta. Huomautin työnjohtoon samantien asiasta, ehdotettiin uutta aikaa, että laittavat toisen puolen uudelleen kiinni. Jätin ajan varaamatta ja liimasin molemmat puolet uudelleen Wurthin liimamassalla ja hyvin ovat pysyneet.
#26
Aika outo homma jos ei tosiaan saa palamaan samaan aikaan, kun "vitoskoppasessa" klongswaagenissakin saa.   ???
#27
Lainaus käyttäjältä: TomiL - 15.12.14 - klo:14:22
Sama ongelma -04 golffin kanssa ja kans lueskellut nosta kierrosnopeuksista. Tota vois koittaa, ei oikein kiinnosta ehjän startin vaihtaminen...

millainen homma toi modaus on, onnistuuko rajojen poistaminen vag-comilla itse vai vaatiiko syvällisempää koodausta - ja jos niin missä moisen modauksen olette tehneet?
Ei onnistu VAG-comilla, mutta osaavalta "lastunvuolijalta" se onnistuu. Mulle sen teki Powerbyte / Janne Näränen Lahdessa ja aikaa meni ehkä vartti. Ei ole ollu ongelmia sen jälkeen.
#28
Lainaus käyttäjältä: care - 25.11.14 - klo:19:07
Muistelen lukeneeni, että softassa on ominaisuus, että lämpöisenä koneelta vaaditaan startissa tietty pyörimisnopeus ennen kuin polttoainetta syötetään.

Juurikin noin, eli lämpimänä startatessa moottorin pitää pyöriä vähintään n.250 r/min, ennenkuin ruiskutus alkaa. Mulla ongelma poistui, kun softasta poistettiin tuo kierrosraja ja startti ainemäärää nostettiin.
#29
Eihän jarrulevyn ja kilven välissä ole kivi tms?
#30
Lainaus käyttäjältä: peequ - 13.03.14 - klo:22:03
Tuo auto tuli vasta taloon niin on vielä vähän hakusessa VW:n osalta suomalaiset tarvikevaraosa myyjät.


Etsin tuon mieluiten tarvikkeena mutta jos sellaista ei löydy niin pakkokait se on VAG marmoritiskillä käydä täysi hinta maksamassa  >:(

Täältä löytyy alkuperäisenä: www.slamit.net  On todennäköisesti tilauskamaa. Hinta näyttäis olevan 79,27â,¬ + läh.kulut.

Tässä yksi Saksalainen vaihtoehto: http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-5-daemmmatte-daempfungsmatte-motorhaube-1k0863831d?c=2327#  myös alkuperäinen ja jonkin verran huokeampi.

Varaosanro: 1K0863831D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy